MIKSI DOGIN KORVAT NOSTETAAN KUVISSA AINA PYSTYYN??

annuska-leena

Haluisiko ihmiset että doggi olisi pystykorvainen vai mikä siinä on syynä.. Jotenkin tyhmän näköistä!

7

1620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus halutaan saada kaula pidemmän näköiseksi jonka takia korvat nostetaan ylös.
      Lisäksi joskus dogilla saattaa olla kaulanahkaa liikaa joten se häviää kun korvia nostetaan.
      Eihän sitä enään harrasteta niin paljon kuin aiemmin jolloin jopa näyttelykehässä korvat nostettiin ylös.

      • nostetaan

        muuten vieläkin dogin korvat pystyyn.. jotta saadaan kaulalinja selvemmin näkyviin..


      • kehäkettu
        nostetaan kirjoitti:

        muuten vieläkin dogin korvat pystyyn.. jotta saadaan kaulalinja selvemmin näkyviin..

        Korvat nostetaan kehässä juuri sen takia ylös, että saadaan pään profiili esiin paremmin.

        Yleensä kanssakilpailijat nostavat korvia ylös varsinkin silloin, jos kehässä satttuu olemaan typättykorvainen koira samaan aikaan.

        Joskus tuomarit pyytävät nostamaan korvat ylös, tosin ihan vastavuoroisesti pyytävät jotkut tuomarit laskemaan ne korvat alas.


    • typpäilijä

      Ne korvathan pitäisi typistää.

      • Kehäraakki

        Itse nostan korvat hetkeksi MIKÄLI kehässä myös typätty samanaikaisesti. Muutoin annan olla alhaalla ja KOSKAAN ei ole tuomari pyytänyt nostamaan korvia, päinvastoin,monetkaan tuomarit eivät pidä korvista riiputtamisesta ;) Myös sen olen huomannut etteivät kaikki osaa nostaa korvia! Näkee jos minkälaista pupujussityyliä ja koiran pää näyttää ihan hirveeltä! Suosin korvien nostamattomuutta kaikki tyyni!


      • .....................
        Kehäraakki kirjoitti:

        Itse nostan korvat hetkeksi MIKÄLI kehässä myös typätty samanaikaisesti. Muutoin annan olla alhaalla ja KOSKAAN ei ole tuomari pyytänyt nostamaan korvia, päinvastoin,monetkaan tuomarit eivät pidä korvista riiputtamisesta ;) Myös sen olen huomannut etteivät kaikki osaa nostaa korvia! Näkee jos minkälaista pupujussityyliä ja koiran pää näyttää ihan hirveeltä! Suosin korvien nostamattomuutta kaikki tyyni!

        Olen tuomarin pyynnöstä joutunut nostamaan dogin korvat ylös monta kertaa.

        Vastavuoroisesti on tuomari pyytänyt laskemaan korvat alas.

        Tyylihän on vapaa. Jos haluaa nostaa korvat ylös, niin kannattaisi ehkä harjoitella sitä kotona ensin peilin edessä, että tekee sen oikein, eikä pilaa sillä koiran päätä.


      • ---

        Typistys on nykyään Suomessa kiellettyä, ja vuoden 2001 alun jälkeen typistetyt koirat eivät saa käydä näyttelyissä/kokeissa yms.

        Musta on kauniimpaa jos koiralla annetaan olla korvien olla luonnollisesti, eli alhaalla. (paitsi sitten jos juuri on typistetty)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1403
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1063
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      999
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      996
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      974
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      881
    7. 3
      880
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      879
    9. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      868
    Aihe