Asun pääkaupunkiseudulla ja olen tehnyt hintavertailuja alueen aseliikkeiden tuotteista. Asetekno Oy tuntuu myyvän useampaa eri patruunaa halvemmalla kuin muut liikkeet. Olen muutenkin tyytyväinen Aseteknon tarjontaan, mutta nyt siellä on halvin patruunatarjous (verrattuna muihin liikkeisiin) koskien kaliiperia .308 Win ja puhuttaessa patruunoiden kappalehinnasta. Nimittäin PMP ´Nato´-patruunat, irtopakattu peltilaatikkoon ovat halvimpia kuteja (0.25€/kpl), mitä olen .308 löytänyt. Nyt kysynkin, että ovatko ne minkä laatusia? Jos niiden hajonta on suuri ja toiminta epävarmaa, niin silloin hinta korreloi laadun kanssa. Mutta, jos ovat tarkkoja, niin sitten olen löytänyt hyvän ratapatruunan. Siellä myydään myös Nato 9,3g kuteja, tosin hintaan 0,30€/kpl. Eli onko kellään kokemusta kyseisistä patruunoista? Älkää neuvoko kysymään kauppiaalta, sillä tottakai se kehuu, jotta saisi myytyä. Eli riippumattomia mielipiteitä, kiitos.
.308 Win ratapaukut
7
1755
Vastaukset
- amatör
Osta pieni erä ( jos saat ) ja kokeile tuleeko pieniä kasoja verrattuna vaikka " kalliimpiin" kotimaisiin ratapatrunoihin.
Itse olen huomannut näillä ylijäämäpatruunoilla, jotka kantaleimasta päätellen ovat 1980-luvulta, että lataus tuntuu kovemmalta kuin esim Sakon Rangella. Luotikin toki toista grammaa painavampi. Lähtönopeutta en ole mitannut, kun ei ole mittaria ja ohutpiippuisella metsästyskiväärillä ei ole järkevää mitään pitkiä koesarjoja ampua.- kovuus
Tietysti raskaammalla luodilla ladattu tuntuu kovemmalta. Aika vakioita lähtönopeudet on valmistajasta riippumatta kun luodin paino on sama.
- Artzi<
Osta Lataus välineet itse olen jo ladannu jo pari vuotta niillä ja kyllä se halvemmaksi tulee
- ampuja
lataus on liian kova radalle, ei ole tarkka. järkevintä on ladata itse.
- osta niitä
Natopaukut on yleensä ns. ylijäämäpateja, eli massatuotantosarjojen siviiliversioita. Tarkoitettu pääasiassa sarjatuliaseiden lippaantäytteeksi. Laatu- ja latausheittoja paljon. Jos meinaat radalla ammuskella ja aiot säilyttää aseesi toimintakuntoisena, niin pitäydy "normaaleissa" (lue sako ja lapua) 20/50 kpl trainer/range patruunalaatikoissa.
- sama
Itse olen ammuskellut parhaat kasat noilla (ylijäämä) Etelä-afrikka paukuilla L1A1 pössykässäni.
niillä sain parempaa kasaa kuin Lapuan tarkkuus paukuilla.
- osta vaan
Ei niissä NATOpaukuissa mitään vikaa ole, ovat vain jo yli-ikäisiä ja joutavat pois sotilaskäytöstä. Nallimassa vanhetessaan tuppaa syövyttämään piippua, joten aseen huolellinen puhdistamisen JOKAISEN ammunnan jälkeen on ehdotonta, jos mielit pitää aseesi käyvänä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen412799Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452767Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232578Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3241641- 711064
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101752Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.191724- 97667