Missä on kaverit?!

raisuli85

Onko teille käynyt sellainen outo juttu tässä raskauden kuluessa, että kaverit on vähän niinku kaikonnu ympäriltä?? Ei voi tietenkään käydä enää baareissa tai kiinnosta ees lähteä minnekään illanistujaisiin jossa vaan ryypätään, mutta on sitä enneki ollu paljon muutaki tekemistä! Olen yrittäny pitää ihan normaalisti yhteyttä, mutta kaikilla tunnuttaa olevan kiire tai aina jotain muuta tekemistä.

Ennen oli aina jotain ystäviä kylässä, mutta nyt saatta olla parikin viikkoa, ettei kukaan käy. Kukaan ei pyydä matkaan esim. kaupungille tai muuten vaan ajelemaan autolla. Onko sitä raskaana niin epämielenkiintosta seuraa, vai vieroksuuko kaverit sitä tilannetta niin paljon?

Jatkuuko tämä raskauden jälkeen, kun ne ei uskalla tulla "häiritsemään" kotirauhaa?? Sitte istun vaan päivät pitkät neljän seinän sisässä vauvan kans ku mies on töissä... noh, sitä nyt tässä kovasti odottaakin =) Mutta kai sitä jossain vaiheessa tarvii muutakin seuraa ja ystäviä joille puhua... Enkä halua alkaa säälimään itteäni kavereille, enkä pakottaa olemaan minun kans, ku ei ole ennenkään tarvinut. Nyt on vaan kaikki asiat ihan totaalisesti muuttunu. Vähän loukkaakin, kun kellään ei pahemmin kiinnosta miten voin ja tarvisin nyt tukea kun on iso elämänmuutos edessä.

6

635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama

juttu..
      Oikeastaan nautin siitä.
      Mulla ennestään kaksi lasta ja nyt kolmatta odottaessa olen osannut ns ottaa rennosti.

Opettele sinäkin nauttimaan olostsi omassa seurassa ja myöhemmin vauvan seurassa.
      Lähdet vauvan kanssa päiväkävelylle kahdestaan, käyt kahvilla ja esim seurakunnan järjestämissä äiti/lapsikerhoissa. Sieltä löytyy samassa jamassa olevin äitejä.

Onneksi sinulla sentään mies tukemassa, monella ei sitäkään iloa ole.

Ja muista tosiystävät ei hylkää koskaan!
      Itse olen lopettanut oikeastaan kokonaan soittelun kavereille ja kyllä sen huomaa kun nykyään on puhelin aika hiljaa, mutta kun se pirahtaa niin se on sitten oikeasti sun ystävä, ilman mitään palveluksia vailla!

Tsemppiä! Kyllä se perheelämä lukuisat "ystävät" voitaa! Eikä ystäviä tartte olla montaa! Pari oikein hyvä ystävää riittää!!

Rv39 Ja toivottavasti pian vauva kainalossa!=)

• Tilanne palautuu kyllä

Mulle kävi samalla lailla kun tulin raskaaksi. Olin ns. "epätoivottua" seuraa tai ainakin minusta tuntui siltä. Onneksi yksi hyvä ystäväni oli samassa tilassa että oli miehen ja sukulaisten lisäksi edes joku johon turvautua josta saada seuraa. Kun lapsi syntyi niin meillä ravasi ihmisiä enemmän kuin pitkiin aikoihin sitten hiljeni. Hiljaiseloa vietetti jokunen kuukausi ja sitten piristyi ja nyt kun lapsi on vuoden vanha niin tuntuu että tilanne on palautunut ennalleen, ainakin suurin piirten sen mitä lapsiperheen elämästä jää aikaa muulle maailmalle. "Häntä pystyyn" ja lähde nauttimaan aurinkoisista ilmoista. Soita vaikka jollekin sukulaiselle jos kaverit ovat niin "kiireisiä" ja lähtekää vaikka rantsuun tai torille tai minne vain missä rentoudut. Kaverit ovat ilmeisesti tuossa uuden tilanteen edessä eivätkä tiedä miten pitäisi käyttäytyä, he ehkä kokevat "menettävänsä" sinut vauvalle. Mutta kun vauva on syntynyt he tajuavat että ei pieni vauva ole sinua mihinkään vienyt. Ymmärtävät myös sitten kun vauva on syntynyt niin antaa muutaman kuukauden perheelle ns. sopeutumisaikaa ja sitten ovat valmiita palaamaan ns. normaaliin elämään. Toivottavasti tämä kohottaa mielialaasi ja lähdet nauttimaan kesästä, koko viikoksi kun on luvattu aurinkoista ;-)

• Jihuuu

Itse olen huomannut ennemminkin sen, että ne kaverit, jotka ovat raskaana, eivät yksinkertaisesti ole enää kiinnostuneita oikein mistään muusta kuin siitä raskaana olemisestaan ja vauvan tultua vaipparallista ja vauvan kanssa touhuilusta. Okei, eihän siinä mitään jos joku haluaa omistautua 100% pelkälle perhe-elämälle, mutta minusta olisi yhä mukavaa puhua niistä jutuista mistä puhuttiin ennen raskauttakin ja vauvan tultuakin käydä silti välillä ulkona ihan niinkuin ennenkin.

• Minde84..

Ehkä kaverisi ei osaa suhtautua raskauteesi..eivät tiedä millä tavalla pitäis olla? Voithan itsekin ehdottaa kamuille että lähtisitte käymään jossakin yhdessä?Ehkäpä he olettavat että et jaksa lähteä ja ajattelevat sun vointia?
      Ei kannata jättää noin arvailujen varaan kun et tiedä mitä kamujen päässä liikkuu.

• eräsi ei raskaana oleva

Anteeks vaan, mut mua on ainakin alkanu ärsyttää yks raskaana oleva kaveri kun se ei enää mistään muusta puhukkaan ku raskaudestaan. Oli niin tai näin, kaikki sen puheenaiheet johtaa lopulta raskaana olemiseen ja vauvaan. Ja sit se valitus! " Oon niin turvonnu ja housut ei mahdu ja en voi olla auringossa ku tulee paha olo"-ym. Sitä ei vaan jaksa. Ei oo mitään puhuttavaa, kun ei sitä näytä ystävien arkiset asiat kiinnostavan.

• tää oli
        eräsi ei raskaana oleva kirjoitti:

Anteeks vaan, mut mua on ainakin alkanu ärsyttää yks raskaana oleva kaveri kun se ei enää mistään muusta puhukkaan ku raskaudestaan. Oli niin tai näin, kaikki sen puheenaiheet johtaa lopulta raskaana olemiseen ja vauvaan. Ja sit se valitus! " Oon niin turvonnu ja housut ei mahdu ja en voi olla auringossa ku tulee paha olo"-ym. Sitä ei vaan jaksa. Ei oo mitään puhuttavaa, kun ei sitä näytä ystävien arkiset asiat kiinnostavan.

hyvä pointti. Joskus tuntuu,että raskaana olevien elämä pyörii vain raskauden ja kaiken siihen liittyvän ympärillä. Vähän voisi olla kiinnostunut sen ei-raskaana olevan ystävättärenkin elämästä. Ymmärrän kyllä että siitä on ihana puhua,uusi ja ihmeellinen asia,mutta silti...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      1397
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1375
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      306
      1137
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1067
    5. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      884
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      30
      879
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      825
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      794
    Aihe