haluaisin tehdä raparperimehua ,mutta voiko sitä juoda, muistan kuuleeni että raparperi tulisi nauttia maitotuotteiden kanssa (haurastuttaa luustoa).mehu olisi hyvää mutta käytän vähän maitotuotteita. ;)
raparperi
4
1784
Vastaukset
- itse ainakin
olen syönyt raparperia niin paljon kun eteen on kannettu n. 40 vuotta, eikä mitään erityistä luustorappeumaa tms. ole havaittavissa.
Enpä oikein usko moiseen juttuun raparperista.
Jos kuitenkin spekuloidaan asialla ja sanotaan sen olevan totta niin todennäköisesti aika monen muunkin jutun pitäisi toteutua, ennen kuin jotain näkyvää ongelmaa rupeaisi ilmentymään.
Ainakin raparperia pitäisi syödä niin paljon että korvista tulee enimmät ulos. Toinen homma on se ettei saisi kalsiumia missään muodossa ruoasta ja varmaankin tässä menisi kohtalaisen pitkä aika ennen kuin jotain ongelmaa ilmenisi.
Pähkinänkuoressa yhteenveto - turhanpäiväiväistä hötkyilyä. Nauti elämästä, nauti raparperista- Anonyymi
Montako kertaa on luuntiheys mitattu, että voit olla varma, ettei ole kalsiumia lähtenyt elimistön käytöstä? Vai syötkö aina sitä maitotuotteen kanssa eli neuvosi on vajaavainen.
Ei kannata odottaa, että luut alkaa napsahdella poikki eli niitä toivomiasi näkyviä vaikutuksia. Siinä vaiheessa, kun ongelma näkyy on jo niin pahoja haasteita, joista toipumiseen on pitkä matka.
Kaikki ei vaan ole uskosta kiinni. Tässä taustalla ihan kemian perusasioita.
- macone1
Raparperissa oleva oksaalihappo lienee syynä sille että maitoa suositellaan juotavaksi samalla kun raparperia syö. Oksaalihappo voi vissiin käydä joidenkin vatsan päälle jos maitoa ei juo.
- kemian maikka
Raparperissa on todellakin oksaalihappoa, joka sitoo itseensä voimakkaasti kalsiumia. Sen takia suositellaan esim. raparperikiisselin kanssa juotavaksi maitoa, jotta oksaalihappo sitoisi kalsiumin siitä maidosta eikä elimistön soluista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232648- 1642081
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1161341Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631306- 971256
HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio291194En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771161Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351142Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451119Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841078