Sipulikukat

kukinnan jälkeen

Kun tulpaanit ja liljat ovat kukkineet, nostetaanko sipulit ylös maasta ja istutetaan uudelleen syksyllä vai pärjäävätkä kesän maassa, talvehtovat ja keväällä uuteen kukintaa. (edellisvuosien tulpaaneja ei näy, liljat nousseet)

3

882

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suffeli

Anna sipulikukkien olla maassa koko kesän ja leikkaa varret ja kukkineet kukat vasta silloin kun ne ovat jo kuivuneet ja muuttuneet ruskeiksi, näin kukat jaksavat kukkia myös ensi vuonna. Kuivuneet varret ovat rumat, mutta voit peittää ne istuttamalla jotakin perenna sipulikukkien lähelle.

• suffeli

muistin vasta nyt että kukkineet kukat kannatta leikata pois, koska muuten sen voimat menee siemenien tekoon, mutta varsien anna rauhassa kuivua.

• mie vain
        suffeli kirjoitti:

muistin vasta nyt että kukkineet kukat kannatta leikata pois, koska muuten sen voimat menee siemenien tekoon, mutta varsien anna rauhassa kuivua.

heti kohta kun on lopettanut kukkimisen mutta tulppaani tarvii tulentumisen eli sen voi leikata vasta kun varret ruskeat. Jep siemenkodat pois niin ei vie seur. vuoden voimia sipuleista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe