Aivan ihana asia,vai onko?????? Kärsitkö sinä helteellä,vai onko se mukava olotila vanheneville?Minä olen aivan nirvanassa helteellä kunhan ei kestä viikkoja.
HELLEAALTO SAAPUU
18
949
Vastaukset
- tätä
odotettukin, Ihanaa!
- Likka
Rakastan aurinkoa ja varsinkin merellä vilvoittavassa tuulessa sää ei ole koskaan epämiellyttävän kuuma. Nykyisin pidän auringossa aina kunnon lierihattua ja varjelen ihoa suurilla kertoimilla ja vaatteilla.Silmät suojaan aurinkolaseilla.Ennen nuorempana olin aina ruskea kuin kahvinpapu, nyt se ei ole enää järkevää eikä pukevaakaan.
- lea
Aurinko,meri tai järvi ja vene,matoonki rekvisiittana ja lempeä tuuli onko enää ihanampaa olotilaa kun antaa tuulen ja auringon helliä ihoa ja nii,tietty sitä juotavaakin pitäs olla.
- helteestä
en sitten ollenkaan! Jos edes tuulisi, mutta yleensä ainakin illalla on tyyntä. Itikat syövät minut kokonaan. Sisällä on kuuma ja jos pitää ikkunoita ja ovia auki, tulee vain kuumempi. Kunpa ei hellejakso kestäisi kuin pari päivää! Minä kärsin helteellä, en siedä kuumaa, en käy saunassakaan.
- katriina64
päivän jaksoissa, mutta pitempiaikainen helle näännyttää näin vanhemmalla iällä. Nuorena jaksoi olla auringonpaisteessa ja tehdä raskaitakin töitä, mutta nykyään tuntuu, että tukehtuu, tulee sydämen ryrmihäiriöitä, alkaa särkeä päätä ja väsyy kertakaikkiaan.
Kuulin säätiedotuksesta, että lämmintä on luvassa, niinpä pesaisin jo painepesurilla muutaman maton ja tarkistin, että kasvimaa on kunnossa. Helteellä vain löhöillään. Sen verran voi jo tällä iällä suoda itselleen oikeuksia. - anti helle
No tuohan riippuu paljon siitä missä helleajan vietät. Keskellä kaupunkia kerrostaloasunnossa helle voi olla sietämätöntä, kun ilma seisoo asfalttipihalla ja nousee sieltä yölläkin. Sinulla ei taida olla siitä kokemusta. Maalla on aina mahdollisuus vilvoitella jossakin. Kaikilla ei ole sitä mökkiä, eikä varallisuutta lähteä maalle kesäksi. Sääliksi käy kaikkia sydänvaivoista kärsiville, heille hellekaudet ovat raskaita. Itse en pidä helteestä, en ole koskaan pitänyt, 20 riittää minulle.
- lea
Totta puhut,helle on paha juttu jos olet kaupungissa,mutta ei sellasta kaupunkia missä ei olisi puistoja ja sehän on itsestä kiinni onko kaikenaikaa sisällä.On tietysti niitä poikkeuksiakin,myönnetään.Asun todellakin maalla,mutta sama aurinko se täälläkin paistaa ja ikkunat on oltava auki koska sisällä on muuten liian lämmin.Tänään ilmesty ensimmäiset itikat ja niitähän on mökilläkin.Järvellä ei niitä ole.
- PLm/Etu-Töölö
lea kirjoitti:
Totta puhut,helle on paha juttu jos olet kaupungissa,mutta ei sellasta kaupunkia missä ei olisi puistoja ja sehän on itsestä kiinni onko kaikenaikaa sisällä.On tietysti niitä poikkeuksiakin,myönnetään.Asun todellakin maalla,mutta sama aurinko se täälläkin paistaa ja ikkunat on oltava auki koska sisällä on muuten liian lämmin.Tänään ilmesty ensimmäiset itikat ja niitähän on mökilläkin.Järvellä ei niitä ole.
Aina löytyy varjopaikka ja kylmää juotavaa. Nautin lämmöstä, talvi on pitkä ja pimeä nyt ulos ja naamalle aurinkoa. Merikin täällä Helsingissä viilentää.
- Likka
En oikein viihdy mökillä itikoiden takia, mutta merellä niitä ei ole. Auringon lämmittämillä kallioilla voi istuskella iltamyöhään ilman tuota riesaa.Olen vannoutunut veneilijä, voi vaihtaa maisemaa halutessaan eikä tarvitse olla mökillä ainaisella työleirillä ja pelätä yllätysvieraita.Jos veneeseen saisi vielä savusaunan, olisi täydellistä.
- soilike
Menossa on kottikärry-lapiokeikka.
Yks´kärryllinen päivässä ja sit kiireesti suihkuun
Myöhässä on kesä ja yöpakkaset oli tuhoisia maanpeiteruusuilleni.
Silmut paleltuivat.- Likka
Millaisia maanpeittoruusuja sinulla on? Minä en muista omieni nimeä, vaaleanpunaisia pieniä kukkia tekevät. Asun etelärannikolla ja ne ovat aina säilyneet talven yli, vaikka jaloruusut eivät aina selviä. Maanpeittoruusuni kukkivat marraskuuhun asti.Pensasruusuihin tulee aina jotain hämminkiä myös, vaaleapunaisen juhannusruusun nuppuja joku ötökkä katkoo ja Mustialanruusu muuttuu tummaksi tahmealksi klöntiksi sateessa.Valamonruusu on terve.Kottikärryhommia on minullakin, mies on vielä töissä ja olettaa, että joka päivä raadan edes hiukan.Meri on lähellä, joten helle ei ole nyt piinaava.
- soilike
Likka kirjoitti:
Millaisia maanpeittoruusuja sinulla on? Minä en muista omieni nimeä, vaaleanpunaisia pieniä kukkia tekevät. Asun etelärannikolla ja ne ovat aina säilyneet talven yli, vaikka jaloruusut eivät aina selviä. Maanpeittoruusuni kukkivat marraskuuhun asti.Pensasruusuihin tulee aina jotain hämminkiä myös, vaaleapunaisen juhannusruusun nuppuja joku ötökkä katkoo ja Mustialanruusu muuttuu tummaksi tahmealksi klöntiksi sateessa.Valamonruusu on terve.Kottikärryhommia on minullakin, mies on vielä töissä ja olettaa, että joka päivä raadan edes hiukan.Meri on lähellä, joten helle ei ole nyt piinaava.
Kolmisenkymmentä kilometria täältä pohjoiseen
olevan liikekiinteistön kaikki kahdeksan pensashanhikkia ovat täysin ruskeita
Olivat ihan kunnossa yli 15 v ja nyt täytyy leikata alas.
Oliko myyrät tai yöpakkanen?
viikonlopuksi. Juuri nyt on 28 varjossa!
Läkähdyttävän kuumaa. Istuin parvekkeella hetken ja kuuntelin Jose Felicianoa, mutta sitten alkoi eräs helikopteri hyrrätä kylän yllä, kierros kierroksen perään eikä musiikin kuuntelusta tullut mitään.
Luultavasti on menossa ilmakuvien otto käynnissä, kun ei ole pilven hattaraa taivaalla.
Nykyäänhän voi netiltä nähdä myös ilmakuvia kotiseudultaan, ei ainoastaan karttoja. Ajatella jos tämä alueen ilmakuvasta näkee kun makaan bikineissä parvekkeella, jos zoomaa kuvan tarpeeksi lähelle :D- soilike
Nykyään sateliittikuvissa erottuu jopa 10sm kohteet , kuulin
Onneks mun patiotani varjostaa puun latvat
Voisin olla vaikka ilki, mut kun en kehtaa. soilike kirjoitti:
Nykyään sateliittikuvissa erottuu jopa 10sm kohteet , kuulin
Onneks mun patiotani varjostaa puun latvat
Voisin olla vaikka ilki, mut kun en kehtaa.ihan ääneen, kun näin web-TV:ssä uutisen miesten push-up kalsareista!! :)
Nyt voi kaikki miehet, jotka luulevat koolla olevan merkitystä, ostaa uudet kalsarit ja vahvistaa näin itsetuntoa :))
Käyttäähän naisetkin push-up rintaliivejä muotoja parannellessaan.
- *jemina
Kesä on ihana, helle ei. Minulle sopii sellaiset alle 25 lukemat paremmin. Asun rannikkokaupungissa, täällä on harvoin tukalan kuumaa, yleensä tuulee. Paras aika kaupunkikesässä on juhannuksesta eteenpäin heinäkuun loppuun. Liikenne on ruuhkatonta ja rauhallista, on kaikenlaisia tapahtumia ja matkailijat kansoittavat kadut, siellä seassa näkee kotikaupunkinsakin eri silmin.
Onneksi olen vielä terve ja liikuntakykyinen, voin lähteä ulos silloin kun huvittaa. Sekään ei ole tässä iässä enää itsestään selvää.
Nyt asun ensimmäistä kesää kerrostalossa kahteenkymmeneen vuoteen. Puutarhaa kaipaan, parveke toki on, ei kovin iso mutta kuitenkin. Aurinko on näin alkukesästä korkealla, iltapäivisin ei paista kuin parvekkeen laidalle, vielä en kärsi kuumuudesta vaikka mittari näyttää 27 varjossa. Pihlajat ja syreenit kukkivat pihalla, voimakas tuoksu täyttää ilman, kun suljen silmäni voin melkein kuvitella itseni jonnekin välimeren saarelle. Menee se kesä näinkin.- MUMMELI1
Ihanaa kun tulee helle . Meille vasta tänään oikein ja eka päivän vietin nyhtämällä vadelma penkistä ja marja pensaitten juurilta rönsyleinikkejä. Työ paikka oli puolivarjoisa ja välillä oli tarjolla jätskiä ja kylmää olutta.
Kun sain työn päätökseen lähdin uimahalliin ja vesikävelin kilometrin ,rentoiduin poreissa ja nyt on olo upea. Huomenna työt ei ei enää paina vaan lähdemme järvelle uistelemaan kalaa.... haukea saattaa tulla. Ei haittaa helteet!
- soilike
Aurinkoa, ihania tuoksuja, sireeni kukkii, pihlaja aloittaa juuri.
Linnuilla vielä reviirin puolustus käynnissaä, laulaen.
Jostaain jo kuuluu poikasääniä, räkätin ainakin,
On perhosia , hyönteisiä, kärpäsiä ja kohta itikoita.
Kaikialla jo kukkasia.
Kuin osaisimme nauttia tästä säilöön?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81672- 891165
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1171157Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51963Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63864Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli193796Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253746- 81743
- 35689
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42653