Kuulema parantaa suorituskykyä ja vähentää kulutusta.
Mutta se litrahinta?
Shell tuo myyntiin 99 tehobensan
21
10410
Vastaukset
- prius
Lukee tuulilasi.fi:ssä
- sitroen.
muka parantaa suorituskykyä ja vähentää kulutusta?
Esson baaristako kuulit? sitroen. kirjoitti:
muka parantaa suorituskykyä ja vähentää kulutusta?
Esson baaristako kuulit?jouduin tankkaa sitä ku essolla oli 98 pumppu epäkunnossa, ja tankkaan vielä uudestaankin ku sain alekupongin jossa alennus 5senttii/litra. kai se muutamalla tankkauksella selviää onko siitä vaikutusta.
Esitteessä sanotaan mm. "... mikä todistettiin viimeksitänä keväänä San Marinon GP -osakilpailun voitolla. M Schumacher tunnusti Shellin osuuden voitossaan "Kiitämme yhteistyökumppaneitamme erityisesti Shelliä, joka antoi käyttöömme uuden polttoaineen..." "
Mikäli tuo 99 on samaa tavaraa ni luulis siin olevan jotain erityistä, Ainakin uskoisin että ennen ku Ferrari vaihtaa polttoaineensa uuteen, ni polttoainetta testataan aika reippaasti.- sitroen.
jannetin82 kirjoitti:
jouduin tankkaa sitä ku essolla oli 98 pumppu epäkunnossa, ja tankkaan vielä uudestaankin ku sain alekupongin jossa alennus 5senttii/litra. kai se muutamalla tankkauksella selviää onko siitä vaikutusta.
Esitteessä sanotaan mm. "... mikä todistettiin viimeksitänä keväänä San Marinon GP -osakilpailun voitolla. M Schumacher tunnusti Shellin osuuden voitossaan "Kiitämme yhteistyökumppaneitamme erityisesti Shelliä, joka antoi käyttöömme uuden polttoaineen..." "
Mikäli tuo 99 on samaa tavaraa ni luulis siin olevan jotain erityistä, Ainakin uskoisin että ennen ku Ferrari vaihtaa polttoaineensa uuteen, ni polttoainetta testataan aika reippaasti.mitä polttoaineen oktaaniluku tarkoittaa niin et puhu pehmoisia etkä menetä rahojasi toisten paskapuheitten takia. Löytyy Googlella, löytyy kirjastosta, löytyy mistä vain oikeaakin tietoa. Tälläkin palstalla on ollut jo riittävän usein, en viitsi aina uudestaan kirjoittaa samoja asioita.
Mitään eroa et huomaa käytit 98 ta 99 oktaanista. sitroen. kirjoitti:
mitä polttoaineen oktaaniluku tarkoittaa niin et puhu pehmoisia etkä menetä rahojasi toisten paskapuheitten takia. Löytyy Googlella, löytyy kirjastosta, löytyy mistä vain oikeaakin tietoa. Tälläkin palstalla on ollut jo riittävän usein, en viitsi aina uudestaan kirjoittaa samoja asioita.
Mitään eroa et huomaa käytit 98 ta 99 oktaanista.mihin oktaanit vaikuttaa, ja en tarkoittanut nyt sitä. Vaan tarkoitin esitteen lupaamia
-Ainutlaatuinen koostumus polttoainekomponentteja, joilla kyky lisätä voimaa ja kiihtyvyyttä parantuneen palamisprosessin ansiosta.
-...sisältää nestekitkaa pinentävää komponenttia,mikä vähentää moottorin energiahukkaapienentämällä kitkaa männän ja sylinterin välillä.
-lyhyesti sanottuna putsaa moottoria, ja ehkäisee karstoittumista.
Jos puoletkaan niistä lupauksista pitää paikkansa ni pitäis huomata parin viikon käytöllä aavistus eroa, (kellolla mitattuna).
Toisaalta Esson 98 pumppu on edelleen rikki, Nesteen 98 on saman hintasta, ku toi Shellin 99 ja 95 saa tommosen valmiiks melko korkeepuristeisen moottorin, (mitä hieman kutiteltu) nakuttamaan aivan törkeesti, ni miksi en testaisi samalla että onko tosta 99 mitään hyötyä.
- Mikkael Kengäntekijä
...
Se aiheuttaa auton pysähtymisen tiukkoihin kurveihin ja altistaa ohjausvirheille.
Lähde: Kyseistä polttonestettä käyttäneen Ferrari -auton seikkailu Monacon GP:ssä ;)- mihail s
Lisäksi kulutus lisääntyy huomattavasti - saat olla tankkaamassa kerran tunnissa.
- parhaiten
Tehokkaissa turbovehkeissä missä moottorinohjaus pystyy hyödyntämään puristuskestävyyttä aikaistamalla sytytystä. Vajaatehoisissa kiinalaisissa pikkupaskoissa ei vastaavaa hyötyä.
- sitroen.
Ei moottorinohjaus pysty hyödyntämään puristuskestävyyttä aikaistamalla sytytystä. Kyllä se sytytyshetki on tehtaalla optimoitu ihan tarkalleen.
Jos moottorissa käytetään sille liian matalaoktaanista polttoainetta, sytytyshetkeä siirretään myöhäisemmälle moottorin rikkoutumisen estämiseksi. Samalla tietysti teho pienenee ja kulutus kasvaa, samoin pakoventtiilien lämpörasitus.
Moottori on siis suunniteltu jollekin oktaaniluvulle ja moottorinohjaussysteemi suojaa sitä väärän polttoaineen tuhovaikutukselta.
Nuo muut mainosmiesten ylipuheet voi jättää omaan arvoonsa.
Oktaaniluvun nosto voi olla vaikka etanolilisäyksellä aikaansaatua. Etanolin oktaaniluku lienee luokkaa 116, joten lisäysmäärän voi laskea se, jota asia riittävästi kiinnostaa. - Poikanen
sitroen. kirjoitti:
Ei moottorinohjaus pysty hyödyntämään puristuskestävyyttä aikaistamalla sytytystä. Kyllä se sytytyshetki on tehtaalla optimoitu ihan tarkalleen.
Jos moottorissa käytetään sille liian matalaoktaanista polttoainetta, sytytyshetkeä siirretään myöhäisemmälle moottorin rikkoutumisen estämiseksi. Samalla tietysti teho pienenee ja kulutus kasvaa, samoin pakoventtiilien lämpörasitus.
Moottori on siis suunniteltu jollekin oktaaniluvulle ja moottorinohjaussysteemi suojaa sitä väärän polttoaineen tuhovaikutukselta.
Nuo muut mainosmiesten ylipuheet voi jättää omaan arvoonsa.
Oktaaniluvun nosto voi olla vaikka etanolilisäyksellä aikaansaatua. Etanolin oktaaniluku lienee luokkaa 116, joten lisäysmäärän voi laskea se, jota asia riittävästi kiinnostaa....kertoo että 95 oktaanisella saavutetaan ilmoitetut kulutus- ja teholukemat, mutta että 98 oktaanisella saadaan enemmän tehoa ja pienempi kulutus.
Ei siis taida olla ihan noin yksioikoista kuitenkaan kuin sitroen kertoo. - lkjlkjkl
Poikanen kirjoitti:
...kertoo että 95 oktaanisella saavutetaan ilmoitetut kulutus- ja teholukemat, mutta että 98 oktaanisella saadaan enemmän tehoa ja pienempi kulutus.
Ei siis taida olla ihan noin yksioikoista kuitenkaan kuin sitroen kertoo.Laitoin sitä VAG vakoi 1.8T auton tankkiin ja suuntasin motarille.
Voin sanoa, että kulkee aivan eri tavalla.
Aikaisemmin tankissa jotain teboilin 95 tarraa.
Oma arvioni olisi perse tuntumalta 15 lisää tehoa ja vääntöä - Antsukkaali
lkjlkjkl kirjoitti:
Laitoin sitä VAG vakoi 1.8T auton tankkiin ja suuntasin motarille.
Voin sanoa, että kulkee aivan eri tavalla.
Aikaisemmin tankissa jotain teboilin 95 tarraa.
Oma arvioni olisi perse tuntumalta 15 lisää tehoa ja vääntöäMiten vaikutti kulutukseen?
Omassa autossani sanotaan 98:n tuovan lisää tehoa
ja alentavan kulutusta. Uskallanko käyttää 99:ä?
Voiko moottori mennä rikki? Auto on vm.04 Kia Rio - ...........
Antsukkaali kirjoitti:
Miten vaikutti kulutukseen?
Omassa autossani sanotaan 98:n tuovan lisää tehoa
ja alentavan kulutusta. Uskallanko käyttää 99:ä?
Voiko moottori mennä rikki? Auto on vm.04 Kia Rio...ei ole haittaa mutta liian alhaisesta on (nakutus).
- Wille81
sitroen. kirjoitti:
Ei moottorinohjaus pysty hyödyntämään puristuskestävyyttä aikaistamalla sytytystä. Kyllä se sytytyshetki on tehtaalla optimoitu ihan tarkalleen.
Jos moottorissa käytetään sille liian matalaoktaanista polttoainetta, sytytyshetkeä siirretään myöhäisemmälle moottorin rikkoutumisen estämiseksi. Samalla tietysti teho pienenee ja kulutus kasvaa, samoin pakoventtiilien lämpörasitus.
Moottori on siis suunniteltu jollekin oktaaniluvulle ja moottorinohjaussysteemi suojaa sitä väärän polttoaineen tuhovaikutukselta.
Nuo muut mainosmiesten ylipuheet voi jättää omaan arvoonsa.
Oktaaniluvun nosto voi olla vaikka etanolilisäyksellä aikaansaatua. Etanolin oktaaniluku lienee luokkaa 116, joten lisäysmäärän voi laskea se, jota asia riittävästi kiinnostaa.Käsittääkseni moottorinohjaus ei edes "yritä hyödyntää" puristuskestävyyttä aikaistamalla sytytystä, sillä aikainen sytytys tarkoittaa nakutusta, jota ilmenee liian vähäoktaanisilla polttoaineilla.
Polttoaineissa ei edes oikeasti käytetä oktaaneja, vaan polttoaineen ominaisuudet ovat vastaavat kuin xx (95, 98, jne.) oktaanisella kemiallisella yhdisteseoksella. Ja etanolin oktaaniluku on 110, ei 116 (heh).
Eikä sytytyshetkeä ole tehtaalla optimoitu ihan tarkalleen, vaan sytytys vaihtelee käsittääkseni ainakin mun auton moottorissa kulloisenkin nopeuden ja kierroslukumäärän mukaan. Tietokone autossa laskee, mikä on kulloinkin paras suhde kiihtyvyyden ja taloudellisuuden kannalta.
Ja jos jotakuta vielä kiinnostaa aihe enemmän, niin todettakoon että oktaanilukuja mitataan useammalla eri tavalla, siksi Euroopassa oktaaniluvut ovat suurempia kuin Yhdysvalloissa, jossa siis mitataan oktaaniluku eri tavalla (2 eri tavan keskiarvo itse asiassa). Olen myös kuullut autoja fanaattisesti harrastavilta, että kulutus ja tehot paranevat, kun käyttää 98-oktaanista 95:n sijaan. Ja onhan se sikäli ymmärrettävää, että 98 oktaanista on pitänyt jalostaa pidemmälle kuin 95:ttä, puhumattakaan 99:stä. Formuloissa käytetään muistaakseni 102-oktaanista polttoainetta. Dieseleissä hommassa onkin sitten aivan omat tavoitteet polttoaineen laadun osalta. - sitroen.
Wille81 kirjoitti:
Käsittääkseni moottorinohjaus ei edes "yritä hyödyntää" puristuskestävyyttä aikaistamalla sytytystä, sillä aikainen sytytys tarkoittaa nakutusta, jota ilmenee liian vähäoktaanisilla polttoaineilla.
Polttoaineissa ei edes oikeasti käytetä oktaaneja, vaan polttoaineen ominaisuudet ovat vastaavat kuin xx (95, 98, jne.) oktaanisella kemiallisella yhdisteseoksella. Ja etanolin oktaaniluku on 110, ei 116 (heh).
Eikä sytytyshetkeä ole tehtaalla optimoitu ihan tarkalleen, vaan sytytys vaihtelee käsittääkseni ainakin mun auton moottorissa kulloisenkin nopeuden ja kierroslukumäärän mukaan. Tietokone autossa laskee, mikä on kulloinkin paras suhde kiihtyvyyden ja taloudellisuuden kannalta.
Ja jos jotakuta vielä kiinnostaa aihe enemmän, niin todettakoon että oktaanilukuja mitataan useammalla eri tavalla, siksi Euroopassa oktaaniluvut ovat suurempia kuin Yhdysvalloissa, jossa siis mitataan oktaaniluku eri tavalla (2 eri tavan keskiarvo itse asiassa). Olen myös kuullut autoja fanaattisesti harrastavilta, että kulutus ja tehot paranevat, kun käyttää 98-oktaanista 95:n sijaan. Ja onhan se sikäli ymmärrettävää, että 98 oktaanista on pitänyt jalostaa pidemmälle kuin 95:ttä, puhumattakaan 99:stä. Formuloissa käytetään muistaakseni 102-oktaanista polttoainetta. Dieseleissä hommassa onkin sitten aivan omat tavoitteet polttoaineen laadun osalta.tieto, naisen muisti.
Kovin tuntuu olevan hakusessa käsitteesi.
Toki tehtaalla on optimoitu sytytyshetki kulloistakin ajotapahtumaa vastaavaksi, se on selvä. Sitten kun autoon tankataan liian matalaoktaanista polttoainetta, siirretään syttöä myöhäisemmälle kertomastani syystä.
Tuo mainitsemasi oktaanivastaavuus ei ole mitään uutta. Edes minulle. Eikä mittaustavat.
Euroopassa oktaaninumerot samalle bensalle ovat suurempia kuin jenkkilässä.
Tietokone ei muuten autossa laske sytytyshetkeä vaan se seuraa ohjelmoitua karttaa ja nakutustunnistin myöhästyttää syttöä jos moottori nakuttaa.
On se ihan oikeasti näin vaikeaa...
Fanaatikot istukoot edelleen siellä Esson baarissa kaljaansa hörppien.
Jotta kulutus pienenisi ja teho paranisi siirryttäessä käyttämään 98 oktaanista bensaa 95:n sijasta, edellyttää se sitä että auto on jo alkujaankin suunniteltu 98 oktaaniselle polttoaineelle ja silloin palotapahtuma ei ole normaali 95 oktaanisella.
Jos taas auto on tehty 95 oktaaniselle bensalle, ei 98 oktaanisen käyttö näy yhtään missään muualla kuin lompakossa.
Näin yksinkertaista se oikeasti on. - pena.
sitroen. kirjoitti:
tieto, naisen muisti.
Kovin tuntuu olevan hakusessa käsitteesi.
Toki tehtaalla on optimoitu sytytyshetki kulloistakin ajotapahtumaa vastaavaksi, se on selvä. Sitten kun autoon tankataan liian matalaoktaanista polttoainetta, siirretään syttöä myöhäisemmälle kertomastani syystä.
Tuo mainitsemasi oktaanivastaavuus ei ole mitään uutta. Edes minulle. Eikä mittaustavat.
Euroopassa oktaaninumerot samalle bensalle ovat suurempia kuin jenkkilässä.
Tietokone ei muuten autossa laske sytytyshetkeä vaan se seuraa ohjelmoitua karttaa ja nakutustunnistin myöhästyttää syttöä jos moottori nakuttaa.
On se ihan oikeasti näin vaikeaa...
Fanaatikot istukoot edelleen siellä Esson baarissa kaljaansa hörppien.
Jotta kulutus pienenisi ja teho paranisi siirryttäessä käyttämään 98 oktaanista bensaa 95:n sijasta, edellyttää se sitä että auto on jo alkujaankin suunniteltu 98 oktaaniselle polttoaineelle ja silloin palotapahtuma ei ole normaali 95 oktaanisella.
Jos taas auto on tehty 95 oktaaniselle bensalle, ei 98 oktaanisen käyttö näy yhtään missään muualla kuin lompakossa.
Näin yksinkertaista se oikeasti on.Eikös moottorinohjaus säädä palotapahtumaa niin että tietyllä kierrosnopeudella ja tietyllä kuormituksella polttoaine on täysin palanut tahdin tietyssä vaiheessa.
Koska 98 palaa hieman hitaammin on sytytyksen näin ollen tapahduttava hieman aikaisemmin. 98:ia käytettäessä siis bensaa on palanut yläkuolokohtaan mennessä hieman enemmän joten paine on suurempi ja termodynaaminen hyötysuhde parempi.
Sitten on vielä se nakutustunnistin. Olen käsittänyt että koneita ei yleensä varta vasten optimoida 95:lle, vaan niin että 95 ei juuri hyötysuhdetta laske(siis verrattuna 95:lle optimoituun moottoriin) ja palotapahtuma on vielä normaalin rajoissa, mutta korkeampioktaaninen nostaa hyötysuhdetta. Tässä on varmastikin runsaasti vaihtelua eri automerkkien ja -mallien välillä. - moilanenH
sitroen. kirjoitti:
tieto, naisen muisti.
Kovin tuntuu olevan hakusessa käsitteesi.
Toki tehtaalla on optimoitu sytytyshetki kulloistakin ajotapahtumaa vastaavaksi, se on selvä. Sitten kun autoon tankataan liian matalaoktaanista polttoainetta, siirretään syttöä myöhäisemmälle kertomastani syystä.
Tuo mainitsemasi oktaanivastaavuus ei ole mitään uutta. Edes minulle. Eikä mittaustavat.
Euroopassa oktaaninumerot samalle bensalle ovat suurempia kuin jenkkilässä.
Tietokone ei muuten autossa laske sytytyshetkeä vaan se seuraa ohjelmoitua karttaa ja nakutustunnistin myöhästyttää syttöä jos moottori nakuttaa.
On se ihan oikeasti näin vaikeaa...
Fanaatikot istukoot edelleen siellä Esson baarissa kaljaansa hörppien.
Jotta kulutus pienenisi ja teho paranisi siirryttäessä käyttämään 98 oktaanista bensaa 95:n sijasta, edellyttää se sitä että auto on jo alkujaankin suunniteltu 98 oktaaniselle polttoaineelle ja silloin palotapahtuma ei ole normaali 95 oktaanisella.
Jos taas auto on tehty 95 oktaaniselle bensalle, ei 98 oktaanisen käyttö näy yhtään missään muualla kuin lompakossa.
Näin yksinkertaista se oikeasti on.On olemassa myös itseoppivia moottorinohjaus systeemejä, on ollut jo 80 luvulla, ts. ruiskuboxi aikaistaa sytytystä vähän kerrassaan kunnes nakutusanturi rupeaa herjaamaan, ja kirjoittaa nämä tiedot sinne karttoihin...tosin ainakin mun autossa vaatii aluksi boxin nollaamisen :)
- tuubokka
sitroen. kirjoitti:
Ei moottorinohjaus pysty hyödyntämään puristuskestävyyttä aikaistamalla sytytystä. Kyllä se sytytyshetki on tehtaalla optimoitu ihan tarkalleen.
Jos moottorissa käytetään sille liian matalaoktaanista polttoainetta, sytytyshetkeä siirretään myöhäisemmälle moottorin rikkoutumisen estämiseksi. Samalla tietysti teho pienenee ja kulutus kasvaa, samoin pakoventtiilien lämpörasitus.
Moottori on siis suunniteltu jollekin oktaaniluvulle ja moottorinohjaussysteemi suojaa sitä väärän polttoaineen tuhovaikutukselta.
Nuo muut mainosmiesten ylipuheet voi jättää omaan arvoonsa.
Oktaaniluvun nosto voi olla vaikka etanolilisäyksellä aikaansaatua. Etanolin oktaaniluku lienee luokkaa 116, joten lisäysmäärän voi laskea se, jota asia riittävästi kiinnostaa.En ole vielä sellaista turbovehjettä nähnyt missä sytytyksen ajoitus noudattaa tehtaalla autoon optimoituja sytytyskarttoja. Ei se päällepäin näy, mutta kun kompuutterilla katsoo niin näkee montako astetta syttyä on säädetään myöhäsemmälle tehtaan optimiarvosta nakutus signaalin perusteella.. Ohjaus systeemi tietenkin isteoppivana muistaa millaista ennakon myöhästystä se kullekkin sylinterille erilaisilla kaasunasennoilla, lämpötiloilla ym,,parametreillä tarjoaa..sekä tietenkin kokeilee aina aikaistaa muutamalla kymmenyksellä ennakkoa kokeilemalla josko palotilanteiden ylitse selviäsi nakuttamatta... Ja se nakutusanturi haistelee normaaliajotilanteissa jo senverran pienen itsesyttymisilmiön mitä korva ei voi kuulla kiihdytyksissä ritisevänä nakutuksena...
ja nyt sen teen.
Eli suorituskyvyssä ei tunnu oikein mitään muutosta, ehkä aavistuksen piristynyt.
Kellolla mitattuna kolmen lähdön keskiarvo.
Esson 98 =8,2/0-100km/h
Shell 99 =8.1/0-100km/h
todennäköisesti heitto on kuljettajan toiminnasta johtuva, mutta mahdollisesti moottorin puhdistumisesta johtuva.
Kulutus
Esson 98 7.8l/100km
Shell 99 7.3l/100km
siellä onkin jo selkeempi ero, eipä tuo ihan P**jauhantaa ole, siis toi suorituskyvyn kasvu, ja kulutuksen väheneminen.
Mutta kannattaako siitä maksaa tollanen litrahinta? Tuskin, tosin jokanen pistää rahansa sinne minne ne itte tykkää laittaa, ja jossain tehokkaammassa koneessa vaikutus näkyy ehkä enemmän.- ksdfgh
shellin 99 on 100octaanista.. vai onko=??
http://www.gsx750f.com/allgemeine Infos/adac-vpower/vpower.jpg
http://www.shell-tankstelle.de/12.asp
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et voi olla loputtomasti hiljaa
Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto1432202Nainen mitä tekisit
Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa1721304Ajatus aamuun
Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen721157- 1681047
Rita syyttää muita "virheistään"
Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui70990- 95982
- 77967
- 47892
Niiiiin pihkassa
Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil39860Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?
Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia59753