ajattelevat naisesta, jolla on paljon miespuolisiakin ystäviä? :)
Mitä miehet
20
1447
Vastaukset
- Charlie Brown
Olen kokemuksesta oppinut, että naisilla ei ole miespuolisia ystäviä. Naisilla on miespuoleisia kosijoita, entisiä poikaystäviä/hoitoja, kaveria esittäviä kosijoita ja niin edelleen. Tietyntyyliset naiset keräävät näitä miehiä ympärilleen kuin seireenit. Nämä naiset kutsuvat ympärillä olevia miehiä ystäviksi, ja sanovat viihtyvänsä hyvin miesten kanssa. Todellisuudessa nämä suhteet eivät kuitenkaan ole ystäväsuhdetta nähneetkään. Ilmeisesti jonkinlainen luonnevika, ehkä narsismia havaittavissa näillä naisilla. Seireenin kanssa en seurustele.
- lempi
miksei voisi olla yhtä hyvin miespuolisia kuin naispuolisia ystäviä? Ovatko sitten naiset, joilla on paljon naispuolisia ystäviä myös narsisteja?
Kyse ihan tavallisista ystävyyssuhteista, eikä tosiaankaan mistään muusta.Esim. lapsuudenystäviä yms. jotka tosiaankin ovat ihan puhtaasti ystäviä. Puolin ja toisin, ja aina olleetkin. Samoin sukulaismiehiä, tai sukuun naituja miehiä yms. Ihmisiä, joiden seurassa viihtyy ilman sen kummempia narsistisia häiriöitä.
Joskus oikein porukalla kokoonnutaan ja kaikki ovat ihan vain ystäviä. Eri sukupuolta olevat ystävät ovat rikkaus. Eikö sinulla ole sitten yhtään naispuolista ystävää? - ei saa luoda
kaverisuhdetta? Mitäs kun kaikki työkaverit ovat miehiä? Viihdyn heidän seurassaan. Koskaan en ole työkaveriin seonnut. Vain harva 1-2 ovat todellisia ystäviä. Muut ystäväni ovat naisia.
- kunnioittava ...
ei tuollaista sirkustelua montaa sekuntia jää seuraamaan, se on varma ...
- pitkälti
oikeassa. Olen samaa mieltä.
- lempi
kuulla, että niinkin ajattelevia löytyy :)
Parisuhdetta ajatellen ei se ainakaan positiivinen asia ole, että naisella on paljon miespuolisia kavereita....
Jos niitä miespuolisia kavereita on useita niin minun "miehen logiikka" sanoo, että jollakin niistä on ihan varmasti taka-ajatuksia.- taka-ajatus
Olen nuorempana olettanut miesystäviä pelkiksi kaveriystäviksi joita he todella minulle olivat. Olin totaalisesti sulkenut kaiken ns. taka-ajatukset mielestäni pois. Eivät he koskaan tarjoutuneet erottisiin viesteihin, halailua pidemmälle.
Pidin halailua ihan vaan kaveruutena kunnes sitten n. 20-25 vuotta myöhemmin moni näistä miesystävistä tilitti, että kuinka rakastuneita ja ihastuneita he olivat minuun, mutteivat uskaltaneet sitä ilmaista, että en vain loukkaantuisi. Olivathan he minua jonkin verran vanhempia 10 vuodesta eteenpäin.
Nyt kun jälkikäteen katselen valokuvista noita halaamistilanteita, niin todella nyt vasta huomaan, että kyllä siellä miehen taholta on havaittavissa aivan valokuvassakin jotain enemmän, kuin pelkästään kaverisuhde. Mutta minä vaan kuvittelin, pidin, ja käyttäydyin, kuin se olisi viatonta kavkeruutta. Minulle se sitä oli. - lempi
ja parisuhdetta ajatellen voin sanoa, että jos olen kiinnostunut jostain miehestä niin taka-ajatuksia on kyllä tasan tarkkaan vain miestä kohtaan, jonka kanssa olen suhteessa :) eikö se ole oleellisempaa?
Sitäpaitsi kyllähän ystävyysporukassakin, mikäli jotkut seurustelevat niin sille seurustelulle annetaan tietysti tilaa ihan niin paljon kuin tarvitsee. Ja vaikka jos miespuoleinen ystäväni seurustelee niin ihan mielelläni tutustun siihen naiseenkin jonka kanssa seurustelee. Ja etenkin alkuvaiheessa seurusteluaan osoitan itse myös sille miespuoleisen ystävän tyttöystävällekin, että mies on ihan ystäväni. Ja tietysti silloin ottaa enemmän sellaiseen statistin roolin muutenkin. Silloin turhat mustasukkaisuudetkin on vältettävissä.
Samoin jos itse seurustelisin niin ihan ystävinä miespuoleisetkin ystäväni miehelle esittelisin. Voisivat jopa saada uusia kivoja ystäviä niin. - ne miesten
taka-ajatuset sitten haittaa? Etkö luota naisystävääsi? Siitähän tuossa pohjimmiltaan on kyse..
Meillä ainakaan ei miestä haittaa, vaikka mua esim baareissa miehet kosiskelee paljonkin ja myös miespuoliset ystäväni halaa minua aika usein tavatessamme.. Luottaa muhun ja siihen että rakastan ja haluan vain häntä.. Ja aina olen sen luottamuksen arvoinen ollut..
- olen miettinyt
itse siis olen nainen, ja suurin osa kavereistani on miespuoleisia. Siis he ovat todellakin KAVEREITA! :) Pienellä paikkakunnalla kun asutaan, niin juorujahan liikkuu asiasta, mutta mielestäni on tärkeintä, että itse tiedämme mikä on totta ja mikä ei.
Jotkut kavereistani seurustelevat, toiset taas eivät, ja ei heidän naisystävillään ole mitään minua vastaan, niinkun ei minulla heitä vastaan, tietenkään :)
missä sitten menee raja ystävyydellä?
noh, mielestäni siinä, etten ikipäivänä voisi kuvitellakkaan seurustelevani, pussailevani, tai panevani kaveria. ei, vaikka kuinka olisi "heikko hetki" ;D
harmi vain, kun kovin moni mies on niin kyyninen asialle. siis jos istumme kaveriporukassa terassilla, niin ei kukaan uskalla tulla "iskemään" minua, kun "kumminkin joku on minun mies, ja muut hänen kavereitaan", siitäkin huolimatta, ettei mitään kosketteluja jne ole.
ja jututkin on sellaisia, että kun kuunteloo, niin hyvin tietää, että kamuja täsä ollaan :)
(puhutaan siis esim. suhteista, niiden monimutkaisuuksista)
Vieläkun löytyisi mies, joka tällaisen asian hyväksyy, ilman, että hänen itsetuntonsa saa "kolhun".
Liian moni seurustelusuhteeni kun on siihen lopahtanut, että mies on ollut mustasukkainen esim siskoni miehelle, minusta siis :S- lempi
mielestäni se, että voiko olla jonkun ystävä ei ole tilastotieteestä kiinni, eli tarkoitan tällä että on aivan ihmiskohtaista, eikä perustu joihin määreisiin siitä, millaisia/mitä ihmiset ovat esim.mies tai nainen yms.
Miespuoliset ystävät ovat kivoja, eikö totta? :)
- totaalinen ...
turnoff ja Goodbye
- lempi
pitäisikö tehdä niin, että sanoisi miespuolisille ystäville, että emme voi enää olla ystäviä, koska haluan keskittyä vain suhteeseeni, ja se on minulle tärkeämpi kuin ystävyyssuhteeni?
- CharlieChaplin
olla mustasukkainen! Mutta ei liian mustis saa olla!
- lempi
vähän mustasukkainen ihminen saa tietysti aina olla. On kuitenkin aivan turhaa moisissa tilanteissa.
Mikäli seurustelisin niin olettaisin, että mieheni haluaisi olla juuri kanssani, niin kuin itsekin haluaisin olla vain hänen kanssaan.
Siksipä ei oikeasti ainakaan itseäni haittaisi, mikäli hänellä olisi naispuolisia ystäviä. Luottaisin niin itsestään selvästi mieheen, että en viitsisi moisesta hermoilla lainkaan. Ja samoin haluaisin, että hän voisi luottaa minuun.
- rge.
Riippuu niin paljon miehestä. Se voi olla huono juttu varsinkin jos satut seurustelemaan. Ihan sama se kai silloin on jos ei tunteet ei ole kummallakaan pelissä.
- lempi
Kyse oli tässä kysymyksessä ihan tavallisista ystävyyssuhteista esim. lapsuudenystäviä, jotka tosiaankin ovat vain ystäviä. Puolin ja toisin, ja aina olleetkin. Samoin sukulaismiehiä, tai sukuun naituja miehiä yms. Ihmisiä, joiden seurassa viihtyy ylipäätään.
En seurustele tällä hetkellä. Jos kuitenkin esim. mainitsisin jollekin miehelle, että on miehiä ystävinä niin säikähtäisikö silloin? Vai mitä ajattelisi? - lempi
lempi kirjoitti:
Kyse oli tässä kysymyksessä ihan tavallisista ystävyyssuhteista esim. lapsuudenystäviä, jotka tosiaankin ovat vain ystäviä. Puolin ja toisin, ja aina olleetkin. Samoin sukulaismiehiä, tai sukuun naituja miehiä yms. Ihmisiä, joiden seurassa viihtyy ylipäätään.
En seurustele tällä hetkellä. Jos kuitenkin esim. mainitsisin jollekin miehelle, että on miehiä ystävinä niin säikähtäisikö silloin? Vai mitä ajattelisi?mainitsisin asiasta miehelle, josta tykkään ja josta olisin kiinnostunut enemmän kuin ystävänä.
- lupelainen
lempi kirjoitti:
mainitsisin asiasta miehelle, josta tykkään ja josta olisin kiinnostunut enemmän kuin ystävänä.
on mies joka on hirveän kiinnostunut mnusta ja itsekin pidän hänestä. kuitenkin puhun jonkin verran miespuolisista ystävistäni ja olen huomannut että se häiritsee häntä. olen yrittänyt sitten puhua heistä hiukan vähemmän ja miespuolisille ystävilleni taas olen puhunut tästä miehestä.
yritän hoitaa ihmissuhteeni niin ettei kukaan loukkaantuisi. nyt on mahdollisuus huomata, että keillä miespuolisilla ystävilläni on taka-ajatuksia ja hyväksyykö tämä minusta kiinnostunut oleva mies myös ystävyyssuhteeni miehiin.
toivon vain etten näin tehdessäni onnistu pilaamaan kaikkea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645626Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204307Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172926- 1712254
- 171946
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1281804- 951377
- 681164
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77998