Uusi VOLVO S40 1.8

Jonesis75

Millaisia kokemuksia uuden mallisesta Volvon S40:stä? Onko ollut luotettava vai onko ollut murheita. Kiikarissa siis sellainen 30 000 km ajettu 1.8 koneella. Tuulilasissa mainittiin että vaihdelaatikoissa on ollut jotain outoa.

11

2393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liikkeessä

Oma kokemukseni oli hyvin lyhyt ja tapahtui autoliikkeessä, sillä koe-ajaa en voinut kun jalat eivät mahtuneet polkimille.

• kokemukseni

rajoittuu lyhyeen koeajoon ja päällimmäiseksi minullakin jäi mielikuva ahtaasta autosta

sisätilat on kapeat kuin corollassa ikään

• S40...

Jännä miten paljon puhutaan uusikoppaisen S40 mallin pienuudesta. EIhän uusi S40 mikään tila-auto ole. Suunnittelijoilla on ollut ihan muut lähtökohdat. Jos tilaa tarvitsee niin katse S60 ja S80 malleihin. Johan rupeaa tilaa löytymään. Sama juttu on V50 mallissa. Se on suunniteltu kompaktiksi farmariksi. Eikä sen rooli ole kilpailla isojen farmareiden kanssa. Sen hoitaa V70.

Mutta asiaan ja S40 malliin takaisin. Vuosi sitten alla oli S40 2,4 automaatilla. Itse ihastuin ajettavuuteen, muotoiluun, asioiden toimivuuteen ja ergonomiaan, mukavuuteen ja yleiseen laatuvaikutelmaan.

Ainoa asia joka joskus harmitti oli hyvin pieni tila polkimien seuduilla. 46 numeron kengällä joskus sai kenkää repiä irti polkimien välistä.

Nyt on alla muu merkki, mutta kuukauden sisällä ostamassa taas Volvoa. Mitää vikoja ei aikaisemmassa Volvossa ollut. Tähän mennessä ehdottomasti yksi parhaimpia autoja hintaluokassaan mitä olen ajanut ja omistanut. Mielipiteitä on monia, mutta itse tykkäsin autosta kovasti ja voin lämpimästi suositella.

• Borneo

Muistaakseni sisätilat on sekä uudessa että vanhemmassa s40:ssä pienemmät kuin vastaavan vuosimallin golffissa.... tavaratilan pienuuteen olin itse ainakin pettynyt, vaikka auto muuten ihan hyvä onkin.

• sitten vielä

kun se on hinnoiteltu niin kalliiksi että samalla rahalla saa jo esim c5 sitikan ja sit ei enää o ahdasta

eli jutun pointti oli että pikkuauto pitäisi olla pikkuauton hintainen

ja älkää nyt torpedoiko tätä niillä alkaen hinnoilla .. jok ahemmo tarvitsee sen c5 exklusiivin varusteet ja lataappa pikkuvolvoon ne samat niin katsokaapas sitten sitä hintalappua

• Jonesis75
        sitten vielä kirjoitti:

kun se on hinnoiteltu niin kalliiksi että samalla rahalla saa jo esim c5 sitikan ja sit ei enää o ahdasta

eli jutun pointti oli että pikkuauto pitäisi olla pikkuauton hintainen

ja älkää nyt torpedoiko tätä niillä alkaen hinnoilla .. jok ahemmo tarvitsee sen c5 exklusiivin varusteet ja lataappa pikkuvolvoon ne samat niin katsokaapas sitten sitä hintalappua

Kaupat tuli tänään tehtyä. Valinta tuli tehtyä neljä automerkin välillä uuden Golffin, Leonin, Mazda 3:sen ja tämän 30 thkm ajetun S40:sen välillä. Itseäni mielytty piirun verran parempi ajettavuus näihin muihin merkkeihin nähden sekä laadukkaampi (sisätilojen materiaalit, elektroniikka) olemus. On totta että S40:nen on kallis auto verrattuna sen tiloihin mutta toisaalta se on Volvo ja sen huomaa heti kun autolla on palan matkaa ajellut.

• veltto
        Jonesis75 kirjoitti:

Kaupat tuli tänään tehtyä. Valinta tuli tehtyä neljä automerkin välillä uuden Golffin, Leonin, Mazda 3:sen ja tämän 30 thkm ajetun S40:sen välillä. Itseäni mielytty piirun verran parempi ajettavuus näihin muihin merkkeihin nähden sekä laadukkaampi (sisätilojen materiaalit, elektroniikka) olemus. On totta että S40:nen on kallis auto verrattuna sen tiloihin mutta toisaalta se on Volvo ja sen huomaa heti kun autolla on palan matkaa ajellut.

...valinta. Itsellä samanlainen Momentumi, ajettu reilut 30 tuhatta. Ei missään nimessä täydellinen, mutta kokonaisuus mainio ja hyvän näköinen!! Tilat riittää meille, ahtaat polkimet vaivas alussa, nyt ei kiinnitä minkäänlaista huomiota, kengän koko 45. Automaatti-ilmastointi ei toimi yhtä "mukavasti" kuin edellisessä autossani (Meg II), enemmän säätelen nyt käsin. Rellussa muitakin ominaisuuksia jotka parempia, mutta kokonaisuus ei ole. Hyvä auto sekin, tykkäsin!! Ajotietokoneen mukaan kulutus pyörii 7-7.5 litran välillä, ajamiseeni nähden hyvää tasoa.

Hinta putoaa yllättävän paljon, varustepaketeiden arvo sulaa silmissä. Onneksi ostin myös vähän käytettynä eli hinta aivan eri tasolla uuteen vastaavaan.

Kokeilin mm octaviaa, golffia, foocusta, mazdaa ja oopelia - noh, valinnasta tietää mikä miellytti ja sopii omiin tarpeisiin. Jos ei ongelmia tule, niin ajelen pidempään..

• kaduttanut
        veltto kirjoitti:

...valinta. Itsellä samanlainen Momentumi, ajettu reilut 30 tuhatta. Ei missään nimessä täydellinen, mutta kokonaisuus mainio ja hyvän näköinen!! Tilat riittää meille, ahtaat polkimet vaivas alussa, nyt ei kiinnitä minkäänlaista huomiota, kengän koko 45. Automaatti-ilmastointi ei toimi yhtä "mukavasti" kuin edellisessä autossani (Meg II), enemmän säätelen nyt käsin. Rellussa muitakin ominaisuuksia jotka parempia, mutta kokonaisuus ei ole. Hyvä auto sekin, tykkäsin!! Ajotietokoneen mukaan kulutus pyörii 7-7.5 litran välillä, ajamiseeni nähden hyvää tasoa.

Hinta putoaa yllättävän paljon, varustepaketeiden arvo sulaa silmissä. Onneksi ostin myös vähän käytettynä eli hinta aivan eri tasolla uuteen vastaavaan.

Kokeilin mm octaviaa, golffia, foocusta, mazdaa ja oopelia - noh, valinnasta tietää mikä miellytti ja sopii omiin tarpeisiin. Jos ei ongelmia tule, niin ajelen pidempään..

valinta osi kanssa tuohon ja lähinnä mukamas ulkonäön takia. ajattelin ettei ahtaat sisätilat vaivaa kauaa vaan että niihin tottuu, mutta nyt se on alkanut risomaan

laina-autona oli korjauksen ajan 307 farmarina ja lasikatolla niin arvaatte että sen jälkeen ei ole enää tuntinut kivalta istua omaan

no 3 ja ½ vuotta pitää vielä kärsiä tuota ennenkuin voi vaihtaa .. katsotaas josko seuraava malli olis jo sisätiloiltaan asiallisempi

• sopivasti tonnikeijut

Kaksi vuotta uudella s40:llä T5:lla takana, nelihenkinen perhe, hyvin mahtuu.

Ei pysty ymmärtämään miksei normaalivartaloinen 185-senttinen suomalainen muka mahtuisi s40:seen.
        Tämä on korkeampi kuin s60 ja vain n. VIISI senttiä lyhyempi/leveämpi isoveljeään.

Jos joku sotkee polkimet on kengän lestin valinta kyllä väärä, argumenttina huono - hanki automaatti kun jalat ovat sekaisin.

Parempaa autoa (162kW/320Nm) hinnan (39500 E) ja tehon/väännön puolesta saa etsiä saksalaisten tuotannosta pitkään ja hartaasti, hiljaista on.

Isoimmalla moottorilla s40:seen tulee järkeä, ja polttoainekulutkin alkavat näyttää kohtuulliselta.

• Jonesis75
        kaduttanut kirjoitti:

valinta osi kanssa tuohon ja lähinnä mukamas ulkonäön takia. ajattelin ettei ahtaat sisätilat vaivaa kauaa vaan että niihin tottuu, mutta nyt se on alkanut risomaan

laina-autona oli korjauksen ajan 307 farmarina ja lasikatolla niin arvaatte että sen jälkeen ei ole enää tuntinut kivalta istua omaan

no 3 ja ½ vuotta pitää vielä kärsiä tuota ennenkuin voi vaihtaa .. katsotaas josko seuraava malli olis jo sisätiloiltaan asiallisempi

Itellä oli ennen tätä Renault Laguna II joka oli myös hyvä auto ajaa ja sisätiloilta isompi kuin tämä mutta vikoja oli enemmän kuin liikaa vaikka autolla oli alle 50 000 km mittarissa. Muutoin en olisi vielä tässä vaiheessa autoa vaihtanut mutta täytyi hukata Lagu ennen kuin hajosi vallan käsiin. Eri merkkejä vertailtuani ja omat auton käyttötarpeet huomioon ottaen tämä auto mielytti minua eniten. Ei tätä autoa ole kyllä suureksi perheautoksi tarkoitettukaan siihen käyttöön löytyy Volvolta esim. V70.

• mahtuu joo
        sopivasti tonnikeijut kirjoitti:

Kaksi vuotta uudella s40:llä T5:lla takana, nelihenkinen perhe, hyvin mahtuu.

Ei pysty ymmärtämään miksei normaalivartaloinen 185-senttinen suomalainen muka mahtuisi s40:seen.
        Tämä on korkeampi kuin s60 ja vain n. VIISI senttiä lyhyempi/leveämpi isoveljeään.

Jos joku sotkee polkimet on kengän lestin valinta kyllä väärä, argumenttina huono - hanki automaatti kun jalat ovat sekaisin.

Parempaa autoa (162kW/320Nm) hinnan (39500 E) ja tehon/väännön puolesta saa etsiä saksalaisten tuotannosta pitkään ja hartaasti, hiljaista on.

Isoimmalla moottorilla s40:seen tulee järkeä, ja polttoainekulutkin alkavat näyttää kohtuulliselta.

mutta anoppi ei sitten enää mahdu takapenkille ... tai ilman jalkoja mahtuu

voihan se olla hyväkin asia tosin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      119
      5204
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2869
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2812
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      31
      2561
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1939
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      1687
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1425
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1388
    Aihe