Brysseliin au pairiksi elokuun lopulla...

Mirkkuli

Heippa te kaikki jotka olette Brysselissä käyneet. Voisitteko kertoa omista kokemuksistanne, pidittekö paikasta jne. Onko ketään muuta palstaa seuraavaa menossa Brysseliin au pairiksi? Menen erääseen perheeseen vuodeksi lapsia hoitamaan. Olisi mukavaa tutustua jo etukäteen, jos joku muukin on menossa. Matkustan ensi kertaa sinne ja varmasti on sopeutumista uuteen kulttuuriin ja elämäntapoihin. Ystävät olisivat enemmän kuin tervetulleita:) Siis ilmoitelkaa kaikki Kaupungissa käyneet tai siellä parhaillaan olevat mielipiteitänne paikasta ja jos on mahdollista saada esim. shoppailu seuraa yms. Itse olen 21-vuotias tyttö:)

8

949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bryssel

      Käyhän katsomassa paikallisen Suomi-klubin sivuja. toiminta on aktiivista ja sieltä saa hyviä käytännönneuvojakin ja tutustuu muihin paikalla asuviin suomalaisiin.
      he jarjestävät myös tervetulotilaisuuksia maahan muuttajille...
      http://www.suomi-klubi.com/

      • Peppi

        Voi onneksi olkoon valinnastasi lähteä Brysseliin Au-pair vuodeksi. Olen asunut Brysselissä kahteen otteeseen ja se paikka vei minun sydämeni lopullisesti. Siellä on niin paljon nähtävää ja koettavaa.
        Kaupunki on täynnä pitkiä katuja ihanine vaateliikkeineen. Välillä voi pysähtyä syömään jotain ihania herkkuja, niitä sieltä löytyy. Kaupungin laidalla on isoja huonekaluliikkeitä joissa tykkäsin käydä katselemassa ja ihailemassa, vaiken mitään ostanutkaan.
        Elokuvateattereita Brysselissä oli paljon ja niissä pyöri monia elokuvia ja liput olivat halpoja.
        Brysselissä on hyvät kulkuyhteydet, metrot, raitiovaunut ja bussit kulkee kokoajan. Brysselistä on myös helppo mennä vaikkapa Lontooseen Eurojunalla.
        Tykästyt varmaan paikkaa, siitä ei voi olla pitämättä. On siellä toki erilaista kun Suomessa, mutta sitä ei kannata pelätä....kaikkeen sopeutuu!!! Good Luck!!


    • jadie

      Varmasti löydät muita au paireja nopeasti, suomalaisiakin brysselissä pyörii kiitettävästi. Esim. keskustan irkkupubeissa yms. ei voi olla saamatta uusia kavereita :) Kaupunki on ihana ja tekemistä riittää vaikka kuinka...Opit kyllä nopeasti maan tavoille, kunhan pidät mielen avoimena.
      Sinne siis vaan ja pidä hauskaa!

    • Suomeen palaava

      Hei.
      Brussel on mukava paikka.
      Siellä sinun kannattaa mennâ Brusselin pappilaan:
      Rue la Luxembourgh 20 ( Suomen suurlähetystôn kulmauksessa ).
      Sieltä löydät muita au paireja,suomalaista lukemista ja suomalaista ruokaa,kun koti-ikävä iskee.
      Kannattaa opetella jotain sanoja tai lauseita ranskaksi niin saat heti paljon tuttavuuksia.
      Varo kuitenkin niitâ miehiâ,jotka tulevat juttelemaan sinulle ja pyytâvät puh.numeroasi tai osoitettasi,älä ihmeessä anna.
      Itse olen asunut Belgiassa melkein 20 vuotta,ja nyt lâhden takaisin Suomeen,
      hyviä muistoja ( niinkuin negatiivisiakin ) jâä,mutta show must go on.
      Shoppailu paikoista minun mielestäni numero 1 on sunnuntaisin Brussel midi asemalla oleva markkinapaikka.
      Kaikkea saa ja tosi halvalla.
      Kun katsot vaan aina että saat oikein rahasta takaisin.

      Elämässä ei muuta kadu,kun tekemâttä jâttämisiâän,
      joten toivon sinulle oikein mukavia hetkiâ Belgiassa.

      • Mä vain

        niin etta ulkomaille Suomeen vai ?

        heh , naurettavia nama pappilat sun muut .. jos ei ihmiset osaa olla ulkomailla sen voimalla mita maa itsessaan tarjoaa (tai korkeintaan tuomalla mukanaan jotain omasta kotimaastaan matkalaukussaan) niin sama jaada kotiin ..
        Tuolla periaatteella elat korkeintaan turistina koko vuoden, niinkuin valitettavasti suurin osa aupaireista tekeekin. Toisin sanoen puhut suomea, liikut suomalaisten kanssa ja ihmettelt miten ihmeessa niita paikallisia tapaa ( siis muitakin kuin suomalaisten holmojen perassa juoksevia marokkolaisia).

        Tsemppia. ja hauskaa Suomen reissua


      • Suomalaiset juuret
        Mä vain kirjoitti:

        niin etta ulkomaille Suomeen vai ?

        heh , naurettavia nama pappilat sun muut .. jos ei ihmiset osaa olla ulkomailla sen voimalla mita maa itsessaan tarjoaa (tai korkeintaan tuomalla mukanaan jotain omasta kotimaastaan matkalaukussaan) niin sama jaada kotiin ..
        Tuolla periaatteella elat korkeintaan turistina koko vuoden, niinkuin valitettavasti suurin osa aupaireista tekeekin. Toisin sanoen puhut suomea, liikut suomalaisten kanssa ja ihmettelt miten ihmeessa niita paikallisia tapaa ( siis muitakin kuin suomalaisten holmojen perassa juoksevia marokkolaisia).

        Tsemppia. ja hauskaa Suomen reissua

        Olen samaa mieltä siitä että jos kyse on suht. lyhytaikaisesta ulkomailla oleskelusta, niin kaikkein järkevintä ei ehkä ole viettää aikaansa vain suomalaisten kanssa.

        Sen sijaan Brysselin ja muiden merimieskirkon pappiloiden "naurettavuudesta" olen todella eri mieltä. Se on meille täällä vakituisesti asuville todella tärkeä paikka. Itse olen ollut täällä kohta 11 vuotta, Suomeen paluu ei ole ollut suunnitelmissa enää vuosikausiin, mutta olen silti aina ja ikuisesti ensisijaisesti suomalainen. Kaikki eivät kotimaataan ulkomailla kaipaa ollenkaan, mutta sanoisin että suurin osa kuitenkin tarvitsee sitä pientä kontaktia juuriinsa ja muihin suomalaisiin mitä esim. Brysselin pappila tarjoaa.

        En minäkään siellä alvariinsa ravaa, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, mutta kyllä myönnän ihan iloisesti että tulee hyvä olo kun sinne menee ja korvapuustit tuoksuvat ovelta vastaan, hyllyssä on Fazerin Sinistä ja salmiakkia, ja jääkaapissa HK:n Blöötä.


    • Nimetön

      Olipas ihanaa saada teiltä palautetta. Kaikki olivat niin positiivisia että uskon viihtyväni siellä:) Täytyy tsekata sunnuntai markkinat sun muut ja kierrellä kaikki kolkat. Muihin maihin olisi tarkoitus käydä pistäytymässä junalla, kun on vapaata. Onko kenelläkään teistä tietoa kuinka paljon maksaa suunnilleen juna Lontooseen, Pariisiin ja Brysseliin? Kiitos vastauksistnne ja oikein mukavaa kesää teille kaikille:)

      • ja busseista...

        Kannattaa junan sijasta katsoa Eurolinesin aikatauluja ja hintoja https://webapp.eurolines.be/Eurolines/
        esim. Pariisiin lähtöjä 8krt/pvä. ja edestakainen noin 30E. Ainakin silloin, kun asuin Brysselissä oli bussi huomattavasti junaa edullisempi. Älä unohda matkustaa Belgiassa, paljon ihania paikkoja Brugge, Gent, Oostende, Antwerpen jne... Belgian kiertämiseen kannattaa ostaa nuorille tarkoitettu "sarjalippu", jolla voi tehdä 10 junamatkaa missä vain Belgiassa ja oli todella edullinen(ainakin vielä 5vuotta sitten).

        Pidä hauskaa ja nauti vuodesta, Bryssel on aivan uskomattoman ihana kaupunki ja sieltä varmasti löytää jokainen omat lempipaikkansa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe