Voiko ruokatorventulehdus pahentua

vaikka syön Nexiumia 40 mg päivässä ja välillä otan tuplana kun apua en siitä saa? Oon syöny sitä useamman viikon ja nyt kurkussa on hirvee olo. Palantunnetta, hengenahdistusta ja välillä meinaan oksentaa kun kurkkua kivistää niin lujaa. Ja hapot maistuu suussa. Terveyskeskuksen lääkäri sanoi että oireet eivät voi pahentua kun syö lääkettä. Hänen mielestään vika on korvien välissä. Mutta onko?
77571
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

minä olen ottanut maitohapobakteeri kuurin ja on helpannut niistä. ot sinäkin ja osta kunnon maitohappobakteereita alä synteettisä moskaa.

Äänestä

olen syönyt Somacia jo kolme viikkoa ja kurkkuoireet vaan pahenee. Just niin kuin sullakin. Kurkku tuntuu paksulta ja ahtaalta ja yskittää ja astmaoireet pahenee. Mikäköhän tää on?

Äänestä

Minulla on sama vika. Syön Nexiumia jo 5:ttä vuotta, mutta edelleen vaan närästää.Olen myös huomannut, että Gefilus- tai Asidofiluspiimää kun aamulla ensimmäiseksi juo, se lieventää näitä korvennuksia.
Minulla on myös hengenahdistusta ja "poltetta" nenässä, ihan kuin hapot nousisivat nenää pitkin ylös.
Taitavat nämä lääkärit olla vain lääketehtaiden "mannekiineja"?

Äänestä

Aika hyvin olen NYT alkanut selvitä, kun sitkeesti olen noudattanut ruokavalio ohjeita ja aamun aloitan actimel tai vast. jugurttijuomalla. Itselläni huomaan oireiden selvästi pahentuvan, kun "syö liikaa", eli on niin hyvää ruokaa, että tulee himppusen ahnehdittua liikaa. Nyt kun asiaan oikein olen panostanut, on painokin pudonnut nelisen kiloa (en ole "lihava") mikä on ollut ihan tervetullutta pikkuisen keskivartalopaksuuteen taipuvaiselle.

Äänestä

kipukrampeista!
itselläni=pahenee vain.lääkkeistä huolimatta!
mutta se josta olen moneltakin kuullut niin tätä b12 vajetta ei ole mitattu.ja on kuulemma hyvin paljon yhteydessä vatsa/kipu oireisiin.
astmaatikko olen ja b12 todettiin vuosi sitten.elinikäinen hoito!mutta totesivat kuitenkin että vaje ollut luultavasti jo pitkäänkin ja hoitamaton.(olen siis ymmärtänyt että se aiheuttaa tätä vatsalaukun surkastumista!

Äänestä
  • Kumpi olikaan/onkaan ensin: B12-vaje vai vatsalaukun limakalvojen surkastuma?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


neuvokaa kiitos kirjoitti:

vaikka syön Nexiumia 40 mg päivässä ja välillä otan tuplana kun apua en siitä saa? Oon syöny sitä useamman viikon ja nyt kurkussa on hirvee olo. Palantunnetta, hengenahdistusta ja välillä meinaan oksentaa kun kurkkua kivistää niin lujaa. Ja hapot maistuu suussa. Terveyskeskuksen lääkäri sanoi että oireet eivät voi pahentua kun syö lääkettä. Hänen mielestään vika on korvien välissä. Mutta onko?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu