Verenpainemittari

Saksasta

En tiedä, onko tämä nyt oikeessa paikassa, mutta kysyn, että onko kukaan tilannut verenpainemittaria saksasta? Jos on niin mistä tilasit ja jos voisit laittaa osoitetta tänne. Ovat näköjään huomattavasti edullisempia, kuin suomessa... Kiitos jo etukäteen!!

46

31348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdf

      Jos sitä haluaa kannattaa ainakin varmistaa että kyseessä "hyvä luotettava merkki". Nimittäin merkeissä ja laaduissa todellakin eroja. Ei ole järkeä ostaa halpaa huonoa merkkiä jos se antaa vääriä lukemia. Rannemittarit eivät ole myöskään yhtä luotettavia kuin olkavarsimittarit.

    • Saksasta
      • Saksasta

      • vinkistä

      • tilauksesta

      • Saksasta
        tilauksesta kirjoitti:

        minkä maan valikoit, kun vaihtoehtona ei ole suomea?

        Niinpä tosiaan, tammikuussa kun tilasin sieltä,oli myös Suomi vaihtoehtona, miksiköhän ei enää? Kannattaa kuitenkin kirjoittaa heille sähköpostia/palautetta, uskoisin, että lähettävät edelleenkin myös Suomeen.


      • luet tätä
        Saksasta kirjoitti:

        Niinpä tosiaan, tammikuussa kun tilasin sieltä,oli myös Suomi vaihtoehtona, miksiköhän ei enää? Kannattaa kuitenkin kirjoittaa heille sähköpostia/palautetta, uskoisin, että lähettävät edelleenkin myös Suomeen.

        niin minäkin tilasin Omron M8 comfortin sieltä, ja sehän tuli koti ovelle, ja hinnaksi jäi 86.5€. Kiitän tiedostasi vielä kerran.


      • ei ummarra saksaa..

        Terve!! Itsekin ajattelin tilata mittarin saksasta, kun ovat kerran edullisempia... Ongelmana on, kun en osaa saksaa.. Onko nuo sivut mahdollista saada Englanniksi jostain asetuksista? Koitin kyllä etsiä, mutta kuten sanoin, niin saksan kieltä en ymmärrä...


      • Yläpaine

      • ite kysyin ja vastas

        Missäs se ulkomailta suoraan ostettu kalibroidaan suositellusti määräajoin? Löytyihän netistä niitäkin palevluita, suositus 3 vuoden väliajoin kotikäytössä.


    • Oikeesti

      Tilata verenpainemittaria saksasta ??? Jos laite maksaa alle 100 Euroa (digitaalinen) niin postimaksu ja kulut huomioiden on homma turhaa vaivaa.Mieltä saat laitteen 80€ Alv 0% ja halvempiakin suomesta löytyy

      • Jukka

        Postikulut Saksasta ovat luokkaa 15-20 e. Se on vain kymppi lisää siihen, mitä Suomessa veloitetaan vähimmilläänkin lähettämisestä. Monet firmat veloittavat kohtuuttomasti lähetyksistä kotimassa, esim. samaiset 20 e.

        Miten niin teiltä saa mittarin hintaan 80 e (alv 0%)? On laitonta myydä yksityisille nollan prosentin alvilla. Saksan hinnathan ovat 16% alvillisia hintoja ja muita kuluja ei tule kuin postit (alv sisältyy hintaan ja tulleja ei EU:n sisällä peritä).


      • minulle keneltä

        teiltä sen saa ja millaisen mittarin? Olen heti kiinnostunut!!


      • on jopa
        Jukka kirjoitti:

        Postikulut Saksasta ovat luokkaa 15-20 e. Se on vain kymppi lisää siihen, mitä Suomessa veloitetaan vähimmilläänkin lähettämisestä. Monet firmat veloittavat kohtuuttomasti lähetyksistä kotimassa, esim. samaiset 20 e.

        Miten niin teiltä saa mittarin hintaan 80 e (alv 0%)? On laitonta myydä yksityisille nollan prosentin alvilla. Saksan hinnathan ovat 16% alvillisia hintoja ja muita kuluja ei tule kuin postit (alv sisältyy hintaan ja tulleja ei EU:n sisällä peritä).

        alle 10EUR kuten nierlellä 9.90E joten halvemmat kun suomessa...


      • Jukka
        minulle keneltä kirjoitti:

        teiltä sen saa ja millaisen mittarin? Olen heti kiinnostunut!!

        Olen 100% varma, että ei ainakaan Omronin M8:aa saa Suomesta hintaan 75 e (kuten Saksassa). Jo M7 maksaa noin 130-150 e.


      • näkyy tuolla
        Jukka kirjoitti:

        Olen 100% varma, että ei ainakaan Omronin M8:aa saa Suomesta hintaan 75 e (kuten Saksassa). Jo M7 maksaa noin 130-150 e.

        maksavan 74EUR


      • tulevan
        näkyy tuolla kirjoitti:

        maksavan 74EUR

        postikuluineen 82,08EUR


      • hinta oli
        tulevan kirjoitti:

        postikuluineen 82,08EUR

        jälkivaatimuksella ja ennakkoon maksaessa hinta on 78,50EUR eli sika halpa!!!


      • Meiltä
        minulle keneltä kirjoitti:

        teiltä sen saa ja millaisen mittarin? Olen heti kiinnostunut!!

        Hei


        Meiltä ,Unomedical Oy:stä saat AND UA-767 VP-mittarin hintaan 80€ Alv 0% eli siis 97,60 veorineen.Se on digitaalinen mittari jossa on mansetin täyttöpaineen esiasetus.
        Saman laitteen voit tilata myös FUCHILTA

        Terveisin

        Erik


      • Joopa joopa joo
        Meiltä kirjoitti:

        Hei


        Meiltä ,Unomedical Oy:stä saat AND UA-767 VP-mittarin hintaan 80€ Alv 0% eli siis 97,60 veorineen.Se on digitaalinen mittari jossa on mansetin täyttöpaineen esiasetus.
        Saman laitteen voit tilata myös FUCHILTA

        Terveisin

        Erik

        Sama kuin joku hakisi bemaria Saksasta ja sanoisit, että hei, ostapa multa Opel, saat melkein samaan hintaan.

        Ts. myyt huonompaa mittaria kalliimmalla, mitä parempi maksaisi.


      • hei
        Jukka kirjoitti:

        Postikulut Saksasta ovat luokkaa 15-20 e. Se on vain kymppi lisää siihen, mitä Suomessa veloitetaan vähimmilläänkin lähettämisestä. Monet firmat veloittavat kohtuuttomasti lähetyksistä kotimassa, esim. samaiset 20 e.

        Miten niin teiltä saa mittarin hintaan 80 e (alv 0%)? On laitonta myydä yksityisille nollan prosentin alvilla. Saksan hinnathan ovat 16% alvillisia hintoja ja muita kuluja ei tule kuin postit (alv sisältyy hintaan ja tulleja ei EU:n sisällä peritä).

        Monissa firmoissa,niin myös meillä kaikki hinnat kerrotaan aina Alv 0% hintoina, kyllähän kaikki tietää että Alv = näissä tuotteissa 22% ja osaavat laskea verollisen hinnan !!!

        Ymmärrän hyvin jos tilaamalla jotakin´jostain ulkomailta säästää muutamia satoja tai tuhansia euroja mutta nyt puhutaan kympeistä


      • Jukka
        hei kirjoitti:

        Monissa firmoissa,niin myös meillä kaikki hinnat kerrotaan aina Alv 0% hintoina, kyllähän kaikki tietää että Alv = näissä tuotteissa 22% ja osaavat laskea verollisen hinnan !!!

        Ymmärrän hyvin jos tilaamalla jotakin´jostain ulkomailta säästää muutamia satoja tai tuhansia euroja mutta nyt puhutaan kympeistä

        Kun menet ruokakauppaan, oletat, että 5 euron leipä maksaa myös kassalla 5 e eikä 6,10 e. Tai ainakin minä oletan... Ihan sama muissakin kuluttajatuotteissa.

        Ja onhan se hienoa, jos sinulla on ylimääräistä rahaa. Mikäpä siinä, sinulla on oikeus ostaa sieltä mistä haluat ja mihin hintaan tahansa.

        Näin kansaneläkeläisenä (490 e kuussa) on oltava suhteellisen tarkka, mihin rahojaan laittaa. Minulle kymppi on iso raha. Ymmärrän sen, että kaikille ei ole, mutta toivottavasti sinäkin ymmärrät, että joillekin on.

        En usko sinun voivan käsittää millaista on joutua nuorena, alle 25 vuotiaana, koulun penkiltä työkyvyttömäksi 490 euron kuukausiansiolla. En kuitenkaan asiasta valita, vaan olen tyytyväinen, että saan edes tuon 490 e kuussa. Joskus vain on käsittämättömän hankalaa pärjätä sillä, kun sairaus aiheuttaa myös paljon kuluja.


      • mielipiteeseesi
        Joopa joopa joo kirjoitti:

        Sama kuin joku hakisi bemaria Saksasta ja sanoisit, että hei, ostapa multa Opel, saat melkein samaan hintaan.

        Ts. myyt huonompaa mittaria kalliimmalla, mitä parempi maksaisi.

        En olis uskonut että tästä tulee näinkin laaja keskustelu, mutta nyt toi vertauskuvasi oli oikein hyvä! HIENOA!!!


      • Ostaisin
        Meiltä kirjoitti:

        Hei


        Meiltä ,Unomedical Oy:stä saat AND UA-767 VP-mittarin hintaan 80€ Alv 0% eli siis 97,60 veorineen.Se on digitaalinen mittari jossa on mansetin täyttöpaineen esiasetus.
        Saman laitteen voit tilata myös FUCHILTA

        Terveisin

        Erik

        jonkun mikälie, mistälie mittarin, jos saan merkkituotteen halvemmalla? Kerro minulle yksi hyvä syy!!


      • Yksityinen elinkeinonharjoi...
        hei kirjoitti:

        Monissa firmoissa,niin myös meillä kaikki hinnat kerrotaan aina Alv 0% hintoina, kyllähän kaikki tietää että Alv = näissä tuotteissa 22% ja osaavat laskea verollisen hinnan !!!

        Ymmärrän hyvin jos tilaamalla jotakin´jostain ulkomailta säästää muutamia satoja tai tuhansia euroja mutta nyt puhutaan kympeistä

        Kuluttajahinnat tulee ilmoittaa arvonlisäverollisina, yrityksille hinnat voi ilmoittaa alv 0 %.


      • Saksassa 74 €

        Kaikki erikoislaitteet ja muukin maksaa Suomessa 70-100 % enemmän kuin Saksassa.

        Itse olen ostanut Saksasta vaikka mitä ja aina tulevat kotiovelle saakka nopeasti.

        Äskettäin ostin kahteen autoon nastoitetut talvirenkaat Saksasta ja asennuksen jälkeen totesin saaneeni toiset isokokoiset renkaat ilmaiseksi 205-60-16 kokoa. (Delticom)


    • minna_212
    • veri

      Olin viime viikonloppuna Munchenissä ja Omronin M5 maksoi kentällä 74 euroa. Sama mittari Helsingin Sokoksessa 110 euroa. Eurooppalaisissa nettikaupoissa hinnat vaihtelevat juuri nyt 51,80 eurosta 81 euroon. Suomalaisissa nettikaupoissa hivenen alle 100 euroa. Onhan siinä hinnoilla eroa. Ja vaivattomampaaahaa se on netissä ostaa.

      • "ei kannata"

        Ei tuonti kannata jollei itse matkustele muuten ja osta samalla reissulle.

        Meillä autom.vp-mittari maksaa veroineen 48€ ja samalla saa takuun ja tuen ongelmatilanteissa.

        Ja tämä laite mittaa oikealla tekniikalla, eli ei niin kuin monet vastaavat, jotka täyttää ensin mansetin tiettyyn paineeseen että suoni varmasti menee tukkoon,vaan täyttää mansettia KUNNES suoni menee tukkoon.Jälkimmäinen menetelmä on huomattavasti mukavampi potilaalle.


        - oskillometrinen mittausmenetelmä
        (mittaus täyttövaimeen aikana)
        - epäsäännöllisen sykkeen tunnistus
        - 2 x 30 mittauksen muisti
        (kellonajan ja päivämäärän näyttö)
        - akkukäyttöinen
        - virhemittauksen näyttö

        - LCD – näyttö


        HINTA       40,00 € alv 0%


      • Neljäs mittari
        "ei kannata" kirjoitti:

        Ei tuonti kannata jollei itse matkustele muuten ja osta samalla reissulle.

        Meillä autom.vp-mittari maksaa veroineen 48€ ja samalla saa takuun ja tuen ongelmatilanteissa.

        Ja tämä laite mittaa oikealla tekniikalla, eli ei niin kuin monet vastaavat, jotka täyttää ensin mansetin tiettyyn paineeseen että suoni varmasti menee tukkoon,vaan täyttää mansettia KUNNES suoni menee tukkoon.Jälkimmäinen menetelmä on huomattavasti mukavampi potilaalle.


        - oskillometrinen mittausmenetelmä
        (mittaus täyttövaimeen aikana)
        - epäsäännöllisen sykkeen tunnistus
        - 2 x 30 mittauksen muisti
        (kellonajan ja päivämäärän näyttö)
        - akkukäyttöinen
        - virhemittauksen näyttö

        - LCD – näyttö


        HINTA       40,00 € alv 0%

        Olen Meilahdessa ja Jorvissa vakituinen asiakas sydämmen vajaatoiminta, tahdistin, flimmeri.
        Olen ostanut 3 kpl 60-120€ maksavia mittareita joista mikään ei ole toiminut yksiin sairaaloiden mittausten kanssa, tämän neljännen ja toimivan mittarin ostin paikallisesta instrusta takuu 6 vuotta hinta 180,00€ ei lähetyskuluja, tallettaa mittaukset tietsikalle josta voin tulostaa valmiit taulukot tai lähettää sähköpostilla lääkärille.
        Meni vaan 200€ kankkulan kaivoon ennen kun uskoin että hyvää ja halpaa ei ole.

        http://www.normomedical.fi/Omron_M10-IT.767.0.html


      • Neljäs mittari
        Neljäs mittari kirjoitti:

        Olen Meilahdessa ja Jorvissa vakituinen asiakas sydämmen vajaatoiminta, tahdistin, flimmeri.
        Olen ostanut 3 kpl 60-120€ maksavia mittareita joista mikään ei ole toiminut yksiin sairaaloiden mittausten kanssa, tämän neljännen ja toimivan mittarin ostin paikallisesta instrusta takuu 6 vuotta hinta 180,00€ ei lähetyskuluja, tallettaa mittaukset tietsikalle josta voin tulostaa valmiit taulukot tai lähettää sähköpostilla lääkärille.
        Meni vaan 200€ kankkulan kaivoon ennen kun uskoin että hyvää ja halpaa ei ole.

        http://www.normomedical.fi/Omron_M10-IT.767.0.html

        Kysyin suomen maahantuojalta saksasta ostetun Omron M10-IT mittarin takuukorjauksesta ja kalibroinnista suomessa, alempana vastaus joten instrusta ostamani mittari ei olekaan halvin toimiva mittari mutta hyvä kumminkin.

        Hei,
        Hoidamme myös saksasta ostettujen verenpainemittareiden takuuasiat. Takuuaikaan kuuluva kalibrointi on meidän lisäpalvelu ja koskee vain suomesta ostettuja verenpainemittareita.
        Voitte toimittaa mittarin meille tarkastettavaksi.
        Osoite on:

        Normomedical Oy
        Valimotie 2
        00380 Helsinki

        Voitte tuoda myös mittarin toimipisteeseemme Pitäjänmäelle, olemme avoinna ma-pe 08-16.


        Ystävällisin terveisin,

        Normomedical Oy
        Valimotie 2
        00380 Helsinki

        Puh/tel: 3589 561 7760
        Mobile: 35840 827 0500

        www.normomedical.fi


    • Saksasta

      Hintaan 77,88€ lähetyskuluineen.

      Osoite http://www.wellango.com/

      Kannattaa siis kiertää instrut ja ylläolevat rahastuspaikat kaukaa.

      • ddc@

        Mulla olisi myydä tuommoinen Omron M10 -IT. Vekotin on uusi ja käyttämätön ja laatikossaan. Myydään eniten tarjoavalle. Vekotin sijaitsee Helsingissä. Toki postitankin.

        Josko kiinnostaa, niin ota yhteyttä [email protected]


      • ddc@
        ddc@ kirjoitti:

        Mulla olisi myydä tuommoinen Omron M10 -IT. Vekotin on uusi ja käyttämätön ja laatikossaan. Myydään eniten tarjoavalle. Vekotin sijaitsee Helsingissä. Toki postitankin.

        Josko kiinnostaa, niin ota yhteyttä [email protected]

        OMRON M10-IT verenpainemittari

        # Intellisense-automatiikka tekee mittauksesta nopean ja miellyttävän.
        # Suuri ja helppolukuinen näyttö.
        # Ainutlaatuinen "Comfort-mansetti" kattaa koot M-L (22-42cm).
        # Kahden käyttäjän muisti, 84 mittausta/käyttäjä vierastoiminto.
        # Näyttää mittaustuloksen vain jos se on luotettava.
        # Keskiarvolaskenta aamu- ja iltamittauksille.
        # Hälyttää kohonneesta aamuverenpaineesta.
        # Helppokäyttöinen tietokoneliityntä jolla voi tallentaa ja tulostaa mittaustulokset


      • - hyvä laite
        ddc@ kirjoitti:

        OMRON M10-IT verenpainemittari

        # Intellisense-automatiikka tekee mittauksesta nopean ja miellyttävän.
        # Suuri ja helppolukuinen näyttö.
        # Ainutlaatuinen "Comfort-mansetti" kattaa koot M-L (22-42cm).
        # Kahden käyttäjän muisti, 84 mittausta/käyttäjä vierastoiminto.
        # Näyttää mittaustuloksen vain jos se on luotettava.
        # Keskiarvolaskenta aamu- ja iltamittauksille.
        # Hälyttää kohonneesta aamuverenpaineesta.
        # Helppokäyttöinen tietokoneliityntä jolla voi tallentaa ja tulostaa mittaustulokset

        Tilasin netistä torstaina ja tuli postissa seuraavana tiistaina. Hintaa tuli postikuluineen n.59 euroa. Suomessa nettihinta n.130-140 euroa postit. Mikä näissä oikein maksaa Suomessa?


      • Googlettaja
        - hyvä laite kirjoitti:

        Tilasin netistä torstaina ja tuli postissa seuraavana tiistaina. Hintaa tuli postikuluineen n.59 euroa. Suomessa nettihinta n.130-140 euroa postit. Mikä näissä oikein maksaa Suomessa?

        Saako kysäistä, että mistä tilasit sen mittarisi tarkalleen ottaen?


      • temmi
        Googlettaja kirjoitti:

        Saako kysäistä, että mistä tilasit sen mittarisi tarkalleen ottaen?

        En tuota aiempaa viestiä kirjoittanut, mutta itse tilasin vapunpäivänä Englannista mittarin ja tiistaina oli perillä. Hinnaksi tuli postikuluineen 60,80 euroa... Hinta sai hymyilemään, mittaustulokset vähän vähemmän... https://www.superliving.co.uk/pharmacy/body-health/heart-circulation/blood-pressure-monitors/omron-m10-it-blood-pressure-monitor-2.html?Itemid=12


      • mittarin saa halvalla
        temmi kirjoitti:

        En tuota aiempaa viestiä kirjoittanut, mutta itse tilasin vapunpäivänä Englannista mittarin ja tiistaina oli perillä. Hinnaksi tuli postikuluineen 60,80 euroa... Hinta sai hymyilemään, mittaustulokset vähän vähemmän... https://www.superliving.co.uk/pharmacy/body-health/heart-circulation/blood-pressure-monitors/omron-m10-it-blood-pressure-monitor-2.html?Itemid=12

        sen kun tilaat omronit tai muut panasonic tai joku muu
        ellos myy ja hobby hall ja monet muut . Ihan hyviä on monissa firmoissa
        Instrusta ei kannata ostaa mitän sielä on joku ihme tapa pitää korkeat hinnat samalle tuotteele kaikessa minkä muualta saa huomattavasti halvemmalla
        niin ja kannattaa miettiä se millaisen mittarin haluaa ja jos tarvii sitä aina usein siihen voi vähän satsata että varmasti on luotettava ja kestävä aina


      • Anonyymi
        ddc@ kirjoitti:

        OMRON M10-IT verenpainemittari

        # Intellisense-automatiikka tekee mittauksesta nopean ja miellyttävän.
        # Suuri ja helppolukuinen näyttö.
        # Ainutlaatuinen "Comfort-mansetti" kattaa koot M-L (22-42cm).
        # Kahden käyttäjän muisti, 84 mittausta/käyttäjä vierastoiminto.
        # Näyttää mittaustuloksen vain jos se on luotettava.
        # Keskiarvolaskenta aamu- ja iltamittauksille.
        # Hälyttää kohonneesta aamuverenpaineesta.
        # Helppokäyttöinen tietokoneliityntä jolla voi tallentaa ja tulostaa mittaustulokset

        Kuka vielä uskoo mainoksiin.

        Jos uskoo, on syytä lukea useampia. OMRON TULEE MUUTAMAN VUODEN JÄLKIJUNASSA.


    • verenpaine

      osta OMRON MERKKINEN,SE ON PARAS.JA LUOTETTAVA(ÄLÄ OSTA RANNEMITTARIA)

      • Anonyymi

        OMRONIN sellainen litteä johto jossa on kymmeniä johtoja on kiinni liimalla.
        Niitä olen korjaillut ja kerron sen saa niin että tulee lukemat. Johto on vaan niin lyhyt että kahdesti ei saa korjattua.

        Omron on oppinut tekemään laitteen joka rikkoontuu 2 - 3 v kuluttua . Verenpainemittari onkin hyvä vaihtaa 5 - 10 vuoden välein.

        Katsoin tuosta rakennevirheestä youtubissa videonkin.


    • liian vakava olla
    • ihmettelijä---

      Onko kenelläkään olkavarteen kiinnitettävä verenpainemittari jättänyt mittaamisen kesken ja alkanut itsestään kerätä uudestaan ilmaa? Luku mittarissa nousee esim. 150 ja sen jälkeen tyhjenee osittain ja nostaa luvun n. 200 ja silloin laskee normaalisti "puhalluksen" ja luvut tulee laitteeseen näkyviin.

      • olkavarressa

        Veikkaisin, että mansetti ei ole ollut tarpeeksi hyvin olkavarressa kiinni. On päässyt jotenkin hölstymään ja paine on laskenut siinä kesken pumppaamisen. Painemittari on havainnut tämän ja alkanut homman uudestaan. Siis mansetti kunnolla kiinni (katsottava, että tarrakiinnitys varmasti pitää). Mitä isompi paine, sitä lujemmilla tarrakiinnitys.


      • ihmettelijä---
        olkavarressa kirjoitti:

        Veikkaisin, että mansetti ei ole ollut tarpeeksi hyvin olkavarressa kiinni. On päässyt jotenkin hölstymään ja paine on laskenut siinä kesken pumppaamisen. Painemittari on havainnut tämän ja alkanut homman uudestaan. Siis mansetti kunnolla kiinni (katsottava, että tarrakiinnitys varmasti pitää). Mitä isompi paine, sitä lujemmilla tarrakiinnitys.

        Ok, täytynee tarkastaa asia. Thanks vastauksestasi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe