suuttunut vesimies

ystävä

Vesimiesystäväni suuttui melko turhasta tässä pari päivää sitten, melkeinpä mykkäkoulussa ollut. Ensimmäinen kerta, kun nään hänen tuolla tavoin mistään pienestä suutahtavan... Itse kun ei suutu melkein mistään ja monta asiaa ehkä jäänyt hampaankinkoloon, niin ärsyttää moinen. Ilmiriitaa en haluaisi, mutta ei kai alistuakaan pitäisi? Ihan ystävällisesti oon lähestynyt muttei mitään. Pitääkö antaa olla vaan, vai nöyristellä?

18

5052

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aqua 68

Riippuu hieman iästä. Jotkut väittävät, että nousevalla on merkitystä, mutta nousevan merkitys on lähinnä pitkän tähtäimen suunnitelmiin.

Nuorilla menee niin ja näin, mutta jos kyseessä on 30 mies-vesimies, niin saattaa otta aikas tosissaan.
      Jos on se 30 , niin pitäisi arvostaa, jos asetut vastaan ja kysyt, missä mättää. Saattaa tuhista, mutta vastakkainasettelu on parempi kuin alistuminen.

• alkup.

nuoria ollaan, mutta häiritsee: olisin itse voinut olla hankala vakavammistakin asioista, mutta sitten että suututaan jostain hyvin pienestä asiasta... No miten vain.

• alkup. kirjoitti:

nuoria ollaan, mutta häiritsee: olisin itse voinut olla hankala vakavammistakin asioista, mutta sitten että suututaan jostain hyvin pienestä asiasta... No miten vain.

myö suututaan sitten kunnolla. Ei väliä vaikka asia ei toisen mielestä kovin "vakava" olisi ollutkaan,mutta jos tunnemme itseämme loukatuksi niin voit odotella pitkän aikaa ennen kuin minkään näköisiä leppymisen elkeitä tapahtuu.Saat tuntea kyllä nahoissasi loukkaantumisen ja suuttumisen.Anteeks pyytely ja tivaaminen vaan ärsyttää! eli laittele välillä vaikka viestiä tms,mutta pyri olemaan "liika intoileva",rauhallisesti ja tasaisestiu eteneminen on kultaa! Oli meidän ikä sitten mikä tahansa. Suosittelen myös esi m.jätskin tarjoamista tms,me ollaan aika hyvin ostettavissa....;)

• rosalie

Kannattaa olla mahdollisimman suorapuheinen (siis ei ilkeä). Sanot sille, että eikö voitais saman tien selvittää asia, ja varo kieroilemasta mitään. Veskareilla on epärehellisyyden ja manipuloinnin suhteen kuudes aisti ja silmät selässä. Sanot, että itse et suutu mistään, mutta montakin asiaa jäänyt hampaankoloon? Siinä on ristiriita ja veskari vaistoaa sen. Kerro sinäkin reilusti sille, mikä sua pännii, niin melko varmasti se on hyvin pahoillaan ja pyytää anteeksi.

• eeva

Mun kämppis on veskari ja pirun vaikea. Kysyy usein mun mielipidettä jostain ja sit suuttuu kun sanon sen..Jutellessa hymyilee kauniisti, mut takanapäin puukottaa selkään..ikävää.
        Uskon ettei kaikki veskarit ole samanlaisia, mut halusimpa vaan kertoa.

• äitivaan
        eeva kirjoitti:

Mun kämppis on veskari ja pirun vaikea. Kysyy usein mun mielipidettä jostain ja sit suuttuu kun sanon sen..Jutellessa hymyilee kauniisti, mut takanapäin puukottaa selkään..ikävää.
        Uskon ettei kaikki veskarit ole samanlaisia, mut halusimpa vaan kertoa.

järkevintä on kun ihan oikeasti kysyt mikä mättää. me vesimiehet ollaan hieman (heh) sellaisia et saatetaan vetää totaaliherne nenään mikäli tunnetaan et on hiemankin kohdeltu epäoikeudenmukaisesti, mut sit toisaalta arvostetaan yli kaiken ihmisiä jotka nostaa kissan pöydälle ja ottaa asian selvittääkseen. uskallan omalla kohdallani jopa väittää etten suutu oikein mistään, mut se pienikin viite edes epäoikeudenmukaisuuteen... menee herne nenään. eikä tarvi kohdistua edes muhun, riittää et yleismaailmallisesti... hyvänä puolena taas pitäisin sitä et me ei kyllä käännetä ystäville selkää, ei edes silloin kun tietää itsekin et syytä olis. ainakin mua saa näköjään vuodesta toiseen paras ystävä puukottaa ja aina mä olen silti sen tukena vaikka tiedän ettei varmaan olis järkevää.

• tuplavesimies

mä myös sitä mieltä, että kerro suoraan sille vesimiehelle .. rutista ulos vaan kaikki mitä on hampaankolossa.
      sitä ei tarvi kertoo riidanhaasto-tyyliin, tai siten että "ystävyyssuhde on nyt finaalissa".
      Kerrot mikä sua vaivaa ja annat sen jälkeen vesimiehelle aikaa sulatella. Vesimies on aika äkkipikainen, mutta saatuaan hetken aikaa ajatella asioita, tulee luultavasti vastaan.
      Sanoisin myös, että vesimiehessä ei kannata roikkua, jos se siltä alkaa näyttämään. Jos rehelliseen suhteeseen vesimiehen kanssa ei kykene, ei kannata jatkaakaan. Se ei maksa vaivaa.

• vesiN

Asia josta hän suuttui saattaa sinusta tuntua pieneltä, mutta hänelle se ei sitä välttämättä ollut. Kyllä nyt suosittelisin vähän ehkä jopa "nöyristelemään". Ei saa olla niin jääräpää, ettei edes kysele missä mättäsi.

• Marielle82

...en tiedä onko tuo kovin yleistä vesimiehelle. Itse olen vesimies ja tykkään puhua asiat siinä ja silloin. Jos suutun tosissani ni tarviin vähän aikaa yksin setviä asiaa ja palaan siihen sitte myöhemmin. Selvitän ne kaikki aina kuitenki.

En osaa sulle antaa muuta neuvoa kuin että tee sille selväksi että asia pitää selvittää ja anna sen sitte tehdä aloite asian keskustelusta. Tehoaa ainaki minuun. Jos aletaan väkisin tivaamaan selityksiä ja puhetta ni se vaan pahentaa asiaa.

• typsy

itse olen vesimies ja omalla kohdalla ainakin olen huomannut että jos suutun ni paras tapa on antaa olla minun aivan rauhassa kunnes itse huomaan kuinka typerää moinen kiukuttelu ja mökötys on.

• minäkinn

typsyn kommentti oli kuin minun kirjoittamani :)

Se on vakio, että saatan suuttua herkästi välillä(mutta välillä en jaksa ressata mistään). Olla jonku aikaa puhumatta ja olematta yhteyksissä, ja sit kun pahin suuttumus on mennyt ohi sen huomaa että kaikki olikin tavallaan minun syytä, tai niin ku kuinka pienestä ja olemattomasta asiasta suutuin ihan hirveenä.

Loppujen lopuksi häntä koipien välissä palaan pyyteleen anteeksi ja tekeen sovintoa. Sellaista se vain on, en sille voi mitään.

• Nimetön

Itse olen vesimies ja tuo miten ystäväsi vesimies oli suuttunut mykkäkouluineen kuulostaa tutulta. Vinkkinä vaan, että anna hänen olla muutama päivä rauhassa miettimässä itseään ja suuttumistaa, sitten soita hänelle ja juttele. Hän ei ota yhteyttä jos on vesimies!

Onnea matkaan:)

Terveisin
      Vesimies

• neitsyt5

Jos se on sulle hyvä ystävä, niin miksei asiasta voisi puhua? Olen huomannut, että vesimiehet ovat melkoisen omapäisiä eivätkä näe toisten ihmisten näkökulmia, ellei niitä niille sano. Ei välttämättä empaattisin merkki, vaan aika erikoinen. Vaatii toiselta aika paljon ymmärtämistä.

Itse en tule vesimiesten kanssa toimeen muuten kuin hyvän päivän tuttuina. Eniten heissä ärsyttää sellainen 'minä-minä' asenne.

• Usein suuttuva vesimies

Anna vaan hänen olla. Olen itsekin vesimies, tosin nainen ja suutun todella helposti. Nykyinen ja kaikki entiset poikaystäväni ovat sanoneet että olen todella vaikea ihminen. Itse olen sellainen että jos ensin suutun, ja sitten minun vaan annetaan olla niin lepyn aika äkkiä. Tosin minua ärsyttää yli kaiken se ettei minua yritetä lepytellä mutta hyvä niin. Saanpa ansioni mukaan.

• Heh,mulla on aina tapana sanoa,että mua saa nyt kyllä sitten lepytellä.Eikä tarvi sanoo,ku muutama jään sulattava sananen niin johan alkaa meikäläinenkin tulla järkiinsä. Se suuttuminen on vaan niin räjähtävää,että oksat pois,mutta kyllä siitä sitten aika nopeasti alkaa ymmärtämään asian oikean laidan...:)

• mara800

ottaa toisinaan aika herkästi itseensä sekä herneen nenäänsä.
      Silloin ei auta kuin antaa hänen olla omissa oloissaan, sillä hän ei kuule eikä näe mitään hetkeen ;)
      Kun hän on muutaman päivän ollut omissa oloissaan, analysoiden käytöstään palaa takaisin.

Itsessäni olen huomannut, että haluaisi sovittaa riidan, mutta ei tiedä kuinka lähestyä - on kuin kissa, joka kiertää kuumaa puuroastiaa :).
      Sisällään "kiehuva" epätietoisuus, mutta...

On sitä kyllä joskus tullut lähdettyä ovet paukkuen neuvotteluistakin, mutta rauhoittumisen jälkeen on asiat selvitetty ;)

• olen

sellainen tapaus, että nyt 40v. naisena, olen tehnyt sen päätöksen ettei minun tarvitse sietää haukkumisia ja päin naamaa sanomisia. Jos joku purkaa omaa huonoa oloaan minulle, se voi jopa kääntyä niin että haukkuu minua kun alan neuvomaan ja sanon suoraan hänen vikansa, jos sellaisen huomaan ja se on vaikuttanut hänen ongelmaansa. Olen tähän asti aina ajatellut että miksi tuo mulle räyhää, sillä on paha olla, antaa purkaa itsensä. Mutta nyt tuli toppi ja en ole näiden ihmisten kanssa enää missään tekemisissä, an pyri heitä muuttamaan ja auttamaan. Räyhätköön muille. He ovat ikäänkuin etsineet syntipukin minusta oman pahaan oloonsa....itse en ikimaailmassa voisi sanoa ihmiselle joka on minun läheinen pahasti, nätisti voin keskustella ja neuvoa, mutta päin naamaa jos huudetaan se kyllä tarkoittaa minulle samaa kuin suksi suolle, vaikka sanoja ei sitä tarkoittaisikaan. Haenkohan tässä nyt jotain fiksuutta ihmisessä vaikka suuttuukin ja hermostuu eli pitäisi hermostua ja purkaa itsensä toista vahingoittamalla. Olipas sekava teksi, koittakaa ymmärtää.....

• siis...

toista vahingoittamatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe