Parhaanmakuiset linnut?

mestu

Olen aloitteleva Metsästäjä Juankoskelta ja kyselisin, että mitkä lintulajit on kaikkein maukkaimpia syötäviä ja mitä taas ei ole vaivaa metsästää mauttomuuden tai pahan maun takia? Mitkä lajit ovat helpoimpia valmiistaa ruuaksi ja mitkä taas vaativat erityistä ammattitaitoa?

8

2400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ville 5v

      kana on hyvää.

    • Paistettu

      Kurki ja MeriMetso ovat maukkaimpia. En pysty sanomaan kumpi on parempi mutta hyviä ovat molemmat;)

    • Teurex

      vesilinnuista kyl kaikki on hyviä kun vain oikein valmistaa, vaik nyt kokosukeltajat ehkä kyl maistuu vähän vahvemmalta, mut kyl kanalinnut ja erityisesti pyy on älyttömän hyvälihaista riistaa..
      sehän nyt tietysti on maku asia :)
      riistaa on helppo valmistaa kunhan vaan muistaa et hätäilemällä ei tule kuin kusipäisiä lapsia....
      siis aikaa ruuan tekoon/roukailuun niin kyl se siit

    • Paistia

      Musta linnuista paras liha on kyyhkyssä. Pyyssä, riekossa, teeressä ja metsossa on kanssa loistavan makuinen liha, mutta joku saattaa vierastaa mietoa riistanmakua. Kokosukeltajissa saattaa tietty "traanin" aromi olla, jos ei ole käytetty paljoa mausteita.

    • Sorsapoikue

      Kaikkia yhtä pahoja ja eihän vesilinnut ole ihmisen ruokaa.Älä vaan vieraille tarjoile vaikka itse paremman puutteessa söisitkin.Yökerhoissa tapaa paljon paremman makuisia tipuja ja niitä voi kaataa ilman pyssyleikkejäkin.

    • pyy

      pyy, fasaani, hanhi ja kyyhkynen...siinä miun suosikit..lattajalkoja en syä vaikka missä uitetaan ja minkä kanssa;)maistuu kaislalle

      • mehtienmies

        lähes kaikista sorsalinnuista saa hyvän aterian. koskeloa en suosittele,vaikka toise sitä kehuukin.kossikka haisee ja maistuu liiaksi kalalle


      • jmk
        mehtienmies kirjoitti:

        lähes kaikista sorsalinnuista saa hyvän aterian. koskeloa en suosittele,vaikka toise sitä kehuukin.kossikka haisee ja maistuu liiaksi kalalle

        ... nyt kun on päästy asiaan, niin joku voisi hieman tarkemmin valaista asiaa. Lähtökohtaisesti kuten muutkin totesivat, "metsästä" MELKEIN kaikesta järkiriistasta saa hyvää :) (juu juu... variskeitot jätetään väliin ;) ) vesillä sitten taas puolisukeltajat täyttävät yleensä vaatimuksen hyvä, ruokana kun on joku muu kuin kala... Sitten pudotaan kärryiltä kun aletaan ottamaan kokosukeltajia. Osasta kuulemma saa aivan syötävää tavaraa, kunhan sen KÄSITTELEE OIKEIN... vaan miten se tehdään ? ilmeisesti nylkeminen on ainakin pakollista (vs. kyniminen...) ja kai liottaminen jossain litkuissakin tuo helpotusta asiaan... siihen joku oikeasti asiaa ymmärtävä voisi tuoda oman asiantuntemuksensa.. kiitos :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe