Sanokaapa

Runttieinari

miksi taksien taksamittareita ei voi laittaa päälle vasta sitten ku asiakas on autossa ja näkee sen?

12

2028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Traiveri

      Ei ne omillaan matkusta. Firma maksaa.

    • JunttilanJuhana

      Kun tulet osoitteeseen voit laittaa puntarin päälle.

    • on olemassa

      koska silloin asiakas voisi odotuttaa taksia ilmaiseksi pihassaan vaikka kuinka kauan.

      • Vottonen

        keksitty ja sen voi laittaa taksamittarin yhteyteen milloin se on päälle pantu. Vai onko liian kallis keksintö niihin nykymittareihin. Se ei ole asiakkaan odotusaikaa jos taksi venyy missälie tilauksen jälkeen koska niitä kyytejä varataan toiselta puolelta kaupunkiakin vaikka ette ole vielä edes vapaana edellisestä asiakkaasta, ja mittarin lyötte päälle kun edellinen lähtee, olitte missä tahansa,kusikko!


      • on nyt jo
        Vottonen kirjoitti:

        keksitty ja sen voi laittaa taksamittarin yhteyteen milloin se on päälle pantu. Vai onko liian kallis keksintö niihin nykymittareihin. Se ei ole asiakkaan odotusaikaa jos taksi venyy missälie tilauksen jälkeen koska niitä kyytejä varataan toiselta puolelta kaupunkiakin vaikka ette ole vielä edes vapaana edellisestä asiakkaasta, ja mittarin lyötte päälle kun edellinen lähtee, olitte missä tahansa,kusikko!

        kellonaika näkyy kuitissa automaattisesti kun laittaa mittarin päälle.


      • on nyt jo kirjoitti:

        kellonaika näkyy kuitissa automaattisesti kun laittaa mittarin päälle.

        näkyy milloin puntari on pantu päälle, ja kuinka kauan odotettu ennen kuin lähdetty liikkeelle, (jos ei paineta 0 taksaa, eli odotustaksaa erikseen sen jälkeen päälle.) ja odotustaksahan on päällä automaattisesti silloin kun auto liikkuu alle 30km/h


      • jannetin82 kirjoitti:

        näkyy milloin puntari on pantu päälle, ja kuinka kauan odotettu ennen kuin lähdetty liikkeelle, (jos ei paineta 0 taksaa, eli odotustaksaa erikseen sen jälkeen päälle.) ja odotustaksahan on päällä automaattisesti silloin kun auto liikkuu alle 30km/h

        kuitin odotus näyttää kuinka pitkään auto on odottanut ennen kuin on liikkunut noin 0.5m


      • tsadde
        Vottonen kirjoitti:

        keksitty ja sen voi laittaa taksamittarin yhteyteen milloin se on päälle pantu. Vai onko liian kallis keksintö niihin nykymittareihin. Se ei ole asiakkaan odotusaikaa jos taksi venyy missälie tilauksen jälkeen koska niitä kyytejä varataan toiselta puolelta kaupunkiakin vaikka ette ole vielä edes vapaana edellisestä asiakkaasta, ja mittarin lyötte päälle kun edellinen lähtee, olitte missä tahansa,kusikko!

        Milloin on mittari laitettu päälle. Eli kyyti alkoi klo nn.nn.


    • ?????

      Ai että tilaisit taksin pihaasi mutta lähtisitkin sillä vasta vaikka kahden tunnin päästä? Moni varmaan odottelisi sinua mielellään ilmaiseksi siinä...
      Mittari laitetaan päälle heti kun taksi on tilatussa osoitteessa josta kyyti alkaa, jos muuta ei ole sovittu. Ei ole kuskin vika jos asiakas ei älyä olla lähtövalmiina silloin kun auto tulee perille.

    • tsadde

      Ja ole paikalla siihen aikaan kun olet taksin tilannut. Muutoinhan taksi laittaa odotuksen päälle heti kun tulee pihaan, eihän voi olettaa jotta taksi kuppaa pihallasi ilmaiseksi. Lähin taksi kun voi olla pihallasi alle minuutissa.

      Ja ei se taksa ole sen kummenpi vaikka et sitä näkisi, sen takaa sinetöity taksamittari. Odotusmaksu on noin 50 snt minuutti. Toisin kuin muissa maissa.

    • thin

      välillä 2-3 minuuttia toisilla tuo autoon kiipeäminen.

      Taksa laitetaan päälle, kun asiakas istuu autoon tai kun auto on asiakkaan käutössä. Eli ei sitä viitsi ilmaiseksi odotella. jos toinen rupattelee auton vieressä.

      1 min on noin 50 senttiä ja kun yön aikana kyytejä tulee noin 25-40 tekee se odottelukin välillä n.30-60 min/yö. Se taas on asiakkaalle 0,5 -1e/ kyyti, mutta kuskille 15-30e/yö.

      • E+0

        Vaikka päätteellä saattaa lukea että kiirekin olisi, silti ensimmäisenä sytytetään tupakit, kun ulos päästään. Tupakin jälkeen valutaan autoon ja ihmetellään, että miks toi mittari näyttää noin paljon


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe