Onko miehille kova pala jos palkka on pienempi kuin rakkaansa,ja nainen sit maksaa miehenkin laskuja kun rahat ei tosiaan riitä?Meille tuli tällainen tilanne ja hyvät neuvot olis nyt kalliit.Pahaa mieltä on nyt puolin ja toisin...muuten menee hyvin ja rakkautta riittää.Antakaa hyviä vinkkejä jos löytyy.Palkan pienuus johtuu työpaikan vaihdoksesta..
Ongelmako?
7
742
Vastaukset
Minä olisin onnesta soikeana, jos vaimoni tienaisi minua enemmän. Eikä minua edellisessä elämässäni opiskeluaikanakaan harmittanut se, että töissä ollut silloinen avovaimoni ansaitsi enemmän kuin minä. Oma jatkuva köyhyyteni kylläkin harmitti, ei toisen rahat. Tosin jollain ihmeen kaupalla onnistuin aina omat laskuni maksamaan, vaikka hänen tulojensa takia en saanut edes normaaleita asumislisiä.
- scale
samoilla linjoilla jos naiseni tienaisi paremmin kuin minä, niin sepä olisi jotakin. Meillä kun on yhteinen rahatalous. Kaikki ylimääräinen kelpaa. Toi tienaamishomma on enemmänkin itsetuntokysymys.
- taaleri
Kyllähän se perinteiset arvot omaavan miehen itsetunnolle kävisi. Yksi helpotus saattaisi olla, että sopisit 'lainaavasi' rahaa hänelle laskujen maksuun. Takaisinmaksuaika voisi olla vaikka 1000v. Kuitenkin voisi hieman tuntua paremmalta, kuin vain elättinä oleminen. Ihan psykologinen kikka, eihän mikään sen kummemmin muuttuisi.
- pahkura
Tai...jos mä en kelpaa,ni ainaskin mun laskut;)
nomut..jooh..pakko myöntää,että jos joutuisit oikeen mun laskujakin maksamaan,eikä kyse ois mistään hetken suhdanteesta taloudessa...ni kyllä mä oisin epäonnistuneessa olotilassa,ei voi mitään...
mutta sillai yleensä,se ei haittaa,että otus enempi tienais..
no mites se pahamieli sitte ilmenee...ukkeli on kuin mörrimöykky..vai?? Parisuhteemme aikana on ollut useita pidempiäkin jaksoja jolloin vaimoni on tienannut enemmän kuin minä, eikä siitä ole ollut mitään ongelmaa. Minulle sopii ihan hyvin. Toisaalta aina olen tienannut sen verran itsekin, että tarvittaessa olen/olisin tullut toimeen omillani.
Mielestäni jokaisen tulisi elää ns. "suu säkkiä myöten" eli pystyä elättämään itsensä kaikissa elämäntilanteissa.- äiti/anoppi
Tyttäreni tienaa moninkertaisesti enemmän, kuin miehensä, enkä ole koskaan heidän 8v liittonsa aikana nähnyt eripuraa rahasta. Tyttärellä on oma pankkitili ja miehellä omansa. Laskuja maksavat yhdessä, eli mies ei ainakaan elä tyttäreni siivellä, asuntolainakin on 50%-50%.
Nykynaiset ovat erilaisia kuin ennen. Minullakin oli mieheni kanssa aina yhteinen tili, nyt nuorilla pareilla on omat tilit ja omat rahat yhteiset kulut. Fiksua varsinkin kun ei olla aviossa.
Mainittakoon että 'vävyni' opiskeluajan tyttäreni elätti heitä. Vävy ei saanut opiskeluunsa valtion tukirahoja johtuen avopuolisonsa tuloista.- raparperin lehti
Kiitos asiallisista vastauksista.Tässä uusio-perhe tilanteessa raha asiat ovat aika kimurantteja.Omat ja yhteiset...Perinnön saaneena ajattelen lapsiani.Miestäni rakastan,mutta kerran petettynä en halua kotia enää kolmatta kertaa maksaa.Joten ne laskut närästää molempia yhtä paljon ,kai...
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa401933Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,4041633Vaskikello osaa asiakaspalvelun
Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc491593Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1101301Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen81265Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p56901Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m224885- 60842
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘32807En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37648