Palstaan ohimennen tutustuttuani en voi muuta kuin olla kiitollinen, että olen ns. normaali ihminen enkä kahlittuna vanhoillislestadiolaiseen uskoon. Pyörikää te omissa ahdasmielisissä ympyröissänne, minä ELÄN! Te, jotka olette tyytyväisiä uskossanne, ette tiedä paremmasta elämästä.
En silti jaksa taivutella ketään luopumaan uskostaan, keskityn mieluummin tärkeämpiin asioihin. Vanhoillislestadiolaisuus on vain yksi lukuisista maailman uskonlahkoista, vajavaisille ihmisille ominaista puuhastelua jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Ette ole millään lailla erityisiä.
On se hienoa!
8
810
Vastaukset
- Eetwartti
Säälittäviä raukkojahan nuo ovat, mutta suuri osa heistä ei parammasta tiedä! Ovat vähän kuin häkissä kasvaneet ketut jotka ovat tyytyväisiä oloihinsa eivätkä pyytele parempaa.
Itselleni ns. normaaaleissa ympyröissä kasvaneena tuo ahdasmielinen lahko-elämännalli rajoituksineen, kieltoineen kaikkineen tuntuu kummalliselta. Mutta... pitäähän sitä maailmassa sellaisiakin olla jotka päätään hakkaavat seinään; tällä kertaa sitä virkaa vaan hoitavat vanhoillislestadiolaiset muiden lahkojen kera. - Ei kait siinä mitään
Tosin on olemassa niitä, jotka ovat nähneet tämän teidän "paremman elämänne" elettyään sitä itse ja ovat sen jälkeen saaneet parannuksen armon vl-uskoon. Kuten esim minä. Ja tiedän että en todellakaan jää yhtään mistään paitsi. Mutta sehän ei teitä kiinnosta, eihän?
- nähty
On sitä nähty toistakin puolta.
Vilpittömin mielin on menty veeällien joukkoon ns. maailmasta ja sitten on nähty veeällien raadollisempi puoli...
Mutta eihän se sinua kiinnosta? Eihän?
Nauti olostasi, niin tein minäkin aikani.
Kärsi sitten, jos sen aika tulee. Eikä sitä tulekaan, jos hyvin menee ja jaksaa olla kuuliainen. - Ateisti
nähty kirjoitti:
On sitä nähty toistakin puolta.
Vilpittömin mielin on menty veeällien joukkoon ns. maailmasta ja sitten on nähty veeällien raadollisempi puoli...
Mutta eihän se sinua kiinnosta? Eihän?
Nauti olostasi, niin tein minäkin aikani.
Kärsi sitten, jos sen aika tulee. Eikä sitä tulekaan, jos hyvin menee ja jaksaa olla kuuliainen.Vähän niinkun mullakin. Hohhoijaa!!! Suosittelen lukemaan kirjan jonka nimeä en just nyt muista, mut kirjottaja on Eija Lapinleimu. Siinä se kertoo syömishäiriöistään ja muista ongelmistaan ja niiden hoidosta, mutta myös hyvin hyvin rankasta lapsuudestaan Vl perheessä.
- vielä vl
haluaisi menettää uskoani, vaikka elämäni on todella vaikeaa.:(((
- ilmeisesti myös
luetun ymmärtäminen? Ei kukaan ole puhunut USKON menettämisestä vaan VL:stä! Nehän eivät ole synonyymeja.
- Ateisti
Oon smaa mieltäs iitä, että elämä on paljon onnellisempaa kun on ns. normaali tausta. Eikä ole mitään sääntöjä rajottamassa elämää. Mitä nyt oon lestojen elämää seurannu niin oon kyllä tosi onnellinen, että ei tartte siinä olla mukana! Vuosihan sitä tuli tiiviisti seurattua. Sitten palasin takaisin tähän nomraaliin meininkiin ja oon nyt tasapainosempi kuin koskaan! Saa elää niinkun tykkää!!!!! Se on pääasia, että ittellä on hyvä olo ja saa tehä niitä asioita, joista tykkää.
- elämä maistu,
kannattaisi kokeilla jonkin aikaa elää vanhoillislestadiolaisten oppien mukaan.
Kokeilun jälkeen elämä alkaa taas maistumaan ja entistäkin paremmalle. Kokemusta on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216535Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471847
- 821224
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971022- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.78907Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 31827
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon146751