Tervehdys,
Ei kellään olisi jäänyt nurkkiin pyörimään 9000 cd:n takavalojen väliin tulevaa heijastinpaneelia tai harmaata paneelia tai koristelistaa?
En millään haluaisi maksaa originaalista yli 300 Eskoa.
Onko tietoa mahdollisista tarvikepaneeleista ja kuka niitä myisi?
Kittoos.
Heijastinpaneeli
19
1285
Vastaukset
- StylinG SaaB
__________________________________________________
Terve! Oisin myös tuota paneelia vailla
mutta se tulis siis 90:seen.
(Eli 900 malli)
lisäksi haussa edelleen 99 mallin kirkkaat etuvilkut
__________________________________________________ - Turbo Sensonic
Itse ajattelin ostaa omaan autooni myös tuon heijastepaneelin. Kyselin hintaa Laakkoselta: 226 euroa!!! Aivan törkeää riistoa, kun osa on vielä suomalaisen Talmun tekemä.
Sitten pistin serkkupojan Ruotsissa asialle kysymään Ruotsin Saabin hintaa tuolla osalle: se oli alle puolet siitä: noin 104 euroa!!!
Eli kannattaa ostaa tuo osa Ruotsista, jos sen haluaa kohtuuhintaan. Tai sitten voi yrittää liimata sitä. Itse liimasin oman heijastepaneelin, mutta jos tuo liimaus ei pidä, niin kai sitä on sitten ostettava tuo paneeli Ruotsista.- turbo 900
Kyselin tossa kesällä crosspoke vanteisiin
pölysuojaa ruotsista merkkiliikkeestä hinnan takia, niin he eivät suostuneet myymään
ollenkaan, vaan käskivät ottamaan yhteyttä paikalliseen puljuun.
Mistähän moinen?? - Turbo Sensonic
turbo 900 kirjoitti:
Kyselin tossa kesällä crosspoke vanteisiin
pölysuojaa ruotsista merkkiliikkeestä hinnan takia, niin he eivät suostuneet myymään
ollenkaan, vaan käskivät ottamaan yhteyttä paikalliseen puljuun.
Mistähän moinen??No noilla eri maiden Saab -liikkeillä on "territoriojako", eli toisten markkina-alueelle ei myydä osia (=toisten markkinaosuutta ei syödä).
Vinkki: ei kannata sanoa, että on Suomesta. Kysyy vain hintaa ja sanoo, että okei, mä tilaan sen. Ja käy sen jälkeen hakemassa. Tai sitten pistää jonkun Ruotsissa asuvan sukulaisen/kaverin (tai keverin sukulaisen/kaverin) asialle. - 9-5T
Turbo Sensonic kirjoitti:
No noilla eri maiden Saab -liikkeillä on "territoriojako", eli toisten markkina-alueelle ei myydä osia (=toisten markkinaosuutta ei syödä).
Vinkki: ei kannata sanoa, että on Suomesta. Kysyy vain hintaa ja sanoo, että okei, mä tilaan sen. Ja käy sen jälkeen hakemassa. Tai sitten pistää jonkun Ruotsissa asuvan sukulaisen/kaverin (tai keverin sukulaisen/kaverin) asialle.just tilasin kaverilta pari suodatinta sisäilmasuod. oli puolet halvempi kuin suomessa. Suomessakin on isoja eroja esim. Turun liike ottaa enemmän mitä svh on.
- Pevi
turbo 900 kirjoitti:
Kyselin tossa kesällä crosspoke vanteisiin
pölysuojaa ruotsista merkkiliikkeestä hinnan takia, niin he eivät suostuneet myymään
ollenkaan, vaan käskivät ottamaan yhteyttä paikalliseen puljuun.
Mistähän moinen??Myymästä kieltäytyminen rikkoo varmasti paikallisia kuluttasuoja asetuksia ( ja jotain EU direktiiviä ) . Tähän vedoten luulisi kaupan onnistuvan, eri asia on mitä ne toimituskuluiksi määrittää.
- 9-5T
Pevi kirjoitti:
Myymästä kieltäytyminen rikkoo varmasti paikallisia kuluttasuoja asetuksia ( ja jotain EU direktiiviä ) . Tähän vedoten luulisi kaupan onnistuvan, eri asia on mitä ne toimituskuluiksi määrittää.
Ettei heidän ole pakko sitä lähettää eikä ehkä myydäkkään.
- Turbo Sensonic
9-5T kirjoitti:
just tilasin kaverilta pari suodatinta sisäilmasuod. oli puolet halvempi kuin suomessa. Suomessakin on isoja eroja esim. Turun liike ottaa enemmän mitä svh on.
Suurin osa Saabin varaosista on Ruotsissa noin puolet halvempia kuin Suomessa. Ilmeisesti Suomen autovero vetää uusien autojen katteet niin "pieneksi", että jollakin on paikattava tuota "rahareikää", ja mikäpä olisi parempi ja helpompi tapa paikata, kuin pyytää varaosista aivan törkeitä hintoja ;-(
- Turbo Sensonic
9-5T kirjoitti:
Ettei heidän ole pakko sitä lähettää eikä ehkä myydäkkään.
No luulisin, että jos lakitekstejä katselisi, niin osia pitäisi kyllä myydä ihan kenelle tahansa yksityishenkilölle, mutta se että niitä lähetettäisiin Suomeen ohi Suomen Saabin ei varmaan oikein kävisi laatuun.
No, eiköhän EU aio tehdä tuollekin asialle jotain, kun autojen ym. laitteiden varaosamyynnnin ja huoltotoimintojen pitäisi olla vapaita tulevaisuudessa lähes kenen tahansa asiaan perehtyneen henkilön hoidettavaksi.
Omalla alalla näin on jo käynyt. Vaikka ennen oli voimassa tietty "kirjoittamaton säädös" siitä, että me huollamme omat laitteemme takuun aikanakin, niin nyt asiat ovat muuttuneet niin, että vaikka joku toinen firma ottaisi laitteemme huoltoon sen takuuaikana, me joudumme silti myöntämään laitteelle 2 vuoden takuun. Sama menetelmä on varmaan tulossa autobusinekseenkin lähiaikoina.
- 9-5T
Tonnarin heijastinpaneli oli väritön mutta löysin tilalle harmaanpanelin purkaamo Osina Oy:sta jossain Lohjalla päin, ovat kai erikoistuneet Saab ja Volvo osiin.
- kapsu
eli kokeilepa näitä firmoja. Itse ostin aikoinaan 9000:en mm. vaihdelaatikon kaikkine helyineen tuolta jälkimmäiseltä:
1) Veljekset Mäntykorpi, Kokkola puh. 06-830 1811
2) Hernesmaan Auto-ja Osa Ky, Suokonmäentie 13
63540 Hernesmaa (LEHTIMÄKI)
Puh. 06-52 71 671
Fax 06-52 71 741
Gsm. 0400-66 62 48
Ekalla tulee noin 1 saab 9000:nen purkuun per kk, tokallakin useita vuodessa.
- 95W 2.3
Mulla oli aikoinaan aivan upea 9000 Griffin, josta luopumista olen monet kerrat surrut.
Hommasin Griffiniin valkoiset vilkut Ruotsista Speedpartsilta ja kaveri toi Sveanmaalta uuden heijastinrampin haalistuneen tilalle.
Toi haalistunut olisi myytävänä, joten laita postia niin neuvotellaan hinnasta ja toimituksesta. Paneeli on siis ehjä, mutta auringon haalistama.
[email protected]
PS. Jos RAI-1 nykyinen omistaja sattuu näkemään viestin, niin laita postia! Olisi kiva tietää mitä RAI:lle nykyään kuuluu. - Asse
Suomentaminen on useinmiten aikas hauska laji, varsinkin, jos joku sen osaa. Tässä tapauksessahan on kyse ilmeisesti takavalojen väliin (rekisterikilven "ympärille") tulevasta heijastimesta. Kaverini isä hankki vuosia sitten 240- Volvoonsa Volvolta vastaavanlaisen osan, jota myytiin nimellä "Peräkeulan heijastinkoriste" ...On siinä varmaan Ruotsin pojat sanakirjan kanssa nimeä kääntäneet.
Kertokaahan muuten, mitä tarkoittaa Saabin mallistossa tämä Griffin? Esitteissä olen nähnyt vain Linear, Arc, Vector ja Aero- mallit.- Turbo Sensonic
No, Griffin tarkoittaa suomeksi aarnikotkaa, joka esiintyy Saabin ja Scanian logoissa.
Eka Saabin Griffin malli oli 3.0V6 9000. Se oli tarkoitettu 9000 malliston lippulaivaksi, jossa oli kaikki mahdolliset varusteet ja automaattivaihteisto. Jotkut väittävät tosin, että Aero on Saabin malliston lippulaiva, mutta mielipiteitä on monia.
9-5:n tullessa markkinoille 9-5 Griffin -malli tuli markkinoille 1998. Siinä on kaikki varusteet, mitä 9-5:een pystyi saamaan ja automaattivaihteisto. Autossa on 3.0V6 -moottori, joka on asymmetrisesti ahdettu pakokaasujärjestelmään integroidulla turbolla. Asymmetrisesti ahdettu tarkoittaa sitä, että moottori ottaa turbon kautta kierrätettävän pakokaasun ainoastaan toisesta sylinteriryhmästä ja tämän jälkeen ahtopaine "puhalletaan" molempiin sylinteriryhmiin.
Tuo Griffin -malli on lähinnä tehty kosiskeluksi USA -markkinoille, koska jenkithän tykkäävät, että autossa pitää olla kaikki mahdolliset (ja mahdottomatkin) varusteet, automaattilaatikko, ja vähintään V6 kone. - Asse
Turbo Sensonic kirjoitti:
No, Griffin tarkoittaa suomeksi aarnikotkaa, joka esiintyy Saabin ja Scanian logoissa.
Eka Saabin Griffin malli oli 3.0V6 9000. Se oli tarkoitettu 9000 malliston lippulaivaksi, jossa oli kaikki mahdolliset varusteet ja automaattivaihteisto. Jotkut väittävät tosin, että Aero on Saabin malliston lippulaiva, mutta mielipiteitä on monia.
9-5:n tullessa markkinoille 9-5 Griffin -malli tuli markkinoille 1998. Siinä on kaikki varusteet, mitä 9-5:een pystyi saamaan ja automaattivaihteisto. Autossa on 3.0V6 -moottori, joka on asymmetrisesti ahdettu pakokaasujärjestelmään integroidulla turbolla. Asymmetrisesti ahdettu tarkoittaa sitä, että moottori ottaa turbon kautta kierrätettävän pakokaasun ainoastaan toisesta sylinteriryhmästä ja tämän jälkeen ahtopaine "puhalletaan" molempiin sylinteriryhmiin.
Tuo Griffin -malli on lähinnä tehty kosiskeluksi USA -markkinoille, koska jenkithän tykkäävät, että autossa pitää olla kaikki mahdolliset (ja mahdottomatkin) varusteet, automaattilaatikko, ja vähintään V6 kone.Kiitos tiedosta. Olen miettinyt asiaa nimittäin jo pidempään. Varsinkin, kun tuossa kesällä näin 95 Griffinin, eikä Griffiniä kumminkaan löytynyt Saabin kuvastosta tai nettisivuilta. No, kyseessä on siis Aeron "kaksoisveli" toisenlaisella koneella.
95sia on hauska tähyillä, kun se malliteksti (Griffin, Aero, Vector ym.) on yleensä kiinnitetty etupyörien taakse auton kylkeen. - 9-5T
Asse kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Olen miettinyt asiaa nimittäin jo pidempään. Varsinkin, kun tuossa kesällä näin 95 Griffinin, eikä Griffiniä kumminkaan löytynyt Saabin kuvastosta tai nettisivuilta. No, kyseessä on siis Aeron "kaksoisveli" toisenlaisella koneella.
95sia on hauska tähyillä, kun se malliteksti (Griffin, Aero, Vector ym.) on yleensä kiinnitetty etupyörien taakse auton kylkeen.Tossa lokasuojassa on vain merkinnät SE, Aero ja Griffin. Vector, arc ja linear lukee oven kynnyslistassa. Griffin on nykyjään saatavissa vain 3.0t arc griffin-paketti.
- 9000 2.3 turbo
Turbo Sensonic kirjoitti:
No, Griffin tarkoittaa suomeksi aarnikotkaa, joka esiintyy Saabin ja Scanian logoissa.
Eka Saabin Griffin malli oli 3.0V6 9000. Se oli tarkoitettu 9000 malliston lippulaivaksi, jossa oli kaikki mahdolliset varusteet ja automaattivaihteisto. Jotkut väittävät tosin, että Aero on Saabin malliston lippulaiva, mutta mielipiteitä on monia.
9-5:n tullessa markkinoille 9-5 Griffin -malli tuli markkinoille 1998. Siinä on kaikki varusteet, mitä 9-5:een pystyi saamaan ja automaattivaihteisto. Autossa on 3.0V6 -moottori, joka on asymmetrisesti ahdettu pakokaasujärjestelmään integroidulla turbolla. Asymmetrisesti ahdettu tarkoittaa sitä, että moottori ottaa turbon kautta kierrätettävän pakokaasun ainoastaan toisesta sylinteriryhmästä ja tämän jälkeen ahtopaine "puhalletaan" molempiin sylinteriryhmiin.
Tuo Griffin -malli on lähinnä tehty kosiskeluksi USA -markkinoille, koska jenkithän tykkäävät, että autossa pitää olla kaikki mahdolliset (ja mahdottomatkin) varusteet, automaattilaatikko, ja vähintään V6 kone.... Griffinit olleet -90-luvun alussa 2.3 turbo (200 hv) -koneilla varustettuja 9000:sia. Yritin nimittäin pari vuotta sitten ostaa tuollaista -92 mallista eräältä eläkkeellä olevalta toimitusjohtajalta mutta ei myyny :-(
- 9-5T
9000 2.3 turbo kirjoitti:
... Griffinit olleet -90-luvun alussa 2.3 turbo (200 hv) -koneilla varustettuja 9000:sia. Yritin nimittäin pari vuotta sitten ostaa tuollaista -92 mallista eräältä eläkkeellä olevalta toimitusjohtajalta mutta ei myyny :-(
oli, toi V6 tuli vasta 1995 ja sen jälkeen Griffiniin ei muuta konetta saanut.
- Anonyymi
9-5T kirjoitti:
oli, toi V6 tuli vasta 1995 ja sen jälkeen Griffiniin ei muuta konetta saanut.
Itsellä just toi 3,0 v6 Griffin. Vm 1998 hyvin toimii, ei kolise mistään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2132662
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1011879Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171641Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141515Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2791366Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471207- 471136
- 1061001
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53903- 85875