.308 Win ratapaukut

aseista kiinnostunut

Asun pääkaupunkiseudulla ja olen tehnyt hintavertailuja alueen aseliikkeiden tuotteista. Asetekno Oy tuntuu myyvän useampaa eri patruunaa halvemmalla kuin muut liikkeet. Olen muutenkin tyytyväinen Aseteknon tarjontaan, mutta nyt siellä on halvin patruunatarjous (verrattuna muihin liikkeisiin) koskien kaliiperia .308 Win ja puhuttaessa patruunoiden kappalehinnasta. Nimittäin PMP ´Nato´-patruunat, irtopakattu peltilaatikkoon ovat halvimpia kuteja (0.25€/kpl), mitä olen .308 löytänyt. Nyt kysynkin, että ovatko ne minkä laatusia? Jos niiden hajonta on suuri ja toiminta epävarmaa, niin silloin hinta korreloi laadun kanssa. Mutta, jos ovat tarkkoja, niin sitten olen löytänyt hyvän ratapatruunan. Siellä myydään myös Nato 9,3g kuteja, tosin hintaan 0,30€/kpl. Eli onko kellään kokemusta kyseisistä patruunoista? Älkää neuvoko kysymään kauppiaalta, sillä tottakai se kehuu, jotta saisi myytyä. Eli riippumattomia mielipiteitä, kiitos.

7

1755

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amatör

Osta pieni erä ( jos saat ) ja kokeile tuleeko pieniä kasoja verrattuna vaikka " kalliimpiin" kotimaisiin ratapatrunoihin.
      Itse olen huomannut näillä ylijäämäpatruunoilla, jotka kantaleimasta päätellen ovat 1980-luvulta, että lataus tuntuu kovemmalta kuin esim Sakon Rangella. Luotikin toki toista grammaa painavampi. Lähtönopeutta en ole mitannut, kun ei ole mittaria ja ohutpiippuisella metsästyskiväärillä ei ole järkevää mitään pitkiä koesarjoja ampua.

• kovuus

Tietysti raskaammalla luodilla ladattu tuntuu kovemmalta. Aika vakioita lähtönopeudet on valmistajasta riippumatta kun luodin paino on sama.

• Artzi<

Osta Lataus välineet itse olen jo ladannu jo pari vuotta niillä ja kyllä se halvemmaksi tulee

• ampuja

lataus on liian kova radalle, ei ole tarkka. järkevintä on ladata itse.

• osta niitä

Natopaukut on yleensä ns. ylijäämäpateja, eli massatuotantosarjojen siviiliversioita. Tarkoitettu pääasiassa sarjatuliaseiden lippaantäytteeksi. Laatu- ja latausheittoja paljon. Jos meinaat radalla ammuskella ja aiot säilyttää aseesi toimintakuntoisena, niin pitäydy "normaaleissa" (lue sako ja lapua) 20/50 kpl trainer/range patruunalaatikoissa.

• sama

Itse olen ammuskellut parhaat kasat noilla (ylijäämä) Etelä-afrikka paukuilla L1A1 pössykässäni.

niillä sain parempaa kasaa kuin Lapuan tarkkuus paukuilla.

• osta vaan

Ei niissä NATOpaukuissa mitään vikaa ole, ovat vain jo yli-ikäisiä ja joutavat pois sotilaskäytöstä. Nallimassa vanhetessaan tuppaa syövyttämään piippua, joten aseen huolellinen puhdistamisen JOKAISEN ammunnan jälkeen on ehdotonta, jos mielit pitää aseesi käyvänä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      41
      2799
    2. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2767
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2578
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      324
      1641
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1064
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1041
    7. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      752
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      750
    9. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      191
      724
    10. Kuinka pitkiä olette?

Ap aloittaa, 177cm
      Sinkut
      97
      667
    Aihe