jatkuva tunnottomuus koko kehossa

outoa

mulla joka paikka tuntuu kokoajan jotenkin 'kevyeltä'. kävelykin on hankalaa kun jalat tuntuu niin kevyeiltä :s ja kädet tuntuu ja myös välillä näyttää oudoilta. vaikea selittää mitä tarkotan.

mikään paikka mun kehossa siis ei ole tunnoton, jos siihen vaikka koskee, mutta sillon kun esim. pitää kättä ilmassa koskematta mihinkään on jotenkin hankala edes tietää onko se edes olemassa...

tunto taitaa olla jotenkin heikko kosketuksessakin ainakin välillä.

välillä oireet helpottaa ja välillä taas pahenee.
tätä oiretta ollut n.vuoden jo, ja kaikenlaisia tutkimuksia tehty. ainoa diagnoosi mitä olen saanut on paniikkihäiriö. toivottavasti tämä ei ole mitään muuta..

aluksi tota 'keveyden tunnetta' tuli paniikkikohtauksien aikana mut jossain vaiheessa se sit jäi vaan päälle ja paniikkikohtauksetkin loppu :o

kenelläkään muulla vastaavaa oreitta ja onko kukaan saannut parannettua tai helpotettua tämmöistä oloansa?

12

2739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräästä

ravinto-oppaasta, miten jonkun hivenaineen tai rasvahapon puutos aiheuttaa kuvaamaasilaista epätodellisuuden tuntemusta.
      En muista mikä aine se oli, mutta psyyken häiriöissä monesti on kyse yksinkertaisesti ravintovääristymistä. Hae kirjastosta kirjallisuutta ja perehdy asiaan.
      Koeta saada ruokavaliosi mahdollisimman terveelliseksi, puhtaita, käsittelemättömiä elintarvikkeita, pois kaikki teollisesti käsitelty ja esimerkiksi aspartamiinia sisältävät limpparit ja muu roskaruoka.

• edelliseen vielä

Hanki joku harrastus tai tee jotain työhommaa, joka on fyysisesti rasittavaa, ja tee sitä säännöllisin välein. Kun ruumis rasittuu väsymykseen asti, se myös rentoutuu. Kaiken sen päälle menet saunaan ja elämäsi alkaa lutviutua ja jäsenetkin "löytyä".
        Minulle tuo tietynlainen keveys on tuttua nuoruudesta pingottavissa tilanteissa, mutta se ei ollut yhtä pahana kuin mitä kerroit.

• ketjun aloittaja
        edelliseen vielä kirjoitti:

Hanki joku harrastus tai tee jotain työhommaa, joka on fyysisesti rasittavaa, ja tee sitä säännöllisin välein. Kun ruumis rasittuu väsymykseen asti, se myös rentoutuu. Kaiken sen päälle menet saunaan ja elämäsi alkaa lutviutua ja jäsenetkin "löytyä".
        Minulle tuo tietynlainen keveys on tuttua nuoruudesta pingottavissa tilanteissa, mutta se ei ollut yhtä pahana kuin mitä kerroit.

Kiitos neuvosta :) todellakin, taidanpa kärsiä jonkun ruoka-aineen puutoksesta, sillä syön erittäin vähän ja yksipuolisesti :s liikuntaakaan en ole harrastanut pitkään aikaan.

täytyypä ottaa asiasta selvää ja kokeilla muuttaa sekä ruoka- että harrastetottumuksia!

:)

• ....

Minulla samanlaista, varsinki jos tulee vastakkaista sukupuolta edustavia vastaan, eli tuntuu kuin kävelisin paikallani niinku en liikkus kuin 10% nopeudella ja että jalat iskis tyhjää.. siis juuri kuin leijus..
      sama sitten kahvilassa kun koitan nostaa pullaa lautaselta niin tuntuu kuin ei voisi kontroloida ruumistaan kun niin kovasti jännitän.

epäilisin että tämä on sama ilmiö kun joku pelätessään laskee allensa, eli virtsarakosta katoaa tunto.

• Ketjun aloittaja

enpä usko että omalla kohdallani tuo on täysin sosiaalista pelkoa mutta osittain kyllä varmastikin. kiva tietää etten ole ainoa tästä leijumisesta & tunnottomuudesta kärsivä :)
        tsemppiä sulle ja toivottavasti saat oireen kuriin.

• outoa täälläkin

Itselläni myös on ollut tälläsiä "kevyeltä" tunnostavia tuntemuksia. Tuntemukset on ollu vasemman puolen raajoissa. Niitä tuntemuksia ei osaa tosiaankaa kovin hyvin selittää. Raajat tuntuu eri parilta ja esim. käsi tuntuu oudolta kun nojaa vaikka seinään tai tarttuu oven ripaan kiinni ja aukasee oven.

mulla on diagnosoitu epilepsia ja lääkitys on aloitettu. Mulla näitä kevyeltä tuntuvia tuntemuksia on olut pari kertaa ennen epileptistä kohtausta jossa alkaa vasen pohje kouristelemaan ja joskus ilman lihas kouristeluja. Mulla nämä kevyt tuntemukset voi olla epilptinen oire. muistaakseini lääkärikin mainitsi jotain tälläistä kun kysyin.

Mutta mula on ollut myös paniikkihäiriötä. paniikkikohtauksen aikana on tullu vasempiin raajoihin nämä "kevyet" tuntemukset ja muutaman kerran myös ihan tuosta vaan ja siitä on sitte iskeny paniikki päälle.

Milestäni minulla nämä "kevyet" tuntemukset vois johtua paniikkihäiriöstä tai sitten epilepsiasta.

Varmaan paniikkikohtauksella ja epilptisellä kohtauksella on jotain tekemistä toistensa kanssa?

Aika sekavasti kirjoitin mutta ei näistä tuntemuksistaa osaa hyvin selittää

Ja mulle on ollut apua kun oon syöny vitamiiinivalmistetta jossa kaikki tärkeät ravintoaiheet.

• nixu69

mulla on kanssa samallaista keveyden tunne ja muutenkin sellanen olo kuin olis jossain muissa maailmoissa,

• edddddddi

Eli siis mullakin on ollu nytten sellasta että mulla lähtee tunto koko kehosta ja musta tulee todella sekava ja välillä ei oikein puhe luonnistu että "sönkötän" jotain ihan ihmeellistä. Oon nyt vasta mennyt lääkäriin tästä ja ne on tutkinu ihan vääriä paikkoija ja tainnuttanu mut rauhottavilla eli ei kauheen ammattimasta meininkiä. Maanantaina ne kai tekee mulle sitten jotain tutkimuksia mun päälle ja toivottavasti sieltä ei löydy mitään vakavaa.

• Mhmm

Mitä tutkimuksissa selvisi?

Mulla ihan samanlainen kevyt/tunnoton tunne kuin ap:llä. Kamalan tuntuista, kun ei tunne omaa kehoaan :(. Mulla muuten myös paniikkihäiriö.

• Mhmm

Nostan vielä, jos huomaisit tuon kysymykseni.

Mulla jatkunut kevyt olo kohta 2 kk. :(

• kukkuuuu.........

Mulla oli vuosia samaa oiretta, olen nimennyt sen ilmapalloefektiksi, välillä oli ilmapallopää ja
      välillä muussa kehossa ja paniikkihäiriötä sairastan.

• Mhmm

Nostanpa tämän taas, jos jollakin olisi jotain sanottavaa.

Mulla kevyt/painoton olo jatkunut jo kohta 6 kk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      462
      2848
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2675
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      272
      1618
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1204
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1145
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      980
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      938
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      909
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      895
    Aihe