voiko eurooppalaista sähkölaitetta käyttää

huonosti matkalle valmistau...

Voinko käyttää kotimaisia sähkölaitteita amerikoissa pelkällä adapterilla? Voiko 110V virta vahingoittaa laitteita?

7

1406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laitteesta

Tarkista viel herzit mutta ei se 110v
      vahingoita jos laite on 220-240v.
      Se joko ei toimi lainkaan tai sitten
      pelaa todella huonosti/hiljaa.

Hyvä kun et kertonut mistä laitteesta
      on kyse niin ei tarvitse paremmin selostaa ;)

• ei avaudu

ihmeen herzit se sähköteknikko pyytää tarkastaa ? eihän siinä nyt äänen kanssa ole mitään tekemistä ?
        Suurin osa kuten partakoneet, föönit jne toimii 110V ja kun muistaa ostaa vain adapterin. siis sovitteen pistokkeeseen kun jenkeillä oma versio.

• huonosti matkalle valmistau...

hiukset tuli kuiviksi vähemmälläkin teholla, saa nähdä miten akkujen kanssa käy ;)
        kiitos avuista

• teknikko
        ei avaudu kirjoitti:

ihmeen herzit se sähköteknikko pyytää tarkastaa ? eihän siinä nyt äänen kanssa ole mitään tekemistä ?
        Suurin osa kuten partakoneet, föönit jne toimii 110V ja kun muistaa ostaa vain adapterin. siis sovitteen pistokkeeseen kun jenkeillä oma versio.

"Even if voltages are similar, a 60-hertz clock or tape recorder may not function properly on 50 hertz current."

• laturi...
        ei avaudu kirjoitti:

ei toiminut minulla adapterin kanssa USA:ssa. Jouduin ostamaan uuden laturin paikanpäältä (n.13$). Kameran ja videokameran latauksessa sensijaan ei ollut ongelmia. Lataus ongelmat johtuivat nimenomaan väärästä 50Hz taajuudesta, jota kännykän laturini ei tunnistanut.

• aika sentään

Pääsääntö olisi ehkä se, että mitään sellaista sähkölaitetta, joka ei ole nimenomaan matkustavan ihmisen jokapäisäiseen käyttöön tarkoitettu, ei kannata edes raahata mukaan. Eli parranajokone miehillä toimii erittäin suurella todennäköisyydellä.
      Jos muita vehkeitä aikoo ottaa mukaan niin sitten täytyy etsiä joku sähköasioista ymmärtävä tuttava, joka osaa lukea laitteen tyyppikilvistä toimiiko se 110V / 60 Hz verkkosähköllä.
      Ja sitten se toinen juttu, periltä ei kannata ostaa minkäänlaista sähkölaitetta mukana tuotavaksi, ellei ole täsmälleen selvillä itse näistä sähköasioista puhelinstandardeista videostandardeista.
      Ja näiltä palstoilta on turha kysyä laajoja epämääräisiä kysymyksiä.
      Huippuesimerkki turhasta laitteesta voisi olla silitysrauta. Tavallisella eurooppalaisella standardivehkeellä ei taatusti silitetä yhtään mitään jenkkisähköllä.

• Jotain sähköstä tietävä

Joistakin kodinkoneliikkeistä on mahdollista ostaa invertteri joka pystyy muuttamaan tuon 110V/60Hz meillä myynnissä oleviin laitteihin sopivaan muotoon eli 230V/50Hz. Toki samalla pitää myös varmistua siitä että itse pistoke on oikeaa tyyppiä, jotta sen edes saa kiinni siihen pistorasiaan.

Esimerkiksi monissa kannettavan tietokoneen virtalähteissä on tällainen invertteri sisäänrakennettuna jolloin ko. virtalähde toimii niin 110V/60Hz kuin 230V/50Hz -verkoissa. Olen mielestäni kohdannut myös joihinkin puhelimien latureihin joissa on tällainen ominaisuus. Sisäänrakennetun invertterin löytää suurimmalla todennäköisyydella laitteista, joissa on muuntaja. Tämä siitä syystä, että tällöin invertterin lisääminen laitteeseen on huomattavasti halvempaa, kuin laitteeseen joka käyttää suoraan 230V jännitettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe