Olen kysellyt muualtakin ja kyselenpä nyt täälläkin että missähän on vika? Olen 34-vuotias mies ja pettynyt naisiin monta kertaa. Minulla on takanani viisi naissuhdetta. Kaikki ovat päättyneet aina syistä joita minä itse en ole aiheuttanut. Yleisesti ottaen minun on kyllä helppo tutustua hyvinkin viehättäviin naisiin ja muutenkin solmia uusia ihmissuhteita.
Kaikki edellä mainitsemani viisi naissuhdetta ovat kaikki menneet suunnileen saman kaavan mukaan. Ensiksi olemme ihastuneet toisiimme, sitten olemme seurustelleet muutaman kuukauden, minkä jälkeen olemme muuttaneet yhteen. Yhdessä asumisen on kuitenkin suhteissamme aina ollut se lyhin vaihe.
Ihmettelen miksi naiset aina vasta yhteen muutettuamme alkavat näyttää huonoja puoliaan. He ovat aina alkaneet määräillä oli sitten kysymyksessä huonekalut, vapaa-ajan käyttö, ruokaostokset, lemmikkieläimet siivousajankohdat vaatehankinnat ja rahan käyttö yleensä. Eivät tunnu ymmätävän myöskään sitä että aina silloin tällöin haluan tavata myös entisiä kavereitani. Jotenkin he eivät vaan halua ymmärtää sitä että olen melko itsenäinen luonne ja tottunut itse päättämään asioistani. Usein minusta on myös tuntunut että naiset käytöksellään ovat aivan tahallaan ärsyttäneet minua. Miksi naiset eivät voi kertoa todellisesta luonteestaan ja huonoista puolistaan jo seurustelun alkuvaiheessa jolloin emme vielä ole muuttaneet yhteen. Silloinhan suhteenkin voisi lopettaa jo heti alkuvaiheessa. Kaikki tähän astiset suhteet olen joutunut lopettamaan asuttuamme yhdessä vasta muutaman kuukauden.
Siis mitä pitäisi tehdä? Kuinka naisten todellisen luonteen saisi selville jo heti alkuvaiheessa? Välillä tuntuu siltä että oikeanlaisia naisia on mahdotonta tavata ollenkaan.
Mikä vikana?
54
2673
Vastaukset
- heinänteko!
Ongelmasi on hyvin ymmärrettävä mutta kenties katselet sitä liian läheltä kun et ilmiselvää ratkaisua nää itse.
Tottakai pitää saada puoliso-kandidaatin viat selvitettyä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Koska sinulla nyt jo selkeästi on tiedossasi ne pahimmat käpit naisten luonteista - pystyt ratkaisemaan tämän tehtävän laatimalla ns. kyselykaavakkeen. Sitten voit ihan suhteen alkuvaiheessa jo kartoittaa naikkosten todellisen luonteen ja hyllyttää toivottomat tapaukset.
Eli rasti ruutuun vaan ja allekirjoitus neitoselta alle. Toki homma toimii vielä hienommin jos laadit kyselyn pohjalta sopimuksen, joka velvoittaa neitosen olemaan todellisuudessa juuri sitä mitä kertookin olevansa. Uhkasakko valehtelun varalle saattaisi toimia myös - ja ainakin katat osan kustannuksistasi jos taas isket näppisi paskaan!
Tsemppiä! :) - että kakki naiset
maailmassa ovat noita kuvailemiasi pirttihirmuja, enkä usko että kaikki entisesi ovat olleet. Yhdessä asuminen on kompromisseja, niin sinun kuin naisesikin taholta. Jos olet tottunut itse kaikki päättämään olet pulassa, yhdessä asuttaessa on yhdessä päätettävä miten asioissa edetään.
Jos kaikki naisesi ovat ottaneet ohjat käsiinsä teidän yhteen muutettua olet tainnut itse antaa heille väärän kuvan itsestäsi. Jos aina olet antanut naisen passata sinua etkä hänen luonaan ole tehnyt yhtään mitään olettaa nainen ette osaa tehdä mitään.
Kuinka usein on kavereiden näkeminen silloin tällöin, ja mitä näihin kavereiden näkemisiin oikein sisältyy? Jos joka viikonloppu lähdet poikien kanssa radalle kuten olet aina sinkkuna tehnyt niin ei se ole parisuhteessa elämistä ja varmasti naiset laittavat kapuloita rattaisiin!
Oikea mutta ei helpoin tapa aloittaa vian etsiminen kariutuneisiin suhteisiin on katsoa peiliin ja miettiä omaa käytöstä. Usein omalla käytöksellä saa paljon aikaan suhteessa, niin positiivista kuin negatiivistakin.- myös minä
Jos sama tilanne on toistunut jo useamman kerran, niin katsoisin kyllä ensimmäisenä sinne peiliin. Tuskinpa yksin naisia voit syyttää.
Yllättävän moni muu mies kuitenkin kykenee asumaan naisen kanssa yhdessä. Mutta se vaatii kompromisseja, toisen arvostamista, kuuntelemista... Luultavasti jotain sellaista, jota et välttämättä itsenäisenä ihmisenä hallitse. - pettynyt
Kuitenkin tiedän ymmärtäväisiä naisia olevan olemassa. Olen usein kadehtinut kavereitani joilla on ollut onnea naisen "valinnassa". Eräskin kavereistani on ollut naimisissa saman naisen kanssa jo kaksitoista vuotta ja pariskunta näyttää hyvin onnelliselta. Heillä on kaksi lastakin.
Tiedän että oikeanlaisiakin naisia on olemassa, kun vaan jostain löytäisi sellaisen.
Voihan olla että minussakin jotain vikaa on, mutta esim. tanssiravintoloissa minulla synkkaa naisten kanssa tosi hyvin, joten tuskinpa aivan toivoton tapauskaan olen. - kaverisi joka
pettynyt kirjoitti:
Kuitenkin tiedän ymmärtäväisiä naisia olevan olemassa. Olen usein kadehtinut kavereitani joilla on ollut onnea naisen "valinnassa". Eräskin kavereistani on ollut naimisissa saman naisen kanssa jo kaksitoista vuotta ja pariskunta näyttää hyvin onnelliselta. Heillä on kaksi lastakin.
Tiedän että oikeanlaisiakin naisia on olemassa, kun vaan jostain löytäisi sellaisen.
Voihan olla että minussakin jotain vikaa on, mutta esim. tanssiravintoloissa minulla synkkaa naisten kanssa tosi hyvin, joten tuskinpa aivan toivoton tapauskaan olen.on ollut 12v. naikkareissa, bongasiko hän vaimonsa tanssiravintolasta?
Nykyään naiset tanssiravintoloissa eivät välttämättä hae sitä loppuelämän kestävää suhdetta, nyt on naisten markkinat ja naisilla lupa tehdä sitä mit ämiehet ova tehneet iät ja ajat.
Hetken aikaa voi tullakin toimeen hyvin (viittaan tähän tanssiravintolajuttuun), kyllähän sitä aina yleensä ensi tapaamisilla ollaan yleisten käytöstapojen mukaan, eli en näillä ravintola onnistumisilla kuitenkaan sanoisi että sinä täysin vaiton ja puhdas pulmunen olet.
Ja oletko aivan varma että ystävilläsi ei ole ongelmia vaomojensa kanssa? Yleensä parisuhteen kaikista ongelmista ei jutella ystävien ja kavereiden kanssa, on joitain asioita joista ei vain puhuta suhteen ulkopuolella!
Et vielä mininnut miten usein haluat mennä vapaasti kavereidesi kanssa, joka viikonloppu, kerran kuussa? - pettynyt
kaverisi joka kirjoitti:
on ollut 12v. naikkareissa, bongasiko hän vaimonsa tanssiravintolasta?
Nykyään naiset tanssiravintoloissa eivät välttämättä hae sitä loppuelämän kestävää suhdetta, nyt on naisten markkinat ja naisilla lupa tehdä sitä mit ämiehet ova tehneet iät ja ajat.
Hetken aikaa voi tullakin toimeen hyvin (viittaan tähän tanssiravintolajuttuun), kyllähän sitä aina yleensä ensi tapaamisilla ollaan yleisten käytöstapojen mukaan, eli en näillä ravintola onnistumisilla kuitenkaan sanoisi että sinä täysin vaiton ja puhdas pulmunen olet.
Ja oletko aivan varma että ystävilläsi ei ole ongelmia vaomojensa kanssa? Yleensä parisuhteen kaikista ongelmista ei jutella ystävien ja kavereiden kanssa, on joitain asioita joista ei vain puhuta suhteen ulkopuolella!
Et vielä mininnut miten usein haluat mennä vapaasti kavereidesi kanssa, joka viikonloppu, kerran kuussa?Näen tuon omasta mielestäni onnellisen pariskunnan keskimäärin ehkä kerran kuukaudessa. Koskaan heillä ei ole ainakaan silloin ollut mitään riitoja ja aina he kertovat, kuinka hyvin heillä asiat ovat ja kuinka onnellisia ovat. Muistelen että he tapasivat aikoinaan opiskelijoiden kevätjuhlissa.
Vanhojen kavereiden kanssa olisin halunnut mennä ainakin kerran kahdessa viikossa. Nyt taas kun olen vapaa voidaan kokoontua useamminkin. - ihan muualta
pettynyt kirjoitti:
Näen tuon omasta mielestäni onnellisen pariskunnan keskimäärin ehkä kerran kuukaudessa. Koskaan heillä ei ole ainakaan silloin ollut mitään riitoja ja aina he kertovat, kuinka hyvin heillä asiat ovat ja kuinka onnellisia ovat. Muistelen että he tapasivat aikoinaan opiskelijoiden kevätjuhlissa.
Vanhojen kavereiden kanssa olisin halunnut mennä ainakin kerran kahdessa viikossa. Nyt taas kun olen vapaa voidaan kokoontua useamminkin.oman kumppanini löysin harrastustoiminnasta.
En usko, että mistään tanssilavoilta tai baareista löytää loppuiäksi seuraa, vakituista pitkäaikaista. Kavereillakin samat kokemukset. Kunnon puoliso on löytynyt aina jostain muualta. Itse asiassa olin kaasona häissä, missä pari oli tavannut koirapuistossa ja siitä se lähti.
Olen muitten kirjoittajien kanssa samaa mieltä, että vaikutat hiukan itsekkäältä, sillä 5 suhdetta ja kaikki SAMASTA syystä menneet pieleen. Katso sinne peiliin. Oletko valmis antamaan omastasi, jakamaan ilot ja surut ja tekemään toisenkin ihmisen puolesta jotain? Suhde on aina molemminpuolista jaksamista, yrittämistä, tukemista ja jakamista. Molempien pitää osallistua, ei riitä, että toinen vaan roikkuu mukana. - voi löytää oman
ihan muualta kirjoitti:
oman kumppanini löysin harrastustoiminnasta.
En usko, että mistään tanssilavoilta tai baareista löytää loppuiäksi seuraa, vakituista pitkäaikaista. Kavereillakin samat kokemukset. Kunnon puoliso on löytynyt aina jostain muualta. Itse asiassa olin kaasona häissä, missä pari oli tavannut koirapuistossa ja siitä se lähti.
Olen muitten kirjoittajien kanssa samaa mieltä, että vaikutat hiukan itsekkäältä, sillä 5 suhdetta ja kaikki SAMASTA syystä menneet pieleen. Katso sinne peiliin. Oletko valmis antamaan omastasi, jakamaan ilot ja surut ja tekemään toisenkin ihmisen puolesta jotain? Suhde on aina molemminpuolista jaksamista, yrittämistä, tukemista ja jakamista. Molempien pitää osallistua, ei riitä, että toinen vaan roikkuu mukana.kullan. Me tavattiin baarissa, vaihdettiin puh.nrot ja nähtiin seuraavan kerran selvin päin, eli ei käyty ensin hässimässä kännissä vaan käytiin ihan oikeilla treffeillä ja tutustuttiin rauhassa! Yhteen törmääminen vaan tapahtui baarissa!
- bambi800
Vastaus piilee siinä, että sinä olet luonteeltasi itsenäinen ym ym mitä oletkin, eli vedät puoleesi naisia jotka ovat kuin magneetti sinun kanssasi: täysin vastakohta.
Ihmiset vain tuntevat vetoa erilaisiin ihmisiin kuin itse´ovat. Voit toki kokeilla seurustelua samantyylisen naisen kanssa kun itse olet, mutta voin taata ettet suuria tunteita tunne.
Hyväksy se että vastakohdat vetävät toisiaan, ja elä normaalisti, elä muutu toisten takia, vaan ole aidosti se mitä olet. mutta tietenkin, vähän epäitsekkyyttä mukaan.
koska tärkeintä on varmaan kuitenkin se rakkaus ja tunne, kuin se että vietätkö elämäsi samanlaisen ihmisen kanssa kuin itse olet, oppimatta niitä suurimpia asioita mitä erilaisen ihmisen kanssa tielle sattuu. Vai mitä?
Ja kantsii muistaa myös se, että naiset on aina naisia, ja miehet miehiä! hyväksytään toistemme erilaisuus!! - Pasi
Mitä kauemmin asuu yksin sitä vaikeampi on muuttaa yhteen jonkun toisen kanssa kun on rakentanut kotinsa mieleisekseen ja tavat ovat pinttyneet.
Mainitse että naiset näyttävät huonot puolensa vasta muutettuanne yhteen. Anna naisen määräillä pikkuaisoista kuten sisustuksesta ja ruokaostoksista, lemmikeistä jos hän hoitaa ne itse jne. Kannusta häntä päätöksissään ja tue hänen näkemyksiään. Päätä sinä minkälaisella autolla ajetaan ja hanki naista tyydyttävä asunto ja päätä sinä miltä alueelta. Tee välillä just niin kuin siuna itseäsi huvittaa, se pitää vaimoasi hieman hereillä, kuten että käyt kavereiden kanssa kaljalla halusi hän sitä tai ei.- pettynyt
Yleensä kun kerroin naisystävilleni että olen lähdössä vanhoja kavereita tapaamaan, he ilmoittivat itse lähtevänsä tapaamaan omia tuttujaan. No, siinähän olikin sitten aina iso riita seurauksena. Joskus piti jättää kokonaan menemättä. Ainoastaan yksi naisystävistäni oli sellainen joka antoi minun mennä vapaasti. Hän oli sitten muuten sellainen että totesin parhaaksi lopettaa yhdessä olemisen.
- olisi saaneet
pettynyt kirjoitti:
Yleensä kun kerroin naisystävilleni että olen lähdössä vanhoja kavereita tapaamaan, he ilmoittivat itse lähtevänsä tapaamaan omia tuttujaan. No, siinähän olikin sitten aina iso riita seurauksena. Joskus piti jättää kokonaan menemättä. Ainoastaan yksi naisystävistäni oli sellainen joka antoi minun mennä vapaasti. Hän oli sitten muuten sellainen että totesin parhaaksi lopettaa yhdessä olemisen.
meenä tapaamaan omia tuttuja jos sinä menet tapaamaan omia tuttujasi? Mikä pakko heidän on jäädä yksin kotiin? Ja kun kerroit tästä ystäväparikunnastasi, miksette voi tavata sinun ystäviä yhdessä jos kerran muutkin kaverisi näkevät kavereitaan puolisonsa kanssa?
Meillä ei kavereiden kanssa lähdetä kaljalle kahta kertaa kuukaudessa. Kaverit poikkeavat meillä kahvilla tai sitten itse poikkeamme heidän luona mutta baareissa ravaaminen ja kaljalla istuminen on jätetty vähemälle. Itse en hek.koht. hyväksyisi noin usein tapahtuvaa kaljoittelua mutta taidan sitten olla tällainen kuvailemasi hirmu...
Me haluamme viettää aikaa toistemme kanssa vaikka yhdessä asummekin, ei meille riitä nukkuminen samassa sängyssä. Nytkin edellisenä viikonloppuna emme nähneet ketään kavereistamme vaan olimme yhdessä, kävimme kävelyllä, juttelimme ja paistattelimme auringossa ja toistemme rakkaudessa. Taidat itse olla se suhteen hirmuhallitsija ja naisesi ovat vain pyristelleet otteessasi... - vitsailetko?
pettynyt kirjoitti:
Etkö siis antaisi naisellesi samoja oikeuksia - käydä tapaamassa yksin omia kavereitaan?
Vai mistä kamala riita?? - pettynyt
vitsailetko? kirjoitti:
Etkö siis antaisi naisellesi samoja oikeuksia - käydä tapaamassa yksin omia kavereitaan?
Vai mistä kamala riita??Niin, ehkä olisi ollut parempi antaa periksi ja antaa naisystävienikin mennä vapaasti tapaamaan tuttujaan. Tuli vaan aina mieleen että mihkähän menevät. Naisystävilläni ei minun suhteeni ollut mitään syytä epäilyihin koska olin heille aina ehdottoman uskollinen, niin kauan kuin suhteemme kestivät. Eivät he koskaan maininnetkaan epäilevänsä minua mistään.
- kummastella miksi
pettynyt kirjoitti:
Niin, ehkä olisi ollut parempi antaa periksi ja antaa naisystävienikin mennä vapaasti tapaamaan tuttujaan. Tuli vaan aina mieleen että mihkähän menevät. Naisystävilläni ei minun suhteeni ollut mitään syytä epäilyihin koska olin heille aina ehdottoman uskollinen, niin kauan kuin suhteemme kestivät. Eivät he koskaan maininnetkaan epäilevänsä minua mistään.
suhteesi eivät kestä!!!!!!!
HALOOO!!!!!!
Itsessäsi se vika on, molemminpuolinen luottamus on suhteen avainsana!!!! Jos et luota naiseesi ei suhde voi kestää! Ja miksi sinä edes epäilet, onko joku sitten pettänyt sinua? Eivät kaikki naiset petä!!!!!
Tässä törmäämme taas miesten mahtaviin älynlahjoihin. Kaikki naiset ovat pettäviä horatsuja eikä niitä ikinä saa pästää minnekään (ja aivan kuin miehet voisivat päättää mitä naiset tekevät varsinkin jos itse lähtevät baanalle). Naiset vain nyrkin ja hellan väliin ja itse saa mennä, tulla ja touhuta miten vaan lystää.
Katso sinne peiliin, sieltä se vika epäonnistuneisiin suhteisiin löytyy! Jos kahlitset toista et voi olettaa hänen suovan vapautta sinulle! Ja kysäse piruuttasi siltä onneliselta pariskunnalta että luottavatko he toisiinsa 100%, antaako mies vaimonsa mennä myös hänen omien ystävien kanssa, ihan vaan tyttöporukassa! - vitsailetko?
pettynyt kirjoitti:
Niin, ehkä olisi ollut parempi antaa periksi ja antaa naisystävienikin mennä vapaasti tapaamaan tuttujaan. Tuli vaan aina mieleen että mihkähän menevät. Naisystävilläni ei minun suhteeni ollut mitään syytä epäilyihin koska olin heille aina ehdottoman uskollinen, niin kauan kuin suhteemme kestivät. Eivät he koskaan maininnetkaan epäilevänsä minua mistään.
...siis olipa hauska juttu :)
- oletko mustasukkainen
pettynyt kirjoitti:
Vaikutatpa mustasukkaiselta. Jos itse olet lähdössä kaljalle, niin mitä sinä siitä estelet, jos toinenkin menee omien kavereittensa kanssa?
Toit taas yhden itsekkään puolesi esille kommentissasi. En enää yhtään ihmettele, miksi viisi naista on jo lopettanut suhteen kanssasi. - suhde toimii
olisi saaneet kirjoitti:
meenä tapaamaan omia tuttuja jos sinä menet tapaamaan omia tuttujasi? Mikä pakko heidän on jäädä yksin kotiin? Ja kun kerroit tästä ystäväparikunnastasi, miksette voi tavata sinun ystäviä yhdessä jos kerran muutkin kaverisi näkevät kavereitaan puolisonsa kanssa?
Meillä ei kavereiden kanssa lähdetä kaljalle kahta kertaa kuukaudessa. Kaverit poikkeavat meillä kahvilla tai sitten itse poikkeamme heidän luona mutta baareissa ravaaminen ja kaljalla istuminen on jätetty vähemälle. Itse en hek.koht. hyväksyisi noin usein tapahtuvaa kaljoittelua mutta taidan sitten olla tällainen kuvailemasi hirmu...
Me haluamme viettää aikaa toistemme kanssa vaikka yhdessä asummekin, ei meille riitä nukkuminen samassa sängyssä. Nytkin edellisenä viikonloppuna emme nähneet ketään kavereistamme vaan olimme yhdessä, kävimme kävelyllä, juttelimme ja paistattelimme auringossa ja toistemme rakkaudessa. Taidat itse olla se suhteen hirmuhallitsija ja naisesi ovat vain pyristelleet otteessasi...Tuo on just suhteen toimivuuden perusjuttu. Annetaan periksi omista menoista ja ollaan yhdessä. En minäkään suostuisi omassa suhteessa, että toinen menisi joka vkl kavereitten kanssa ulos. Meillä käydään noin 4 kertaa vuodessa baarissa ja silloinkin yhdessä ja kaveriporukalla. Muutoin vietämme viikonloput reissaten lähiseudulla tai otamme pihalla aurinkoa, käymme kahviloissa, elokuvissa tai kahvittelemme ystäviemme kanssa. Olemme toisillemme parhaat ystävät ja näin on hyvä olla kummallakin. Nautitaan toistemme seurasta tosi paljon. Tärkeet asiat päätetään yhdessä. Pikkujutut kumpikin päättää itse, mutta me nautitaan siitä, että voidaan mennä vaikka yhdessä ostaan uudet verhot ja käydä samalla kahviloissa ja kaupungilla. Jotkut entiset kaverit luulee, että olen tossun alla, mutta väärässä ovat. Tästä elämästä nauttii todella kun on ihminen vierellä joka on kaikki kaikessa ja myös itse saa olla hänelle kaikki kaikessa. Rakastaa täysillä. Tuntuu paremmalta kuin jätkäporukassa kalja savuisessa baarissa!
Ehkä et näe siinä naisessa muuta kuin panopuun tai siivoojan, et arvosta tarpeeksi, tai jotakin. Et sinä voi odottaa häneltä että hän jää kotiin siivoamaan kun sinä menet kaljalle. Ei suhde kestä sillä tavalla.
- pöllämystynyt
Siis mitkä "luonteenpiirteet" mielestäsi ovat aiheuttaneet tuon että olet joutunut suhteet lopettamaan heti alkuunsa?
Millaista naista oikeastaan etsit?- pettynyt
En osaa sen tarkemmin kuvailla kysymiäsi luonteenpiirteitä. Muutaman kuukauden yhdessä asumisen jälkeen vaan tuntui siltä että naiset muuttuivat erilaisiksi pikkuhiljaa. Olenkin usein miettinyt että teeskentelevätkö naiset vaan suhteen alussa olevansa viehättävämpiä kuin todellisuudessa ovatkaan. Ehkä se luonteenpiirre naisessa jota arvostan on rehellisyys ilman mitään teeskentelyä.
Niin, millaista naista etsin? Sellaista jonka kanssa tulisi toimeen pitemmänkin ajan, mieluummin loppuelämän ajan. - onnistuuko?
pettynyt kirjoitti:
En osaa sen tarkemmin kuvailla kysymiäsi luonteenpiirteitä. Muutaman kuukauden yhdessä asumisen jälkeen vaan tuntui siltä että naiset muuttuivat erilaisiksi pikkuhiljaa. Olenkin usein miettinyt että teeskentelevätkö naiset vaan suhteen alussa olevansa viehättävämpiä kuin todellisuudessa ovatkaan. Ehkä se luonteenpiirre naisessa jota arvostan on rehellisyys ilman mitään teeskentelyä.
Niin, millaista naista etsin? Sellaista jonka kanssa tulisi toimeen pitemmänkin ajan, mieluummin loppuelämän ajan.Ihan itsesi vuoksi kannattaisi yrittää vastata edes tähän kysymykseen:
Millaisen naisen kanssa sitten et tule toimeen? - LUOTA NIIHIN
pettynyt kirjoitti:
Niin, millaista naista etsin? Sellaista jonka kanssa tulisi toimeen pitemmänkin ajan, mieluummin loppuelämän ajan.naisiin niin ne voi hetkeksi jäädäkin sinun viereen!!!!!!!
Jos aina olet epäilemässä etkä ikinä päästä minnekään ilman kamalaa riitaa ja toisen syyllistämistä niin ei sitä kukaan hymysuin kauaa katsele. LUOTTAMUSTA MOLEMMIN PUOLI!!!!!! - pettynyt
onnistuuko? kirjoitti:
Ihan itsesi vuoksi kannattaisi yrittää vastata edes tähän kysymykseen:
Millaisen naisen kanssa sitten et tule toimeen?Vaikea kysymys. Tiedän vaan että ainakaan noiden edellä mainitsemieni naisten kanssa en olisi viihtynyt kovinkaan pitkää aikaa. En nyt viitsi tässä alkaa tarkemmin kertoa, millaisia he olivat.
Ajattelin aina että on parempi lopettaa suhde jo näinkin alkuvaiheessa ja panostaa sitten vaikkapa johonkin uuteen yritykseen. Korostan kuitenkin sitä että en missään nimessä ole mikään kukasta kukkaan lentävä naistenmies vaan aivan tavallista perhe-elämää arvostava. Kun vaan löytäisin sen oikean! - seurustelisit
pettynyt kirjoitti:
Niin, millaista naista etsin? Sellaista jonka kanssa tulisi toimeen pitemmänkin ajan, mieluummin loppuelämän ajan.vähän pidempään, että ehditte tutustua toisiinne kunnolla ennen yhteenmuuttoa.
Omissa asenteissasi on kyllä jotain pahasti vialla, minulle et ainakaan kelpaisi, sori vaan.
Parisuhde on kompromissejä ja rakkautta ja luottamusta. Yhdessä tehdään asioita ja sovitaan pelisäännöt.
Ilmeisesti olet itse muuttunut yhteen muutettuanne kotityranniksi (ulosmenokielto) ja se heijastuu naisenkin käytöksessä.
Ei kun peilin eteen! - kyllä minullekaan
seurustelisit kirjoitti:
vähän pidempään, että ehditte tutustua toisiinne kunnolla ennen yhteenmuuttoa.
Omissa asenteissasi on kyllä jotain pahasti vialla, minulle et ainakaan kelpaisi, sori vaan.
Parisuhde on kompromissejä ja rakkautta ja luottamusta. Yhdessä tehdään asioita ja sovitaan pelisäännöt.
Ilmeisesti olet itse muuttunut yhteen muutettuanne kotityranniksi (ulosmenokielto) ja se heijastuu naisenkin käytöksessä.
Ei kun peilin eteen!kelpaisi. On aika vaikea arvella miksi naisesi ovat "muuttuneet" kun et suostu heistä mitään kertomaan. Itse kuulostat kyllä aika tyrannilta enkä usko että olet kovinkaan helppo kumppani.
Avarra omaa ajatusmaailmaasi, joku nainen joskus jopa ehkä saattaa olla pettämättä (nimim. ikinä en ole pettänyt ja nyt onnellisesti avossa ja kihloissa ennen petetyn kanssa) ja luota naisiin.
Kauan yksin eläneen on vaikea oppia tekemään kompromisseja, me keskustelimme monesta asiasta kumman tapa on se fiksumpi, ja se kumpi oli fiksumpi tapa otimme sen yhteiseen käyttöön. Jokaiseen talouteen on yhdessä sovittava ne pelisäännöt etkä voi olettaa että vain sinun tapasi ovat niitä oikeita, joskus naisella saattaa olla järkevämpi tyyli hoitaa asioita!
Ota se peili nyt kauniiseen käteen ja aloita itsesi analyysi, ehkä sitten saat pysyvän heilan! - pettynyt
seurustelisit kirjoitti:
vähän pidempään, että ehditte tutustua toisiinne kunnolla ennen yhteenmuuttoa.
Ei kun peilin eteen!Uskon kuitenkin vielä joskus löytäväni sen oikean. Ajattelen että kokemani naissuhteet ovat kuitenkin olleet hyvää opetusta henkilökohtaisessa elämänkoulussani ja aion pitää niistä saamani opit mielessäni. Joka tapauksessa naiset on jollain tavalla saatava paljastamaan todellinen luonteensa ennen yhteen muuttamista. Mielestäni se on yksi perusedellytyksiä suhteen onnistumiselle.
Olisi varmaan parempi pitää jonkin verran taukoa yrityksissä ja miettiä asioita rauhassa. Sen olen kuitenkin päättänyt että ensi kerralla olen varovaisempi enkä enää suin päin lähde suhteeseen kenen naisen kanssa tahansa, mutta eiköhän se oikea vielä jostain löydy. - usko elää
pettynyt kirjoitti:
Uskon kuitenkin vielä joskus löytäväni sen oikean. Ajattelen että kokemani naissuhteet ovat kuitenkin olleet hyvää opetusta henkilökohtaisessa elämänkoulussani ja aion pitää niistä saamani opit mielessäni. Joka tapauksessa naiset on jollain tavalla saatava paljastamaan todellinen luonteensa ennen yhteen muuttamista. Mielestäni se on yksi perusedellytyksiä suhteen onnistumiselle.
Olisi varmaan parempi pitää jonkin verran taukoa yrityksissä ja miettiä asioita rauhassa. Sen olen kuitenkin päättänyt että ensi kerralla olen varovaisempi enkä enää suin päin lähde suhteeseen kenen naisen kanssa tahansa, mutta eiköhän se oikea vielä jostain löydy.mutta haluaisin sinulta kuitenkin vielä kannanoton siihen että miksi olet ollut niin tiukka naistesi tuttavien tapaamiseen. Onko sinua joskus petetty todella pahasti? Ja oikeasti kysy tältä onnelliselta parilta heidän taikojaan onnelliseen liitton jos ovat tosiystävi kertovat kyllä miten he ovat saaneet liittonsa pysymään onnellisena 12 vuotta.
Ja ihan vain vinkkinä, et voi olettaa että nainen on kaksi viikonloppua kuukaudessa yksin kotona kun sinä huitelet kavereiden kanssa baareissa, on häneläkin oltava muutakin elämää kuin sinä ja yksin kotona nyhjääminen! - pettynyt
usko elää kirjoitti:
mutta haluaisin sinulta kuitenkin vielä kannanoton siihen että miksi olet ollut niin tiukka naistesi tuttavien tapaamiseen. Onko sinua joskus petetty todella pahasti? Ja oikeasti kysy tältä onnelliselta parilta heidän taikojaan onnelliseen liitton jos ovat tosiystävi kertovat kyllä miten he ovat saaneet liittonsa pysymään onnellisena 12 vuotta.
Ja ihan vain vinkkinä, et voi olettaa että nainen on kaksi viikonloppua kuukaudessa yksin kotona kun sinä huitelet kavereiden kanssa baareissa, on häneläkin oltava muutakin elämää kuin sinä ja yksin kotona nyhjääminen!En kyllä koskaan kuullut että naisystäväni olisivat pettäneet minua, mutta näin jälkeen päin voisin kuvitella että se olisi ollut täysin mahdollista sillä tilaisuuksia heillä olisi ollut. Olen joskus jopa miettinyt, että se miksi he muuttuivat yhdessä asumisemme aikana, olisikin johtunut juuri siitä että he tapailivat toisia miehiä. Tuskinpa kaikki mutta ainakin joku. Yleensä olimme kumpikin päivät pitkät töissä ja tapasimme toisemme joskus hyvinkin myöhään illalla.
Luulen että tuttavapariskuntani onnellisuuden salaisuus on siinä että mies on aikoinaan tavannut naisen joka on aika suvaitsevainen eikä turhista nipota. Kaiken lisäksi tuolla kaverini vaimolla on melko hyvät taloudelliset lähtökohdat jo lapsuuden kodistaan. Luulen että juuri tuo taloudellinen vaurauskin antaa oman osuutensa heidän onneensa. - kovinkin suhteellista
pettynyt kirjoitti:
En kyllä koskaan kuullut että naisystäväni olisivat pettäneet minua, mutta näin jälkeen päin voisin kuvitella että se olisi ollut täysin mahdollista sillä tilaisuuksia heillä olisi ollut. Olen joskus jopa miettinyt, että se miksi he muuttuivat yhdessä asumisemme aikana, olisikin johtunut juuri siitä että he tapailivat toisia miehiä. Tuskinpa kaikki mutta ainakin joku. Yleensä olimme kumpikin päivät pitkät töissä ja tapasimme toisemme joskus hyvinkin myöhään illalla.
Luulen että tuttavapariskuntani onnellisuuden salaisuus on siinä että mies on aikoinaan tavannut naisen joka on aika suvaitsevainen eikä turhista nipota. Kaiken lisäksi tuolla kaverini vaimolla on melko hyvät taloudelliset lähtökohdat jo lapsuuden kodistaan. Luulen että juuri tuo taloudellinen vaurauskin antaa oman osuutensa heidän onneensa."Luulen että tuttavapariskuntani onnellisuuden salaisuus on siinä että mies on aikoinaan tavannut naisen joka on aika suvaitsevainen eikä turhista nipota."
Mikä on kenenkin kohdalla turhasta nipottamista.
"Kaiken lisäksi tuolla kaverini vaimolla on melko hyvät taloudelliset lähtökohdat jo lapsuuden kodistaan. Luulen että juuri tuo taloudellinen vaurauskin antaa oman osuutensa heidän onneensa. "
Eli etsit vässykkänaista joka on rikkaasta perheestä, aika mahdoton yhtälö...
Suosittelisin sinulle kyllä itseesi katsomista ja mieti kunnolla miksi sinulla olisi suhteessa vapaus mennä, tulla ja touhuta mutta naisen pitäisi istua kotona ruokapata lämpimänä odottamassa sinua...
kirjoituksestasi paistaa todella hyvin läpi sinun huono itsetuntosi, jokaisella on tilaisuuksia pettää, niin myös sinulla. Hyvässä ja vakaassa parisuhteessa ei ole syytä pettää. Ja tiesitkö sitä että huonolla itsetunnolla tuot todella raskaan lastin suhteeseen, ei nainen jaksa pönkittää sinua ja huolehtia töistään, itsestään ja kodista!
Ole sen verran mies ettet vieritä kaikkea syytä suhteiden kariutumisesta naisten niskaan, on sinullakin oltava jotain osaa niiden epäonnistumiseen! - luulo ei ole tiedon väärti
pettynyt kirjoitti:
En kyllä koskaan kuullut että naisystäväni olisivat pettäneet minua, mutta näin jälkeen päin voisin kuvitella että se olisi ollut täysin mahdollista sillä tilaisuuksia heillä olisi ollut. Olen joskus jopa miettinyt, että se miksi he muuttuivat yhdessä asumisemme aikana, olisikin johtunut juuri siitä että he tapailivat toisia miehiä. Tuskinpa kaikki mutta ainakin joku. Yleensä olimme kumpikin päivät pitkät töissä ja tapasimme toisemme joskus hyvinkin myöhään illalla.
Luulen että tuttavapariskuntani onnellisuuden salaisuus on siinä että mies on aikoinaan tavannut naisen joka on aika suvaitsevainen eikä turhista nipota. Kaiken lisäksi tuolla kaverini vaimolla on melko hyvät taloudelliset lähtökohdat jo lapsuuden kodistaan. Luulen että juuri tuo taloudellinen vaurauskin antaa oman osuutensa heidän onneensa.Tuota mä tunnen aikankin monta tosi tiukilla taloudelisesti elävää lapsiperhettä, esim. toinen opiskelija ja toinen joutunut työttömäksi irtisanomisissa jne. Silti ne on onnellisia, vaikka paljon meneekin voimia siihen, että lasketaan miten tullaan toimeen päivästä toiseen, etsitään uutta työpaikkaa ja pidetään lapsista huolta. Ei se raha ole se, mikä suhteen panee toimimaan.
Oothan nähnyt, että Merikukka ja Hjalliskin erosi, vaikka ovat tosi rikkaita eikä ole mitään taloudellisia huolia. Hjallis lähti Leenan luota ja meni Merikukan kans. Ei sen paremmin käynyt lopputulos vaikka nainen vaihtui ja rahaa on. Ei se raha tee onnelliseksi vaan se suhteen laatu. MIten puolisot huomioivat toisiaan.
- eräs....
"Kaikki ovat päättyneet aina syistä joita minä itse en ole aiheuttanut"
Ehkäpä tässä syy. Jos aina näet viat vain muissa, niin et voi kovinkaan paljoa tehdä korjataksesi asioita. Sen sijaan, jos miettisit miten oma käytöksesi vaikuttaa naisten käytökseen, niin voisit päästä paljon pidemmälle.
Monien mielestä liian itsenäinen luonne on jo aikas iso vika suhteessa sillä, vaikka itsenäisyys sinänsä on hyve niin parisuhde on kuitenkin aina ennen muuta yhteisyritys, jossa pitää osata jakaa ja puhaltaa yhteen hiileen, ei omaan suuntaan. Vaikuttaisi myös siltä, että olet hirvittävän tarkka siitä, että saat itse tehdä päätökset. Tämä ainakin minun korviini kuulostaa siltä, että koet muiden tekemät päätökset heti uhkana omalle itsenäisyydellesi.
Jos viisi naissuhdetta on kaatunut samaan asiaan, niin kyllä minä ainakin alkaisin vähitellen miettimään, mitä itse olen tehnyt väärin. Sillä, vaikka näissä kaikissa naississakin on epäilemättä ollut omat vikansa, niin on aika epätodennäköistä, että onnistut löytämään viisi naista peräkkäin, joilla kaikilla on sama ongelma ilman, että itse vaikutat siihen asiaan mitenkään.- on siinä
että valitset vääränlaisia naisia itsellesi.
Älä vilkaisekaan rohkeita, omatoimisia ja itsenäisiä naisia.
Katsastele sen sijaan kilttejä, yksinäisiä ja sopeutuvaisia = vailla omaa elämää ja aloitetta olevia nyhveröitä.
No saattaapi tietysti olla, että ei rajan tältä puolelta löydy....
- hone-y
Muutat liian pian yhteen naisten kanssa. Juuri siksi seurustellaan erillään asuen ensin, että ehtii nähdä minkälainen se toinen oikeasti on.
Hidasta hieman vauhtia. Jos nainen on se oikea, niin teillä on edessänne vuosikymmeniä yhteisessä kodissa. Mihin on kiire?! - huh ja huh
Sinä olet yhteistyökyvytön, en usko kaikkien naistesi olevan. Mene itseesi, äläkä täällä ihmettele mikä vika naisissa on.
- Pasi
Jos suhteet toimii niin kauan kun asutte erillään miksi muutatte yhteen kun se näyttää oleva helpion tapa päästä suhteesta eroon.
Itsevarmoilla naisilla voi olla vaikea sietää kodissaan miestä, joka muuttaisi heidän tappojaan ja toisaalta he eivät tule viihtymään sinunkaan kodissa jolleivät saa rakentaa pesäänsä mieleisensä mukaisesti. Et ole kovin helppo yksilö itsekään joten sinun kannattaisi varmaan miettiä mitä sinussa on parantamista että sinä itse ja parisi viihtyisi suhteessanne.
Toisaalta otantasi on aika pieni jotta voit tehdä pidempiä johtopäätöksiä. Suurin syy tähän on siinä että havittelet muuta kuin mitä haluat. Saatat olla vielä omistushaluinen ja mustasukkainen jolla kuristat henkisesti parisi niin että he ahdistuvat kanssasi. - Pasi
Jos suhteet toimii niin kauan kun asutte erillään miksi muutatte yhteen kun se näyttää oleva helpion tapa päästä suhteesta eroon.
Itsevarmoilla naisilla voi olla vaikea sietää kodissaan miestä, joka muuttaisi heidän tappojaan ja toisaalta he eivät tule viihtymään sinunkaan kodissa jolleivät saa rakentaa pesäänsä mieleisensä mukaisesti. Et ole kovin helppo yksilö itsekään joten sinun kannattaisi varmaan miettiä mitä sinussa on parantamista että sinä itse ja parisi viihtyisi suhteessanne.
Toisaalta otantasi on aika pieni jotta voit tehdä pidempiä johtopäätöksiä. Suurin syy tähän on siinä että havittelet muuta kuin mitä haluat. Saatat olla vielä omistushaluinen ja mustasukkainen jolla kuristat henkisesti parisi niin että he ahdistuvat kanssasi.- allekirjoitan
"Saatat olla vielä omistushaluinen ja mustasukkainen jolla kuristat henkisesti parisi niin että he ahdistuvat kanssasi. "
AP:lla on varmasti huono itsetunto ja hän on mustasukkainen koska ei tunne olevansa tarpeeksi hyvä näille naisilleen... Sitten on kaiveltava kaikkea ja toisesta on löydettävä mahdollisimman paljon negatiivista jotta saa itsensä hilattua naisen kanssa samalle tasolle. Negatiivisten asioiden kaivelu ei ikinä auta suhteessa eteen päin vaan sillä tuhoaa orastavan suhteen. Ja jos tähän lisää vielä omistushalun, itsepäisyyden ja pätemisen tarpeen niin parisuhteen tappaja on valmis...
Minun miehelläni on paljon kummallisia ja aivan älyttömiä päähän pinttymiä mutta juuri nämä pienet asiat (jotka vain minä hänestä tiedän) tekee hänestä erikoisen ja ainutlaatuisen sekä niin rakastettavan. Niin on minussa kuin AP:ssakin näitä muille täysin käsittämättömiä tapoja joita parisuhteessa on toisen opittava ymmärtämään ja hyväksymään.
Tärkeintä parisuhteessa on luottamus, ymmärrys sekä ystävyys. Eliniän kestävä suhde ei voi perustua himolle ja halulle vaan siinä on oltava jotain muutakin (=ystävyys) koska vuosien jälkeen sitten keinutuolissa kiikutellessa ei enää muuta ole jäljellä kuin ystävyys!
"He ovat aina alkaneet määräillä oli sitten kysymyksessä huonekalut, vapaa-ajan käyttö, ruokaostokset, lemmikkieläimet siivousajankohdat vaatehankinnat ja rahan käyttö yleensä. Eivät tunnu ymmätävän myöskään sitä että aina silloin tällöin haluan tavata myös entisiä kavereitani."
- Tuota kutsutaan parisuhteeksi. Parisuhde vaatii yhteiset pelisäännöt ja molemmin puolista sopeutumista toimiakseen.- liian nopeasti?
Lukematta muiden vastauksia minun huomioni kiinnitti tuo "olemme seurustelleet muutaman kuukauden, minkä jälkeen olemme muuttaneet yhteen". Muutama kuukausi on todella lyhyt aika eikä siinä opi tuntemaan toista juurikaan. Ytimekäs neuvoni on siis, että seurustelette piiitkään ja tutustutte kunnolla toisiinne, ennen kuin edes yritätte asua yhdessä. Veikkaan, että näin tulee vähemmän yllätyksiä. Miltä kuulostaa?
- Sepe.
ketjun ja minusta näyttää, että pahin pulmakohta tulee siinä vaiheessa suhdetta, kun alkaa OIKEASTI tutustumaan toiseen ihmiseen, luonnollisessa arkiympäristössä, jossa olemme kaikkein eniten itsemme näköisiä ja luonteisia. Tämä pätee myös sinuun, kuten minuunkin.
Tuossa tutustumisessa, hyvien asioiden nauttimisessa ja huonompien asioiden hyväksymisessä, yhteisen näkemyksen ja yhteisen mielipiteen hakemisessa, kompromisseja tehtäessä, toistaan kunnioittaen elämisessä, molempien vapauden ja itsenäisyyden vaalimisessa kahlitsematta ja oman tilan antamisessa sekä säilyttämisessä mitataan todelliset parisuhdetaidot ja ilman näitä taitoja on aivan turha edes kuvitella, että suhde kestää pidempää, kuin alkuhuuman ajan.
Ei ne naiset mihinkään muutu, etkä sinäkään muutu, ei en naiset ole sellaisia, kuin kuvitelmissa heidät näet, etkä sinäkään ole näiden naisten mielestä sellainen. Se muuttuminen on tunne, joka harhauttaa. Oikea sana sille on tunteminen syvällisemmin ja kahden erilaisen ihmisen tarpeiden ja toiveiden yhteensovittaminen.
Muutos alkaa itsestäsi ja ainoa asia, mihin pystyt vaikuttamaan, on sinä itse.
Loppukateettina voisi sanoa, että älä etsi sitä oikeaa, sillä et sinä sitä tule löytämäänkään, vaan ole Hänelle se oikea, niin hänkin on sinulle. - kahden kauppa
Jutustasi paistaa ilmi, että haluaisit päättää kaikesta yksin. Kirjoitit, että olet tottunut päättämään asiat itsenäisesti.
Parisuhteessa joutuu tekemään yhteisiä päätöksiä. Niin se vain on. Jos se ei kelpaa, niin sitten on elettävä yksin. - pettynyt
Kiitän teitä kaikkia mielipiteistänne. Olen joka tapauksessa päättänyt olla ilman naisseuraa ainakin jonkin aikaa.
Monet teistä ovat arvostelleet minua. Sanoisin kuitenkin että on minussa hyviäkin puolia. Hoidan melkein päivittäin kuntoakin käymällä salilla ja lenkkeilemällä. Esim. kaikki naisystäväni kertoivat aina kuinka komea vartalo minulla on. Alkoholiakaan en käytä juuri ollenkaan, joten viinankäyttönikään ei varmaan ole aiheuttanut suhteitteni päättymistä. Kyllä syy on ollut jossain muussa.
Aion käyttää nykyistä vapauttani hyödyksi ja tulen viettämään aika paljon vapaa-aikaani vanhempieni omistamalla maatilalla. Suhteitteni aikana en voinut sinnekään mennä rauhassa, vaan melkeinpä jokainen naisystävistäni hermostui aina kun sanoin lähteväni maalle, jolloin he sitten siinäkin tilanteessa sanoivat itse lähtevänsä käymään jossain ja taas oli riita valmis. Maalla saan miettiä asioita rauhassa. Joskus tuntuu että vanhempani, varsinkin äitini ovat ainoat jotka ymmärtävät minua ihmissuhdeongelmissa. Hänen kanssaan olenkin usein käynyt pitkiä keskusteluja ja häneltä olen myös saanut hyviä ohjeita elämän perustaksi. Aion myös alkaa käymään lavatansseissa maaseutulavoilla. Joskus olen leikkinyt ajatuksella että maaseudulta saattaisi löytyä parempia puolisoehdokkaitakin.
Joka tapauksessa uskon että minullekin vielä löytyy se oikea.- kaivan veistä
haavassa mutta miksi sinun pitää kaikki tehdä yksin? Miksi et voi ottaa naisystävääsi maalle mukaan ja miksi hän ei saisi tehdä mitään sinun ollessa maalla (jos nainen nyt ei maalle halua lähteä)?
Tiedätkö, nykyään on vaikea löytää naista tai miestä jolla ei ole omaa tahtoa ja joka suostuu elämään täysin toisen pillin mukaan, kompromissit on se avainsana!!!
Oletko oikeasti ollut rakastunut, siis sisuskaluja raastavan rakastunut? Silloin oma itsensä katoaa ja haluaa vain olla sen toisen kanssa, ei kavereiden kanssa. Itse ainakin kaipaan miestäni monen vuoden yhteiselon jälkeen päivittäin töissä, kauppareissulla, lenkillä ym. mieluiten jäisin hänen kanssaan kotiin nyhjäämään mutta rahaakin on jostain saatava... :)
Ei ne ulkoiset edellytykset kovinkaan pitkäaikaista suhdetta saa aikaan, totta on että ulkonäköön kiinnitetään ensin huomiota mutta sekin ajan myötä rupsahtaa niin mitäs sitten? Olet naimisissa ruman kurttuisen ihmisen kanssa jonka ajatusmaailma on vasemman jalan saappaan tasolla, onko hienoa? Älä ole niin pirun itsenäinen vaan kokeile seuraavassa suhteessa elää sille toiselle ihmiselle (kokeile oikeasti, ei se ainakaan huonommin voi onnistua kuin edeliset suhteesi). - mietipä sitäkin
Mikäli kehut äitiäsi naisystävällesi koko ajan etkä kuuntele naisesi mielipiteitä, teet alkavalle suhteelle heti hallaa.
Kun on ongelmia, mies tekee SUUREN virheen, jos hän menee soittamaan äidille ja kysymään neuvoa. Ensisijaisesti pitäisi keskustella kumppanin kanssa.
Aikuinen ihminen irrottaa vanhemmistaan eikä jää roikkumaan heihin.
Sitten taas toit esille, että miksi nainen ei saa mennä minnekään sillä aikaa jos sinä menet maalle? Olet kyllä ihmeen itsekäs, kun sallit itselle menoja mutta naisellesi et! Yhtä lailla naisesi voisi vuokrata vaikka mökin jostain siksi aikaa ystäviensä kanssa ja mennä sinne mietiskelemään, kerta et ota häntä maalle mukaan. Et vissiin ole uskaltanut ottaa sinne mukaan naistasi, esitellä häntä äidillesi ja sitä rataa? Arvasinko oikein? - onnellisesti naimisissa
kaivan veistä kirjoitti:
haavassa mutta miksi sinun pitää kaikki tehdä yksin? Miksi et voi ottaa naisystävääsi maalle mukaan ja miksi hän ei saisi tehdä mitään sinun ollessa maalla (jos nainen nyt ei maalle halua lähteä)?
Tiedätkö, nykyään on vaikea löytää naista tai miestä jolla ei ole omaa tahtoa ja joka suostuu elämään täysin toisen pillin mukaan, kompromissit on se avainsana!!!
Oletko oikeasti ollut rakastunut, siis sisuskaluja raastavan rakastunut? Silloin oma itsensä katoaa ja haluaa vain olla sen toisen kanssa, ei kavereiden kanssa. Itse ainakin kaipaan miestäni monen vuoden yhteiselon jälkeen päivittäin töissä, kauppareissulla, lenkillä ym. mieluiten jäisin hänen kanssaan kotiin nyhjäämään mutta rahaakin on jostain saatava... :)
Ei ne ulkoiset edellytykset kovinkaan pitkäaikaista suhdetta saa aikaan, totta on että ulkonäköön kiinnitetään ensin huomiota mutta sekin ajan myötä rupsahtaa niin mitäs sitten? Olet naimisissa ruman kurttuisen ihmisen kanssa jonka ajatusmaailma on vasemman jalan saappaan tasolla, onko hienoa? Älä ole niin pirun itsenäinen vaan kokeile seuraavassa suhteessa elää sille toiselle ihmiselle (kokeile oikeasti, ei se ainakaan huonommin voi onnistua kuin edeliset suhteesi).Itselläni sama tilanne ihanasti, monta avioliittovuotta takana ja edessä ja silti on aina omaa rakasta ikävä, kun olen töissä ja sitä innolla odottaa iltaa, että päästään kotiin halimaan ja yhdessä tekemään asioita, käydä lenkillä ja me jopa siivoamme yhdessä. Tämä suhde vaan paranee entisestään vuosi vuodelta, siis eihän se koskaan huono ole ollutkaan.Me vaan yksinkertaisesti rakastamme toisiamme niin paljon että haluamme viettää aikaa yhdessä.
Yleensä kun minä imuroin, mieheni siirtelee sitä mukaa huonekaluja edestä pois ja näin me yhdessä saamme nopeasti siivotuksi ja meillä jää aikaa sitten tehdä muitakin asioita yhdessä. Minä olen jopa oppinut katsomaan televisiosta jalkapalloa, kun aina käperryin mieheni kainaloon sohvalle, kun hän katsoi jotakin ottelukoostetta. Yhtäkkiä huomasin tykkääväni jalkapallastakin ja siitähän tuli meille yhteinen harrastus. Nyt olemme käyneet potkimassa palloa yhdessä lähikentällä ja siitä tuli meille uusi ulkoilumuotokin...
Näin se suhde toimii, kun molemmat samaan hiileen puhaltavat eikä roihu sammu. :) - jonka mainitset
Ensimmäinen hyvä puoli, jonka itsestäsi mainitset, on ulkonäkö.
Se viestii pinnallisesta ihmisestä. Jos joku tulee minulle kehumaan ulkonäköään, niin en viitsi väittää vastaan vaan sanon takaisin, että niin olet ihan hyvännäköinen/kaunis/komea, riippuu siis sanojasta. Teen sen kohteliaisuussyistä.
En sanoisi vanhalle papparaisellekaan, että se on ruma. Eihän se olekaan, vaan se on omalla tavalla kaunis, ihminen, jossa näkyy elämän jäljet.
Ne asiat, jotka ovat hyviä puolia, ovat ihmisen sisällä, ei ulkokuoressa. - *tättähäärä*
"Hoidan melkein päivittäin kuntoakin käymällä salilla ja lenkkeilemällä. Esim. kaikki naisystäväni kertoivat aina kuinka komea vartalo minulla on. Alkoholiakaan en käytä juuri ollenkaan, joten viinankäyttönikään ei varmaan ole aiheuttanut suhteitteni päättymistä. Kyllä syy on ollut jossain muussa."
Ja sanot olevasi 34-vuotias...tuolla logiikalla olet 15-vuotiaan tasolla, ei hyvään suhteeseen riitä se että on hyvän näköinen tai hyvä kuntoinen eikä juo viunaa. Ja kaikki naiset kehuvat miestensä vartaloita, totta kai (tampioko olet?) oman miehen vartalo on se kaikkein kiihottavin varsinkin alkuhuumassa! Minun mieheni ei ole mitenkään erityisen lihaksikas ja ikä on tuonut muutamia lisäkiloja mukana mutta entäs sitten, hän on sisäisesti yhtä komea kuin sinä päivänä kun tapasimme. Ja yhtenä päivänä keskustelimme juuri tästä aiheesta mieheni kanssa kun kerroin hänelle että olen nyt ainakin kesäksi päättänyt vähentää meikkausta jotta ehkä jopa rusketun :) Hän totesi että ei huomaa meikkiä naamallani vaan hän näkee aina sen saman ihmisen, sen kauniin ihmisen joka minun sisällä on!
Olen varma että sinun sisällä on jotain hyvää ja kaunista, yritä löytää ne puolet itsestäsi ja lopeta pinnallinen paskan jauhanta. Etsi luottamusta elämääsi niin ehkä joku nainen jaksaa sinua kauemminkin katsella! - nyyrikkimäinen
tarina, joka vaan parani loppua kohti.
Luultavasti kuitenkin hyvinkin monella miehellä tässäkin maassa olisi suunnilleen tuollainen tarina kerrottavanaan.
Sanon sen nyt suoraan sinulle, että noilla eväillä varustettuna on aivan turha ketään naista etsiäkään. Aivan ensimmäiseksi anna sille mutsillesi kenkää siitä neuvonantajan hommasta. Sen jälkeen sitten voitkin alkaa rakentaa elämääsi aivan uudelta pohjalta. - sentään
Kyllä parisuhteessa tarvitaan muitakin ja paljon tärkeämpiä piirteitä kun hyvännäköinen ja treenattu vartalo. Muutenkin kun luin ajatuksiasi vakuutuin, että olet todella itsekäs ihminen. Vika on muissa koska sinulla on niin hyvä vartalokin. Jos nämä ovat todellisia mielipiteitä niin en ihmettele, että suhteesi ovat päättyneet kohta yhteen muuttamisen jälkeen, eihän tommosta itserakkautta kestäisi kukaan.
- lyhyesti
Kirjoituksesta päätellen olet itsekäs, etkä valmis luopumaan toisen vuoksi mistään tavoistasi tai periaateistasi. Luullakseni olet mies, joka etsii täydellisyyttä olematta sitä itsekään.
- Tytsy
sanottu lyhyesti ja ytimekkäästi!
- tajua
Tytsy kirjoitti:
sanottu lyhyesti ja ytimekkäästi!
että tämä oli provoa parhaimmasta päästä. Niinhän se on että toisia arvostellaan vaikka omat asiat olisi päin persettä.
Tuossa ylempänäkin joku nainen tarjosi auliisti neuvojaan poloiselle miesparalle kertomalla kuinka hyvin hänellä ja miehellään menee ja kuinka tuskin malttaa odottaa töistä kotiinpääsyä tavatakseen taas miehensä. Jos jollain menee huonosti ihmissuhteiden saralla, niin ei siinä varmaan tippaakaan lohduta kuulla miten hyvin muilla menee.
Joka tapauksessa kirjoittajalle täydet kymmenen pistettä. Nähtiinpähän taas millaisia auttajia neuvoineen ihmissuhdeongelmaisille on tarjolla. - huvittavaa
tajua kirjoitti:
että tämä oli provoa parhaimmasta päästä. Niinhän se on että toisia arvostellaan vaikka omat asiat olisi päin persettä.
Tuossa ylempänäkin joku nainen tarjosi auliisti neuvojaan poloiselle miesparalle kertomalla kuinka hyvin hänellä ja miehellään menee ja kuinka tuskin malttaa odottaa töistä kotiinpääsyä tavatakseen taas miehensä. Jos jollain menee huonosti ihmissuhteiden saralla, niin ei siinä varmaan tippaakaan lohduta kuulla miten hyvin muilla menee.
Joka tapauksessa kirjoittajalle täydet kymmenen pistettä. Nähtiinpähän taas millaisia auttajia neuvoineen ihmissuhdeongelmaisille on tarjolla.Oli siellä pari tapausta jotka huomasivat provoksi, mutta suurin osa oli aivan tosissaan.
- että nyt haet
suotta syytä vain naisistasi. Tunnut olevan sen luonteinen kaveri tai sanotaan, että mitä piirteitä itsestä mainitset niin et ole helppo itsekään. Vaatii naiselta aika paljon, että tulee kanssasi toimeen. Olet liiankin itsenäinen ajatellen, että eläisit parisuhteessa, jossa pitää ottaa toinen toisensa huomioon. Jos haluat olla yksinäinen susi etkä ottaa muita huomioon niin ole sitten yksin tai mene jossain kohtaa itseesi äläkä syytä pelkästään naisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa401933Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,4041633Vaskikello osaa asiakaspalvelun
Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc491593Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1101301Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen81265Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p56901Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m224885- 60842
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘32807En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37648