koira irti kerrostalon pihalla

röyhkeyteen kyllästynyt

eräs asukas samassa kerrostalossamme pitää suurta hurttaansa vapaana pihoilla ja parkkipaikoilla.
miten tämän röyhkeän naapurin saisi ojennukseen ja tajumaan ,ettei hän asu pellossa??
isännöitsiän ,eikä muiden asukkaiden valituksista hän ei välitä.koska hän asuu omistus asunnosaa ei häntä voi sinne pellolle ajakaan.
voisikohan asiasta tehdä rikosilmoituksen?
vai pitääkö vaan pelätä ja odottaa että koira käy jonkun kimppuun,silloin vasta asukas voidaan ajaa asunnostaan pois kun on näyttöä,isännöitsiän mukaan..
miksi täytyy olla aina niin röyhkeitä idiootteja naapureina...

212

36537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------------------

      tottakai omistusasunnosta voi häätää. Jos järjestyssäännöissä sanotaan(?) että koiria ei saa pitää pihalla vapaana, ulkoiluttaa pihalla tms. se riittää jo valitukseen/ varotukseen

      • naapuri rikkoo sääntöjä

        Kaupungin järjestyssääntö on ettei lemmikkieläintä saa pitää irrallaan kaupunkialueelle...tämän pitäisi riittää syyksi sanoa naapurille, ettei koiraa saa pitää vapaana...vie, pudota tms. esim. postiluukusta järjestyssäännöt ja vaikka ympyröi se kohta joka koskee juuri kyseistä asiaa...sen voit ihan hyvin tehdä vaikka nimettömänä...


      • röyhkeyteen kyllästynyt
        naapuri rikkoo sääntöjä kirjoitti:

        Kaupungin järjestyssääntö on ettei lemmikkieläintä saa pitää irrallaan kaupunkialueelle...tämän pitäisi riittää syyksi sanoa naapurille, ettei koiraa saa pitää vapaana...vie, pudota tms. esim. postiluukusta järjestyssäännöt ja vaikka ympyröi se kohta joka koskee juuri kyseistä asiaa...sen voit ihan hyvin tehdä vaikka nimettömänä...

        järjestys säännöt olen heille antanut.isännöisijä on antanut aiheesta valituksia.kolmannesta varoituksesta tulisi häätö,mutta isännöisijän mukaan silloin tarvitaam enemmän aiheesta valittaneita.eikä tässä talossa kukaan muu uskalla valittaa.pelkäävät mieluummin hurttaa ja katsovat vaan pahasti koiranomistajaa.toisille naapuri sopu on tärkeämpää ,kuin oma ja muiden turvallisuus pihalla.niinkuin sillä olisi väliä mitä koiran omistaja ajattelee valittajista,eihän tyyppi ketään huomioi kuitenkaan.täytyy kai video kuvata ,kun hurtta juoksee parkkipaikalla ja ottaa poliiseihin yhteyttä..pääsis ehkä niistä jurpoista eroon.


      • hurttis
        röyhkeyteen kyllästynyt kirjoitti:

        järjestys säännöt olen heille antanut.isännöisijä on antanut aiheesta valituksia.kolmannesta varoituksesta tulisi häätö,mutta isännöisijän mukaan silloin tarvitaam enemmän aiheesta valittaneita.eikä tässä talossa kukaan muu uskalla valittaa.pelkäävät mieluummin hurttaa ja katsovat vaan pahasti koiranomistajaa.toisille naapuri sopu on tärkeämpää ,kuin oma ja muiden turvallisuus pihalla.niinkuin sillä olisi väliä mitä koiran omistaja ajattelee valittajista,eihän tyyppi ketään huomioi kuitenkaan.täytyy kai video kuvata ,kun hurtta juoksee parkkipaikalla ja ottaa poliiseihin yhteyttä..pääsis ehkä niistä jurpoista eroon.

        terapiaa. Tää on taas joku koiravihaaja. Koska isompi koira ku mäyris nii automaattisesti oletat sen käyvän jossain vaiheessa jonkun päälle? Varsinki aika usein vissii käynyt ihmisten päälle kerta vapaana on ollut? Pääsispä tollasista jurpoista eroon. Kukaan ei uskalla valittaa tai sitten ne ei näe sitä kovinkaan aiheelliseksi. Turvallisuus pihalla? Se koira on sit vissii nii paljon pahaa tehny ku turvallisuutta murehdit? Teikäläisiä varten on olemassa sivutkin www.kerrostalokyttaajat.fi!
        Melkee toivois et joku hurtta päästäis teiät kärsimyksistä...!


      • huhhuhhuijaa
        naapuri rikkoo sääntöjä kirjoitti:

        Kaupungin järjestyssääntö on ettei lemmikkieläintä saa pitää irrallaan kaupunkialueelle...tämän pitäisi riittää syyksi sanoa naapurille, ettei koiraa saa pitää vapaana...vie, pudota tms. esim. postiluukusta järjestyssäännöt ja vaikka ympyröi se kohta joka koskee juuri kyseistä asiaa...sen voit ihan hyvin tehdä vaikka nimettömänä...

        Nutturat piukalla.


      • rakkis
        hurttis kirjoitti:

        terapiaa. Tää on taas joku koiravihaaja. Koska isompi koira ku mäyris nii automaattisesti oletat sen käyvän jossain vaiheessa jonkun päälle? Varsinki aika usein vissii käynyt ihmisten päälle kerta vapaana on ollut? Pääsispä tollasista jurpoista eroon. Kukaan ei uskalla valittaa tai sitten ne ei näe sitä kovinkaan aiheelliseksi. Turvallisuus pihalla? Se koira on sit vissii nii paljon pahaa tehny ku turvallisuutta murehdit? Teikäläisiä varten on olemassa sivutkin www.kerrostalokyttaajat.fi!
        Melkee toivois et joku hurtta päästäis teiät kärsimyksistä...!

        ...riitaista, eka puolustat että koirat ei käy ihmisten päälle ja samaan hengen vetoon kirjotat että "Melkee toivois et joku hurtta päästäis teiät kärsimyksistä...! "

        kuka tarvii terapiaa,kuka, sä pidät koiraa ihmistä tärkeempänä. hölmö. se on vaan rakki mikä rakki.


      • hurttis
        rakkis kirjoitti:

        ...riitaista, eka puolustat että koirat ei käy ihmisten päälle ja samaan hengen vetoon kirjotat että "Melkee toivois et joku hurtta päästäis teiät kärsimyksistä...! "

        kuka tarvii terapiaa,kuka, sä pidät koiraa ihmistä tärkeempänä. hölmö. se on vaan rakki mikä rakki.

        Niin, lueppa ne viestit tarkkaan. Toisaalta huomaan ettet vissiin vaan ymmärrä mitä kaikki sanat tarkoittavat. Kysyppä vaikka äidiltäs ennenkuin kirjottelet. Tarviin terapiaa koska arvoni ovat erinlaiset kuin sinun? =D
        Hyvät perustelut, olen myyty! Oikeestaa parempi et mikään ei päästä teitä kärsimyksistä, meillä normaaleilla on paljon hauskempaa. Nyt pitää taas varoa ettei aortta repeä.!


      • rakkis
        hurttis kirjoitti:

        Niin, lueppa ne viestit tarkkaan. Toisaalta huomaan ettet vissiin vaan ymmärrä mitä kaikki sanat tarkoittavat. Kysyppä vaikka äidiltäs ennenkuin kirjottelet. Tarviin terapiaa koska arvoni ovat erinlaiset kuin sinun? =D
        Hyvät perustelut, olen myyty! Oikeestaa parempi et mikään ei päästä teitä kärsimyksistä, meillä normaaleilla on paljon hauskempaa. Nyt pitää taas varoa ettei aortta repeä.!

        Taidat olla nainen, sen huomaa kun loukkaannut niin syvästi, ja kerrot miten meni poikki ja läpä läpä. otat henkilökohtaisesti ja antaumuksella puolustat kaikkia koiran-omistajia. On ihan hyvä asia että puolustat asiaasi ja sinulla mielipide mistä pidät kiinni. Taidat olla tosi-koira ystävä. ei mulla oikeesti ole mitään henkilö-kohtaista koiran omistajia vastaan, kun han kiusaan huvikseni ihmisiä mitkä mielestäni ovat vähän liian ponnari kireällä. koiran-omistajia on toki monenlasia ja koiria yhtä paljon. Koiran omistaja vaikuttaa suuresti miten koira käyttäytyy. oot oikeassa aikamonessa asiassa mutta kannattaa ajatella myös vähän laajemmin asioita, kaikkien ei tarvitse tykätä koirista jos ei halua ja sietää niitä, ilman mitään muita esim. juoppoja ja lasin sirpaleita asiaan vetämättä. olen toki edelleen sitä mieltä että koirat ei saa ulkona juosta vapaana. mutta ei muistella pahalla :) sovinto?


      • kik
        röyhkeyteen kyllästynyt kirjoitti:

        järjestys säännöt olen heille antanut.isännöisijä on antanut aiheesta valituksia.kolmannesta varoituksesta tulisi häätö,mutta isännöisijän mukaan silloin tarvitaam enemmän aiheesta valittaneita.eikä tässä talossa kukaan muu uskalla valittaa.pelkäävät mieluummin hurttaa ja katsovat vaan pahasti koiranomistajaa.toisille naapuri sopu on tärkeämpää ,kuin oma ja muiden turvallisuus pihalla.niinkuin sillä olisi väliä mitä koiran omistaja ajattelee valittajista,eihän tyyppi ketään huomioi kuitenkaan.täytyy kai video kuvata ,kun hurtta juoksee parkkipaikalla ja ottaa poliiseihin yhteyttä..pääsis ehkä niistä jurpoista eroon.

        JärjestysLAKI määrää koirien ja muiden lemmikkien kiinnipidon kaupungeissa! Omalla aidatulla pihalla saa vain pitää irti. Ei luulisi tossa olevan mitään epäselvää. Ota yhteys poliisiin, jolle kuuluu lain valvonta.


      • rakkis
        hurttis kirjoitti:

        Niin, lueppa ne viestit tarkkaan. Toisaalta huomaan ettet vissiin vaan ymmärrä mitä kaikki sanat tarkoittavat. Kysyppä vaikka äidiltäs ennenkuin kirjottelet. Tarviin terapiaa koska arvoni ovat erinlaiset kuin sinun? =D
        Hyvät perustelut, olen myyty! Oikeestaa parempi et mikään ei päästä teitä kärsimyksistä, meillä normaaleilla on paljon hauskempaa. Nyt pitää taas varoa ettei aortta repeä.!

        tästä keskustelusta eläkkeelle... mut pitäkää ne koirat kiinni. ja muistakaa juopot kans, älkää oksennelko ja rikkoko pulloja? ;)


      • .............
        hurttis kirjoitti:

        terapiaa. Tää on taas joku koiravihaaja. Koska isompi koira ku mäyris nii automaattisesti oletat sen käyvän jossain vaiheessa jonkun päälle? Varsinki aika usein vissii käynyt ihmisten päälle kerta vapaana on ollut? Pääsispä tollasista jurpoista eroon. Kukaan ei uskalla valittaa tai sitten ne ei näe sitä kovinkaan aiheelliseksi. Turvallisuus pihalla? Se koira on sit vissii nii paljon pahaa tehny ku turvallisuutta murehdit? Teikäläisiä varten on olemassa sivutkin www.kerrostalokyttaajat.fi!
        Melkee toivois et joku hurtta päästäis teiät kärsimyksistä...!

        "Melkee toivois et joku hurtta päästäis teiät kärsimyksistä...!"

        :=0

        Aivan raivostuttavia tommoiset kyttääjät, Get a life. Ei se koira varmasti ole ketään häirinnyt!


      • hurttis
        kik kirjoitti:

        JärjestysLAKI määrää koirien ja muiden lemmikkien kiinnipidon kaupungeissa! Omalla aidatulla pihalla saa vain pitää irti. Ei luulisi tossa olevan mitään epäselvää. Ota yhteys poliisiin, jolle kuuluu lain valvonta.

        vai oikee järjestysLAKI. Jösses. Jos olisin tienny nii en ikinä vahingossakaa vapaana pitäis, voi hitsin hitsi. Kaikki nämä vuodet elänyt kriminaalina =´( Otan heti yhteyttä poliisiin ja pyydän anteeksi aiheuttamaani tuskaa ihmiskunnalle... Tai sitten en. Eiköhän poliisilla ole resurssit sidoksissa oikeasti tärkeiden asioiden kanssa joten ihan tervettä järkeä käyttäen kannattaako ihan joka asiasta mennä itkemään ja odottaa että mitään muka tapahtuisi? Voi teitä kerrostalo poliiseja ja teidän pikkupikku aivojanne...


      • hurttis
        rakkis kirjoitti:

        Taidat olla nainen, sen huomaa kun loukkaannut niin syvästi, ja kerrot miten meni poikki ja läpä läpä. otat henkilökohtaisesti ja antaumuksella puolustat kaikkia koiran-omistajia. On ihan hyvä asia että puolustat asiaasi ja sinulla mielipide mistä pidät kiinni. Taidat olla tosi-koira ystävä. ei mulla oikeesti ole mitään henkilö-kohtaista koiran omistajia vastaan, kun han kiusaan huvikseni ihmisiä mitkä mielestäni ovat vähän liian ponnari kireällä. koiran-omistajia on toki monenlasia ja koiria yhtä paljon. Koiran omistaja vaikuttaa suuresti miten koira käyttäytyy. oot oikeassa aikamonessa asiassa mutta kannattaa ajatella myös vähän laajemmin asioita, kaikkien ei tarvitse tykätä koirista jos ei halua ja sietää niitä, ilman mitään muita esim. juoppoja ja lasin sirpaleita asiaan vetämättä. olen toki edelleen sitä mieltä että koirat ei saa ulkona juosta vapaana. mutta ei muistella pahalla :) sovinto?

        Ihan miespuolinen olen ja toki yhtälailla kuin minulla on oikeus omaan mielipiteeseeni niin myös muillakin =) Vaikka väärässä ovat ;)
        Ei juoppoja tai lasinsirpaleita vedettäis ellei koiranpaska ym. mukaa vedettäis
        Ei muistella pahalla =)


      • hartsa
        röyhkeyteen kyllästynyt kirjoitti:

        järjestys säännöt olen heille antanut.isännöisijä on antanut aiheesta valituksia.kolmannesta varoituksesta tulisi häätö,mutta isännöisijän mukaan silloin tarvitaam enemmän aiheesta valittaneita.eikä tässä talossa kukaan muu uskalla valittaa.pelkäävät mieluummin hurttaa ja katsovat vaan pahasti koiranomistajaa.toisille naapuri sopu on tärkeämpää ,kuin oma ja muiden turvallisuus pihalla.niinkuin sillä olisi väliä mitä koiran omistaja ajattelee valittajista,eihän tyyppi ketään huomioi kuitenkaan.täytyy kai video kuvata ,kun hurtta juoksee parkkipaikalla ja ottaa poliiseihin yhteyttä..pääsis ehkä niistä jurpoista eroon.

        Kyllä se koiranomistajakin saadaan kuriin,ensin isännälle reikä päähän ja sen jälkeen koiralle!


      • kielletty
        hurttis kirjoitti:

        terapiaa. Tää on taas joku koiravihaaja. Koska isompi koira ku mäyris nii automaattisesti oletat sen käyvän jossain vaiheessa jonkun päälle? Varsinki aika usein vissii käynyt ihmisten päälle kerta vapaana on ollut? Pääsispä tollasista jurpoista eroon. Kukaan ei uskalla valittaa tai sitten ne ei näe sitä kovinkaan aiheelliseksi. Turvallisuus pihalla? Se koira on sit vissii nii paljon pahaa tehny ku turvallisuutta murehdit? Teikäläisiä varten on olemassa sivutkin www.kerrostalokyttaajat.fi!
        Melkee toivois et joku hurtta päästäis teiät kärsimyksistä...!

        Koiran pitäminen vapaalla on yksiselittisesti kielletty. Soita poliisille, heillä on omat keinot hoitaa asia järjestykseen ja he kyllä tekevät sen vaadittaessa, itse olen soittanut ja johan tepsi!


      • hurttis
        kielletty kirjoitti:

        Koiran pitäminen vapaalla on yksiselittisesti kielletty. Soita poliisille, heillä on omat keinot hoitaa asia järjestykseen ja he kyllä tekevät sen vaadittaessa, itse olen soittanut ja johan tepsi!

        Mutta Ingman saa maidon maistumaan!
        Onneksi moni ei jaksa poliisia moisilla itkuilla piinata, tokkopa he kuuitenkaan paljoa asiaa noteeraisi (kokemusta löytyy). Mutta soittele ihmeessä ja pidä hauskaa, meillä muilla löytyy elämää.


      • hurttis
        hartsa kirjoitti:

        Kyllä se koiranomistajakin saadaan kuriin,ensin isännälle reikä päähän ja sen jälkeen koiralle!

        Onkohan siitä apua? Eipä nuo reiät ole sinustakaan sen enempi älykästä kuin ihmistä tehnyt, komeamman ehkä (ehkä).


      • Jurkko
        rakkis kirjoitti:

        tästä keskustelusta eläkkeelle... mut pitäkää ne koirat kiinni. ja muistakaa juopot kans, älkää oksennelko ja rikkoko pulloja? ;)

        Osta kävelysauvat. Ovat mitä parhain väline näiden "kilttien ja ihanien " irtonaisten päällehyökkävien rakkien taltuttamiseen. Muutin erääseen Vantaan lähiöön kuusi vuotta sitten ja kaksi koiran hyökkäystä ensimmäisen vuoden aikana lenkkipoluilla sai minut vakuuttuneeksi siitä, että näiden raivohullujen rakkien omistajat ovat vielä tyhmempiä kuin mitä nämä päälle hyökkäävät rakit. Nimittäin vielä kehtasivat käydä minua syyttelemään kun olin vain yksinkertaisesti juoksulenkillä. Milloin oli väärän väriset vaatteet päällä ja toisella kertaa juoksin kuulemma niin kovaa että äidin oma "nallukka" ihan säikähti ja hyökkäsi kuulemma sen takia. Nyt olen siis varustautunut kävesauvoilla. On muuten hyvä huitoa niillä. Ja jos ei huitaisusta tokene niin tökkää piikillä kuonoon!


      • hurttis
        Jurkko kirjoitti:

        Osta kävelysauvat. Ovat mitä parhain väline näiden "kilttien ja ihanien " irtonaisten päällehyökkävien rakkien taltuttamiseen. Muutin erääseen Vantaan lähiöön kuusi vuotta sitten ja kaksi koiran hyökkäystä ensimmäisen vuoden aikana lenkkipoluilla sai minut vakuuttuneeksi siitä, että näiden raivohullujen rakkien omistajat ovat vielä tyhmempiä kuin mitä nämä päälle hyökkäävät rakit. Nimittäin vielä kehtasivat käydä minua syyttelemään kun olin vain yksinkertaisesti juoksulenkillä. Milloin oli väärän väriset vaatteet päällä ja toisella kertaa juoksin kuulemma niin kovaa että äidin oma "nallukka" ihan säikähti ja hyökkäsi kuulemma sen takia. Nyt olen siis varustautunut kävesauvoilla. On muuten hyvä huitoa niillä. Ja jos ei huitaisusta tokene niin tökkää piikillä kuonoon!

        Näin on. Omistajissa se suurin vika on, ei ihme että koirat olivat sekaisin. Muistuttaisin että minä ja muutamat ketkä tästä kirjoitimme emme puhu tällaisista koirista tai tapauksista ja kun noi muutamat itki siitä mitkä pilaavat minkä maineen niin juuri tuollaiset mainitsemasi idiootit tekevät sen. Itse törmännyt samantyyppisiin tilanteisiin ja itse puuttunut koiriin kun omistajat eivät ole kyenneet ja haukut sain päälle samanlailla. Olen huomannut että paras tapa on tarttua kurkusta kädellä, kellistää selälleen (ei pääse puremaan ja joutuu alistettuun tilaan), tuijottaa silmiin ja pitämään kovaa meteliä suullaan. Kepillä hakkaaminen saattaa pahentaa vihaisen koiran käytöstä ja tietenkään kaikilla ei ole voimia isompien koirien kaatamiseen. Vastuu näistä on yksin koiraomistajilla eikä niin kuitenkaan pitäisi tapahtua. Elikkä mainitsemasi tapaukset sekä sellaiset omistajat ovat idiootteja eivätkä liity minuun tai koiraani mitenkään, moista kun ei meille tapahdu.


      • Viipula
        hurttis kirjoitti:

        terapiaa. Tää on taas joku koiravihaaja. Koska isompi koira ku mäyris nii automaattisesti oletat sen käyvän jossain vaiheessa jonkun päälle? Varsinki aika usein vissii käynyt ihmisten päälle kerta vapaana on ollut? Pääsispä tollasista jurpoista eroon. Kukaan ei uskalla valittaa tai sitten ne ei näe sitä kovinkaan aiheelliseksi. Turvallisuus pihalla? Se koira on sit vissii nii paljon pahaa tehny ku turvallisuutta murehdit? Teikäläisiä varten on olemassa sivutkin www.kerrostalokyttaajat.fi!
        Melkee toivois et joku hurtta päästäis teiät kärsimyksistä...!

        Säännöt kieltävät joka paikassa koirien irti pidon! Menepä itseesi. Lapset saattavat pelätä ja jotkut vanhemmatkin.


      • ..........
        Viipula kirjoitti:

        Säännöt kieltävät joka paikassa koirien irti pidon! Menepä itseesi. Lapset saattavat pelätä ja jotkut vanhemmatkin.

        kaupungin kupeessa, ei niin kovin kauaa historiaa taaksepäin, koirat olivat lähialuieilla irti, valvonnassa toki, olivat enemmänkin näiden lasten kavereita kuin pelon aiheuttajia, sama vanhempien kanssa. Sitten jotain muuttui, jostain koloista alkoi tulla näitä nipottajia ja koirakammoisia, koiran kiinnipidon vaatijoita, joista ei edes oltu aiemmin kuultu, väki vissiin alkoi vieraantuun sen verran luonnosta, alkoivat jopa pelätä koiria, siirsivät pelkonsa lapsilleen(lapsihan ei luonnostaan koiraa pelkää, lapselle se pelko pitää ensin opettaa).


      • ovat
        rakkis kirjoitti:

        ...riitaista, eka puolustat että koirat ei käy ihmisten päälle ja samaan hengen vetoon kirjotat että "Melkee toivois et joku hurtta päästäis teiät kärsimyksistä...! "

        kuka tarvii terapiaa,kuka, sä pidät koiraa ihmistä tärkeempänä. hölmö. se on vaan rakki mikä rakki.

        kyllä tärkeämpiä kuin monet ihmiset.. enemmän on saanut lukea ihmisten tekemistä tapoista, kuin eläinten.


      • jjooo
        Jurkko kirjoitti:

        Osta kävelysauvat. Ovat mitä parhain väline näiden "kilttien ja ihanien " irtonaisten päällehyökkävien rakkien taltuttamiseen. Muutin erääseen Vantaan lähiöön kuusi vuotta sitten ja kaksi koiran hyökkäystä ensimmäisen vuoden aikana lenkkipoluilla sai minut vakuuttuneeksi siitä, että näiden raivohullujen rakkien omistajat ovat vielä tyhmempiä kuin mitä nämä päälle hyökkäävät rakit. Nimittäin vielä kehtasivat käydä minua syyttelemään kun olin vain yksinkertaisesti juoksulenkillä. Milloin oli väärän väriset vaatteet päällä ja toisella kertaa juoksin kuulemma niin kovaa että äidin oma "nallukka" ihan säikähti ja hyökkäsi kuulemma sen takia. Nyt olen siis varustautunut kävesauvoilla. On muuten hyvä huitoa niillä. Ja jos ei huitaisusta tokene niin tökkää piikillä kuonoon!

        Se että suuri koira juoksee sinua päin ei välttämättä tarkoita sitä, että se on "raivohullu rakki" kuten eräs JURKKO tuolla aiemmin sanoi. Ja jos niillä kävelusauvoilla alat hakkaamaan ja tönimään koiraa, joka on vaan ihan uteliaisuuttaan tullut katsomaan, niin luultavasti saat koiran ärsyyntymään helvetisti sen lisäksi että se pelkää loppuikänsä vastaan tulevia ihmisiä...


      • Johannes9
        hurttis kirjoitti:

        terapiaa. Tää on taas joku koiravihaaja. Koska isompi koira ku mäyris nii automaattisesti oletat sen käyvän jossain vaiheessa jonkun päälle? Varsinki aika usein vissii käynyt ihmisten päälle kerta vapaana on ollut? Pääsispä tollasista jurpoista eroon. Kukaan ei uskalla valittaa tai sitten ne ei näe sitä kovinkaan aiheelliseksi. Turvallisuus pihalla? Se koira on sit vissii nii paljon pahaa tehny ku turvallisuutta murehdit? Teikäläisiä varten on olemassa sivutkin www.kerrostalokyttaajat.fi!
        Melkee toivois et joku hurtta päästäis teiät kärsimyksistä...!

        Joillakin tuntuu olevna vaikea ymmärtää, että koira on ELÄIN. On se vaikea ymmärtää sääntöjä. Sinua ei varmaan myöskään häiritse se, että jokin humalainen potkaisee koiraasi. Meihän saamme kaikki vapaasti toimia niikuin haluamme. Vai mitä.


    • naapuri

      Omistus asunnosta voi toki häätää, mutta ei tuolla koiran irtipitämisen perusteella. Ainut mitä voi tehdä on kutsua poliisi sakottamaan mutta on sitten jo aivan toinen juttu miten saat tuon todistettua.

      • tanskandoggi

        koirien ulkoiluttamista ei ole se että ne päästetään yksin irti kerrostalon pihaan!


      • Koirankuonon kaveri

        Ihmeellisiä naapureita pitää olla. Jos ei saa 2 nimeä valituslappuun omansa lisäksi. Ellei-niin oletan,ettei se koira ole ketään hätyytellyt eikä muut sen takia mene laittamaan nimeään. Periaatteessa laki on kuitenkin sama kaikille-joten nimiä valituskaavakkeeseen ja se kaavake isännöitsijälle- Ellei se auta,niin isännöitsijä ei ole hommaansa sopiva-Nimittäin-se on isännöitsijän tehtävä sen jälkeen kun valituksia on tehty-2 kpl.hoitaa siis homma loppuun asti. Meilläkin on koira-ja pieni,mutta silti kiinni heti kun kerrostaloasunnostamme ovesta käytävään ja ulos lähtee. Koska säännöt niin sanoo.


      • hurttis
        Koirankuonon kaveri kirjoitti:

        Ihmeellisiä naapureita pitää olla. Jos ei saa 2 nimeä valituslappuun omansa lisäksi. Ellei-niin oletan,ettei se koira ole ketään hätyytellyt eikä muut sen takia mene laittamaan nimeään. Periaatteessa laki on kuitenkin sama kaikille-joten nimiä valituskaavakkeeseen ja se kaavake isännöitsijälle- Ellei se auta,niin isännöitsijä ei ole hommaansa sopiva-Nimittäin-se on isännöitsijän tehtävä sen jälkeen kun valituksia on tehty-2 kpl.hoitaa siis homma loppuun asti. Meilläkin on koira-ja pieni,mutta silti kiinni heti kun kerrostaloasunnostamme ovesta käytävään ja ulos lähtee. Koska säännöt niin sanoo.

        Ihmeellisiä tai sit ketään muuta ei kiinnosta kiusaa naapureitaan (muistetaan että monessa tapauksessa koira kiusaa pelkällä olemassaolollaan)? Laki on laki ja orava on orava. Mikäli säännöt sanoisivat että miehen täytyy kusta vastatuuleen niin enpä usko että näin tekisit tai ehkä se olen vain minä. Tällä totean miten naurettavia jotkut säännöt ovat ja miksei niitä välttämättä toteuteta. Mutta seuraappa sääntöjä ihmeessä ja tunne olosi hyväksi, minä rikon niitä ja tunnen oloni hyväksi kiusaamatta naapureitani.


      • Make
        hurttis kirjoitti:

        Ihmeellisiä tai sit ketään muuta ei kiinnosta kiusaa naapureitaan (muistetaan että monessa tapauksessa koira kiusaa pelkällä olemassaolollaan)? Laki on laki ja orava on orava. Mikäli säännöt sanoisivat että miehen täytyy kusta vastatuuleen niin enpä usko että näin tekisit tai ehkä se olen vain minä. Tällä totean miten naurettavia jotkut säännöt ovat ja miksei niitä välttämättä toteuteta. Mutta seuraappa sääntöjä ihmeessä ja tunne olosi hyväksi, minä rikon niitä ja tunnen oloni hyväksi kiusaamatta naapureitani.

        Hei, en siis vihaa koiria mutta vieraisiin koiriin suhtudun nykyään erittäin varauksella. Lapsena en kokenut näin mutta sitten minua purtiin 12 vuotiaana. Arvatkaa oliko koira koira kytketty, eipä tietenkään. Sama juttu nyt muutaman vuoden päästä. 2 Koiraa murisi ja kiersi ympärillä n. minuutin omistaja seisoi vähän matkan päässä ja huuteli vain että ei ne tee mitään (toiset 2 koiraa molemmissa käsissä, hieman hankala kontrolloida tilannetta) sitten toinen vapaista koirista puri käteen, jee!!! Taas meni niin, että vika minussa kun sillä lailla yllättäen tulin koiria vastaan, että pelästyivät. Eniten siis huom vituttaa tuollaiset koiranomistajat, kuin koirat itse. Eikös nuo järjestyssäännöt oo kuitenkin demokraattisesti laadittu ja siten niitä tulisi kunnioittaa. 99%:Sti vapaa koirahan ei pure mutta on vaan jotenkin mukavampi olo kun on narussa kiinni ja fiksun näkönen omistaja siellä toisessa päässä. Mieti ite vähän sama kuin olisit juoppokuskin kyydissä joka vaan selittäis, että täähän on pikkujuttu ja enhän minä mikään rikollinen ole...ei oo ennenkään mitään sattunu.


    • sus

      hellanlettas ku hirveetä. Onko se sulta jotenkin pois? Jos koira ei ole aggressiivista laatua ni älä jaksa.

      • röyhkeyteen kyllästynyt

        joo ei se multa ole mitenkään pois,vaan se on mulle ihan liikaa,että saa pelätä rakkia omalla pihalla.
        koirat voi milloin vaan saada päähänsä hyökätä ihmisen päälle.
        ja mikä vaiva on jonkun dorkan laittaa koira hihnaan?koirapuistotkin, kun on melko lähellä täällä.täytyy vaan junttien naapureitten uhmata ja vittuilla jollain tavalla näköjään..


      • hurttis
        röyhkeyteen kyllästynyt kirjoitti:

        joo ei se multa ole mitenkään pois,vaan se on mulle ihan liikaa,että saa pelätä rakkia omalla pihalla.
        koirat voi milloin vaan saada päähänsä hyökätä ihmisen päälle.
        ja mikä vaiva on jonkun dorkan laittaa koira hihnaan?koirapuistotkin, kun on melko lähellä täällä.täytyy vaan junttien naapureitten uhmata ja vittuilla jollain tavalla näköjään..

        röyhkeyteen kyllästynyt. Ei ole ihmisen röyhkeyttä voittanutta, tiesitkö? Kerta rakki ei ole mitään tehnyt niin ei varmaan tarvii pelkää? Todennäköisempää että joku naapureistasi sekoaa. Meenasin sanoa että sinä mutta sekasinhan sä pässi olet, siitä ei pääse mihinkää. Paljon koirien kanssa tekemisissä vissiin olet viitaten "koirat voi milloin vaan saada päähänsä hyökätä ihmisen päälle."? Oletko oikeasti noin jälkeenjäänyt vai halusitko vain kenties tulista keskustelua? Koirapuistoja löytyy ja tollasille junteille naapureille ku sinä nii varmaa löytyy laitoksia missä ei ole koiria. Pääsisit välillä juoksemaan käytäville muiden hönövillejen kanssa, ellei joku kokisi oloaan turvattomaksi kun juoksisit siellä vapaana. Olethan todennäköisesti joko sen koiran kokoinen tai isompi ja ihminen voi milloin vain saada päähänsä hyökätä ihmisen päälle. Eiköhän helpompia tapoja vittuilla mut sama se mitä sulle kirjoittaa, ei se sun tyhmyys mihkää katoa


      • sakemannit
        röyhkeyteen kyllästynyt kirjoitti:

        joo ei se multa ole mitenkään pois,vaan se on mulle ihan liikaa,että saa pelätä rakkia omalla pihalla.
        koirat voi milloin vaan saada päähänsä hyökätä ihmisen päälle.
        ja mikä vaiva on jonkun dorkan laittaa koira hihnaan?koirapuistotkin, kun on melko lähellä täällä.täytyy vaan junttien naapureitten uhmata ja vittuilla jollain tavalla näköjään..

        "Koirat voi milloin van saada päähänsä hyökätä ihmisen päälle."
        Et taida tietää koirista mitään? Ei koirat noin vain hyökkäile ihmisten kimppuun!!! Koiria tunnen monia, mutta yhtään agressiivista(ihmiselle) koiraa en tiedä! Jos koiralla olisi tapana "hyökkäillä", tuskin omistaja sitä vapaana pitäisi, ja eiköhän silloin olisi myös kuonokoppa.

        Itselläni on saksanpaimenkoira, jonka kanssa harrastan suojelua. Vaikka siellä purraan maalimiehen hihaan, koira on kaikkien kaveri! Se ottaisi vaikka murtovarkaat iloiten vastaan! Ja tottelevaisuus omallani on hyvä!


      • Koiran omistaja
        hurttis kirjoitti:

        röyhkeyteen kyllästynyt. Ei ole ihmisen röyhkeyttä voittanutta, tiesitkö? Kerta rakki ei ole mitään tehnyt niin ei varmaan tarvii pelkää? Todennäköisempää että joku naapureistasi sekoaa. Meenasin sanoa että sinä mutta sekasinhan sä pässi olet, siitä ei pääse mihinkää. Paljon koirien kanssa tekemisissä vissiin olet viitaten "koirat voi milloin vaan saada päähänsä hyökätä ihmisen päälle."? Oletko oikeasti noin jälkeenjäänyt vai halusitko vain kenties tulista keskustelua? Koirapuistoja löytyy ja tollasille junteille naapureille ku sinä nii varmaa löytyy laitoksia missä ei ole koiria. Pääsisit välillä juoksemaan käytäville muiden hönövillejen kanssa, ellei joku kokisi oloaan turvattomaksi kun juoksisit siellä vapaana. Olethan todennäköisesti joko sen koiran kokoinen tai isompi ja ihminen voi milloin vain saada päähänsä hyökätä ihmisen päälle. Eiköhän helpompia tapoja vittuilla mut sama se mitä sulle kirjoittaa, ei se sun tyhmyys mihkää katoa

        ETKÖ SINÄ IMBESILLI TAJUA ASIAA!
        KOIRAT EIVÄT SAA OLLA VAPAANA YLEISILLÄ ALUEILLA!
        MINUN PÄÄLLENI ON HYÖKÄNNYT NIIN SANOTTU FIKSU JA KOULUTETTU KOIRA JA SEN SEURAUKSENA MINULLA EI OLE TOISESSA KÄDESSÄ JUURIKAAN TUNTOA JÄLJELLÄ.
        EN PROVOSOINUT KOIRAA MITENKÄÄN, ENKÄ EDES KATSONUT SINNE PÄIN ENNEN HYÖKKÄYSTÄ.
        SE MITÄ MUUTA PAHAA TAI HULLUA MAAILMASSA TAPAHTUU EI LIITY MITENKÄÄN TÄHÄN ASIAAN.


      • hurttis
        Koiran omistaja kirjoitti:

        ETKÖ SINÄ IMBESILLI TAJUA ASIAA!
        KOIRAT EIVÄT SAA OLLA VAPAANA YLEISILLÄ ALUEILLA!
        MINUN PÄÄLLENI ON HYÖKÄNNYT NIIN SANOTTU FIKSU JA KOULUTETTU KOIRA JA SEN SEURAUKSENA MINULLA EI OLE TOISESSA KÄDESSÄ JUURIKAAN TUNTOA JÄLJELLÄ.
        EN PROVOSOINUT KOIRAA MITENKÄÄN, ENKÄ EDES KATSONUT SINNE PÄIN ENNEN HYÖKKÄYSTÄ.
        SE MITÄ MUUTA PAHAA TAI HULLUA MAAILMASSA TAPAHTUU EI LIITY MITENKÄÄN TÄHÄN ASIAAN.

        Ja minun päälle on käynyt ihmisiä vaikka niin ei saisi edes yleisillä paikoilla tapahtua. Mitä tästä opimme? Elämme julmassa ja epäoikeudenmukaisessa maailmassa! Fiksu ja koulutettu koira ei hyökkää syyttä, epäilenpä että tarinasi on muokattu kuten nuo yleensä ovat. Tsemppiä sulle


      • hurttis
        sakemannit kirjoitti:

        "Koirat voi milloin van saada päähänsä hyökätä ihmisen päälle."
        Et taida tietää koirista mitään? Ei koirat noin vain hyökkäile ihmisten kimppuun!!! Koiria tunnen monia, mutta yhtään agressiivista(ihmiselle) koiraa en tiedä! Jos koiralla olisi tapana "hyökkäillä", tuskin omistaja sitä vapaana pitäisi, ja eiköhän silloin olisi myös kuonokoppa.

        Itselläni on saksanpaimenkoira, jonka kanssa harrastan suojelua. Vaikka siellä purraan maalimiehen hihaan, koira on kaikkien kaveri! Se ottaisi vaikka murtovarkaat iloiten vastaan! Ja tottelevaisuus omallani on hyvä!

        Nonii. Mukava tietää etten yksin ole puolustamassa koiria mistä tehdään mielivaltaisia petoja. Koirat ei syyttä hyökkää ja jos niin tekee niin koirassa on vikaa ja yleensä se on omistajan tai muun ihmisen aiheuttama ja silloin kyseiset henkilöt tiedostaa asian ja tuskin pitää elukkaa vapaana. Koira kun päälle käy niin se todennäköisesti lopetetaan jos asia menee virkavallalle asti ja sitähän koiranomistajat ei halua että koirat lopetetaan. Tää on taas täynnä koirienvihaajia jotka keksii tarinoita ja vääristelee totuutta.


      • sus
        röyhkeyteen kyllästynyt kirjoitti:

        joo ei se multa ole mitenkään pois,vaan se on mulle ihan liikaa,että saa pelätä rakkia omalla pihalla.
        koirat voi milloin vaan saada päähänsä hyökätä ihmisen päälle.
        ja mikä vaiva on jonkun dorkan laittaa koira hihnaan?koirapuistotkin, kun on melko lähellä täällä.täytyy vaan junttien naapureitten uhmata ja vittuilla jollain tavalla näköjään..

        ei normaali koira "saa päähänsä hyökätä milloin tahansa", todellakaan. Se on ihan oma fantasiasi. Ilmeisesti ei ole paljoa kokemusta koirista? Tietysti jos pelkää koiria niin se on ongelma erikseen, silloin vapaana kulkeva koira varmaan ahdistaa.
        Tutustukaa koiriin (ja niiden omistajiin), pelko hälvenee.


      • nukut....
        hurttis kirjoitti:

        Ja minun päälle on käynyt ihmisiä vaikka niin ei saisi edes yleisillä paikoilla tapahtua. Mitä tästä opimme? Elämme julmassa ja epäoikeudenmukaisessa maailmassa! Fiksu ja koulutettu koira ei hyökkää syyttä, epäilenpä että tarinasi on muokattu kuten nuo yleensä ovat. Tsemppiä sulle

        koirasi kanssa samassa sängyssä :) kyse hän oli alun perin siitä että koirat ei saa juoksennella vapaasti. Taidat antaa koirallesi liikaa arvoa, koirat on koiria, ihmiset käskee niitä, ei koirat käske ihmisiä. Ei koirat ja kissat sovi kaupunkiin, ne luokittelen koti-eläimiksi maalle. pidän itse toki paljon elukoista ja omistan itsekin niitä joten et voi ainakaan minua elukka vihaajaksi kutsua.

        t:joskus kaupungissa asunut.


      • Hyvät,pahat ja rumat koirat
        sakemannit kirjoitti:

        "Koirat voi milloin van saada päähänsä hyökätä ihmisen päälle."
        Et taida tietää koirista mitään? Ei koirat noin vain hyökkäile ihmisten kimppuun!!! Koiria tunnen monia, mutta yhtään agressiivista(ihmiselle) koiraa en tiedä! Jos koiralla olisi tapana "hyökkäillä", tuskin omistaja sitä vapaana pitäisi, ja eiköhän silloin olisi myös kuonokoppa.

        Itselläni on saksanpaimenkoira, jonka kanssa harrastan suojelua. Vaikka siellä purraan maalimiehen hihaan, koira on kaikkien kaveri! Se ottaisi vaikka murtovarkaat iloiten vastaan! Ja tottelevaisuus omallani on hyvä!

        Muutamassa pahassa tilanteessa läsnä ollut."Kilttejä" koiria joilla naksahti,vasta sen jälkeen omistajakin tiesi,että koiran luonne oli muuttunut.Kaikilla luontokappaleilla voi naksahtaa milloin vain,koira ei ole poikkeus.

        Kirjoitti koirarakas.


      • Näin kävi
        hurttis kirjoitti:

        Ja minun päälle on käynyt ihmisiä vaikka niin ei saisi edes yleisillä paikoilla tapahtua. Mitä tästä opimme? Elämme julmassa ja epäoikeudenmukaisessa maailmassa! Fiksu ja koulutettu koira ei hyökkää syyttä, epäilenpä että tarinasi on muokattu kuten nuo yleensä ovat. Tsemppiä sulle

        Tarinani ei ole muokattu, vaan näin tosiaan tapahtui noin kymmenen vuotta sitten.
        Koira ja koiran omistaja pariskunta istuivat penkillä koira(rotikka) heidän edessään istumassa. Kun minä kävelin heidän ohitseen (en haissut viinalle, enkä toisille eläimille, minulla ei ollut silloin vielä koiraa itsellä)koira hyökkäsi minun vasempaan käteeni kiinni purren siitä läpi.
        Sanoit ettei koira hyökkää syyttä, näin ehkä saattaa olla, mutta ei minua lohduta tietää, että se koira ehkä hyökkäsi sen takia, kun helle (se oli varmaankin syy koiran pimahtamiseen) oli sille sietämätön.
        Nuo ihmisten väliset tappelut ovat asia erikseen, niin minuakin on lyöty, mutta se ei liity tähän koira asiaan.
        Ihminen on ihminen ja koira ihmisen omistama ja kouluttama.
        Itse tuon tapahtuneen johdosta pelkään kaikkia suuria koiria, joten olen onnellinen säännöstä pitää koirat kiinni.
        Sääntöä kuitenkin suuri osa ihmisistä noudattaa, kuten niitä kaikkia muitakin sääntöjä ja (saarnoja, niistä en tiedä mitään, kun en kuulu kirkkoon).


      • hurttis
        nukut.... kirjoitti:

        koirasi kanssa samassa sängyssä :) kyse hän oli alun perin siitä että koirat ei saa juoksennella vapaasti. Taidat antaa koirallesi liikaa arvoa, koirat on koiria, ihmiset käskee niitä, ei koirat käske ihmisiä. Ei koirat ja kissat sovi kaupunkiin, ne luokittelen koti-eläimiksi maalle. pidän itse toki paljon elukoista ja omistan itsekin niitä joten et voi ainakaan minua elukka vihaajaksi kutsua.

        t:joskus kaupungissa asunut.

        En voikkaan vihaajaksi kutsua mutta mikä sinä olet kertomaan miten asiat on? Joillain koirat ei pääse sohvaan tai sänkyyn, minulla taas koiralla on oma kahden henkilön leveä sänky tai saa nukkua kanssani patjalla lattialla. Senkus valitsee. En asu maalla. Olishan sillä varmaa maalla hauskempaa, kitiseviä naapureita kun ei niin montaa metsässä löydy. Koirat on koiria, ihmiset käskee niitä? Me myös leikimme ja touhuamme kaikkea muuta "kivaa". Olet varmasti joku piilodomina joka saa viboja käskyttämisestä. Ja mikäpä sen helpompi kohde kuin koira joka yrittää aikalailla olla omistajalleen mieliksi. Annan koiralleni sen verran arvoa kun kuuluukin, onhan ne perheenjäseniä. Et ehkä koiravihaaja ole mut et nyt mikää eläintenystäväkään. Passiivinen piilodomina joka epäonnistunut omassa elämässään sen verta että käskyttää koiralta täydellisyyttä siirtäen epäonnistumisen "huomion" koiraan itsensä sijaan?


      • hurttis
        Näin kävi kirjoitti:

        Tarinani ei ole muokattu, vaan näin tosiaan tapahtui noin kymmenen vuotta sitten.
        Koira ja koiran omistaja pariskunta istuivat penkillä koira(rotikka) heidän edessään istumassa. Kun minä kävelin heidän ohitseen (en haissut viinalle, enkä toisille eläimille, minulla ei ollut silloin vielä koiraa itsellä)koira hyökkäsi minun vasempaan käteeni kiinni purren siitä läpi.
        Sanoit ettei koira hyökkää syyttä, näin ehkä saattaa olla, mutta ei minua lohduta tietää, että se koira ehkä hyökkäsi sen takia, kun helle (se oli varmaankin syy koiran pimahtamiseen) oli sille sietämätön.
        Nuo ihmisten väliset tappelut ovat asia erikseen, niin minuakin on lyöty, mutta se ei liity tähän koira asiaan.
        Ihminen on ihminen ja koira ihmisen omistama ja kouluttama.
        Itse tuon tapahtuneen johdosta pelkään kaikkia suuria koiria, joten olen onnellinen säännöstä pitää koirat kiinni.
        Sääntöä kuitenkin suuri osa ihmisistä noudattaa, kuten niitä kaikkia muitakin sääntöjä ja (saarnoja, niistä en tiedä mitään, kun en kuulu kirkkoon).

        Mikäli näin on niin ymmärrän ja silloin koira ei ole ollut terve, kiltti ja koulutettu vaan todennäköisesti mainitsemasi pariskunta on mokannut mikä ei ole niin harvinaista rotiskojen suhteen. Veikkaisin et samantyylisiä käskyttäjiä kuin tuo piilodomina mikä kirjoitti tuonne toiseen osaan. On se sitten koiranpentu tai lapsi (vertaan ihmiseen koska sama pätee kumpaankin vaikkei kaikki ymmärrä) niin lapsen täytyy leikkiä, kokeilla rajoja ja tehdä pahoja ilman et joka asiasta hakataan remmillä. Tekemällä esimerkiksi rotiskan kokoisesta koirasta ns. tottelevan robotin niin eihän siitä tule yhtään mitään. Sama kuin itse olisi armeijassa kasvanut. Joten vastuun laittaisin omistajiin joiden ei tietysti missään tapauksessa pitäisi pitää vapaana, edes koirapuistossa ja hyökkäyksen jälkeen lopettaminen voisi olla kohdillaan. Tuskin se helteen takia pimahti, eiköhän koiria ulkoiluteta kesäsinkin ihan tarpeeksi pimahtamatta että se voidaan rajata pois. Terve koira ei hyökkää syyttä.
        Mikäli näin on sinulle oikeasti käynyt niin ymmärrän ja toivon että koirat mitkä vastaasi kaupungissa kävelevät ovat kilttejä ja hihnassa kiinni. Turha tehdä jokaisesta isosta koirasta aggressiivista, ihmiset saavat ihan väärän kuvan ja ruokit koiravihaajia entisestään (heitä löytyy). Ymmärrän kantasi mutta kun näen sakemannin tai rotiskan vapaana niin jos olen yksin ei vois vähempää kiinnostaa mutta jos olen koirani kanssa niin silloin olen valppaana. Eikä vielä ole mitää tapahtunut...


      • hurttis
        Hyvät,pahat ja rumat koirat kirjoitti:

        Muutamassa pahassa tilanteessa läsnä ollut."Kilttejä" koiria joilla naksahti,vasta sen jälkeen omistajakin tiesi,että koiran luonne oli muuttunut.Kaikilla luontokappaleilla voi naksahtaa milloin vain,koira ei ole poikkeus.

        Kirjoitti koirarakas.

        Se on totta. Koira ei ole poikkeus. Mutta mistähän suurin osa teistä voi sanoa mikä koira on kiltti jne. Koira voi olla valmiiksi sekaisin, vaikka ette sitä huomaisi. Se että jollain "napsahtaa" ei yleensä ole niin yksinkertaista ja ihminen ei siinä ole poikkeus. Se on ihan miten napsahtamisen tulkitsee. Esim. ihmiset jotka kauheita asioita tekevät niin ne ovat yleisimmin suunniteltuja ja/tai pitkäikäisempiä ajatuksia kuin napsahdus. Jarno Elg tai kuka ikinä se paloittelusurmaaja oli esim. ei yhtäkkiä napsahtanut vaan se oli pitkä prosessi jolloin ukko oli jo sekaisin. On se sitten kasvatuksen, olosuhteiden tai minkä lienee niin se on pidempi kuin naksahdus ja takana löytyy enempi tarinaa kuin mitä omistaja myöntää. Eikä omistaja aina edes välttämättä ymmärrä.


      • keskusteluun!
        hurttis kirjoitti:

        röyhkeyteen kyllästynyt. Ei ole ihmisen röyhkeyttä voittanutta, tiesitkö? Kerta rakki ei ole mitään tehnyt niin ei varmaan tarvii pelkää? Todennäköisempää että joku naapureistasi sekoaa. Meenasin sanoa että sinä mutta sekasinhan sä pässi olet, siitä ei pääse mihinkää. Paljon koirien kanssa tekemisissä vissiin olet viitaten "koirat voi milloin vaan saada päähänsä hyökätä ihmisen päälle."? Oletko oikeasti noin jälkeenjäänyt vai halusitko vain kenties tulista keskustelua? Koirapuistoja löytyy ja tollasille junteille naapureille ku sinä nii varmaa löytyy laitoksia missä ei ole koiria. Pääsisit välillä juoksemaan käytäville muiden hönövillejen kanssa, ellei joku kokisi oloaan turvattomaksi kun juoksisit siellä vapaana. Olethan todennäköisesti joko sen koiran kokoinen tai isompi ja ihminen voi milloin vain saada päähänsä hyökätä ihmisen päälle. Eiköhän helpompia tapoja vittuilla mut sama se mitä sulle kirjoittaa, ei se sun tyhmyys mihkää katoa

        Minä koulutan ammatikseni koiria.Ja tuon esille yhden monista tärkeistä seikoista.Koirat kuuluvat sellaiseen lajiin kuin pedot.(Kaikki eläimet joilla on raateluhampaat kuuluvat gategoriaan pedot.)Koskaan EI OLE 100%:sti luottamista mihinkään petoeläimeen.Kun vielä lisätään rotukohtainen eläimen lempeys/agressiivisuus.Niin petoeläimiin on suhtauduttava tietyllä varauksella AINA.Sillä myös eläimen kuten myös ihmisen päässä "naksahtaa joku"joista luemme median välityksellä.


      • RRRS
        hurttis kirjoitti:

        Ja minun päälle on käynyt ihmisiä vaikka niin ei saisi edes yleisillä paikoilla tapahtua. Mitä tästä opimme? Elämme julmassa ja epäoikeudenmukaisessa maailmassa! Fiksu ja koulutettu koira ei hyökkää syyttä, epäilenpä että tarinasi on muokattu kuten nuo yleensä ovat. Tsemppiä sulle

        Tampereella joku vuosi sitten tappoi koira sitä ulkoiluttamassa olleen ihmisen. Itselläni on saksan paimenkoira, eikä tulisi mieleenkään pitää sitä ulkona irti!Idiooteilla on tietenkin lupa tehdä mitä vaan, antaa koiran hyökätä tai hyökätä itse.


      • aihe..
        hurttis kirjoitti:

        Se on totta. Koira ei ole poikkeus. Mutta mistähän suurin osa teistä voi sanoa mikä koira on kiltti jne. Koira voi olla valmiiksi sekaisin, vaikka ette sitä huomaisi. Se että jollain "napsahtaa" ei yleensä ole niin yksinkertaista ja ihminen ei siinä ole poikkeus. Se on ihan miten napsahtamisen tulkitsee. Esim. ihmiset jotka kauheita asioita tekevät niin ne ovat yleisimmin suunniteltuja ja/tai pitkäikäisempiä ajatuksia kuin napsahdus. Jarno Elg tai kuka ikinä se paloittelusurmaaja oli esim. ei yhtäkkiä napsahtanut vaan se oli pitkä prosessi jolloin ukko oli jo sekaisin. On se sitten kasvatuksen, olosuhteiden tai minkä lienee niin se on pidempi kuin naksahdus ja takana löytyy enempi tarinaa kuin mitä omistaja myöntää. Eikä omistaja aina edes välttämättä ymmärrä.

        "Mutta mistähän suurin osa teistä voi sanoa mikä koira on kiltti jne. Koira voi olla valmiiksi sekaisin, vaikka ette sitä huomaisi." Jos tosiaan olet tätä mieltä, miksi koiran sitten pitäisi saada olla vapaana? Itse omistan koiran, mutta ei minulle tuota mitään ongelmaa pitää sitä kiinni. Ihmettelen tässä vaan, että onko tässä tapauksessa omistajalla joku syy olla pitämättä koiraansa kiinni, ei luulisi olevan kovin vaikeaa. Näin niitä koiranvihaajia saadaan, käyttäydytään muista välittämättä


      • hurttis
        RRRS kirjoitti:

        Tampereella joku vuosi sitten tappoi koira sitä ulkoiluttamassa olleen ihmisen. Itselläni on saksan paimenkoira, eikä tulisi mieleenkään pitää sitä ulkona irti!Idiooteilla on tietenkin lupa tehdä mitä vaan, antaa koiran hyökätä tai hyökätä itse.

        Älä sitten pidä sitä irti, se on sun oma asias. Ei hyökkää vai? Joku tappo omistajansa? Ja kyse tais olla siitä että terve koira ei niin tee. Eli voit varmaa kertoo omistajan ja koiran suhteesta tarkemmin vai luitko vaa ohimennen jutun lehdestä ja päätit jakaa sitä informaatiota miettimättä sen enempää? Että teitä idiootteja löytyy! Ja jos se oli sekasin ja tappo omistajansa nii mitä merkitystä sillä olis olisko se vapaana vai hihnassa olettaen että omistaja olisi ITSE ulkoiluttanut HIHNASSA? Mieti ennenkuin kirjoitat.. Ei liikaa vaadittu vai?


      • hurttis
        keskusteluun! kirjoitti:

        Minä koulutan ammatikseni koiria.Ja tuon esille yhden monista tärkeistä seikoista.Koirat kuuluvat sellaiseen lajiin kuin pedot.(Kaikki eläimet joilla on raateluhampaat kuuluvat gategoriaan pedot.)Koskaan EI OLE 100%:sti luottamista mihinkään petoeläimeen.Kun vielä lisätään rotukohtainen eläimen lempeys/agressiivisuus.Niin petoeläimiin on suhtauduttava tietyllä varauksella AINA.Sillä myös eläimen kuten myös ihmisen päässä "naksahtaa joku"joista luemme median välityksellä.

        "Sillä myös eläimen kuten myös ihmisen päässä "naksahtaa joku"joista luemme median välityksellä"? Siinäkö kaikki? Noin vain naksahtaa? On hyvä kouluttaa ammatikseen koiria ymmärtämättä heitä, sääli jos jotkut käyvät luonasi kouluttamassa koiriaan. Sama kuin lapsen laittaisi rattiin.. Voi että. Kaikki eläimet joilla on raateluhampaat kuuluvat kategoriaan pedot? Oletko tyhmä vai oletko tyhmä? Hämähäkilläni ei ole moisia, se ei sit vissii sun logiikkas mukaa ole peto? Siinä vain yksi monista esimerkeistä. Voidaan palata asialliseen keskusteluun mutta selvitäppä asioita ennenkuin kirjoitat faktojasi niin joku voisi sinut ottaa tosissaan! Jos todella koulutat koiria ammatiksesi etkä vain kerro nettitaruja niin ei sinullakaan hyvin mene! Se ei riitä että osaat komentaa koiraa kouluttaaksesi, sinun pitää mm. myös ymmärtää kyseisiä eläimiä muutoin kun että omaavat raateluhampaat ja siten ovat petoja. Pitäisi varmaan itse alkaa ammatikseen kouluttaa koiria kerta tollaset taliaivot sitä tekee ja todennäköisesti tietämättään pilaavat monia koiria...


      • hurttis
        aihe.. kirjoitti:

        "Mutta mistähän suurin osa teistä voi sanoa mikä koira on kiltti jne. Koira voi olla valmiiksi sekaisin, vaikka ette sitä huomaisi." Jos tosiaan olet tätä mieltä, miksi koiran sitten pitäisi saada olla vapaana? Itse omistan koiran, mutta ei minulle tuota mitään ongelmaa pitää sitä kiinni. Ihmettelen tässä vaan, että onko tässä tapauksessa omistajalla joku syy olla pitämättä koiraansa kiinni, ei luulisi olevan kovin vaikeaa. Näin niitä koiranvihaajia saadaan, käyttäydytään muista välittämättä

        Samasta syystä kuin sinä olet vapaana.. Ei ole vaikea pitää hihnassa eikä vaikeaa pitää vapaana. Valitsen tilanteen mukaan ja tilanteen salliessa pidän vapaana. Onpahan koirani iloinen eikä kumma kyllä ole monen päälle hyökännyt tai ketään syönyt.. Koiranvihaajat vihaa niitä muutenkin. Jos syitä ei löydy niin niitä tehdään, turha saivartelee.


      • tosi tympääntynyt tyhmiin k...

        Kyllä se vain on hirveetä et koiria pidetään irti kuin vain ja missä vain.Itselläni on iso koira ei tulisi mieleenikään pitää sitä irti pihalla,johan se kuuuu järjestyssääntöihin.En halua että minun naapurit pelkäisivät koiraani,he ovat ostaneet myöskin asuntonsa ja heillä on myöskin oikeuksia.Jaet koskaan voi mennä takuuseen mitä eläimen päässä pyörii.minun naapurin susikoira repi naapurin koiran kuoliaaksi kun tuli vastaan metsäpolulla ja omistajat sanoivat että ei ole koskaan ennen tehnyt sellaista.Tuttava naisen susikoira puri pahasti yhtä naista noin vain,eikä tämäkään koira ollut koskaan tehnyt tällaista aiemmin,ei pystynyt selittämään omistaja miksi.Ja se tuli omistajalle kalliiksi.Ajatelkaa koiran omistajat.


      • keskusteluun
        hurttis kirjoitti:

        "Sillä myös eläimen kuten myös ihmisen päässä "naksahtaa joku"joista luemme median välityksellä"? Siinäkö kaikki? Noin vain naksahtaa? On hyvä kouluttaa ammatikseen koiria ymmärtämättä heitä, sääli jos jotkut käyvät luonasi kouluttamassa koiriaan. Sama kuin lapsen laittaisi rattiin.. Voi että. Kaikki eläimet joilla on raateluhampaat kuuluvat kategoriaan pedot? Oletko tyhmä vai oletko tyhmä? Hämähäkilläni ei ole moisia, se ei sit vissii sun logiikkas mukaa ole peto? Siinä vain yksi monista esimerkeistä. Voidaan palata asialliseen keskusteluun mutta selvitäppä asioita ennenkuin kirjoitat faktojasi niin joku voisi sinut ottaa tosissaan! Jos todella koulutat koiria ammatiksesi etkä vain kerro nettitaruja niin ei sinullakaan hyvin mene! Se ei riitä että osaat komentaa koiraa kouluttaaksesi, sinun pitää mm. myös ymmärtää kyseisiä eläimiä muutoin kun että omaavat raateluhampaat ja siten ovat petoja. Pitäisi varmaan itse alkaa ammatikseen kouluttaa koiria kerta tollaset taliaivot sitä tekee ja todennäköisesti tietämättään pilaavat monia koiria...

        perusasioihin.Voi sopia myös sinulle.Kun tuntuu olevan ainoastaan hyökkäävää käytöstä asioista,jotka ovat faktoja.Ehdotan käymään kirjastossa,josta voit lainata ko.koulutusoppaita ja kirjoja.Kun olet sisäistänyt asian,luulen käsityksesi/käytöksesi muuttuneen.(toivon ainakin.)Suosittelen myös seuraavaa:Älä ota koiraa itsellesi,ennen kuin asiat tasapainoon.En kirjoita tätä millään pahalla.


      • RRRS
        hurttis kirjoitti:

        Älä sitten pidä sitä irti, se on sun oma asias. Ei hyökkää vai? Joku tappo omistajansa? Ja kyse tais olla siitä että terve koira ei niin tee. Eli voit varmaa kertoo omistajan ja koiran suhteesta tarkemmin vai luitko vaa ohimennen jutun lehdestä ja päätit jakaa sitä informaatiota miettimättä sen enempää? Että teitä idiootteja löytyy! Ja jos se oli sekasin ja tappo omistajansa nii mitä merkitystä sillä olis olisko se vapaana vai hihnassa olettaen että omistaja olisi ITSE ulkoiluttanut HIHNASSA? Mieti ennenkuin kirjoitat.. Ei liikaa vaadittu vai?

        Mistä tiedät, onko pihalla irti oleva koira sairas, vai ei? Laki koirakurista on yksiselitteinen: KOIRAT ON PIDETTÄVÄ KIINNI, ei vaadi kovinkaan suurta viisautta tajuta tuo asia! Jos tuntuu, ettet tajua, niin mene lääkekaapillesi, ota niitä puna-vihreitä kapseleita, joita lääkärisi määräsi sinulle idiotismiin, ne auttaa.


      • hurttis
        RRRS kirjoitti:

        Mistä tiedät, onko pihalla irti oleva koira sairas, vai ei? Laki koirakurista on yksiselitteinen: KOIRAT ON PIDETTÄVÄ KIINNI, ei vaadi kovinkaan suurta viisautta tajuta tuo asia! Jos tuntuu, ettet tajua, niin mene lääkekaapillesi, ota niitä puna-vihreitä kapseleita, joita lääkärisi määräsi sinulle idiotismiin, ne auttaa.

        Mistä tiedän putoaako lentokone päälleni kun ulkona kävelen? Jaa-a.. Siitä suuresta viisaudesta puhetta kaverilta jonka ratkaisut näköjään löytyvät lääkekaapista. Sama se mitä sinun lakisi ja lääkekaappisi sanoo, ei vois vähempää kiinnostaa. Pidän koirani kiinni ja pidän koirani irti. Menehän nyt vaikka johonki toiseen palstaan kirjoittelemaan kun ei tunnu muuta keksivän. Samat lakilauseet melkeen joka viestissä ja lääkekaapit mielessä... huhhuh


      • ihminen

        Tiedän täälläpäin kolme tapausta jossa " ei meidän koira ole agressiivinen...meidän koira on hyvin koulutettu..meidän koira tykkää lapsista ja on tottunut niihin...meidän koira ei ikinä oo käyny kenenkään päälle jne..

        Ja kuinkas onkaan käynyt, huh, huh, sekä huomioikaa myös tämä, koiran koolla ei väliä ja älkää vaan sanoko että mitä se ihminen teki jotta koira ärsyyntyi?? Sillä koira on eläin ja vaistonsa varassa elävä, ei koskaan tiedä milloin jotakin tapahtuu.

        Pidän itse koirista ja uskon että ei noita järjestyssääntöjä ole turhaan tehty, niinkuin ei sääntöjä ja lakipykäliä meille ihmisillekkään..muutenhan tämä olisi "villilänsi".


      • hurttis
        keskusteluun kirjoitti:

        perusasioihin.Voi sopia myös sinulle.Kun tuntuu olevan ainoastaan hyökkäävää käytöstä asioista,jotka ovat faktoja.Ehdotan käymään kirjastossa,josta voit lainata ko.koulutusoppaita ja kirjoja.Kun olet sisäistänyt asian,luulen käsityksesi/käytöksesi muuttuneen.(toivon ainakin.)Suosittelen myös seuraavaa:Älä ota koiraa itsellesi,ennen kuin asiat tasapainoon.En kirjoita tätä millään pahalla.

        Perusasia. Hyökkäävää tai puolustavaa, riippuu mistä suunnasta asiaa lähestyy. Mistähän lähtien kirjaviisaus on korvannut kokemuksen? Onko vastauksesi kaikkeen kirjastossa? Ei millään pahalla mutta ei ole kovin älykästä tulkita koiria kirjojen perusteella, ottaen huomioon miten paljon oikeasti roskaa tietoa kirjastostakin löytyy. Olen sisäistänyt asioita vaan käsitykseni on näköjään eri kuin sinulla ja sillä perusteella asiani eivät ole tasapainossa, näinköhän? Et ehkä pahalla kirjoita mutta miettisit asioita pidemmälle ennenkuin kirjoitat. Minä puhun kokemuksesta ja todellisesta elämästä mitä elän päivittäin, suurin osa muista eivät tiedä edes mistä puhuvat. Sinä puhut kirjoista mitä et edes ole varmaankaan lukenut? Puhun siitä mitä täällä tapahtuu kun muut kitisevät mitä voisi tapahtua (voisin huomenna jäädä auton alle mutta pitäisiköhän sitä alkaa purkaa autoihin ja niiden kuskeihin sen takia että todennäköisyys on olemassa ja joskus voi jännittää mennä tien yli?). Mut lue sä kirjoja (ei millään pahalla) niin osa meistä keskittyy todelliseen elämään...!


      • hurttis
        ihminen kirjoitti:

        Tiedän täälläpäin kolme tapausta jossa " ei meidän koira ole agressiivinen...meidän koira on hyvin koulutettu..meidän koira tykkää lapsista ja on tottunut niihin...meidän koira ei ikinä oo käyny kenenkään päälle jne..

        Ja kuinkas onkaan käynyt, huh, huh, sekä huomioikaa myös tämä, koiran koolla ei väliä ja älkää vaan sanoko että mitä se ihminen teki jotta koira ärsyyntyi?? Sillä koira on eläin ja vaistonsa varassa elävä, ei koskaan tiedä milloin jotakin tapahtuu.

        Pidän itse koirista ja uskon että ei noita järjestyssääntöjä ole turhaan tehty, niinkuin ei sääntöjä ja lakipykäliä meille ihmisillekkään..muutenhan tämä olisi "villilänsi".

        Villiä länttähän tämä on, uusine kujeineen vain. Tapauksia löytyy aina aiheesta toiseen joten turha siihen vedota. Koira on eläin, niin myös ihminen. Pidän myös koirista ja ihmisistä enkä myöskään usko että noita aivan turhaan olisi tehty.
        Koiran koolla ON väliä. Todennäköisesti vihainen mäyräkoira meenaan tekee paljon pahempaa jälkeä käydessään ihmisen päälle kuin kaukkari. Koulutettuja tietty. Tiesitkö että vihaisimmat koirat tutkimusten mukaan ovat ne jotka viettävät eniten aikaa köydessä? Tässä vaiheessa turha itkeä koirapuistoista, siellä kun on vihaisia koiria ja lasinsiruja saa kerätä kun nämä känniset vihaajat toteuttavat itseään. Varjelen koiraani ikäviltä kokemuksilta jotta pysyisi iloisena ja sosiaalisena kaikkea, niin ihmisiä kuin koiriakin kohtaan ja siksi teen mitä teen. Voitte järjestyssäännöistä ja tapauksista puhua miten lystää, puhun omasta "tapauksestani" ja se toimii. Äläkä puhu koirista eläiminä ja heidän vaistoistaan ellet ole perehtynyt tarkemmin asioihin. Vaikka olet ollut koirien kanssa tekemisissä ja pidät koirista ei tarkoita että oikeastaan tietäisit niistä mitään, myöskään heistä mitkä lehdelle päätyvät. Joten lopettakaa kotitohtorin leikkiminen


      • Hygieenikko
        hurttis kirjoitti:

        En voikkaan vihaajaksi kutsua mutta mikä sinä olet kertomaan miten asiat on? Joillain koirat ei pääse sohvaan tai sänkyyn, minulla taas koiralla on oma kahden henkilön leveä sänky tai saa nukkua kanssani patjalla lattialla. Senkus valitsee. En asu maalla. Olishan sillä varmaa maalla hauskempaa, kitiseviä naapureita kun ei niin montaa metsässä löydy. Koirat on koiria, ihmiset käskee niitä? Me myös leikimme ja touhuamme kaikkea muuta "kivaa". Olet varmasti joku piilodomina joka saa viboja käskyttämisestä. Ja mikäpä sen helpompi kohde kuin koira joka yrittää aikalailla olla omistajalleen mieliksi. Annan koiralleni sen verran arvoa kun kuuluukin, onhan ne perheenjäseniä. Et ehkä koiravihaaja ole mut et nyt mikää eläintenystäväkään. Passiivinen piilodomina joka epäonnistunut omassa elämässään sen verta että käskyttää koiralta täydellisyyttä siirtäen epäonnistumisen "huomion" koiraan itsensä sijaan?

        Nukut koirasi kanssa...Mihin me enää ihmiskontakteja tarvitaan?Pornoleffoissakin tyypit panettaa itseään koirilla!Vastaa minulle tyypillisesti näin:Koiran suu on puhtaampi kuin ihmisen!YÄK,YÄK...elukat.


      • hurttis
        Hygieenikko kirjoitti:

        Nukut koirasi kanssa...Mihin me enää ihmiskontakteja tarvitaan?Pornoleffoissakin tyypit panettaa itseään koirilla!Vastaa minulle tyypillisesti näin:Koiran suu on puhtaampi kuin ihmisen!YÄK,YÄK...elukat.

        Juu. Eli jos lähden nukkumaan niin vissin se tarkoittaa paneskelua? Kyllähän jotkut tyhmiksi syntyvät mutta joku raja sentään. Pornoleffoissa? Siis mitä ihmettä sä telkkarista katot? Pikkasen ja pikkasen enempi sairas vissiin? Meneppä lapsukainen hoitoon ja osta erinlaisia leffoja, oikeesti..


      • keskusteluun
        hurttis kirjoitti:

        Perusasia. Hyökkäävää tai puolustavaa, riippuu mistä suunnasta asiaa lähestyy. Mistähän lähtien kirjaviisaus on korvannut kokemuksen? Onko vastauksesi kaikkeen kirjastossa? Ei millään pahalla mutta ei ole kovin älykästä tulkita koiria kirjojen perusteella, ottaen huomioon miten paljon oikeasti roskaa tietoa kirjastostakin löytyy. Olen sisäistänyt asioita vaan käsitykseni on näköjään eri kuin sinulla ja sillä perusteella asiani eivät ole tasapainossa, näinköhän? Et ehkä pahalla kirjoita mutta miettisit asioita pidemmälle ennenkuin kirjoitat. Minä puhun kokemuksesta ja todellisesta elämästä mitä elän päivittäin, suurin osa muista eivät tiedä edes mistä puhuvat. Sinä puhut kirjoista mitä et edes ole varmaankaan lukenut? Puhun siitä mitä täällä tapahtuu kun muut kitisevät mitä voisi tapahtua (voisin huomenna jäädä auton alle mutta pitäisiköhän sitä alkaa purkaa autoihin ja niiden kuskeihin sen takia että todennäköisyys on olemassa ja joskus voi jännittää mennä tien yli?). Mut lue sä kirjoja (ei millään pahalla) niin osa meistä keskittyy todelliseen elämään...!

        perustelen seuraavasti:esim.Ei kukaan kuka opiskelee johonkin tiettyyn ammattiin,voi toimia parhaalla mahdollisella tavalla ammatissaan,ellei perusasiat ole hallinnassa.Kyllä hän varmaan pystyy pärjäämään,mtta ammattitaito ei ole parasta mahdollista.Kyllä sanotaan,että työ tekijäänsä neuvoo,mutta ei täydellisesti,niin kuin täydellisyys ymmärretään.Kyllä koulunkin käynti aloitetaan eka luokalta,ei sitä voi aloittaa esim.7 luokalta.Toisinsanoen jälleen palataan siihen samaan asiaan,perusasiaan.Kun on perusasiat hallinnassa voidaan kehittyä/parantaa osaamista,myös käytännössä niillä sektoreilla,mitä itsekukin harjoittaa.Mitä tulee minun lukemiseeni,luen suhteellisen paljon erialojen kirjallisuutta,joiden lukeminen tuottaa minulle suurta mielihyvää,tietoutta.Itse pidän sitä tarpeellisena,vaikka eivät kosketa nykyistä ammattiani.Jos tästä vastauksesta on sinulle jotain hyvää,niin olen iloinen siitä.Mutta hyvää kesää.


      • hurttis
        keskusteluun kirjoitti:

        perustelen seuraavasti:esim.Ei kukaan kuka opiskelee johonkin tiettyyn ammattiin,voi toimia parhaalla mahdollisella tavalla ammatissaan,ellei perusasiat ole hallinnassa.Kyllä hän varmaan pystyy pärjäämään,mtta ammattitaito ei ole parasta mahdollista.Kyllä sanotaan,että työ tekijäänsä neuvoo,mutta ei täydellisesti,niin kuin täydellisyys ymmärretään.Kyllä koulunkin käynti aloitetaan eka luokalta,ei sitä voi aloittaa esim.7 luokalta.Toisinsanoen jälleen palataan siihen samaan asiaan,perusasiaan.Kun on perusasiat hallinnassa voidaan kehittyä/parantaa osaamista,myös käytännössä niillä sektoreilla,mitä itsekukin harjoittaa.Mitä tulee minun lukemiseeni,luen suhteellisen paljon erialojen kirjallisuutta,joiden lukeminen tuottaa minulle suurta mielihyvää,tietoutta.Itse pidän sitä tarpeellisena,vaikka eivät kosketa nykyistä ammattiani.Jos tästä vastauksesta on sinulle jotain hyvää,niin olen iloinen siitä.Mutta hyvää kesää.

        Tieto on valtaa ja tiedosta voi olla valtavasti hyötyä. Eläimiä en vertaisi kaupankassan ammattiin. Se kirjatieto ei riitä, pitää ymmärtää itse eläintä. Nyt niin väsynyt ja pakko herätä aikaisin niin en jaksa sen pidempää. Sanonpahan että eläimet ovat senverran herkkiä ja väärinymmärrettyjä että kirjapohjalla ei missään nimessä pidä lähteä. Sen takia moni kasvattaja myy vaikeampia koiria kokemusta omaaville henkilöille (kuten monessa palstassa voi lukea), ei kirjatietoa omaaville. Hyvää kesää


      • sirun emäntä
        hurttis kirjoitti:

        Tieto on valtaa ja tiedosta voi olla valtavasti hyötyä. Eläimiä en vertaisi kaupankassan ammattiin. Se kirjatieto ei riitä, pitää ymmärtää itse eläintä. Nyt niin väsynyt ja pakko herätä aikaisin niin en jaksa sen pidempää. Sanonpahan että eläimet ovat senverran herkkiä ja väärinymmärrettyjä että kirjapohjalla ei missään nimessä pidä lähteä. Sen takia moni kasvattaja myy vaikeampia koiria kokemusta omaaville henkilöille (kuten monessa palstassa voi lukea), ei kirjatietoa omaaville. Hyvää kesää

        eikö laki sano että kiinni tai välittömästi kytkettävissä... Mulla on nyt pari vuotias sakemanni ja 7 lasta, pidän koiraa vapaana aina kun mahdollista,myös kerrostalon pihalla, koska muutkin pitää ja meillä ei voisi edes olla sekopäätä koiraa.. oma koira pitää tuntea ja elää sen kanssa sen mukaan millainen luonne ja miten koulutettu.. aurinkoista kesää kaikille!


      • Koirarakaskin
        Hygieenikko kirjoitti:

        Nukut koirasi kanssa...Mihin me enää ihmiskontakteja tarvitaan?Pornoleffoissakin tyypit panettaa itseään koirilla!Vastaa minulle tyypillisesti näin:Koiran suu on puhtaampi kuin ihmisen!YÄK,YÄK...elukat.

        Saat varmaan allergiaa jo kun luet näitä koirajuttuja. Miten saat yösi nukuttua kun ajattelet,että joku nukkuu koira vieressä? Yököttää varmaan jo koirankarvan näkeminenkin?
        Olen kasvattanut kymmeniä koiria -Aina vuoronperään niistä kaikki ovat sänkyssäni nukkuneet(siis viressäni yöllä-Miehen vieressä) Isoja ja pieniä on ollut. Kaksi koiraa niistä on pelastanut henkeni-kumpikin eri tilanteessa.(näistä toinen pieni koira-toinen iso)Mitenkäs ne siellä ala-asteella nykyään opettaa eläimistä?


      • hurttis
        Koirarakaskin kirjoitti:

        Saat varmaan allergiaa jo kun luet näitä koirajuttuja. Miten saat yösi nukuttua kun ajattelet,että joku nukkuu koira vieressä? Yököttää varmaan jo koirankarvan näkeminenkin?
        Olen kasvattanut kymmeniä koiria -Aina vuoronperään niistä kaikki ovat sänkyssäni nukkuneet(siis viressäni yöllä-Miehen vieressä) Isoja ja pieniä on ollut. Kaksi koiraa niistä on pelastanut henkeni-kumpikin eri tilanteessa.(näistä toinen pieni koira-toinen iso)Mitenkäs ne siellä ala-asteella nykyään opettaa eläimistä?

        Rohkea veto mainita moista ottaen huomioon miten jotkut näistä meidän älyn jättiläisistä kuulemma liittävät nukkumisen seksiin. Onneksi kaltaisiasi normaaleja ihmisiä on joille koirat eivät esineitä ole ja kohdellaan kuin perheenjäseniä. Luultavasti 95% näistä vihaajista ja vastaajista ovat saaneet koiriamme vähemmän rakkautta, huolenpitoa ja välitystä vanhempiensa osalta ja kadehtivat katkerasti koiriemme oloja. Kerros, miten ne ovat henkesi pelastaneet?


      • ...kauhistus!
        röyhkeyteen kyllästynyt kirjoitti:

        joo ei se multa ole mitenkään pois,vaan se on mulle ihan liikaa,että saa pelätä rakkia omalla pihalla.
        koirat voi milloin vaan saada päähänsä hyökätä ihmisen päälle.
        ja mikä vaiva on jonkun dorkan laittaa koira hihnaan?koirapuistotkin, kun on melko lähellä täällä.täytyy vaan junttien naapureitten uhmata ja vittuilla jollain tavalla näköjään..

        On myös monia ihmisiä, jotka saattavat saada päähänsä koska tahansa hyökätä koiran kimppuun. Ehkä koirat tosiaan on paremmassa turvassa hihnassa, niin ei sekopäät käy tolleen kiinni.


      • lkjsxd
        RRRS kirjoitti:

        Mistä tiedät, onko pihalla irti oleva koira sairas, vai ei? Laki koirakurista on yksiselitteinen: KOIRAT ON PIDETTÄVÄ KIINNI, ei vaadi kovinkaan suurta viisautta tajuta tuo asia! Jos tuntuu, ettet tajua, niin mene lääkekaapillesi, ota niitä puna-vihreitä kapseleita, joita lääkärisi määräsi sinulle idiotismiin, ne auttaa.

        perääkin, ei ole koiratkaan sitä mitä ennen, koirat kyllä huomaavat jos isännässä tapahtuu muutoksia, jos isäntä oireilee syystä tai toisesta, se vaikuttaa koiraan melko lailla, myös koira alkaa oireilemaan. Lääkitys molemmille kuntoon, niin isännälle kuin koirallekkin, tärkeimpänä lääkittävänä se isäntä.

        Takavuosina muuten tutkittiin naapurimaassa tätä koiran hyökkäämistä ihmisen kimppuun "syyttä suotta", tulos oli aika mielenkintoinen, tutkimuksessa tultiin sellaiseenkin johtopäätökseen, että koira haistaa pelkäävän ihmisen jo aika kaukaa, pelkäävä ihminen erittää adrenaliinia, koira tulkitsee voimakkaan adrenaliinin erityksen hyökkäykseksi, koska koirat ja sudetkin keskenään valmistautuessaan esim. reviireistä käytäviin tappeluihin, erittävä samalla tavoin adrenaliinia ennen hyökkäystä ja taistelua.


    • antaa palaa

      ei muuta ku hurtalle kuula kalloon jos ei muukaan auta.kerrostalo alueella kun ei saa pitää minkäänlaista elukkaa vapaana. on ne kissatki pidettävä valjaissa,kun ulkoiluttaa koiria koskee samat säännöt.

      • hurttis

        Joo tervetuloa vaan asemestari laittaa kuula kalloon kun ulkoilutan koiraani kerrostaloalueella ja välillä vapaana. On taidettu pelata liikaa tietokonepelejä siellä päässä? Tarviskohan koirat, kissat vai teikäläiset enempi valjaita? Siinä vaiheessa kun itse noudatat sääntöjä niin tule kertomaan säännöistä (tiesitkö että punaisiin päin käveleminenkin on rikos, nyt et varmaa oo ikinä kävelly etkä kävele. Puhumattakaa muista "rikoksista"). Kukahan tässä sitä kuulaa tarvitsisi...


      • puolustauduin
        hurttis kirjoitti:

        Joo tervetuloa vaan asemestari laittaa kuula kalloon kun ulkoilutan koiraani kerrostaloalueella ja välillä vapaana. On taidettu pelata liikaa tietokonepelejä siellä päässä? Tarviskohan koirat, kissat vai teikäläiset enempi valjaita? Siinä vaiheessa kun itse noudatat sääntöjä niin tule kertomaan säännöistä (tiesitkö että punaisiin päin käveleminenkin on rikos, nyt et varmaa oo ikinä kävelly etkä kävele. Puhumattakaa muista "rikoksista"). Kukahan tässä sitä kuulaa tarvitsisi...

        käy ns ulkopuolisena kylässä, tsiikaa,me samaan aikaan pihalle,tuijota sitä koiraa silmiin,jos käy kiinni etummaiseen käteen(houkutus)lyö vahvemmalla kädellä,että henki lähtee.voit pyytää vielä korvaukksia omistajalta.


      • hurttis
        puolustauduin kirjoitti:

        käy ns ulkopuolisena kylässä, tsiikaa,me samaan aikaan pihalle,tuijota sitä koiraa silmiin,jos käy kiinni etummaiseen käteen(houkutus)lyö vahvemmalla kädellä,että henki lähtee.voit pyytää vielä korvaukksia omistajalta.

        Lyö että henki lähtee? Onpa helppoa, tässä vaiheessa viranomaiset varmaan vetävät koirat pois poliisivoimista kun salaisuus tuli julki. ns ulkopuolisena kylässä missä? mee samaan aikaan pihalle? omistajan pihalle vai? Jos menet omistajan pihalle (yksityisalue, mikä se semmonen on?) kiusaa koiraa nii turha siitä korvauksia odottaa. Tyhmyydestä sakotetaan ja sitä sinussa tuntuu piisaavan vaikka loistava tarinankertoja olet.


    • koira?

      Ehkäpä naapurisi koira on hyvin koulutettu, ettei se keneenkään päälle syöksy. Mitäpä haittaa silloin siitä on? En toki tidä mimmonen tapaus tää on. En jaksanu kaikkia viestejä lukea...
      Jos koirasta ei oikeesti ole häiriötä, anna asian olla, ettei mee suhteet naapureihin =)

      • Koiran omistaja itsekkin

        MINKÄÄN KOKOISIA TAI NÄKÖISIÄ KOIRIA KOULUTUKSEN TASOSTA RIIPPUMATTA EI SAA PITÄÄ VAPAANA!


      • Minkäänlainen

        Lämpimän paskantekiä saa irrallaan kulkea.
        Joten luu kurkkuun Omistajalle ja piskille.


      • hurttis
        Minkäänlainen kirjoitti:

        Lämpimän paskantekiä saa irrallaan kulkea.
        Joten luu kurkkuun Omistajalle ja piskille.

        Tolla perusteella vois hihnat teiän kaulaa laittaa ja luut kurkussa on jo varmaa ennestää tuttua tollasille pässeille etten siitä sen enempää... Meehän nyt äitis kanssa leipomaan pipareita ja se toinen spede joka selittää koko ajan ettei saa olla vapaana nii noudata itse jokaista sääntöä ja saarnaa sitten. Turha tässä pyhimystä leikkiä!


      • koira?
        Koiran omistaja itsekkin kirjoitti:

        MINKÄÄN KOKOISIA TAI NÄKÖISIÄ KOIRIA KOULUTUKSEN TASOSTA RIIPPUMATTA EI SAA PITÄÄ VAPAANA!

        sen on vaan oltava välittömästi kytkettävissä.


      • Doggi
        Koiran omistaja itsekkin kirjoitti:

        MINKÄÄN KOKOISIA TAI NÄKÖISIÄ KOIRIA KOULUTUKSEN TASOSTA RIIPPUMATTA EI SAA PITÄÄ VAPAANA!

        NIII


      • kuin...
        koira? kirjoitti:

        sen on vaan oltava välittömästi kytkettävissä.

        mono tai lenkkikenkä..


    • --------------------

      Jos kukaan muu koko alueella ei valita, niin sitten ongelma on sun päässä. Niin se vaan on. Kyllä ihmiset, jos joku "vaarallinen" "iso" "hurtta" vaeltelee kyllä valittaa. Oleta aiva oikeassa, että koirien pitäisi olla hihnassa, mutta ehkä myös HIEMAN liioittelet ongelmaa. Useimmat koirat eivät vähempäävoisi välittää veiraista ihmisístä, saati sitten intoutuisivat puremiseen asti. Siitä vaan oikeuteen jos noin sapettaa. Mitä siinä netissä valitat.

      • hurttis

        Se on nii helppo kitistä anonyymisti netissä, siksi nuo täällä valittavat ja luu kurkkuun kommentteja viskovat. Eipä kukaan ole minulle sellaista sanonut kun vapaana pidän. Niin, vapaana... Peto kun on. Se on totta ettei saa ja se on totta että sankari "hiiiieman" liioitteli. Jos et uskalla ulos mennä nii pysyttele sisällä, parempi muille vaan.


    • näin minä

      Jos isännöitsijän ja muiden valituksista ei välitä niin oletko itse sanonut omistajalle, että pelkäät isoja koiria... Ei kannata odottaa muiden tekevän asioita jos ei itse uskalla! Asioista suoraan ja oikeilla nimillä!

    • Pedigree Pal

      Käyt ostaa pienoiskiväärin ja napsautat pupelta hengen pois niin ongelma ratkottu.

      • ei voi olla...

        Sinä et todennäköisesti ole koskaan pitänyt asetta kädessäsi muuta kuin tietokonepeleissä. Et varmaan osuisi edes latoon sisäpuolelta ampuen! Mistä teitä älyn jättiläisiä oikein sikiää?


      • hurttis
        ei voi olla... kirjoitti:

        Sinä et todennäköisesti ole koskaan pitänyt asetta kädessäsi muuta kuin tietokonepeleissä. Et varmaan osuisi edes latoon sisäpuolelta ampuen! Mistä teitä älyn jättiläisiä oikein sikiää?

        Eipä tohon oo lisättävää... On se aihe sitten mikä nii netti on täynnä asesankareita jotka laittaa napin otsaa kelle tahansa =)
        Tsemppii teille ja pitäis vanhempienne kanssa vakavasti keskustella kasvatuksesta, harrastuksista mitkä rajoittavat tietokonepelaamista ja sellaista normaalia. se 18h päivässä voi muutenkin viettää kuin kokoajan sotia näyttönsä ääressä..


      • on näköjään maailma täynnä

        Mee ostaa piekkari; tarvitsen ensin aseenkantoluvan, aseenhallussapitoluvan ja metsästyskortin. Vie noin vuoden hankkia kaikki tarvittavat luvat..anna mennä vaan


    • automiez

      Jos satut omistamaan auton ja näet, että koira on irrallaan pihalla niin hurhautat päältä. Älä huoli jos autoon tulee jälkiä, korvauksia voit hakea koiran omistajalta koska jos koira ei ole hihnassa niin omistaja on korvausvelvollinen... Sillä siitä pääsee..

      • idiootteihin

        Onneksi olkoon! Todistit vajaaälyisyytesi juuri aivan loistavalla tavalla! Idiotismi saisi kyllä olla rangaistava asia ja seuraamuksena siitä vähintään 50 päiväsakkoa ja ehdollista vankeutta.

        Idiootille selväkielisesti:
        olet idiootti.


      • rakkis

        samaa mieltä sun kanssa, mun puolesta voisvat tehä vaikka kaikista suomen koirista makkaraa ja lapasia. Minä en ainakaan mokomia pahalle haisevia karvakasoja kaipaa, läähättävät, kuolaavat,sitten niitä koiran paskoja on´joka paikassa, hyi helevetti. , minkä takia sitä vaavia ei voi heti tehä, eka harjoitellaan parilla doopermannilla. Vihaan niitä koiran omistajia, jotka on yleensä niin itsekeskeistä porukkaa mitkä ei voi tajuta että kaikista ei ole kivaa että joku tuntematon rakki hyppii rinnuksille... koirat on vaan koiria, ei mitään lapsia...mitä jos jonkun koira hyppää mun auton eteen ja väistän sitä ja ajan jonkun pikkulapsen päälle, varmaan sit ootte taas kaikki koiran omistajat taas sillä kannalla että sitä sattuu, pistää niin vihaksi.arvaan että joku koiran omistaja repii perseensä lukiessaan tätä, mut se on ihan oikein niile :) vai mitä?


      • heti!
        idiootteihin kirjoitti:

        Onneksi olkoon! Todistit vajaaälyisyytesi juuri aivan loistavalla tavalla! Idiotismi saisi kyllä olla rangaistava asia ja seuraamuksena siitä vähintään 50 päiväsakkoa ja ehdollista vankeutta.

        Idiootille selväkielisesti:
        olet idiootti.

        näen sinussa itseni kaltaista huippu älykkyyttä ja sä taidat olla se kauan etsitty uusi tiedemies lahjakkuus, ota yhteyttä meihin, liitäthän mukanasi ansioluettelosi ja mensan älykkyysosamäärätestin tuloksen. otathan yhteyttä osoitteeseen: http://groups.msn.com/zombiegallery/omawebsivu12.msnw


      • kaunis ilma tänään
        rakkis kirjoitti:

        samaa mieltä sun kanssa, mun puolesta voisvat tehä vaikka kaikista suomen koirista makkaraa ja lapasia. Minä en ainakaan mokomia pahalle haisevia karvakasoja kaipaa, läähättävät, kuolaavat,sitten niitä koiran paskoja on´joka paikassa, hyi helevetti. , minkä takia sitä vaavia ei voi heti tehä, eka harjoitellaan parilla doopermannilla. Vihaan niitä koiran omistajia, jotka on yleensä niin itsekeskeistä porukkaa mitkä ei voi tajuta että kaikista ei ole kivaa että joku tuntematon rakki hyppii rinnuksille... koirat on vaan koiria, ei mitään lapsia...mitä jos jonkun koira hyppää mun auton eteen ja väistän sitä ja ajan jonkun pikkulapsen päälle, varmaan sit ootte taas kaikki koiran omistajat taas sillä kannalla että sitä sattuu, pistää niin vihaksi.arvaan että joku koiran omistaja repii perseensä lukiessaan tätä, mut se on ihan oikein niile :) vai mitä?

        voi pers et oli hauskaa luettavaa toi sun teksti!! repesin täällä pallilla. siis just näin! mä olen sataprosenttisen samoilla linjoilla. v.tu että mä kans vihaan niitä kuolaavia, haukkuvia, haisevia karvakasoja, joita niiden omistajat pitää suurinpiirtein omina lapsinaan. ei helvetti! ja kun niitä koiria yksinkertaisesti EI SAA pitää vapaana, niin mitä vtua te eläinten rakastajat siellä sit vingutte et " ei se oo mitää tehny.." blaa blaa ja paskanmarjat! pitäkää narussa ne saakelin eläimet tajutkaa se!!


      • hurttis

        Aivan totta. Pääsisipä teistä pelleistä samalla tavalla. Oikeilla ihmisillä taas ajokortti, varmaan kun jonkun eläimen näet hyppivän kadun yli niin painat kaasua ja yrität ajaa yli tuntien olosi miehekkääksi ja hyväksi. Ei uskois että 18vuotiaat pääsevät rattiin, lukiessani tuollaisia niin luulis että ikärajaa on tiputettu ja on etuna olla jälkeenjäänyt.


      • hurttis
        heti! kirjoitti:

        näen sinussa itseni kaltaista huippu älykkyyttä ja sä taidat olla se kauan etsitty uusi tiedemies lahjakkuus, ota yhteyttä meihin, liitäthän mukanasi ansioluettelosi ja mensan älykkyysosamäärätestin tuloksen. otathan yhteyttä osoitteeseen: http://groups.msn.com/zombiegallery/omawebsivu12.msnw

        XD
        Elämä on


      • hurttis
        rakkis kirjoitti:

        samaa mieltä sun kanssa, mun puolesta voisvat tehä vaikka kaikista suomen koirista makkaraa ja lapasia. Minä en ainakaan mokomia pahalle haisevia karvakasoja kaipaa, läähättävät, kuolaavat,sitten niitä koiran paskoja on´joka paikassa, hyi helevetti. , minkä takia sitä vaavia ei voi heti tehä, eka harjoitellaan parilla doopermannilla. Vihaan niitä koiran omistajia, jotka on yleensä niin itsekeskeistä porukkaa mitkä ei voi tajuta että kaikista ei ole kivaa että joku tuntematon rakki hyppii rinnuksille... koirat on vaan koiria, ei mitään lapsia...mitä jos jonkun koira hyppää mun auton eteen ja väistän sitä ja ajan jonkun pikkulapsen päälle, varmaan sit ootte taas kaikki koiran omistajat taas sillä kannalla että sitä sattuu, pistää niin vihaksi.arvaan että joku koiran omistaja repii perseensä lukiessaan tätä, mut se on ihan oikein niile :) vai mitä?

        Varmaa montaa koiraa olet väistänyt samalla ajaen lapsien yli, loistava esimerkki! Totta, miksi maailmassa pitää olla mokomia pahalle haisevia karvakasoja jotka kuolaa ja paskoo. Tai tollasia kirjoittajia mitkä kuolaa, paskoo, tyydyttävät itseään anttilan kuvastoa selaillessa, kitisevät joka asiasta, rumia ja lista jatkuu. Jos koiran paskaa nurmikolla niin neuvo, älä astu siihen. Kerätähän sellaset omistajan pitäis mut ei siihen ole pakko astua. Jos et huomaa sitä nii osta silmälasit je mene itseesi. Ei koirien tarvii rinnuksii hyppää, ei juopuneiden ihmisten tarvii pulloja ja roskia viskellä joka paikkaan, oksennella ja kusta ympäriinsä kun baarista hortoilevat takaisin ihan yksin. Arvaan että edellinen spede ja moni muu samalla ollut repii perseensä lukiessaan tätä, mut se on ihan oikein niille :) vai mitä?


      • hurttis
        kaunis ilma tänään kirjoitti:

        voi pers et oli hauskaa luettavaa toi sun teksti!! repesin täällä pallilla. siis just näin! mä olen sataprosenttisen samoilla linjoilla. v.tu että mä kans vihaan niitä kuolaavia, haukkuvia, haisevia karvakasoja, joita niiden omistajat pitää suurinpiirtein omina lapsinaan. ei helvetti! ja kun niitä koiria yksinkertaisesti EI SAA pitää vapaana, niin mitä vtua te eläinten rakastajat siellä sit vingutte et " ei se oo mitää tehny.." blaa blaa ja paskanmarjat! pitäkää narussa ne saakelin eläimet tajutkaa se!!

        Ei se ollu mitää tähän tekstii verratessa =)
        Ei suakaa älyllä oo pilattu mut onneks teitä riittää. Vai häiritsee kun omistajat pitävät heitä lapsinaan? Saitko vähempi rakkautta lapsena kuin perheenne koira? Kumma juttu, sen voin kyllä hyvin uskoa. Varmaa vanhempas miettii samaa tätä lukiessa että sääli ettei pilalla olevia kakaroita saa viedä piikille. Tuntuu varmaan niin pahalle kun kuolaavia, haukkuvia ja haisevia karvakasoja arvostetaan sinua enempi. Kerta jokainen meistä rikkoo sääntöjä NII TURHA ITKEE ettei saa jotai blaa blaa blaa. Kävele sä punaista päin, mä pidän koiraani vapaana kun siltä tuntuu ja tilanne sallii. Laita ittes naruu, sopis sulle hyvin


      • koiraihminen..ja ylpeä siitä!!
        kaunis ilma tänään kirjoitti:

        voi pers et oli hauskaa luettavaa toi sun teksti!! repesin täällä pallilla. siis just näin! mä olen sataprosenttisen samoilla linjoilla. v.tu että mä kans vihaan niitä kuolaavia, haukkuvia, haisevia karvakasoja, joita niiden omistajat pitää suurinpiirtein omina lapsinaan. ei helvetti! ja kun niitä koiria yksinkertaisesti EI SAA pitää vapaana, niin mitä vtua te eläinten rakastajat siellä sit vingutte et " ei se oo mitää tehny.." blaa blaa ja paskanmarjat! pitäkää narussa ne saakelin eläimet tajutkaa se!!

        joo..ja voi helevetti että mä inhoon tollasii ihmisii,jotka ei halua ihmisillä olevan nelijalkasii ystävii! jos me koirarakkaat ihmiset tykätään koirista ja eläimistä,ni antakaa meijän tykätä! toiset ja luultavasti säkin nautit ryyppäämisestä ja örveltämisestä ja MÄ taas inhoan juoppoja!!!isompi vahinko se on astua lasinsiruihin kun koiran paskaan!!! vaikka hajuhaittoja paskoissa on, ni eipä tarvi ainakaan sairaalaan lähteä!!!


      • rakkis
        koiraihminen..ja ylpeä siitä!! kirjoitti:

        joo..ja voi helevetti että mä inhoon tollasii ihmisii,jotka ei halua ihmisillä olevan nelijalkasii ystävii! jos me koirarakkaat ihmiset tykätään koirista ja eläimistä,ni antakaa meijän tykätä! toiset ja luultavasti säkin nautit ryyppäämisestä ja örveltämisestä ja MÄ taas inhoan juoppoja!!!isompi vahinko se on astua lasinsiruihin kun koiran paskaan!!! vaikka hajuhaittoja paskoissa on, ni eipä tarvi ainakaan sairaalaan lähteä!!!

        oon sun kanssa ihan samaa mieltä, en mä kään tykkää juopoista ja lasin siruista. MUTTA en myöskään kävellä ja haistella koiran paskaa. En myöskään tykkää lähteä sairaalaan sen takia että olen kävellyt lasin sirpaleisiin, MUTTA en myöskään tykkää pestä punttejani koiranpaskasta...eli ei muuta ku hyvät jatkot ;)
        Muista hengittää jos hermostut, sulta voi repee aortta...


      • rakkis
        hurttis kirjoitti:

        Varmaa montaa koiraa olet väistänyt samalla ajaen lapsien yli, loistava esimerkki! Totta, miksi maailmassa pitää olla mokomia pahalle haisevia karvakasoja jotka kuolaa ja paskoo. Tai tollasia kirjoittajia mitkä kuolaa, paskoo, tyydyttävät itseään anttilan kuvastoa selaillessa, kitisevät joka asiasta, rumia ja lista jatkuu. Jos koiran paskaa nurmikolla niin neuvo, älä astu siihen. Kerätähän sellaset omistajan pitäis mut ei siihen ole pakko astua. Jos et huomaa sitä nii osta silmälasit je mene itseesi. Ei koirien tarvii rinnuksii hyppää, ei juopuneiden ihmisten tarvii pulloja ja roskia viskellä joka paikkaan, oksennella ja kusta ympäriinsä kun baarista hortoilevat takaisin ihan yksin. Arvaan että edellinen spede ja moni muu samalla ollut repii perseensä lukiessaan tätä, mut se on ihan oikein niille :) vai mitä?

        älä tuu tapojas tyrkyttää tänne, ei me muut haluta tietää mitä sä teet sillä anttilan kuvastolla, tässä on kyse, koirien irtipitämisestä, pysyisit asiassa...KESKITY, herranjumala...KESKITY

        oon sun kanssa ihan samaa mieltä, en mä kään tykkää juopoista ja lasin siruista. MUTTA en myöskään kävellä ja haistella koiran paskaa. En myöskään tykkää lähteä sairaalaan sen takia että olen kävellyt lasin sirpaleisiin, MUTTA en myöskään tykkää pestä punttejani koiranpaskasta...eli ei muuta ku hyvät jatkot ;)
        Muista hengittää jos hermostut, sulta voi repee aortta...


      • rakkis
        kaunis ilma tänään kirjoitti:

        voi pers et oli hauskaa luettavaa toi sun teksti!! repesin täällä pallilla. siis just näin! mä olen sataprosenttisen samoilla linjoilla. v.tu että mä kans vihaan niitä kuolaavia, haukkuvia, haisevia karvakasoja, joita niiden omistajat pitää suurinpiirtein omina lapsinaan. ei helvetti! ja kun niitä koiria yksinkertaisesti EI SAA pitää vapaana, niin mitä vtua te eläinten rakastajat siellä sit vingutte et " ei se oo mitää tehny.." blaa blaa ja paskanmarjat! pitäkää narussa ne saakelin eläimet tajutkaa se!!

        on se kiva että tästä maailmasta löytyy vielä ihmisiä millä toimii munuaiset oikein päin :) lueppa noi hurttiksen loput kommentit... siltä repee varmaan joku helevetin laskimo ohimosta taas ku se lukee tänkin tekstin ja rupee vaahtoo...relais nyt herranjumala, ihme sälli, varmaan joku ihmeen koiran omistaja, pakko olla :)


      • hurttis
        rakkis kirjoitti:

        oon sun kanssa ihan samaa mieltä, en mä kään tykkää juopoista ja lasin siruista. MUTTA en myöskään kävellä ja haistella koiran paskaa. En myöskään tykkää lähteä sairaalaan sen takia että olen kävellyt lasin sirpaleisiin, MUTTA en myöskään tykkää pestä punttejani koiranpaskasta...eli ei muuta ku hyvät jatkot ;)
        Muista hengittää jos hermostut, sulta voi repee aortta...

        Totta. Neuvo sulle: Älä mee haistelee koiran paskoja, kävele ohi. Älä astu niiden päälle niin ei tarvii pestä puntteja. Omapa on harrastuksesi jos päälläpompit ja haistelet. Varmaan kiroilet itseksesi ja kirjoitat että niitä ei huomaa. Kävele silmät auki? Katso eteesi? Euron kolikko (yleensä pienempi kuin paska) edessäsi niin todennäköisemmin näkisit sen kuin näkymättömän paskan. Koirani perässä pompin nurmikolla eikä kenkiä tarvii pestä ku en astu paskalle! Suuri osa koiranomistajista kerää jätökset, entäpä juopot oksennuksineen ja lasinsiruineen?


      • hurttis
        rakkis kirjoitti:

        älä tuu tapojas tyrkyttää tänne, ei me muut haluta tietää mitä sä teet sillä anttilan kuvastolla, tässä on kyse, koirien irtipitämisestä, pysyisit asiassa...KESKITY, herranjumala...KESKITY

        oon sun kanssa ihan samaa mieltä, en mä kään tykkää juopoista ja lasin siruista. MUTTA en myöskään kävellä ja haistella koiran paskaa. En myöskään tykkää lähteä sairaalaan sen takia että olen kävellyt lasin sirpaleisiin, MUTTA en myöskään tykkää pestä punttejani koiranpaskasta...eli ei muuta ku hyvät jatkot ;)
        Muista hengittää jos hermostut, sulta voi repee aortta...

        Nii no kirjoitinhan mitä itse teen kuvastolla, näinhän se menikin. Olis vissiin kannattanu ala-asteen jälkeen jatkaa koulua, eikö vain?
        KESKITYN, KESKITYN... Paljonpa siitä itsekkin kirjoitit ja sit saarnaat että kirjoitan muusta? Tsemppiä! Ja sit alempiin kirjoituksiisi:
        Eikö muuta keksi niin sama teksti moneen kohtaan? Mä hengitän, kokeile ajattelua. Mukavaa vaihtelua sinullekkin "neiti aortta"


      • Janne Puharinen
        hurttis kirjoitti:

        Varmaa montaa koiraa olet väistänyt samalla ajaen lapsien yli, loistava esimerkki! Totta, miksi maailmassa pitää olla mokomia pahalle haisevia karvakasoja jotka kuolaa ja paskoo. Tai tollasia kirjoittajia mitkä kuolaa, paskoo, tyydyttävät itseään anttilan kuvastoa selaillessa, kitisevät joka asiasta, rumia ja lista jatkuu. Jos koiran paskaa nurmikolla niin neuvo, älä astu siihen. Kerätähän sellaset omistajan pitäis mut ei siihen ole pakko astua. Jos et huomaa sitä nii osta silmälasit je mene itseesi. Ei koirien tarvii rinnuksii hyppää, ei juopuneiden ihmisten tarvii pulloja ja roskia viskellä joka paikkaan, oksennella ja kusta ympäriinsä kun baarista hortoilevat takaisin ihan yksin. Arvaan että edellinen spede ja moni muu samalla ollut repii perseensä lukiessaan tätä, mut se on ihan oikein niille :) vai mitä?

        luomakunnan Serbejä


      • .............
        kaunis ilma tänään kirjoitti:

        voi pers et oli hauskaa luettavaa toi sun teksti!! repesin täällä pallilla. siis just näin! mä olen sataprosenttisen samoilla linjoilla. v.tu että mä kans vihaan niitä kuolaavia, haukkuvia, haisevia karvakasoja, joita niiden omistajat pitää suurinpiirtein omina lapsinaan. ei helvetti! ja kun niitä koiria yksinkertaisesti EI SAA pitää vapaana, niin mitä vtua te eläinten rakastajat siellä sit vingutte et " ei se oo mitää tehny.." blaa blaa ja paskanmarjat! pitäkää narussa ne saakelin eläimet tajutkaa se!!

        Get a life. Katkerako?


      • .............
        rakkis kirjoitti:

        oon sun kanssa ihan samaa mieltä, en mä kään tykkää juopoista ja lasin siruista. MUTTA en myöskään kävellä ja haistella koiran paskaa. En myöskään tykkää lähteä sairaalaan sen takia että olen kävellyt lasin sirpaleisiin, MUTTA en myöskään tykkää pestä punttejani koiranpaskasta...eli ei muuta ku hyvät jatkot ;)
        Muista hengittää jos hermostut, sulta voi repee aortta...

        Miten on pahdollista että te koirista valittavat tollot olette aina koiran paskaan astumassa? Itselläni on koira ja en ole elämässäni astunut koiran kakkaan. Minua älöttää miljoona kertaa enemmän ihmisen paska, joka haiseekin niin ällöttävälle. Pusikot puistoissa ovat täynnä ihmisen paskaa kun siellä puliukot ja ihmisen pennut paskantavat. Se on ällöä!


      • hurttis
        ............. kirjoitti:

        Miten on pahdollista että te koirista valittavat tollot olette aina koiran paskaan astumassa? Itselläni on koira ja en ole elämässäni astunut koiran kakkaan. Minua älöttää miljoona kertaa enemmän ihmisen paska, joka haiseekin niin ällöttävälle. Pusikot puistoissa ovat täynnä ihmisen paskaa kun siellä puliukot ja ihmisen pennut paskantavat. Se on ällöä!

        Koiraihmisenä myöskin pompin koirani mukana nurmet ym. läpi eikä tarvii kotona kenkiä pestä paskasta. Kumma juttu. Onkohan se taas näin että jos koiravihaajilla ei ole mitään mistä valittaa niin väkisin keksitään? Koira kun on niin hyvä puolustautumaan häneen kohdistuneissa syytöksissä. Onneksi omistajat sentään pitävät koiriensa puolta.


      • hurttis
        rakkis kirjoitti:

        on se kiva että tästä maailmasta löytyy vielä ihmisiä millä toimii munuaiset oikein päin :) lueppa noi hurttiksen loput kommentit... siltä repee varmaan joku helevetin laskimo ohimosta taas ku se lukee tänkin tekstin ja rupee vaahtoo...relais nyt herranjumala, ihme sälli, varmaan joku ihmeen koiran omistaja, pakko olla :)

        Kyl kyl. Meenas repee mut sit muistin jonkun fiksun kommentin ja päätin varoa aorttaa


    • jos vaikka koittaisit

      yrittää ulkoiluttaa naapuriasi hihnassa.:-)

      • Vahvistaa käsitystäni

        että koiran omistaminen olisi syytä olla luvanvaraista, ja vain asianmukaisen kurssin läpikäyneiden saatavilla kuten esim. aseenkanto luvatkin. Niin on, ja on aina ollut että joillakin ei yksinkertaisesti ole ymmärrystä siihen mitä tarkoittaa vapaus ja siihen liittyvä vastuu?


      • hurttis
        Vahvistaa käsitystäni kirjoitti:

        että koiran omistaminen olisi syytä olla luvanvaraista, ja vain asianmukaisen kurssin läpikäyneiden saatavilla kuten esim. aseenkanto luvatkin. Niin on, ja on aina ollut että joillakin ei yksinkertaisesti ole ymmärrystä siihen mitä tarkoittaa vapaus ja siihen liittyvä vastuu?

        Luvanvaraista? Seki viel. Alkaa menee näiden vihaajien jutut sellasiks kun muuta ei keksitä että hymy herkässä =) Käyppä neiti kurssisi ja kerää lupia rauhassa, elämää ei sen enempää.


      • oikein...
        hurttis kirjoitti:

        Luvanvaraista? Seki viel. Alkaa menee näiden vihaajien jutut sellasiks kun muuta ei keksitä että hymy herkässä =) Käyppä neiti kurssisi ja kerää lupia rauhassa, elämää ei sen enempää.

        Luvanvaraisiksi nimenomaan.Mutta vihani ei kohdistu koiriin eikä muihinkaan luontokappaleisiin vaan agressiivisiin ja typeriin koirien omistajiin. Itse joutunut työmatkallani Helsingissä suojelukoulutuksen saaneen rotwailerin harjoittelumaaliksi,ja säikähdyksestä selvittyä sanoin koiralle käskyjä antaneelle noin 25 vuotiaalle neidille että koirat on pidettävä kiinni, hän tilanteesta selvästi nautintoa saaneenena totesi ylimielisesti että silloin on pysähdyttävä kun koira juoksee kohti.Hänen ja koiransa onni ja myös minun tulevaisuutta ajatellen oli että ei just silloin sattunut olemaan ampumaasettani (luvallista) mukana. Seuraavana päivänä oli se ase mukana saman työmatkan tehdessäni mutta eipä näkynyt enään tätä "kouluttajaa".


      • hurttis
        oikein... kirjoitti:

        Luvanvaraisiksi nimenomaan.Mutta vihani ei kohdistu koiriin eikä muihinkaan luontokappaleisiin vaan agressiivisiin ja typeriin koirien omistajiin. Itse joutunut työmatkallani Helsingissä suojelukoulutuksen saaneen rotwailerin harjoittelumaaliksi,ja säikähdyksestä selvittyä sanoin koiralle käskyjä antaneelle noin 25 vuotiaalle neidille että koirat on pidettävä kiinni, hän tilanteesta selvästi nautintoa saaneenena totesi ylimielisesti että silloin on pysähdyttävä kun koira juoksee kohti.Hänen ja koiransa onni ja myös minun tulevaisuutta ajatellen oli että ei just silloin sattunut olemaan ampumaasettani (luvallista) mukana. Seuraavana päivänä oli se ase mukana saman työmatkan tehdessäni mutta eipä näkynyt enään tätä "kouluttajaa".

        Niinpä. Ensinnäkin en puolusta sitä naista yhtään ja tapauksiin törmää missä 52kg neiti ulkoiluttaa 70kg koiraa. Siinäkään ei ole mitään pahaa kunnes jotain tapahtuu ja omistaja ei uskalla tai pysty mennä väliin. Aseista ei tarvinnee mitään sanoa, ei sellasia kanneta mukana. Aseita pitäisi olla muutenkin vähemmän. Poliiseilla se on erittäin hyvä mutta muilla ei missään nimessä (armeijassa ehkä, jollainhan on leikittävä sielläkin). Pitää miettiä asetta mukana pidettäessä mitä riskejä siihen liittyy ja se on paljon vakavempi ongelma kuin hurtan vapaanapito


    • An kaikki kestää

      Käykö koira siis kinttuusi, vai muuten vaan ärsyttää?
      Koira on viaton, siis mikä hurtta!?

    • ilmakko

      ja ammu salaa naapurin koiraa vähän palleille,niin saat nähdä mihkäpäin lähtee !

      • edell.

        naapurin kissoja oon vähän pistäny juoksee ed.konstilla ja vittu kun on ollut aika jeiviä hommoo.


      • hurttis
        edell. kirjoitti:

        naapurin kissoja oon vähän pistäny juoksee ed.konstilla ja vittu kun on ollut aika jeiviä hommoo.

        Onhan sitä jotain keksittävä kun ihan yksin joutuu elämänsä kestämään.


      • rakkis
        hurttis kirjoitti:

        Onhan sitä jotain keksittävä kun ihan yksin joutuu elämänsä kestämään.

        ai sä asut yksin, arvasin. aika kummaa vai mitä, noinkin tasapainoinen ihminen, eikä kenellekään kelpaa, voi, kyynel :) vitsi vitsi, hei relaa vähän, toi vaahtoominen ei voi olla terveellistä. haloo...


      • hurttis
        rakkis kirjoitti:

        ai sä asut yksin, arvasin. aika kummaa vai mitä, noinkin tasapainoinen ihminen, eikä kenellekään kelpaa, voi, kyynel :) vitsi vitsi, hei relaa vähän, toi vaahtoominen ei voi olla terveellistä. haloo...

        Asun yksin. Jätin exäni 3kk sitten. Minua ei ole koskaan jätetty ja jokainen existäni kenen kanssa olen tekemisissä haluaa minut takaisin (ne pari kenen kanssa en ole johtuu siitä että vaihdoin numeroa saadakseni rauhaa). Mitäs rakkis siihen sanot? Ja tämä on totta, saas nähä kun varmaan seuraavaks pistät paremmaks ja niitä on sitten 1001kpl. Relaa sä, nii mäki =)
        Samalla voin kirjottaa kaikkea, kumma juttu.. "Pitää vaa varoo ettei aortta repee"


    • turre

      Onhan se ikävää jos joku pitää koiraa irti ja toisia pelottaa. Onkos kyseinen koira sitten vihainen vai pelottaako sen iso koko?
      Omasta kokemuksesta olen huomannut, että kun vaan koira on iso, luullaan että se on vihainen, mutta pikku räksyille vaan nauretaan..
      Kannattaisi asiallisesti sanoa, että te pelkäätte koiraa ja voisiko omistaja pitää koiran kytkettynä. Vastuuntuntoinen koiran omistaja kyllä ymmärtää.
      Toki voisitte tutustua koiraan ja monesti se onkin yllätys, sellaiselle ihmiselle joka ei liiemmälti ole koirista perillä, että isokin koira on mitä ystävällisin kaveri.
      Toivottavasti teille löytyy sopu asiaan.

      • hurttis

        Noin. Kiitos.
        "Kannattaisi asiallisesti sanoa, että te pelkäätte koiraa ja voisiko omistaja pitää koiran kytkettynä."

        Menihän siinä kauan että joku fiksu eksyi tänne. Olisipa teitä enemmän...


    • niitä koirien

      vihaajia, että vaikka koira ei olisi vihainen eikä käynyt kenenkään kimppuun niin pois se pitää saada. Sua taitaa vaan harmittaa, että koira on niin kiltti, ettei käy kenenkään päälle ja sinä et pääse tekemään rikosilmoitustasi. Tässä voi vaan todeta, että onneksi asun koirani kanssa maalla ja lähistöllä ei ole yhtään valittavaa naapuria. En voisi asua sinunlaisesi ihmisen kanssa samassa pihapiirissä.

      • tanskandoggi

        oikeastikkaan ei ole kivaa jos vieraita koiria on irti omassa pihassa. siskollani on pieni poika, enkä tosiaankaan tahtoisi että meidän pihapiirin "irtokoira" kävisi pissaamassa tai kakkimassa hiekkalaatikkoihin ja nurmikoille jossa pikkuinen konttaa ja leikkii..


      • hurttis
        tanskandoggi kirjoitti:

        oikeastikkaan ei ole kivaa jos vieraita koiria on irti omassa pihassa. siskollani on pieni poika, enkä tosiaankaan tahtoisi että meidän pihapiirin "irtokoira" kävisi pissaamassa tai kakkimassa hiekkalaatikkoihin ja nurmikoille jossa pikkuinen konttaa ja leikkii..

        Keskustelu vähän karannut niin korjataan. Ymmärrän ja jos lapsia niin en pidä pihalla vapaana. Jos ihmisiä (muita kuin tuttuja) tulee vastaan niin kutsun koiran luokseni. Vaikka korjaamis mahdollisuus paskan kanssa on niin en anna koirani tehdä kumpiakaan tarpeitaan piha-alueelle. Koirani ei hypi muita vasten tai lähde edes muiden luokse koska ajoissa kutsun luokseni. Lapset pitävät hänestä ja vaikka tulevat silittelemään niin pidän kiinni ettei koira innostu ja hyppää heitä päin tai muuta mistä voisivat säikähtää. Ketään ei haittaa täällä mutta netissä haittaa koska säännöt sanoisi muuta?


    • koiranomistaja vm66

      Hei kaikille ja mukavaa kesää tässä samalla..

      Olen mielenkiinnolla seurannu tätä keskustelua ja ajattelin kommentoida pikkuisen..
      Asiahan on niin että koiranomistaja on vastuussa koiransa tekemisistä, sehän on selvä eiks vaan! Ja sääntöjähän pitäisi tai ainakin olisi suotavaa noudattaa kaikkien parhaaksi. Jos tämä kyseinen koira ei ole tehnyt kenellekkään mitään pahaa niin en ymmärrä että koiran vapaana olo voi jotakin niin ahdistaa??? Mutta ymmärrän myös että on ihmisiä jotka pelkäävät koiria puhumattakaan hämähäkeistä ja niin tulee olemaan jatkossakin.
      Oletko kenties keskustellut asiasta tämän koiranomistajan kanssa ja kertonut peloistasi?? Jos et niin suosittelen lämpimästi sitä ja samalla voisit tehdä tuttavuutta sen "terroristikoiran" kanssa..
      Koiran kiinnipitämisestä sen verran että kyseinen luontokappale frustautuu jos se on jatkuvasti liekassa.Koirakin kaipaa vapautta toteuttaakseen "tarpeensa". Ja koiranomistajan velvollisuus on että se "tarve" myös toteutuu ja myös sekin että tuntee koiransa luonteen! Ja osaa käsitellä koiraansa oikein tilanteessa kuin tilanteessa.
      Itsellä on ollu saksanpaimenkoirasta terrieriin noita ihania luojanluomia otuksia.:-)
      Suosittelen myös kyseiselle koiranomistajalle että jos ei ole pakko koiraa pitää vapaana niin kannattaa käyttää talutusnuoraa, vaikkapa semmoista itsekelautuvaa flexi-talutinta joka antaa liikkumavaraa jotta nämä itsekeskeiset "koiranvihaajat" rauhottuisivat.
      Ja näille idioottikoiranvihaajille jotka tänne kirjottelevat lämpimikseen, kuka myrkyttää rotanmyrkyllä ja kuka ampuu milläkin, niin teillä karvaturvilla olisi kanssa hiukan opittavaa yhteiselosta noin yhteiskunnan hyvinvoinnin parantamisen suhteen.
      Koiranpaskoista sen verran että sehän on minimaalinen haitta siihen nähden mitä ihmiset sotkevat yms. Mutta ainoa mikä koiranomistajan noin yleensä kannattaa pitää huoli niin ei missään nimessä anna tehdä koiransa tarpeitaan lasten leikkikentille mutta katuojiin ja tienreunoille voi sen paskaläjän huoletta jättää. Niiden nyt ketään pitäisi häiritä...

      ...Nauttikaa kesästä...*** :-)

    • hau hau

      kyllä omistaja on velvollinen taloyhtiön sääntöjä.omistajalle voidaan antaa varoituksia ja jos niistä ei ole apua voidaan osake ottaa taloyhtiön haltuun!teillä taitaa olla lepsu isännöitsijä sekä huono hallitus!tee kirjallinen valitus isännöitsijälle niin on pakko ottaa kantaa.

      • hurttis

        Pitäisi varmaan laittaa kirjallinen valitus vanhemmillesi idiootin synnyttämisestä, tokkopa asialle enään mitään voisivat. Isäsikin toivoi että olisi ruikkinut reisille


    • !!!!

      Et oo ite aatellu muuttaa pois jos se koira sua nii pelottaa! aika monesti on koira ollut myös hihnan päässä kun on ohikulkijan päälle hyökännyt!
      kaikki koirat ei oo samanlaisia jos yks koira tekee jotain väärin.
      jos eläin on omistajan hallussa ja komennossa,ni ei pitäis olla hätää..
      pikkusen verran pistää korpeemaan muita koiraihmisiä tollaset asiat! ihan ku me ei oltas ihmisiä ollenkaan!!!
      maailmassa on sotia,tulvia,aidsia,nälän hätää,veden puutetta...ni sä vain jaksat valittaa jostain koirasta!! hanki itelles elämä!

    • rotanmyrkkyy

      kyllä lähtee

      • koiranulkoiluttaja

        maistappa ite sitä rotanmyrkkyä kun kerran niin olet vakuuttunut aineen tehosta!!!..kaikenmaailman idiootteja sitä päästetäänkin nettiin..äitees varmaan synnytyksessä hoki että "älä tuu, älä tuu"..ja kuka lienee isäkään..huh huh..


      • Janne Puharinen
        koiranulkoiluttaja kirjoitti:

        maistappa ite sitä rotanmyrkkyä kun kerran niin olet vakuuttunut aineen tehosta!!!..kaikenmaailman idiootteja sitä päästetäänkin nettiin..äitees varmaan synnytyksessä hoki että "älä tuu, älä tuu"..ja kuka lienee isäkään..huh huh..

        kuonoon.Se tekee kipeää.Iskin kerran puukolla yhtä koiraa,joka alkoi hyppimään minua vasten.Sairastan ms-tautia ja olisin voinut kaatua,kohtalokkain seurauksin.


      • hurttis
        Janne Puharinen kirjoitti:

        kuonoon.Se tekee kipeää.Iskin kerran puukolla yhtä koiraa,joka alkoi hyppimään minua vasten.Sairastan ms-tautia ja olisin voinut kaatua,kohtalokkain seurauksin.

        Taidat sairastaa muutakin kuin ms-tautia jos puukkoa mukana kanniskelet ja mielelläsi käytät.. Mikäli koirani olisi ollut kyseessä niin olisit kaatunut kohtalokkain seurauksin


      • Janne Puharinen
        hurttis kirjoitti:

        Taidat sairastaa muutakin kuin ms-tautia jos puukkoa mukana kanniskelet ja mielelläsi käytät.. Mikäli koirani olisi ollut kyseessä niin olisit kaatunut kohtalokkain seurauksin

        No,en kai minä nakuna juokse?


      • hurttis
        Janne Puharinen kirjoitti:

        No,en kai minä nakuna juokse?

        No äläpä kerro enempää...


    • sitä mieltä

      että koiria ei saisi pitää vapaana. Koirissa on suden veri, vaikka kuinka noiden perhoshurttien omistajat muuta väittäisivät. Ota videokamera käteen ja kuvaa todistusaineistoa muutaman päivän ajan, vie isännöitsijälle ja poliisille, kyllä se siitä selviää. Minulla iso koira, pidän aina varani, etten muita pelottele, kun tiedän kuinka järkyttää niitä, joilla huonoja kokemuksia.

      • hurttis

        Koirissa on suden veri? Eiiiiiiiiii mitä petoja!!!! Say it ain´t so!!!??!
        Ei koirani muita pelota kun vapaana on. Vaikka virtaa suden veri. Samalla periaatteella meissäkin virtaa apinan veri joten korkeasaareenko kaikkien pitäisi muuttaa mielestäsi?


      • arvoisa hurttis
        hurttis kirjoitti:

        Koirissa on suden veri? Eiiiiiiiiii mitä petoja!!!! Say it ain´t so!!!??!
        Ei koirani muita pelota kun vapaana on. Vaikka virtaa suden veri. Samalla periaatteella meissäkin virtaa apinan veri joten korkeasaareenko kaikkien pitäisi muuttaa mielestäsi?

        "meissäkin virtaa apinan veri joten korkeasaareenko kaikkien pitäisi muuttaa mielestäsi?"

        Sinussa se apinan veri virtaa joten mars mars sinne Korkeasaareen. Me muut olemme ihan ihmisiä vain jotka haluamme, että kaupungissa noudatetaan järjestyssääntöjä. Eli koirat pidetään kytkettynä. Onko sinulla mitään sitä vastaan, että järjestyssääntöjä noudatettaisiin?


