Onko sillä todellakaan mitään väliä kumpi tulee eikö se ole pääasia,että lapsi on terve ja muuten kaikki on hyvin. Eikö vauvan pitäisi saada olla vauva aina siihen asti kunnes syntyy..Kuitenkaan ei ultratkaan kerro aina sitä totuutta ja mikä pettymys se on sitten vanhemmille kun odotettiinkin tyttöä/poikaa kun niin kerrottiin. Lapsikin varmaan "tuntee" sen pettymyksen. No,moni tietenkin vastaa tähän että tietääpä kumman värisiä vaatteita ostaa...no, kyllä ne vaatteet ehtii ostaa sitten vauvan synnyttyäkin.
Miksi haluatte tietää lapsen sukupuolen?
21
1707
Vastaukset
- Jihuuu
Kun käytiin 4d ultrassa, niin neuvolatäti sitten sen jälkeen totesikin, että siellä taisi hyvin selvitä sukupuolikin, niin sanoin että ei selvinnyt kun ei haluttu sitä selvittää ja hän oli yllättynyt ja sanoi, että ollaan harvinaisia kun ei haluttu tietää etukäteen. Eräs tuttu sanoikin hauskasti, että sehän olisi vähän niinkuin kurkkisi joululahjapaketteja etukäteen :D
Ja itse hoksasin senkin, että vaikka minulla onkin poikatunne tästä vauvasta, niin silti olen alusta alkaen ja nytkin ajatellut että meille tulee vauva - en siis toivonut kumpaakaan. Vaatteitakin ostan nyt vauvalle - neutraalin värisiä, että sopivat molemmille. Minusta on ihan hirveän kivaa pitää se tätä jännitystä yllä sinne synnärille ja siellä sitten vasta saada selville, että kumpi tulee.
Ei kai tuossa nyt kuitenkaan mitään pahaa ole, jos joku ei malta uteliaisuudeltaan ja haluaa tietää sen sukupuolen heti - eihän se tieto ja sukupuolen selvittäminen mitenkään vauvaa vahingoita. Toiset vaan tykkää alkaa etukäteen miettiä vauvaa tyttönä tai poikana. - Hemuli.
Eiköhän se ole KAIKKIEN IHAN OMA ASIA haluaako ottaa selville vai ei.
Pitääkö sekin asia perustella että miksi,kun jonku mielestä ei tarvi ottaa selvää.
Lapsellista tekstiä taas joltaki.- ......
meille sanottiin,että gynekologiliiton mukaan ei saisi edes kertoa onko tyttö vai poika tulossa..
- tiitu-iitu
jos kysyy jotain, jota ei itse ymmärrä. Eri asia sitten se, miten kysymyksen esittää ja pitääkö omaa mielipidettään parempana (vaikkei toista edes ymmärrä)
No asiaan. Minä halusin tietää sukupuolen, sillä mulla on niin vahva tyttötunne, että poika olisi varmasti ollut pettymys. Siis sen vahvan tunteen jälkeen, ei mulla muuten mitään poikia vastaan ole.
Eli en halunnut, että lapsi olisi ollut pettymys millään tasolla, vaikka siitä olisikin päässyt nopeasti yli. Lapsi tuskin sitä pettymystä olisi havainnut mitenkään, mutta itsellä olis saattanut olla aikamoiset morkkikset siitä että on jotenkin pettynyt vauvaan...
- miina
sen sanoisin ettei se ole todellakaan välttämättä mikään PETTYMYS jos ei vauva ole sitä sukupuolta mikä on "ennustettu"! samahan se on jos ET tiedä kumpi tulee, mutta mielessäsi salaa toivot jompaa kumpaa.. ja sitten tuleekin se toinen. tuskin kukaan on pettynyt!
itse halusimme tietää, monesta syystä, eivätkä vaatteet ole yksi niistä. tulee sitten kumpi tulee, olemme vauvasta onnemme kukkuloilla :-))- synnytyssalikätilön
"urani" aikana olen jo kahdesti törmännyt tilanteeseen, missä sekä äiti että isä ovat erittäin voimakkain sanoin kertoneet pettymyksensä, kun syntynyt vauva ei ole ollutkaan sitä sukupuolta kuin oli "luvattu" ultrassa.
Se riipaisee syvältä :(
- merkitystä
mä en ole kummallakaan kerralla halunnut sukupuolta tietää, se oli iloinen yllätys sitten syntymähetkellä. Tietty jokaisella on siihen oikeus näin halutessaan ja onhan vielä paljon näitä lääkäreitä ja kätilöitä jotka sitä ei kerro pyynnöistä huolimatta. Tuli mieleen tähän aiheeseen viitaten et onko kukaan törmännyt sukulaisten/tuttujen taholta siihen että esim. ekan pojan jälkeen oletetaan et perheeseen toivotaan seuraavaksi tyttövauvaa. Meillä on kaksi poikaa ja toista odottaessa tää höpinä tytöstä oli välillä jo ihan rasittavaa. Ja nyt kun udellaan mahdollista kolmatta lasta niin lähes jokaisen kommentti kuuluu että jokohan osaisitte tytön tehdä...argh! itse vastaan piruuttani että kolmatta poikaa toivotaan sitten joskus.. Mut aivan sama, kunhan meille joskus kolmas lapsi suotaisiin ja olisi terve!!!
- Kev82
Eli kyllä, mä olen saanut kuulla tuota tyttö höpinää koko raskausajan. Meillä siis esikoinen on poika ja nyt lähes jokainen sukulainen ja puolituttu olettaa, että me haluttaisiin tyttöä poikaa enemmän. Se tosiaan pistää välillä ärsyttämään! Hulluimmat kommentit on "Kun se nyt olisi tyttö, niin ei teidän tarvitsis tehdä enempää lapsia, kun teillä olis jo kumpaakin sukupuolta" Hei haloo! Minkä ihmeen takia meillä pitäisi olla kumpaakin sukupuolta? Ja eikö tytön ja pojan vanhemmat sitten muka saisi haluta enempää lapsia kun jo kerran kumpaakin sukupuolta löytyy!? Naurettavaa! Ja toinen hyvä kommentti "Kyllä mä teille tyttöä toivon, kun eiköhän jokainen tahdo sekä tytön, että pojan!" Voi aaargh... Mä en toivo tyttöä sen enempää kuin poikaakaan. Tällähetkellä vaan on helpompi kuvitella itsensä poikalapsen äidiksi, mutta se johtuu vain siitä, että esikoisemme on poika!
- Jadekettu
Hei,
meillä ei haluta tietää. Haluamme lapsen olevan terve. Tosin ihanne tilanne olisi, jos saisimme kumpaakin sukupuolta. Tällöin olisi kummallakin vanhemmalla enemmän annettavaa oman elämänsä pohjalta. Mutta pääasiassa että lapsi on terve.
Vaatteita meinaamme ostaa jonkun verran ennen syntymää, mutta sellaisia, että sopivat kummallekin. Ja kyllähän se sininen paita sopii niin pojalle kuin tytöllekin. Ei se minun mielestäni ole niin nukan nuukaa.- voi,voi
Mitä teillä tehdään, jos lapsi ei olekaan terve kuten haluatte?
- ai, ai...
voi,voi kirjoitti:
Mitä teillä tehdään, jos lapsi ei olekaan terve kuten haluatte?
Eiköhän vastannut tarkoittanut juuri sitä samaa mitä suurin osa vanhemmista. Tuskin kukaan toivomalla toivoo vammaista tai sairasta lasta? Tuskinpa sinäkään. Ja vaikka vanhemmat järkyttyisivätkin saatuaan sairaan lapsen, niin tuskin se monella vähentää sitä rakkauden tunnetta omaan pienokaiseen. Minusta voivottelusi on aika lapsellista.
- siipiorava
oltaisi pettyneitä kumpaankaan, uteliaisuuttamme haluaisimme tietää mutta ei Kotkassa kerrota, joten tyydymme siihen. Pääasia on AINA että lapsi on terve ja kaikki hyvin. Rakastamme Tulokastamme oli se sitten tyttö taikka poika. :)
- voi,voi
Ettekö rakasta, ellei se olekaan terve, mikä on teille pääasia?
- ...mutta...
Kuulostaa ehken hullulta, mutta esikoista odottaessa en välittänyt pätkän vertaa. Toista odottaessa taas halusin tietää välttämättä. Mutta syyt olivat jotain aivan muuta kuin tavalliset. Sikiöltä löytyi niskaturvotusta ja kävin punktiossa. Halusin tietää lapseni sukupuolen, jotta voisin valita hänelle sopivan nimen jo ennen syntymää. Kaiken varalta, vaikkei tuloksissa ollutkaan mitään häikkää. Poika ei saanut nimeä, jonka valitsin menetyksen varalta, vaan uuden nimen syntymän jälkeen, koska se todella oli kuin uusi syntymä sekä minulle, että hänelle.
- meillä
ainakin vauva on vauva vaikka tiedetäänkin kumpi tulee.. Ja todellakin jokaisen oma asia haluaako tietää vai ei.. Miks sillä muiden on päätään vaivattava..
- ............
se kuitenkaan loppujen lopuksi teille vain vauva koska olette ostaneet kuitenkin tytölle/pojalle "oikean" värisiä vaatteita jne.
- rv25
Ihan mielenkiinnosta ja käytännön syistä. Siis se on meille aivan sama kumpi tulee (molemmat tietysti salaa toivovat jompaa kumpaa sukupuolta enemmän, mutta niinhän kaikki). Mutta mitä väliä sillä loppujen lopuksi on missä vaiheessa sen sukupuolen saa tietää? Me rakastamme lastamme aivan yhtäpaljon on se tyttö tai poika ja saamme tietää sen sukupuolen sitten ennen vai jälkeen syntymän. Ihan käytännön syistä (talon rakennus menossa) olisimme halunneet sen sukupuolen tietää etukäteen, mutta kun eivät Kotkassa suostuneet sitä katsomaan, niin nyt se tulee yllätyksenä. Nyt on sitten yritetty maalata huone "neutraaliksi" ja kaikkien "tyttö/poika" sisustustuotteiden hankkiminen jää sitten syntymän jälkeen.
Mä en ymmärrä kun ihmiset puhuu siitä, "että sitten on kauhea pettymys synnyttäessä jos se onkin se toinen". Jokainen normaaliälyllä varustettu ihminen tietää, että se ultrasta katsottu sukupuoli EI ole sataprosenttinen, joten yllätysmomentti on vielä olemassa. Ja aivan samanlainen "pettymys" tullee niillekkin, jotka sydämestään toivovat vaikka tyttöä, mutta poika tuleekin synnytyksessä tai toisinpäin, vaikkei sukupuolta ennen synnytystä oliskaan saanut selville. Loppuviimeksi lastaan rakastavat aivan samalla tavalla jokainen vanhempi, eikä jälkikäteen huolisi ketään muuta lapsekseen.- Jihuuu
Viilaanpahan sen verran pilkkua, että kaikki eivät todellakaan toivo salaa jompaa kumpaa sukupuolta. Naurettavia tuollaiset väitökset - vaikka sinä toivotkin, niin se ei tarkoita että myös muut niin tekevät.
- käytännön syyt vaikuttivat
Mieheni ei ole halunnut tietää sukupuolta, ja hänelle olen sitten vaan jättänyt kertomatta. Syy viimeisellä kerralla siihen, että halusin tietää sukupuolen oli se, että en olisi voinut käydä ostoksilla, ja kaikki oli poikien juttuja, koska aikaisemmat kaksi olivat poikia. Se kelpasi lääkärille hyvin syyksi, ja hän käytti aikaa siihen, että varmasti sai oikean tuloksen. Sanoi myös, että ihan varmasti on poika, tulos on ihan varma. Sanoi myös, että pojan pystyy tunnistamaan varmasti hyvillä laitteilla, ja pitkällä kokemuksella.
Mutta kummallakaan kerralla ei ole mitään erehdystä tapahtunut, itseasiassa ensimmäisestäkin olin itse aika varma sukupuolesta, vaikka en sitä etukäteen halunnutkkaan tietää.
Kaikki lapset ovat ihan yhtä rakkaita, enkä ymmärrä mitä pahaa siinä sukupuolen tietämisessä olisi. Jokainen siis tehköön valintansa.
- Minde84
Haluaisin kyllä kovasti tietää kumpi tuolla masussa asustaa, mutta päätettiin kuitenkin odottaa ihan siihen asti kun vauva tulee maailmaan.Mulla on vahva poikaolo, joten haluaisin tietty tietää olenko oikeilla jäljillä...odotellaan kuitenkin:)
- yhen äiti 80
oli maailman ihanin ja jännittävin hetki kun ponnistusvaihe oli lopuillaan ja kätilö kysyi että kumpi tulee ja me miehen kanssa yhteen äänee huudettii et tyttö! ja kätilö veti pojan esii :-) Alettii vaan nauraa kun oli koko raskauden ajan "tyttöolo". En mistään hinnasta antais tota hetkeä pois ottamalla selvää vauvan sukupuolen raskausaikana. Pikkukakkonen syntyy joulukuussa ja on taas ihana jännittää saako esikoinen pikkuveikan vai -siskon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä751430Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2481322Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1521106Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2551088- 51795
- 65774
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em62757Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui39728Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44701- 30647