      • hurttis
        arvoisa hurttis kirjoitti:

        "meissäkin virtaa apinan veri joten korkeasaareenko kaikkien pitäisi muuttaa mielestäsi?"

        Sinussa se apinan veri virtaa joten mars mars sinne Korkeasaareen. Me muut olemme ihan ihmisiä vain jotka haluamme, että kaupungissa noudatetaan järjestyssääntöjä. Eli koirat pidetään kytkettynä. Onko sinulla mitään sitä vastaan, että järjestyssääntöjä noudatettaisiin?

        Samalla naurettavalla perustelulla kuin tuon sankarin suden veri. Olen sitä mieltä että jos muut eivät noudata ja viranomaiset eivät puutu niin en minäkään. Eri sääntöjen noudattamatta jättämisen vakavuuksistakin voidaan puhua. Olemme ihmisiä kyllä mutta jos et ole huomannut niin on kyse järjestyssäännöistä tai lakipykälistä niin tilanteidenmukaan valitsemme mitä noudatamme ja mitä emme. Maailmassa tapahtuu paljon pahaa ja ikävää ja se on ikävää että tällaisiin mitättömiin asioihin pääsevät ihmiset puuttumaan joilla ei oikeassa elämässäänkään varmaan ole muuta tekemistä kuin muiden asioiden puuttumiseen. Miten se sanonta meni, eläkäämme omaa elämäämme?


      • ihmisille hurttis...
        hurttis kirjoitti:

        Samalla naurettavalla perustelulla kuin tuon sankarin suden veri. Olen sitä mieltä että jos muut eivät noudata ja viranomaiset eivät puutu niin en minäkään. Eri sääntöjen noudattamatta jättämisen vakavuuksistakin voidaan puhua. Olemme ihmisiä kyllä mutta jos et ole huomannut niin on kyse järjestyssäännöistä tai lakipykälistä niin tilanteidenmukaan valitsemme mitä noudatamme ja mitä emme. Maailmassa tapahtuu paljon pahaa ja ikävää ja se on ikävää että tällaisiin mitättömiin asioihin pääsevät ihmiset puuttumaan joilla ei oikeassa elämässäänkään varmaan ole muuta tekemistä kuin muiden asioiden puuttumiseen. Miten se sanonta meni, eläkäämme omaa elämäämme?

        "Olen sitä mieltä että jos muut eivät noudata ja viranomaiset eivät puutu niin en minäkään."

        ...tuo aloitus oli tarkoitettu. Piittaamattomuus säännöistä ja muista ihmisistä on niin valitettavan yleistä. Johtuuko se sinunkin kohdalla kotikasvatuksesta tai pikemminkin sen puutteesta? Vaiko ihan vain tyhmyydestä?


      • hurttis
        ihmisille hurttis... kirjoitti:

        "Olen sitä mieltä että jos muut eivät noudata ja viranomaiset eivät puutu niin en minäkään."

        ...tuo aloitus oli tarkoitettu. Piittaamattomuus säännöistä ja muista ihmisistä on niin valitettavan yleistä. Johtuuko se sinunkin kohdalla kotikasvatuksesta tai pikemminkin sen puutteesta? Vaiko ihan vain tyhmyydestä?

        Jaa-a. Ja Kapteeni Suomihan varmasti noudattaa joka sääntöä ja lakia mikä löytyy koska sinut vissiin on kasvatettu hyvin ja olet älykkääksi syntynyt? Epäilenpä ja turha tulla saarnaamaan. Se että kirjoitat asioista vaikka todellisuudessa olet yhtä piittaamaton (eri säännöt ehkä mutta kuitenkin) kuin me muutkin. Ja kasvatuksestasi paha sanoa koska en tunne sinua, älykkääksi sinua tosin en nostaisi viestisi perusteella. Joten meneppä itseesi älykkö, heitä voltti ja jätä ajattelut ja saarnat sellaisille jotka moisia harrastavat.


      • oikeassa hurttis
        hurttis kirjoitti:

        Jaa-a. Ja Kapteeni Suomihan varmasti noudattaa joka sääntöä ja lakia mikä löytyy koska sinut vissiin on kasvatettu hyvin ja olet älykkääksi syntynyt? Epäilenpä ja turha tulla saarnaamaan. Se että kirjoitat asioista vaikka todellisuudessa olet yhtä piittaamaton (eri säännöt ehkä mutta kuitenkin) kuin me muutkin. Ja kasvatuksestasi paha sanoa koska en tunne sinua, älykkääksi sinua tosin en nostaisi viestisi perusteella. Joten meneppä itseesi älykkö, heitä voltti ja jätä ajattelut ja saarnat sellaisille jotka moisia harrastavat.

        "Ja Kapteeni Suomihan varmasti noudattaa joka sääntöä ja lakia mikä löytyy koska sinut vissiin on kasvatettu hyvin ja olet älykkääksi syntynyt?"

        Tosin sotilasarvoni ja sukunimeni meni väärin. Muu meni oikein. Säännöt ja lait ovat tehty meidän kaikkien yhteiseksi hyväksi. Järjestäytynyt yhteiskunta toimii parhaiten kun noudatetaan sääntöjä. Mukaanlukien järjestyssääntöä jossa määrätään koirat pidettäviksi kytkettynä. Kasvatuksestasi voin sanoa sinut viestiesi perusteella tuntien seuraavaa. Isäsi ja äitisi suotta säästivät vitsaa kun pienenä olit tuhma. Siitä on seurauksena se mikä nyt olet.


      • Janne Puharinen
        oikeassa hurttis kirjoitti:

        "Ja Kapteeni Suomihan varmasti noudattaa joka sääntöä ja lakia mikä löytyy koska sinut vissiin on kasvatettu hyvin ja olet älykkääksi syntynyt?"

        Tosin sotilasarvoni ja sukunimeni meni väärin. Muu meni oikein. Säännöt ja lait ovat tehty meidän kaikkien yhteiseksi hyväksi. Järjestäytynyt yhteiskunta toimii parhaiten kun noudatetaan sääntöjä. Mukaanlukien järjestyssääntöä jossa määrätään koirat pidettäviksi kytkettynä. Kasvatuksestasi voin sanoa sinut viestiesi perusteella tuntien seuraavaa. Isäsi ja äitisi suotta säästivät vitsaa kun pienenä olit tuhma. Siitä on seurauksena se mikä nyt olet.

        Ensimmäinen järkevä.Olet oikeassa.


      • hurttis
        oikeassa hurttis kirjoitti:

        "Ja Kapteeni Suomihan varmasti noudattaa joka sääntöä ja lakia mikä löytyy koska sinut vissiin on kasvatettu hyvin ja olet älykkääksi syntynyt?"

        Tosin sotilasarvoni ja sukunimeni meni väärin. Muu meni oikein. Säännöt ja lait ovat tehty meidän kaikkien yhteiseksi hyväksi. Järjestäytynyt yhteiskunta toimii parhaiten kun noudatetaan sääntöjä. Mukaanlukien järjestyssääntöä jossa määrätään koirat pidettäviksi kytkettynä. Kasvatuksestasi voin sanoa sinut viestiesi perusteella tuntien seuraavaa. Isäsi ja äitisi suotta säästivät vitsaa kun pienenä olit tuhma. Siitä on seurauksena se mikä nyt olet.

        Anteeksi. Alokas, luutnantti mikä lie. Sotilasarvollasi tuskin väliä on, ei se sinusta sen parempaa tai tunnollisempaa ihmistä tee. Ottaen huomioon miten suurin osa amreijan skappareista (mikäli sellainen olet) tai muu henkilökunta nauttii kun pääsee komentamaan kakaroita ilman että he voisivat edes sanoa mitään takaisin. Järjestäytynyt yhteiskunta toimii parhaiten mutta kenelle? Ei kannata kaikkea ottaa kirjaimellisesti mitä lehdestä lukasee, maailmassa on muutakin. Oikein sen suhteen kasvatuksestani etten vitsaa ole kokenut. Se että vanhempasi ehkä pieksivät sinut "kunnon lapseksi" ei tarkoita että se olisi oikea tapa kasvattaa lasta mutta toisaalta eihän omena kauas puusta putoa. Kerrohan mikä olen nyt? Sinä ehkä kävelet punasia päin silloin tällöin tai puhut ajaessasi ilman hands freetä ja minä taasen pidän koirani vapaana kun tilanne sallii. Eli kerrohan mikä sinusta tekee paremman ihmisen? Turha armeijan arvoilla pisteitä kerätä kuten jo yritit koska ihmisiähän me kaikki olemme, teemme sitten mitä vaan.


      • hurttis
        Janne Puharinen kirjoitti:

        Ensimmäinen järkevä.Olet oikeassa.

        Vaikka asia olisi noin, mitä se ei ole, niin se ei tee sinusta tippaakaan järkevämpää. Mutta saittepahan molemmat ensimmäiset oikeat ystävänne toisistanne


      • minua kapteeniksi
        hurttis kirjoitti:

        Anteeksi. Alokas, luutnantti mikä lie. Sotilasarvollasi tuskin väliä on, ei se sinusta sen parempaa tai tunnollisempaa ihmistä tee. Ottaen huomioon miten suurin osa amreijan skappareista (mikäli sellainen olet) tai muu henkilökunta nauttii kun pääsee komentamaan kakaroita ilman että he voisivat edes sanoa mitään takaisin. Järjestäytynyt yhteiskunta toimii parhaiten mutta kenelle? Ei kannata kaikkea ottaa kirjaimellisesti mitä lehdestä lukasee, maailmassa on muutakin. Oikein sen suhteen kasvatuksestani etten vitsaa ole kokenut. Se että vanhempasi ehkä pieksivät sinut "kunnon lapseksi" ei tarkoita että se olisi oikea tapa kasvattaa lasta mutta toisaalta eihän omena kauas puusta putoa. Kerrohan mikä olen nyt? Sinä ehkä kävelet punasia päin silloin tällöin tai puhut ajaessasi ilman hands freetä ja minä taasen pidän koirani vapaana kun tilanne sallii. Eli kerrohan mikä sinusta tekee paremman ihmisen? Turha armeijan arvoilla pisteitä kerätä kuten jo yritit koska ihmisiähän me kaikki olemme, teemme sitten mitä vaan.

        nimitit. "Turha armeijan arvoilla pisteitä kerätä kuten jo yritit". Joten voit ihan itse itseltäsi kysyä mitä tekemistä sotilasarvoilla on tämän keskustelun kanssa. Kerro meillekkin kun löydät vastauksen.

        Kysyt:"Eli kerrohan mikä sinusta tekee paremman ihmisen?"

        No ensinnäkin. Olen älykkäämpi kuin sinä. Todisteita vähäisemmästä älyllisestä kapasiteetistasi löytyy tässäkin ketjussa mielin määrin. Toinen syy minkä vuoksi olen parempi ihminen kuin sinä on se, että otan huomioon kanssaihmiset noudattamalla sääntöjä. Olivat ne sitten liikennesääntöjä (punaista päin käveleminen ja hands free-sääntö) tai järjestys-sääntö joka määrää koiran kiinni pidettäväksi.

        Katsos hurttis, sinunkaltaisia ihmisiä on tässä maassa yllinkyllin. Siis ihmisiä jotka jos, kuten kirjoitit "tilanne sallii" eivät noudata lakeja ja sääntöjä. Osaa heistä nimitetään rikollisiksi ja he joutuvat edesvastuuseen siitä, että eivät ole noudattaneet sääntöjä. Sinua ei toki voi rikolliseksi sanoa, että et noudata järjestysääntöä. Mutta tyhmäksi voi sanoa. Eikös vaan?


      • hurttis
        minua kapteeniksi kirjoitti:

        nimitit. "Turha armeijan arvoilla pisteitä kerätä kuten jo yritit". Joten voit ihan itse itseltäsi kysyä mitä tekemistä sotilasarvoilla on tämän keskustelun kanssa. Kerro meillekkin kun löydät vastauksen.

        Kysyt:"Eli kerrohan mikä sinusta tekee paremman ihmisen?"

        No ensinnäkin. Olen älykkäämpi kuin sinä. Todisteita vähäisemmästä älyllisestä kapasiteetistasi löytyy tässäkin ketjussa mielin määrin. Toinen syy minkä vuoksi olen parempi ihminen kuin sinä on se, että otan huomioon kanssaihmiset noudattamalla sääntöjä. Olivat ne sitten liikennesääntöjä (punaista päin käveleminen ja hands free-sääntö) tai järjestys-sääntö joka määrää koiran kiinni pidettäväksi.

        Katsos hurttis, sinunkaltaisia ihmisiä on tässä maassa yllinkyllin. Siis ihmisiä jotka jos, kuten kirjoitit "tilanne sallii" eivät noudata lakeja ja sääntöjä. Osaa heistä nimitetään rikollisiksi ja he joutuvat edesvastuuseen siitä, että eivät ole noudattaneet sääntöjä. Sinua ei toki voi rikolliseksi sanoa, että et noudata järjestysääntöä. Mutta tyhmäksi voi sanoa. Eikös vaan?

        Niin. Sotilasarvoistahan puhuinkin. Ja kun muutamaa kutsunut pässiksi niin varmaan tarkoitin eläintä? Eli ei mitään tekemistä ole. Kutsuin sinua kapteeni suomeksi jonka voi tulkita vaikka miten kuten kerrostalokytänkin (ja niillä mummeleilla tuskin on muuta tekemistä poliisin kautta kuin ainaiset valituspuhelut). Näköjään tulkitsit sotilasarvoiksi ja informoit meitä muita että arvosi ei ole kapteeni ja sukunimesi ei suomi (kumma juttu). Nyt huomaan miten olet minua älykkäämpi. Todisteita vähäisemmästä älyllisestä kapasiteetista? Yleensä kun tyhmä esittää älykköä niin tartutaan kirjakieleen ja sen mukaisiin sanoihin yrittäen hämätä muita. Eli kirjoitustaidoistasi ei voi päätellä olevasi älykkäämpi kuin minä ja kuten olet vissiin ketjussa lukenut niin omaan mielipiteitä moneen lähtöön ja asennetta. Lueppa niitä muita viestejä ja mietippä itekses tällaista: Metsä vastaa niinkuin sille huudetaan.

        Syy nro 2. On se hyvä että sanot noin. Ottaen huomioon miten voit sanoa tai tietää otanko huomioon kanssaihmiset vai en, vaikka en noudattaisi jokaista sääntöä. Mistä tiedät meidän pihamme kerrostaloväen mielipiteitä ja voit kertoa että siitä on heille haittaa kun koirani on välillä vapaana? Enkä usko että sen enempää noudatat sääntöjä, turha esittää.

        "Siis ihmisiä jotka jos, kuten kirjoitit "tilanne sallii" eivät noudata lakeja ja sääntöjä."
        Haluaisin tietää että mihin kaikkeen rikolliseen sen liität että koirani on välillä vapaana? Pankkiryöstö? Mummeleiden käsilaukkuja anastan koirani avulla? Kerrohan ihmeessä.
        Voit toki tyhmäksi minua sanoa, voit myös isäksi minua sanoa. Voit sanoa mikskä sinua ikinä lystääkään mutta muista että vaikka jotain sanot niin se ei tarkoita että asiat ovat niin. Nii-in. Shokkitietoa mutta totuutta ei määritellä sen mukaan mitä suustasi päästät ja käsilläsi kirjoitat. Siinäpä sinulle taas hetkeksi mietittävää


      • hurttis ei voi
        hurttis kirjoitti:

        Niin. Sotilasarvoistahan puhuinkin. Ja kun muutamaa kutsunut pässiksi niin varmaan tarkoitin eläintä? Eli ei mitään tekemistä ole. Kutsuin sinua kapteeni suomeksi jonka voi tulkita vaikka miten kuten kerrostalokytänkin (ja niillä mummeleilla tuskin on muuta tekemistä poliisin kautta kuin ainaiset valituspuhelut). Näköjään tulkitsit sotilasarvoiksi ja informoit meitä muita että arvosi ei ole kapteeni ja sukunimesi ei suomi (kumma juttu). Nyt huomaan miten olet minua älykkäämpi. Todisteita vähäisemmästä älyllisestä kapasiteetista? Yleensä kun tyhmä esittää älykköä niin tartutaan kirjakieleen ja sen mukaisiin sanoihin yrittäen hämätä muita. Eli kirjoitustaidoistasi ei voi päätellä olevasi älykkäämpi kuin minä ja kuten olet vissiin ketjussa lukenut niin omaan mielipiteitä moneen lähtöön ja asennetta. Lueppa niitä muita viestejä ja mietippä itekses tällaista: Metsä vastaa niinkuin sille huudetaan.

        Syy nro 2. On se hyvä että sanot noin. Ottaen huomioon miten voit sanoa tai tietää otanko huomioon kanssaihmiset vai en, vaikka en noudattaisi jokaista sääntöä. Mistä tiedät meidän pihamme kerrostaloväen mielipiteitä ja voit kertoa että siitä on heille haittaa kun koirani on välillä vapaana? Enkä usko että sen enempää noudatat sääntöjä, turha esittää.

        "Siis ihmisiä jotka jos, kuten kirjoitit "tilanne sallii" eivät noudata lakeja ja sääntöjä."
        Haluaisin tietää että mihin kaikkeen rikolliseen sen liität että koirani on välillä vapaana? Pankkiryöstö? Mummeleiden käsilaukkuja anastan koirani avulla? Kerrohan ihmeessä.
        Voit toki tyhmäksi minua sanoa, voit myös isäksi minua sanoa. Voit sanoa mikskä sinua ikinä lystääkään mutta muista että vaikka jotain sanot niin se ei tarkoita että asiat ovat niin. Nii-in. Shokkitietoa mutta totuutta ei määritellä sen mukaan mitä suustasi päästät ja käsilläsi kirjoitat. Siinäpä sinulle taas hetkeksi mietittävää

        liittää muuhun tyhmään toimintaan kuin piittaamattomuuteen järjestysäännöistä.

        "Voit toki tyhmäksi minua sanoa, voit myös isäksi minua sanoa. Voit sanoa mikskä sinua ikinä lystääkään mutta muista että vaikka jotain sanot niin se ei tarkoita että asiat ovat niin."

        Poikkeuksetta on niin, että kun sanon jotain, se pitää paikkansa. Huomaan, että olet hieman alemmuudentuntoinen keskustellessasi kaltaiseni, sinua huomattavasti älykkäämmän ihmisen kanssa. Se on hyvä se. Nyt kun vielä mietit omaa käytöstäsi ja tapaasi noudattaa järjestys-sääntöjä voi sinusta kasvaa yhteiskuntakelpoinen kansalainen. Muista kuitenkin pitää se koirasi kytkettynä kun liikut kaupungilla. Se on turvallisempaa meille kaikille. Niin kanssakulkijoille kuin sinulle ja koirallesikin. Eikös vaan?


      • hurttis
        hurttis ei voi kirjoitti:

        liittää muuhun tyhmään toimintaan kuin piittaamattomuuteen järjestysäännöistä.

        "Voit toki tyhmäksi minua sanoa, voit myös isäksi minua sanoa. Voit sanoa mikskä sinua ikinä lystääkään mutta muista että vaikka jotain sanot niin se ei tarkoita että asiat ovat niin."

        Poikkeuksetta on niin, että kun sanon jotain, se pitää paikkansa. Huomaan, että olet hieman alemmuudentuntoinen keskustellessasi kaltaiseni, sinua huomattavasti älykkäämmän ihmisen kanssa. Se on hyvä se. Nyt kun vielä mietit omaa käytöstäsi ja tapaasi noudattaa järjestys-sääntöjä voi sinusta kasvaa yhteiskuntakelpoinen kansalainen. Muista kuitenkin pitää se koirasi kytkettynä kun liikut kaupungilla. Se on turvallisempaa meille kaikille. Niin kanssakulkijoille kuin sinulle ja koirallesikin. Eikös vaan?

        jatkaa. En pidä itseäni älykkäänä mutta sinua älykkäämpänä kyllä. Olet juuri sellainen jolle sanellaan säännöt ja näin toimit koska ne ovat säännöt. Minä taas kyseenalaistan joitain sääntöjä ja rikon toisia oman harkintani mukaan (rehellisyyttä). Sääntöjäkin muutellaan ajan myötä joka kertoo meille että säännöt eivät ole täydelliset ja niissäkin on voitu mokata (ihmisiähän hekin ovat). Se millä veikkaan olevani sinua älykkäämpi on esim.
        "Poikkeuksetta on niin, että kun sanon jotain, se pitää paikkansa. "
        Toinen syy on etten tarvitse sääntöjä ohjaamaan elämääni ja osaan rikkoa sellaisia jotka helpottavat minun ja/tai toisien elämää. En ole alemmuudentuntoinen kun keskustelen kanssasi, mukavaa että edes jonkinlaista "vastusta" näihin vääntöihin. Mutta merkkiäkään et ole antanut että olisit älykkäämpi (että noudattaa järjestyssääntöjä ja on yhteiskuntakelpoinen kansalainen ei tee ihmisestä älykästä, muistappa se). Joten pidän edelleen koirani hihnassa ja vapaana oman harkintani ja tilanteiden mukaan eikä kenenkään ole tähänkään asti tarvinnut sen takia turvallisuuttaan miettiä


      • hurttis sen...
        hurttis kirjoitti:

        jatkaa. En pidä itseäni älykkäänä mutta sinua älykkäämpänä kyllä. Olet juuri sellainen jolle sanellaan säännöt ja näin toimit koska ne ovat säännöt. Minä taas kyseenalaistan joitain sääntöjä ja rikon toisia oman harkintani mukaan (rehellisyyttä). Sääntöjäkin muutellaan ajan myötä joka kertoo meille että säännöt eivät ole täydelliset ja niissäkin on voitu mokata (ihmisiähän hekin ovat). Se millä veikkaan olevani sinua älykkäämpi on esim.
        "Poikkeuksetta on niin, että kun sanon jotain, se pitää paikkansa. "
        Toinen syy on etten tarvitse sääntöjä ohjaamaan elämääni ja osaan rikkoa sellaisia jotka helpottavat minun ja/tai toisien elämää. En ole alemmuudentuntoinen kun keskustelen kanssasi, mukavaa että edes jonkinlaista "vastusta" näihin vääntöihin. Mutta merkkiäkään et ole antanut että olisit älykkäämpi (että noudattaa järjestyssääntöjä ja on yhteiskuntakelpoinen kansalainen ei tee ihmisestä älykästä, muistappa se). Joten pidän edelleen koirani hihnassa ja vapaana oman harkintani ja tilanteiden mukaan eikä kenenkään ole tähänkään asti tarvinnut sen takia turvallisuuttaan miettiä

        "Minä taas kyseenalaistan joitain sääntöjä ja rikon toisia oman harkintani mukaan"

        ...että olet tyhmä. Sääntöjä muutetaan yhteisesti sovittujen periaatteiden mukaisesti. Ei yksityisen ihmisen harkinnan perusteella. Tuonkaltainen lause osoittaa piittaamattomuutta yhteiskunnasta ja kanssaihmisistä. Se on tyhmyyttä.

        Suomessa on lainsäädäntävalta, tuomiovalta ja tuomioiden toimeenpanovalta eduskunnalla, hallituksella, tuomioistuimilla ja poliisilla. Kaupunki-instituutioissa voidaan järjestystä ylläpitää kaupunkien omilla järjestys-säännöillä. Kun kaikki noudatamme yhteiseksi hyväksi määriteltyjä lakeja ja sääntöjä voi yhteiskunta hyvin.

        Ymmärrän kyllä kiukuttelusi tässä asiassa mutta en hyväksy sitä. Siksi tässä sinua kokeneempana ja kiistämättä viisaanpana yritän ohjata. Yritä myös hyväksyä se tosiasia, että sinua älykkäämpien ihmisten neuvoja ja opastuksia kannattaa uskoa.


      • Lottariina ja saksanpaimenk...
        ihmisille hurttis... kirjoitti:

        "Olen sitä mieltä että jos muut eivät noudata ja viranomaiset eivät puutu niin en minäkään."

        ...tuo aloitus oli tarkoitettu. Piittaamattomuus säännöistä ja muista ihmisistä on niin valitettavan yleistä. Johtuuko se sinunkin kohdalla kotikasvatuksesta tai pikemminkin sen puutteesta? Vaiko ihan vain tyhmyydestä?

        On todella ikävää, että hurttiksen kaltaisia koiranomistajia on, sillä heidän takiaan muidenkin maine menee. Yleinen järjestyslaki todellakin velvoittaa pitämään koirat kytkettyinä taajamissa muualla kuin erikseen luvallisilla alueilla (esim. koirapuistot). Kerrostalon piha ei todellakaan ole tällainen alue.

        Itselläni on koulutettu saksanpaimenkoira. Ei tulisi mieleenikään pitää sitä kytkemättä yleisellä paikalla, vaikka se on hyvin tervepäinen ja varma. Koiranomistajien pitää ottaa kanssaihmisensä huomioon, pitää ymmärtää, että joku oikeasti pelkää koiraa, pientäkin sellaista ja kaikki vaan eivät koirista pidä.

        Mene nyt hurttis itseesi ja aloita uusi elämä vastuuntuntoisena koiranomistajana. Ihan sama nukutko koirasi kanssa samassa sängyssä, mutta asuntosi ulkopuolella sinun ja koirasi on sopeuduttava sosiaaliseen elämään kanssaihmistesi kanssa.


      • Hauskaa netissä
        hurttis kirjoitti:

        Anteeksi. Alokas, luutnantti mikä lie. Sotilasarvollasi tuskin väliä on, ei se sinusta sen parempaa tai tunnollisempaa ihmistä tee. Ottaen huomioon miten suurin osa amreijan skappareista (mikäli sellainen olet) tai muu henkilökunta nauttii kun pääsee komentamaan kakaroita ilman että he voisivat edes sanoa mitään takaisin. Järjestäytynyt yhteiskunta toimii parhaiten mutta kenelle? Ei kannata kaikkea ottaa kirjaimellisesti mitä lehdestä lukasee, maailmassa on muutakin. Oikein sen suhteen kasvatuksestani etten vitsaa ole kokenut. Se että vanhempasi ehkä pieksivät sinut "kunnon lapseksi" ei tarkoita että se olisi oikea tapa kasvattaa lasta mutta toisaalta eihän omena kauas puusta putoa. Kerrohan mikä olen nyt? Sinä ehkä kävelet punasia päin silloin tällöin tai puhut ajaessasi ilman hands freetä ja minä taasen pidän koirani vapaana kun tilanne sallii. Eli kerrohan mikä sinusta tekee paremman ihmisen? Turha armeijan arvoilla pisteitä kerätä kuten jo yritit koska ihmisiähän me kaikki olemme, teemme sitten mitä vaan.

        Anteeksi. Alokas, luutnantti mikä lie. Sotilasarvollasi tuskin väliä on, ei se sinusta sen parempaa tai tunnollisempaa ihmistä tee. Ottaen huomioon miten suurin osa amreijan skappareista (mikäli sellainen olet) tai muu henkilökunta nauttii kun pääsee komentamaan kakaroita ilman että he voisivat edes sanoa mitään takaisin.

        Tään kirjoittaja taisi valita väärän ihmisen kenelle veetuilla. Sitä saa mitä tilaa.


      • alkua hurttis
        hurttis kirjoitti:

        jatkaa. En pidä itseäni älykkäänä mutta sinua älykkäämpänä kyllä. Olet juuri sellainen jolle sanellaan säännöt ja näin toimit koska ne ovat säännöt. Minä taas kyseenalaistan joitain sääntöjä ja rikon toisia oman harkintani mukaan (rehellisyyttä). Sääntöjäkin muutellaan ajan myötä joka kertoo meille että säännöt eivät ole täydelliset ja niissäkin on voitu mokata (ihmisiähän hekin ovat). Se millä veikkaan olevani sinua älykkäämpi on esim.
        "Poikkeuksetta on niin, että kun sanon jotain, se pitää paikkansa. "
        Toinen syy on etten tarvitse sääntöjä ohjaamaan elämääni ja osaan rikkoa sellaisia jotka helpottavat minun ja/tai toisien elämää. En ole alemmuudentuntoinen kun keskustelen kanssasi, mukavaa että edes jonkinlaista "vastusta" näihin vääntöihin. Mutta merkkiäkään et ole antanut että olisit älykkäämpi (että noudattaa järjestyssääntöjä ja on yhteiskuntakelpoinen kansalainen ei tee ihmisestä älykästä, muistappa se). Joten pidän edelleen koirani hihnassa ja vapaana oman harkintani ja tilanteiden mukaan eikä kenenkään ole tähänkään asti tarvinnut sen takia turvallisuuttaan miettiä

        kun tunnustat pitäväsi minua älykkäänpänä. "älykkäänä mutta sinua älykkäämpänä kyllä".

        Sinusta voi kehittyä vielä aivan kunnon kansalainen. Muista kuitenkin pitää se koirasi kytkettynä, tai muulla tavoin hallinnassasi, kun liikut taajama-alueella. Silloin sekä me, sinä ja koirasi olemme tyytyväisiä. Eikös vain?


      • hurttis
        alkua hurttis kirjoitti:

        kun tunnustat pitäväsi minua älykkäänpänä. "älykkäänä mutta sinua älykkäämpänä kyllä".

        Sinusta voi kehittyä vielä aivan kunnon kansalainen. Muista kuitenkin pitää se koirasi kytkettynä, tai muulla tavoin hallinnassasi, kun liikut taajama-alueella. Silloin sekä me, sinä ja koirasi olemme tyytyväisiä. Eikös vain?

        Mistähän sinä siihen tulokseen tulit että minä tai koirani olisimme tyytyväisiä moisesta ratkaisusta? Tuskinpa sinullakaan paljoa valittamista suhteeni on, enpähän koirani kanssa kulkemisiasi häiritse vaikka vapaana mongertaakin.


      • hurttis
        Hauskaa netissä kirjoitti:

        Anteeksi. Alokas, luutnantti mikä lie. Sotilasarvollasi tuskin väliä on, ei se sinusta sen parempaa tai tunnollisempaa ihmistä tee. Ottaen huomioon miten suurin osa amreijan skappareista (mikäli sellainen olet) tai muu henkilökunta nauttii kun pääsee komentamaan kakaroita ilman että he voisivat edes sanoa mitään takaisin.

        Tään kirjoittaja taisi valita väärän ihmisen kenelle veetuilla. Sitä saa mitä tilaa.

        Valitsinko? Kannattaa joko lukea muitakin viestejä että saa paremman kuvan vai onkohan kyseessä sama kaveri eri nimellä keräämässä tukea itselleen kun muilta ei paljoa sitä saa?
        Sitä saa mitä tilaa ja tapauksessasi mietin todellakin että miksi moista tilata? Joku roti sentään..


      • hurttis
        Lottariina ja saksanpaimenk... kirjoitti:

        On todella ikävää, että hurttiksen kaltaisia koiranomistajia on, sillä heidän takiaan muidenkin maine menee. Yleinen järjestyslaki todellakin velvoittaa pitämään koirat kytkettyinä taajamissa muualla kuin erikseen luvallisilla alueilla (esim. koirapuistot). Kerrostalon piha ei todellakaan ole tällainen alue.

        Itselläni on koulutettu saksanpaimenkoira. Ei tulisi mieleenikään pitää sitä kytkemättä yleisellä paikalla, vaikka se on hyvin tervepäinen ja varma. Koiranomistajien pitää ottaa kanssaihmisensä huomioon, pitää ymmärtää, että joku oikeasti pelkää koiraa, pientäkin sellaista ja kaikki vaan eivät koirista pidä.

        Mene nyt hurttis itseesi ja aloita uusi elämä vastuuntuntoisena koiranomistajana. Ihan sama nukutko koirasi kanssa samassa sängyssä, mutta asuntosi ulkopuolella sinun ja koirasi on sopeuduttava sosiaaliseen elämään kanssaihmistesi kanssa.

        Muidenkin maine menee, ja miten jos saan kysyä? Kerroppa miten koirani kanssa häiritsen naapureitani kun kerta tunnut niin paljon tietävän vai puhutko vain? "Koiranomistajien pitää ottaa kanssaihmisensä huomioon, pitää ymmärtää, että joku oikeasti pelkää koiraa, pientäkin sellaista ja kaikki vaan eivät koirista pidä." Kerrohan ihmeessä miten tiedät mitä täällä tapahtuu ja ketä häiritsen vai päätteletkö vain? Jos on epäselvää niin kysy, kerron mielelläni, älä keksi asioita omasta päästäsi. Menen itseeni ja olen tyytyväinen elämääni joten miksi muuttaa sitä muutaman tietämättömän mielipiteen takia? Mikä sinä olet sanomaan miten sopeudun koirani kanssa sosiaaliseen elämään kanssaihmisten kanssa? Jos kyse on tästä nettitaistelusta niin hommaa itse elämä. Jos kyse on mitä kotipihallani tapahtuu niin otappa selvää asioista äläkä keksi pikkupikku päästäsi näitä asioita ja menee itseesi maineesi kanssa.


    • Doggi

      Onko sulla itsellä ollut koskaan koiraa?? Oletko varma että koira on vihainen?? Tietämättömät pelkäävät isoja koiria vaikka ei vihaisia olisivatkaan. Pikkukoirat ne niitä äkäsiä on..

    • tanskandoggi

      en usko että tämän viesti ketjun aloittanut vihaa koiria. itse asun rivitalossa ja pidän koirista, mutta naapurimme koira on lähes aina pihassa irti ja haukkuu usein keskellä yötä. lisäksi se on levittänyt roskiksia, joka on mielestäni todella tyhmää.. kyllä koirat, olivat ne sitten pieniä tai isoja, pitäisi pitää kiinni rivi- ja kerrostalo alueella. Pihapiirissämme on myös paljon pieniä lapsia, jotka saattavat pelätä koiria, pieniäkin. eikö jokaisella koiranomistajalla pitäisi olla sen verran järkeä päässä että kaikki eivät pidä koirista, eivät myöskään naapuri asuntojen kissat. ne koirat pitäisi olla kiinni ja jos joku haluaa omaan pihaansa koiran niin ostakoot sellaisen.

      • söpö-koira

        Koirallekkin on opetettava,ettei vapaana käyskentelevää ihmistä saa lähestyä.
        Pelottaa lähestyvä koira kun ei tiedä missä aikeissa hän lähestyy.Miten lähestyvään koiraan pitää suhtautua?
        Kyllä koira mukavakin osaa olla ja söpö.


      • hurttis
        söpö-koira kirjoitti:

        Koirallekkin on opetettava,ettei vapaana käyskentelevää ihmistä saa lähestyä.
        Pelottaa lähestyvä koira kun ei tiedä missä aikeissa hän lähestyy.Miten lähestyvään koiraan pitää suhtautua?
        Kyllä koira mukavakin osaa olla ja söpö.

        vapaana käyskentelevää ihmistä? Missä ne ihmiset vapaana oikeen kuljeskelee? =O
        Suhtaudu silleen että pysy kotonasi, parempi muulle maailmalle


      • lauhkea lammas
        hurttis kirjoitti:

        vapaana käyskentelevää ihmistä? Missä ne ihmiset vapaana oikeen kuljeskelee? =O
        Suhtaudu silleen että pysy kotonasi, parempi muulle maailmalle

        Sinä ja koirasi muuta maailmaa vastaan.Mitä pahaa sinulle on tehty,kun olet noin epäystävällinen ihmisvihaaja?
        Voisiko asioista puhua asiallisesti?


      • pikkusieluinen

        Minä pelkään lapsia, koska minua on sellainen joskus heittänyt kivellä. Naapurini ei asiasta välitä vaan jatkuvasti sen pedot kirmaavat tontillani ja kaatavat kaikki narsissini.Tein asiasta rikosilmoituksen. En myöskään ymmärrä tauteja levittäviä talitinttejä jotka syystä tai toisesta eivät pysy omilla oksillaan, vaan tunkeutuvat ilmatilaani aivastelemaan. Minä ne myrkytin!! Ajatella jos tuhlaisin kaiken tämän tarmon johonkin hyödylliseen, maailma saattaisi vaikka pelastua...Mutta onneksi on jokakeväinen väittely koiranpaskasta ja häirikkökarhuista! Ketä kiinnostaisi kun naapurin äijä valuttaa jäteöljynsä pohjavesiin, ajaa kotiinsa humalassa pieksemään vaimon ja lapset.


      • hurttis
        lauhkea lammas kirjoitti:

        Sinä ja koirasi muuta maailmaa vastaan.Mitä pahaa sinulle on tehty,kun olet noin epäystävällinen ihmisvihaaja?
        Voisiko asioista puhua asiallisesti?

        Ei tässä ketään vastaan olla enkä valita ihmisille ulkona kun heitä siellä näen. Puolustanpahan vaan koiria kerta eivät voi itseään puolustaa. Asiallisesti olen kirjoittanut myös mutta koska olette eri mieltä niin tulkitsette asiattomaksi tai negatiiviseksi. Lueppa noita muita viestejä niin saat kokonaiskuvan ja kumma juttu että olen ainoa kenet valitset epäystävälliseksi, ottaen huomioon mitä tuolla lukee? Joten rehellisyyden nimissä älkää puhuko järjestyssäännöistä ja asiallisuudesta mikäli itse ette niitä noudata.


      • hurttis
        pikkusieluinen kirjoitti:

        Minä pelkään lapsia, koska minua on sellainen joskus heittänyt kivellä. Naapurini ei asiasta välitä vaan jatkuvasti sen pedot kirmaavat tontillani ja kaatavat kaikki narsissini.Tein asiasta rikosilmoituksen. En myöskään ymmärrä tauteja levittäviä talitinttejä jotka syystä tai toisesta eivät pysy omilla oksillaan, vaan tunkeutuvat ilmatilaani aivastelemaan. Minä ne myrkytin!! Ajatella jos tuhlaisin kaiken tämän tarmon johonkin hyödylliseen, maailma saattaisi vaikka pelastua...Mutta onneksi on jokakeväinen väittely koiranpaskasta ja häirikkökarhuista! Ketä kiinnostaisi kun naapurin äijä valuttaa jäteöljynsä pohjavesiin, ajaa kotiinsa humalassa pieksemään vaimon ja lapset.

        Kohta varmaan joku olisi tähän laittanut että oli kyse koirista vapaana vaikka aihe vaihtunut koko ajan edestakaisin. Se on ikävää että joku astuu paskaan kun eteensä ei katso (onneksi suurimmalla osalla meistä on kengät) ja sekin on ikävää että joku pelkää koiria. Olen samaa mieltä pikkusieluisen kanssa että eiköhän pitäisi keskittyä enempi oikeisiin ongelmiin?
        Talitintteihin ei oo mitää lisättävää =)


    • Muukka

      Jos et kestä naapurin koiraa, kissaa tai sitä että naapurisi käy keskellä yötä juomassa ja kusella, niin muuta jonnekkin keskelle korpea asumaan, vielä niin syvälle jonne ei tv-lupa-tarkastajakaan löydä. Sitten voit ehkä saada rauhan elämääsi. Jos joskus onnistun risteyttämään mäyräkoiran ja irlannin susikoiran, muutan naapuriisi. Olisi ilmeesi varmaankin näkemisen arvoinen kun semmonen 170cm korkea ja 3metriä pitkä hurtta jolkottelee pitkin pihoja! :D

      • Janne Puharinen

        Jos sinä muutat naapuriini,pieksen sinut kainalosauvoillani.Sitten leikkaan koiraltasi perseen irti.


      • hurttis
        Janne Puharinen kirjoitti:

        Jos sinä muutat naapuriini,pieksen sinut kainalosauvoillani.Sitten leikkaan koiraltasi perseen irti.

        Voi että. Ensinnäkään kukaan naapuriksesi halua. Toisekseen turha kerätä säälipisteitä mainitsemalla kainalosauvat. Jos persettä tekee mieli niin niihin on ihan omat palstansa


      • Jaska666
        hurttis kirjoitti:

        Voi että. Ensinnäkään kukaan naapuriksesi halua. Toisekseen turha kerätä säälipisteitä mainitsemalla kainalosauvat. Jos persettä tekee mieli niin niihin on ihan omat palstansa

        Kerran olet asiantuntija,niin kerro minullekkin ne persepalstat.


      • oola noin vitun tyhmä
        hurttis kirjoitti:

        Voi että. Ensinnäkään kukaan naapuriksesi halua. Toisekseen turha kerätä säälipisteitä mainitsemalla kainalosauvat. Jos persettä tekee mieli niin niihin on ihan omat palstansa

        Niinkuin tämä hurttis.Varsinainen sankari.Vammaiset ja lapset,nurin vain.Minun koirallani on oikeus juosta vapaana.Eikö tuollaisia jätkiä pitäisi vetää turpaan???


      • pieksejä
        Janne Puharinen kirjoitti:

        Jos sinä muutat naapuriini,pieksen sinut kainalosauvoillani.Sitten leikkaan koiraltasi perseen irti.

        ja jos sinä muutat mun naapuriks niin en viitti edes julkisesti sanoa mitä siitä seuraa!!!..pysy vaan kiltisti kolossas ja syö porkkanaa..hahaha


      • Janne Puharinen
        hurttis kirjoitti:

        Voi että. Ensinnäkään kukaan naapuriksesi halua. Toisekseen turha kerätä säälipisteitä mainitsemalla kainalosauvat. Jos persettä tekee mieli niin niihin on ihan omat palstansa

        Sinä hurttis voit kouria jonkun koiran persettä femmalla.Tuollaiselle jätkälle ei anna edes sokea arabi.


      • hurttis
        Janne Puharinen kirjoitti:

        Sinä hurttis voit kouria jonkun koiran persettä femmalla.Tuollaiselle jätkälle ei anna edes sokea arabi.

        Nonii. Jotenki odotinkin jotain tuollaista älykästä aiheeseen liittyvää. Rupesiko turhauttamaan kun huomasit olevasi aivan yksin? Eikö keksinyt enään mitään "älykästä", ihan kuin aikaisemminkaan olisit?


      • hurttis
        Jaska666 kirjoitti:

        Kerran olet asiantuntija,niin kerro minullekkin ne persepalstat.

        Tarvitsee varmaan olla asiantuntija, tai sitten pikkaisen ajatella mutta se lienee tuollaiselle sunnuntaisatanistille liikaa. Mut oli tosi ovela veto tää sun viestis, menin ihan lukkoon ja nolostuin täysin. Auts!


      • hurttis
        oola noin vitun tyhmä kirjoitti:

        Niinkuin tämä hurttis.Varsinainen sankari.Vammaiset ja lapset,nurin vain.Minun koirallani on oikeus juosta vapaana.Eikö tuollaisia jätkiä pitäisi vetää turpaan???

        Mikä yllätys. Mistä arvasit että tiputamme koirani kanssa vammaisia ja lapsia ulkoilun ohella? Oikeesti, mistä teitä oikein sikiää lisää


      • Janne Puharinen
        pieksejä kirjoitti:

        ja jos sinä muutat mun naapuriks niin en viitti edes julkisesti sanoa mitä siitä seuraa!!!..pysy vaan kiltisti kolossas ja syö porkkanaa..hahaha

        Tule kokeilemaan.


    • saksalainen

      Katso netistä Järjestyslaki 14. Puhelinsoitto poliisille riittää.

      • hurttis

        Joo-o. Ja oikeasti luulet asian menevän noin? Et vissiin taida tietää mitä maailmalla tapahtuu mutta olkoon, elä mikä-missä maassa jos siltä kerta tuntuu..


    • Perusihminen

      Koettakaa nyt säilytää edes jonkilainen suhteellisuudentaju. Ei mikään yhteiskunta voi elää aivan avuttomampien ja arimpien jäseniensä mukaan.

      Koirat ja kissat on irrallaan iham mukavia. Polkupyörällä voi ajaa ilman muovikopaa päässä. Onkiminen ei kalakantoja tuhoa. Kännykään vastaaminen autolla kun on rauhallinen liikenne on ihan turvallista. Näitä on.

      Suhteellisuudentajua kiitos.

      • hurttis

        hyvä pointti tuo polkupyörä kypärä. Sitäpaitsi eikö luonnon laki ole että vahvimmat säilyvät ja heikoimmat itkevät joka asiasta? Kun lukee näiden kerrostalokyttääjien viestejä niin miettii missä olisimme olleet aikojen alussa jos näin pelkäisimme kaikkea emmekä osaisi elää. Heidän ongelmahan on että kaikkien pitäisi elää samanlaista elämää kuin he. He keräävät roskia vapaa-ajallaan pihalla niin muidenkin pitäisi. He nukkuvat ikkuna auki päikkäreitä ja huutavat lapsille kun heräävät heidän leikkeihinsä (keskellä päivää). Eipähän sillonkaan kukaan mainitse järjestyssääntöjen hiljaisuusaikoja. Olen myös sellaisissa tilanteissa puolustanut lapsia näiltä tyrannimummeleilta. Onhan se tietysti helppoa huutaa lapsille ja monesti siihen törmää että kaikki puretaan johonkin pikkutyttöön joka ulkoiluttaa perheensä koiraa kun ei ehkä aikuiselle naapurimiehelleen uskalla.


    • se menee

      14 §
      Koirakuri

      Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

      1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

      2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

      3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

      • hurttis

        Pitänee näemmä erikseen teille vähä-älyisemmille laittaa että kyse ei ollut tuon ymmärtämisestä tai tiedostamisesta vaan toteuttamisesta.


      • Yokosi
        hurttis kirjoitti:

        Pitänee näemmä erikseen teille vähä-älyisemmille laittaa että kyse ei ollut tuon ymmärtämisestä tai tiedostamisesta vaan toteuttamisesta.

        Voi hurttiksen viisaita sanoja, ottakaamme hänestä mallia *palvoo*

        Ettekö te ihmiset tajua että ihmiset leikkivät teidän kustannuksellanne!

        Minulla KOLME IIISOA Koiraa. kaikki vapaina! Repiskää siitä! Ja asumme kerrostalossa, kaupungissa. HUIII!!!


      • hurttis
        Yokosi kirjoitti:

        Voi hurttiksen viisaita sanoja, ottakaamme hänestä mallia *palvoo*

        Ettekö te ihmiset tajua että ihmiset leikkivät teidän kustannuksellanne!

        Minulla KOLME IIISOA Koiraa. kaikki vapaina! Repiskää siitä! Ja asumme kerrostalossa, kaupungissa. HUIII!!!

        Miten ne vapaana voi olla ku säännöt kieltää, joku pelkää niitä ja paskaakin ulkoa löytyy??!!

        Ne mokaa ite vastauksillaan, tyhmyydestä sakotetaan. Mut mitäpä muutakaan heiltä voi odottaa ;)


      • yokosi
        hurttis kirjoitti:

        Miten ne vapaana voi olla ku säännöt kieltää, joku pelkää niitä ja paskaakin ulkoa löytyy??!!

        Ne mokaa ite vastauksillaan, tyhmyydestä sakotetaan. Mut mitäpä muutakaan heiltä voi odottaa ;)

        ai, hups. oikeasti ne on pieniä koiria jotka kulkee hihnassa ne minun koirat... jos kerran LAISSA sanotaan että koirat on oltava kytkettynä. Ikinä en muuten ole nähnyt että kenenkään koirat ovat vapaana sitten tuon lain esilleastumisen jälkeen. Katsokaas, pidän silmiäni kiinni, niinkuin moni teistä!


      • yokosi
        yokosi kirjoitti:

        ai, hups. oikeasti ne on pieniä koiria jotka kulkee hihnassa ne minun koirat... jos kerran LAISSA sanotaan että koirat on oltava kytkettynä. Ikinä en muuten ole nähnyt että kenenkään koirat ovat vapaana sitten tuon lain esilleastumisen jälkeen. Katsokaas, pidän silmiäni kiinni, niinkuin moni teistä!

        ainiin... olen itsekin kouluttanut koiria, melkein ammatikseni. Ja yksi koiristani on myös suojelukoira...


      • labrador
        hurttis kirjoitti:

        Pitänee näemmä erikseen teille vähä-älyisemmille laittaa että kyse ei ollut tuon ymmärtämisestä tai tiedostamisesta vaan toteuttamisesta.

        hakeudu pian hoitoon tautisi tuntuu vakavalta jakomielitaudilta


      • hurttis
        labrador kirjoitti:

        hakeudu pian hoitoon tautisi tuntuu vakavalta jakomielitaudilta

        Ja mitenhän Einstein päätyi siihen? Jos yrität kerätä enempi väkeä kanssasi terapiaan niin tämä ei välttämättä ole oikea paikka tai tapa.


    • irti saaolla

      koira saa olla irti missä vain kun se on omistajansa hallinnassa

      • koiria....

        Yksikään koira maassamme ei ole vielä RAISKANNUT ketään????? Epäilen, että teistä miespuolisista kirjoittajista 50-70 % on senkin tehnyt. Niin älyttömiä ja itsekkäitä kommenttinne ovat.
        Hävetkää!!!!!!!!!!!


      • hurttis
        koiria.... kirjoitti:

        Yksikään koira maassamme ei ole vielä RAISKANNUT ketään????? Epäilen, että teistä miespuolisista kirjoittajista 50-70 % on senkin tehnyt. Niin älyttömiä ja itsekkäitä kommenttinne ovat.
        Hävetkää!!!!!!!!!!!

        Tää on melkee pohjanoteeraus tää vastaus. Hyvä päättelykyky. 50-70% miehistä raiskaa, vau. Miten ikinä päädyitkään tuohon tulokseen, järjellä tuskin on paljoakaan tekemistä kanssasi muutenkaan. Menisit nukkumaan ja jättäisit kirjoittelun aikuisille


      • Onni
        hurttis kirjoitti:

        Tää on melkee pohjanoteeraus tää vastaus. Hyvä päättelykyky. 50-70% miehistä raiskaa, vau. Miten ikinä päädyitkään tuohon tulokseen, järjellä tuskin on paljoakaan tekemistä kanssasi muutenkaan. Menisit nukkumaan ja jättäisit kirjoittelun aikuisille

        Taidat olla niitä, joilla on aivan oma määritelmänsä lääketieteellisesti. olen seurannut räyhäämistäsi tällä palstalla,ja näyttääpä pahasti siltä, että olet henkilö, joka on potkaistu jostain hoitolaitoksesta pihalle toivottomana tapauksena. Mene lääkäriin ja pyydä tekemään itsellesi lobotomia. ehkä sen jälkeen sinun on paljon helpompi elää. jk. Muista viedä hurttasi sitä ennen "piikille" ettei se jää sinne kerrostalon pihaan...


      • hurttis
        Onni kirjoitti:

        Taidat olla niitä, joilla on aivan oma määritelmänsä lääketieteellisesti. olen seurannut räyhäämistäsi tällä palstalla,ja näyttääpä pahasti siltä, että olet henkilö, joka on potkaistu jostain hoitolaitoksesta pihalle toivottomana tapauksena. Mene lääkäriin ja pyydä tekemään itsellesi lobotomia. ehkä sen jälkeen sinun on paljon helpompi elää. jk. Muista viedä hurttasi sitä ennen "piikille" ettei se jää sinne kerrostalon pihaan...

        Selvä, tohtori. Ja mikähän se lääketieteellinen määritelmä olisi? Vai siltä näyttää, ottaen huomioon miten paljon asiaa kirjoitan verraten teikäläisten minuun kohdistuviin loukkausyrityksiin. En tiedä missä maailmassa elät mutta hoitolaitoksista ei toivottomia tapauksia heitetä pihalle vaan ne jäävät sinne. Olisihan se hyvä teille jos minunkaltaiseni menisivät tekemään lobotomian. Tuntisitte olevanne fiksumpia kuin mitä olette. Ei olisi paljon kilpailua kun tyhmiltä otettaisiin kilpailijat (normaaliälyiset) pois ja heille tehtäisiin lobotomia. Onneksi maailmalla asiat eivät kuitenkaan mene näin ja te kotitohtorit joudutte tyytymään kohtaloonne. Mulla on jo nyt helppo elää, entäpä itse? Hurttani pyöriköön pihalla kaatamassa vammaisia ja raatelemassa lapsia. Näinhän ne teidän maailmassanne tekevät heti kun hihnan ottaa pois?


      • diagnoosi?
        hurttis kirjoitti:

        Tää on melkee pohjanoteeraus tää vastaus. Hyvä päättelykyky. 50-70% miehistä raiskaa, vau. Miten ikinä päädyitkään tuohon tulokseen, järjellä tuskin on paljoakaan tekemistä kanssasi muutenkaan. Menisit nukkumaan ja jättäisit kirjoittelun aikuisille

        Olen yövuorossa, ja nyt kun on hiljainen hetki jäin miettimään sinulle diagnoosia?
        Näytät vihaavan viattomia luontokappaleita, kuten koiria??? Viha johonkin syyttömään kohteeseen kertoo usein, omasta käsittelemättömästä vihasta ja raivosta, jota tunnet kanssaihmisiäsi kohtaan?
        Onko äiti tai isi satuttanut? Vai tyttö/poikaystävä jättänyt äskettäin? Vaikutat niin vihaiselta, että olet "tikittävä aikapommi" ja sitä kautta pelottava.
        Saatat olla myös niitä raiskaajia, mene ja tiedä?

        Hae itsellesi hoitoa ja annan koirien ym. eläinten elää rauhassa. Ne eivät tee kenellekään mitään pahaa, jos niitä kohtelee hyvin!!!!!

        Ja siitä nukkumaanmenosta, jota mulle toivottelit. Harmi, pääsen vasta 7.00 yövuorosta ja sen jälkeen nukun. Nukun, vaikka koirat vähän tuolla ulkona räksyttävätkin.
        Linnut laulavat niin suloisesti, että kyynel nousee silmiin.
        Nyt hoidan yön sairaita - onneksi en kaltaisiasi!


      • hurttis
        diagnoosi? kirjoitti:

        Olen yövuorossa, ja nyt kun on hiljainen hetki jäin miettimään sinulle diagnoosia?
        Näytät vihaavan viattomia luontokappaleita, kuten koiria??? Viha johonkin syyttömään kohteeseen kertoo usein, omasta käsittelemättömästä vihasta ja raivosta, jota tunnet kanssaihmisiäsi kohtaan?
        Onko äiti tai isi satuttanut? Vai tyttö/poikaystävä jättänyt äskettäin? Vaikutat niin vihaiselta, että olet "tikittävä aikapommi" ja sitä kautta pelottava.
        Saatat olla myös niitä raiskaajia, mene ja tiedä?

        Hae itsellesi hoitoa ja annan koirien ym. eläinten elää rauhassa. Ne eivät tee kenellekään mitään pahaa, jos niitä kohtelee hyvin!!!!!

        Ja siitä nukkumaanmenosta, jota mulle toivottelit. Harmi, pääsen vasta 7.00 yövuorosta ja sen jälkeen nukun. Nukun, vaikka koirat vähän tuolla ulkona räksyttävätkin.
        Linnut laulavat niin suloisesti, että kyynel nousee silmiin.
        Nyt hoidan yön sairaita - onneksi en kaltaisiasi!

        Vai näin. Loistava päättelykyky ja miettiminen näköjään sopii sinulle ottaen huomioon että olen täällä puolustellut koiria. Toivottavasti hoidat sairaita paremmin meinaan muuten auttamatta käy sääliksi. En pidä koirienvihaajia syyttöminä kohteina, mielestäni voisimme kaikki tulla toimeen. Mutta kun emme tule ja koirat eivät itseään voi täällä puolustella niin puolustanpahan ainakin omaa koiraani. Mikäli tunnen jotain tuollaista kanssaihmisiä kohtaan niin se on kyllä heidän ihan itse aiheuttamaa. Siis mistähän ihmeestä päättelet nämä kaikki "aikapommi ja raiskaaja" juttus? Mikäli päässäsi moisia ajatuksia liikkuu niin mitähän sinunkin kuuluisi pelkää, ihan rehellisesti? Saatan myöskin olla ulkoministeri. Käydäänkö seuraavaksi läpi mitä kaikkea saatan olla?
        En tarvitse hoitoa (toisin kuin sinä näemmä) ja koirani ja lemmikkini elävät hyvin. Sulla on näköjään joko viestit mennyt pahasti sekaisin tai sitten jotain ihan muuta. Nukuppa sinä silloin, minä menen nyt nukkumaan. Lueppa noita aikaisempia viestejä, lue tämä vastauksesi ja mieti että mikä viestissäsi meni vikaan. Voi tulla uus kyynel silmiin siinä vaiheessa ja olen samaa mieltä että onneksi et hoida kaltaisiani. Hullu lääkäri/hoitaja hoitaa tervettä potilasta, no thanks.


    • Mirka

      Pelkäätkö koiraa? Vai miksi vapaana oleva koira sinua häiritsee???
      Onko koira jotenkin häiriintynyt että sitä pitää pelätä, vai on kyseessä vain periaate?
      En todellakaan ymmärrä miksi koira ei voi olla vapaana!!!No määräyksien mukaan ei voi olla mutta miksi ei sinun mielestäsi? Koirat ovat aivan ihania, eikö sinustakin?

    • jarkko

      En tiedä onko kyseessä hyvä provo joka on jo saanut miltei 200 vastausta mutta sekoitanpa lusikkani tähän soppaan.

      Et mainitse onko iso hurtta isäntänsä / emäntänsä hallinnassa vai kuljeksiiko omia teitään. Jos kyseessä on koira joka saa tehdä mitä lystää ja se vielä on utelias ja haluaa moikata kaikkia ymmärrän kysymyksesi. Jos taas koira on hyvin koulutettu ja se ei moikkaile kaikkea liikkuvaa vaan pysyy omistajansa kontrollissa tämä keskustelu on turha.
      Jos koira tekee tarpeensa pihalle se on ikävää ja valitus on paikallaan.
      Koiran irtipitäminen ei ole minkäänlainen syy asunnon haltuunottamiselle, se on rike josta voidaan määrätä rikesakko.
      Lakeja ja sääntöjä on monenlaisia ja kukaan ei niitä kaikkia noudata.
      Kokeile rikosilmoituksen tekoa, en usko sen johtavan minkäänlaisiin toimenpiteisiin, ellei koira todistettavasti ole käyttäytynyt niin, että siitä olisi haittaa.

    • WQS

      Itselläni on koira ja sen kyllä voi huoletta päästää irti ja tottelee joka käskyn. On tämä yhteiskunta kieroon kasvanut, kiltinkin koiran takia valitetaan ja voi todellakin tulla häätö, mutta entäs nuo naapurin Herran lahjat eli lapset, ne huutaa, sotkee, särkee ja jopa nimittelevät vanhempia ihmisiä ja mitä tapahtuu, ei niiden takia kukaan saa häätöö, pitää vaan ymmärtää! Kyllä joku tuossa oikein sanoikin että rakki on rakki, ja minä sanon siihen että lapsi on lapsi, kummankin käyttäytyminen on on "omistajansa" kasvatuksen tulosta. Minua ainakin ressaa kaupaoissa, kun pennut (siis ihmisen) juoksevat ja kiukuttelevat, miksi lapsia ei voi jättää toiselle vanhemmalle kotiin tai pitää ne niin kauan hoitopaikassa, että ruokaostokset on tehty, se kakaroitten kitinä häiritsee meitä muita asiakkaita, eihän mekään oteta koiria kauppaan miksi siis enemmän häiriötä aiheuttavat lapset saavat tulla sinne, jos niitä ei ole kunnolla kasvatettu? Jos jossain olisi kauppa johon ei kakarat pääsisi kävisin varmasti uskollisesti siinä kaupassa, siis ihanan rauhassa....

      • Lottariina

        Voi sentään sinunkin kanssasi. Kuten tuolla aiemmin kirjoitin, kaikki eivät pidä koirista ja osa niitä oikeasti pelkää. Raivostuttaa niin omastakin puolesta kaltaisesi koiranomistajat, sillä te pilaatte niidenkin maineen, jotka elävät sosiaalista elämää koiriensa kanssa. Miksi ehdoin tahdoin pitää rikkoa lakia kun koiran voi kytkeäkin.

        Oma koulutettu saksanpaiemnkoirani on aina kytkettynä taajamassa, ei tulisi mieleenikään pitää sitä irti, vaikka se on pitkälle koulutettu harrastuskoira ja oikeasti hyvin hanskassa. Asian ydin on se, että vaikka minä tiedän koiran tottelevan, niin kanssaihmiseni eivät ja heitä koira voi pelottaa.

        Miksi meissä koiranomistajissa pitää aina olla niitä välinpitämättömi,jotka vaikeuttavat muidenkin koirallisten elämää. harmittaa oikeasti

        Eikä se, että joku muu häiritsee (esim. lapset), mitenkään oikeuta koiranomistajaa välinpitämättömyyteen, se on taas lasten vanhempien ongelma.


      • päällä...
        Lottariina kirjoitti:

        Voi sentään sinunkin kanssasi. Kuten tuolla aiemmin kirjoitin, kaikki eivät pidä koirista ja osa niitä oikeasti pelkää. Raivostuttaa niin omastakin puolesta kaltaisesi koiranomistajat, sillä te pilaatte niidenkin maineen, jotka elävät sosiaalista elämää koiriensa kanssa. Miksi ehdoin tahdoin pitää rikkoa lakia kun koiran voi kytkeäkin.

        Oma koulutettu saksanpaiemnkoirani on aina kytkettynä taajamassa, ei tulisi mieleenikään pitää sitä irti, vaikka se on pitkälle koulutettu harrastuskoira ja oikeasti hyvin hanskassa. Asian ydin on se, että vaikka minä tiedän koiran tottelevan, niin kanssaihmiseni eivät ja heitä koira voi pelottaa.

        Miksi meissä koiranomistajissa pitää aina olla niitä välinpitämättömi,jotka vaikeuttavat muidenkin koirallisten elämää. harmittaa oikeasti

        Eikä se, että joku muu häiritsee (esim. lapset), mitenkään oikeuta koiranomistajaa välinpitämättömyyteen, se on taas lasten vanhempien ongelma.

        on sitten kin älyllistä elämää :) olen täysin samaa mieltä asiasta kanssasi.


      • hurttis

        Voisimme pitää lapset ulkona hihnoissa ja toivoo ettei kaikenmaan puliukot käy morjestamassa sillä aikaan kun vanhemmat kaupassa. Omani myös tottelee enkä pidä kaikkialla vapaana tai sellaisissa tilanteissa mistä olisi kellekkään haittaa mutta muuten varmasti pidän. Ei ole naapurustolle mitään haittaa mutta netissä suurin osa itkevät säännöistä? Ei näin. Ymmärtää että kaikki eivät koirista pidä ym. mutta jokin raja siinä vainossakin pitää olla. Olisivatpa koirien puolustajat yhtä äänekkäitä kuin vihaajat, saisivat samalla mitalla takaisin.


      • hurttis
        Lottariina kirjoitti:

        Voi sentään sinunkin kanssasi. Kuten tuolla aiemmin kirjoitin, kaikki eivät pidä koirista ja osa niitä oikeasti pelkää. Raivostuttaa niin omastakin puolesta kaltaisesi koiranomistajat, sillä te pilaatte niidenkin maineen, jotka elävät sosiaalista elämää koiriensa kanssa. Miksi ehdoin tahdoin pitää rikkoa lakia kun koiran voi kytkeäkin.

        Oma koulutettu saksanpaiemnkoirani on aina kytkettynä taajamassa, ei tulisi mieleenikään pitää sitä irti, vaikka se on pitkälle koulutettu harrastuskoira ja oikeasti hyvin hanskassa. Asian ydin on se, että vaikka minä tiedän koiran tottelevan, niin kanssaihmiseni eivät ja heitä koira voi pelottaa.

        Miksi meissä koiranomistajissa pitää aina olla niitä välinpitämättömi,jotka vaikeuttavat muidenkin koirallisten elämää. harmittaa oikeasti

        Eikä se, että joku muu häiritsee (esim. lapset), mitenkään oikeuta koiranomistajaa välinpitämättömyyteen, se on taas lasten vanhempien ongelma.

        Kuules lottis. Tarvinnee joka paikkaan kirjoittaa maineen pilaamisesta. Pidä huoli sakemannistas ja itsestäs. Koirani on samaa kokoluokkaa eikä ole pitkälle koulutettu harrastekoira. Varmasti monta kertaa vaativampi (rotutietoja en laita koska siitähän te pässit vasta innostuisitte) kuin sakemannit. Jälleen kerran älä kerro miten kanssaihmisiä kiusaamme kun et ole paikalla näkemässä tai kokemassa. Puhutaan taas vailla tietoa, voisit samantien leikkiä strutsia ja laittaa pääsi johki koloon. Yhtä järkevää. Miksi meissä koiranomistajissa pitää aina olla niitä vähä-älyisiä jotka kuvittelevat tietävänsä kaiken ja kertovat kaikille miten asiat on? siksi koska meitä on moneen junaan. Tee sakemannis kanssa mitä teet niin me muut teemme mitä teemme. Pidetään maine kunnossa!


    • euroopan voittaja-06

      Mitä sitten vaikka pitää vapaana jos koira on ystävällinen??? kyllä on taas ihmiset tyhmiä. naapurin pennutkin juoksee pihalla kiljuen ja tehden tuhojaan. sehän on omistajan oma vastuu jos koiralle sattuu jotain vapaana ollessaan.joten hanki oma elämä, on sitä pahempiakin asioita kuin vapaana oleva koira.

      • hurttis

        Nimenomaan. Mitä väliä onko vapaana jos koira ystävällinen eikä kellekkään muulle kuin näille nettipoliiseille ole haittaa? Muuten se et ne hankkis oman elämän olis hyvä mut taitaa olla myöhästä.... pellejä mitä pellejä


    • Lainkuuliainen hurtanomistaja

      Koiran irti pitäminen taajamissa on laissa kielletty, joten voit tehdä asiasta rikosilmoituksen. Jos sinulla on kamera, niin ota myös kuvia todistusaineistoksi, että koira on useinkin ollut irti.

      • hurttis

        No jopas. Kannattaa myös seurata perässä ja kerätä koiran ulostetta tai karvaa jotta poliisit voivat vahvistaa asian DNA-tutkimuksella. On myös hyvä pitää päiväkirjaa samalla kun ikkunan vieressä oleilee monen monta tuntia odottaen että joku koiraihminen kävelee ohi, voit verrata niitä tietoja naapurisi tietoihin ja pystytte mahdollisimman paljon kartoittamaan kaikkia näitä vääryyksiä mitä teille kyseisistä aiheista on koitunut. Mikäli löydätte tuoreen tassunjäljen kyseisestä eläimestä niin nopeasti kipsin kanssa kopio siitä, kerätkää mahdollisimman paljon todistusaineistoa. Koiran irti pitäminen ei ole laissa kielletty. Alle 6kk pennut mm. saavat olla lain mukaan vapaana. Kerran pilkkua nussitaan niin nussitaan kunnolla eikös? Kumma juttu kun vapaana pitänyt piha-alueen ulkopuolella niin yksikään partio ei ole pysähtynyt edes mainitsemaan asiasta. Ja ohi heitä ajaa. Pihalla kun ollut ja partio ajaa siitä niin heidän silmiensä edessä laittanut vapaana olevan kiinni ja päästänyt vapaaksi partion ajaessa ohi eikä mitään sanomisiakaan tullut. Kumma juttu. Mikäli olisi hyppinyt autojen edessä niin varmasti, mikäli olisi häirinnyt muita niin tottakai. Naapuritkaan ikinä valittanut ja heitä täällä riittää. Mitäpä nämä asiat meille kertovat? Sitä että te olette oikeasti todella säälittävää väkeä joilla ei näemmä ole omaa elämää tai aikomusta aloittaa sellaista.


    • Viipula

      Minä itse omistan koiran, mutta olen törmännyt samaan ilmiöön. Olin pulassa kun minulla on narttu koira, enkä ole leikkuuttanut sitä. Tilanne oli kaamea. Minä soitin poliisille joka kerran, kun koira oli irti. Lopulta poliisi puuttui asiaan. Kuka minulle olisi korvannut, jos koirani olisi tullut tiineeksi? Sain toki naapurin vihat päälle, mutta ei mahda mitään. Omistajan pitää huolehtia koirastaan asianmukaisesti.

    • meilläpäin

      pitävät lapsia aivan ilman valvontaa pihoilla irti. Jälki on sitten sen näköistä, mekkalasta puhumattakaan. Kyllä mä sen koiran irtipidon ymmärrän, jos se on valvonnassa, mutta että valvomattomia kakruja irrallaan...aivan kuin pellossa asuttaisiin.
      :)

    • jos

      koittaisit ilmoittaa asiasta asiallisen ystävällisesti ja hyvin perusteluin? luulenpa että se tehoaa paremmin kuin tuollaisella "hän pitää koiraansa vapaana, joten vihaan häntä ikuisesti"-asenteella. Uskon että asia on helposti sovittavissa puolin ja toisin. Taitaa olla kyllä suomalainen tapa tarkkailla ensin tilannetta pari kuukautta ja kirota yksinään kunnes saa kerättyä rohkeutta ja mentyä sättimään. siinä vaiheessa sota on valmis...=)

    • päivänselvästä

      asiasta!Kun on laki,kuinka koiran kanssa eletään.Mutta kyllä tuntuu 90% loukkaantuvan,koska mennään "tallaamaan"näiden henkilöiden omankäden oikeuden puolustajien varpaille!Kyseessähän on loukattu ylpeys,itsekeskeisyys,välinpitämättömyys,jne.Joita en viitsi edes enempää luetella!Vaikka omistan koiran,niin siitä huolimatta mulle sopii erittäin hyvin ko.laki asetukset,sekä kyllähän vastuuntuntoinen,toiset ihmiset/kanssa eläjät huomioon ottava ihminen toimii luonnostaan jo siten,ettei ympäristö häiriinny.Mutta kun täällä palstalla selitellään,haukutaan,moititaan ja puolustellaan omia tekojaan,vaikka sisimmässään tiedetään olevan väärässä.Mutta se ylpeys.........Periksi ei anneta,vaikka henki menisi.Kannattaa tutustua oikeudenpäätöksiin ko.tapauksissa,ja jos tuntuu vielä olevan oikeassa,niin asialle täytyy tehdä jotain,ei jauhaa p...aa tyhjänpäiväisesti täällä palstalla.Ts. sanoen puolustautua/hakea sitä oikeutta,joka tuntuu kuuluvan edellä mainituissa kommenteissa,ja käyttää siihen sitä energiaansa!Ps.On mielenkiintoista seurata,mikä diagnoosi minulle annetaan ed.mainitusta kannanotosta?Odotellaan............

    • Shinda

      Pidän itsekkin koiraani vapaana kerrostalo alueella ja jopa käytän joskus ilman hihnaa lenkilläkin. Olen kyllä saanut yhden kerran talonmieheltä kuulla että täytyisi pitää koira kiinni, mutta miksi pitää kun se ei kenenkään kimppuun käy ja muutenkin uskoo kun sanotaan jotain. Toisin kun jotkut ihmiset :). Luulen kyllä että koiran omistaja tuntee koiransa, eikä hänkään kenestä itse puhut, pitäisi koiraansa vapaana jos tietäisi koiran olevan agressiivinen. Eikä se koko aina kerro siitä eläimen luonteesta yhtään mitään.

    • kiltti

      ei koiria tarvi pelätä. meilläkin on "iso" koira ja on kiltimpi kuin kukaan ihminen maan päällä! käy vaikka rapsuttaan sitä koiraa niin huomaat ettei se mitään tee. ei sen isäntä voi niin tyhmä olla että pitäis aggressiivista koiraa vapaana.

    • ......

      Jos mietittäisiin ratkaisua alkuperäiseen ongelmaan, niin tässä yksi VÄKIVALLATON ELÄINYSTÄVÄLLINEN vinkki, jolla meidän pihoilla juossut aggressiivinen dobermanni (tai siis sen omistaja) saatiin kuriin:
      Soita löytöeläintarhalle, että täällä juoksee koira irti. Tulevat hakemaan sen. Kun omistaja alkaa kaipailla, ei koiraa saa lunastettua tarhalta kuin hoidosta aiheutunutta maksua vastaan. Ei kovin monesti viitsi maksaa, eli alkaa joko pitämään koiransa kiinni tai jättää tarhalle (jolloin musti saa uuden paremman omistajan). Ja ainakin meidän kaupungissa ilmoituksen antaminen onnistui nimettömästi!

      • www.amstaff.nu

        Minä pidän koirani aina hihnassa jo ihan pelkästään koiriapelkäävien kunnioituksesta.


      • narussa
        www.amstaff.nu kirjoitti:

        Minä pidän koirani aina hihnassa jo ihan pelkästään koiriapelkäävien kunnioituksesta.

        suunnilleen 24/7 ainoastaan ruokkii pelkoa ja vihaa idioottien keskuudessa.


    • omistaja.

      Jos koira on tottelevainen ja kiltti, en näe mitään syytä, miksi sen pitäisi olla kiinni oman kerrostalon pihalla tai parkkipaikalla. Jos taas koira on aggressiivinen tai tottelematon, asiaa kannattaa tietenkin alkaa ajaa eteenpäin. Mikähän sinun ongelmasi tässä nyt oikeasti on: se, että koira on vapaana vai että se on vaaraksi?

      • Useamman koiran omistaja

        Mullekin tuli heti luettuani ketju mieleen, että mikäköhän se ongelma tässä nyt oikeasti on.

        Musta koiraa joka on koulutettu eikä ole aggressiivinen voi pitää irti. Tämä siis vain mun mielipide asiasta. Meillä on lauma, jota pidetään irti joka päivä ja asutaan kerrostalossa. Eipä ole nuo koiruudet ketään satuttaneet tai edes meinanneet satuttaa ja vanhin on jo 7 vuotta kulkenu vapaana ulkoillessa. Ei myöskään ole naapurit kertaakaan valittaneet.

        Yksi meidän koirista kulkee hihnassa jo ihan rotunsa vuoksi. Eipä sitten ihmiset pelkää vaan siksi, että sattuu rotu olemaan harvinaisempi Suomessa ja huono maineinen ympäri maailmaa (jossain kolkassa kait kiellettyjäkin).

        Mutta joo, yleisesti ottaen koiran omistajia joilla on karvaset kaverit "hanskassa", on melko vähän, joten älkää nyt vaan luulko, että tarkoitukseni on levittää viestiä "kaikki piskit vaan irti". Ei todellakaan.

        Meidän naapurissa asui vuosia sitten joku munan jatkeeksi Dopperin ottanut ja tuohan koira sitten meni mun sen aikaisen kaverin päälle, kun oltiin meille tulossa. Mulle ei tehny mitään, mutta kaverille tuli reijät käteen (puri takin läpi) ja oli ihan selvästi vaan nuori täysin kouluttamaton koira kyseessä. Kytät sen sitten nouti (oli mun toisen kaverinkin veljeä kuulemma tarrannu persiistä jo aikasemmin). Kuitenkin tuo kyseinen omistaja sai koiransa jossain vaiheessa takasin.


    • Anonyymi

      Laita kiinni

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      67
      1390
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1072
    3. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      35
      944
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      54
      933
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      105
      855
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      57
      799
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      84
      794
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      711
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      700
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      693
    Aihe