Elisan toimivuus!?

Peteo850

Nyt olen neljättä viikkoa taistellut pätkivän yhteyden kanssa.
Pitkän jonotuksen jälkeen pääsen tekemään vikailmoituksen..
Elisa ilmoittaa tekstiviestillä että vikailmoitus on tehty ja jäädään odottamaan vapaata asentajaa..
Muutaman päivän kuluttua tulee tekstiviesti että vika on korjattu..
Tämä tietysti osoittaa että minun Elisa-GSM littymä toimii - mikä sinänsä on hyvä asiaa.. oikeastaan ainoa hyvä asia..Nettiyhteys = laajakaista kuitenkaan ei toimi kuten pitäisi..
Taas jonotetaan puhelimessa koska on tehtävä uusi vikailmoitus!
Tätä on jatkunut melkein kuukausi. (15/6-06 tulee kuukausi täyteen ensimmäisestä vikailmoituksesta)
Soitan Elisalle ja huomautan että koska yhteys ei toimi.. en olisi kovin kiinnostunut maksamaan heidän laskua..
Lupasivat hyvittää seuraavasta laskusta.. mikä sinänsä on hyvä.. olen kuitenkin kärsivällinen persoona.. mutta rajansa kaikilla.. jos nyt yhteys ei toimi 15/6-06 mennessä, niin onhan se hieno että vuosia kestänyt yhteinen taival päättyy hyvityslaskuun..
Tällä alueella - Helsingin Konala - on muitakin jonka yhteys toimii "yhtä hyvin"..
Ollaan Elisan teknisen tukeen ohjeiden mukaan hankkineet uusia nopeampia modeemia..siirtäneet modeemia lähemmäs Elisaa.. vetäneet LAN-kaapeleita pitkin taloja löytääkseen paikan missä modeemi sattuisi toimimaan paremmin..
Meillä meni kuukausi tajuta että vika voi olla Elisan järjestelmässä.. meidän puolustukseksi voisi tietysti sanoa että kuukauden odotus ennen kuin hissi nousee ylös asti johtuu siitä että emme ole ammattilaisia..
Mikä on Elisan puolustus?

Lopuksi totean: koska yhteys toimii huonosti/ei ollenkaan, voin hyvin olla ilman yhteyttä sen aikaa mikä menee uutta - mielellään toimivaa yhteyttä asentaessa...

24

4353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hakkux

      Ensin otsikkoon: Elisan laajakaistan toimivuus on meillä ollut mitä mainioin ja asutaan noin 10 kilometrin päässä teiltä.

      > että vuosia kestänyt yhteinen taival päättyy hyvityslaskuun..

      Eli toimiko laajakaistasi vuosia hyvin ja sitten alkoi pätkiä?

      > Tätä on jatkunut melkein kuukausi.

      > Tällä alueella - Helsingin Konala - on muitakin jonka yhteys toimii "yhtä hyvin"..

      Onko yhteys pätkinyt siellä kuukauden ajan vain Elisan asiakkailla vaiko myös muillakin? Ovatko muut olleet aktiivisia saadakseen vian korjatuksi? Jos vika on isolla alueella, olisi se kyllä syytä korjata pian. Konalassa on firmojakin, jotka tarvitsevat nettiä.

      > Muutaman päivän kuluttua tulee tekstiviesti että vika on korjattu..

      Saitko tietoa, että mitä oli korjattu?

      • Peteo850

        Muutamia katkoksia lukuun ottamatta yhteys on ollut hyvä.
        On aina voinut luottaa siihen että muutaman tunnin kuluttua yhteys on ok.
        Nyt on kuitenkin kaikki toisin... ihan ollaan ihmeessä jos saadaan luettua sähköpostit ennen kuin yhteys katkeaa.
        Äsken luin postini joten nyt en enää voi saada näille sivuille yhteyttä..grr

        Onko muilla ongelmia?
        Kyllä on nimenomaan Konala/Lintuvaara alueella.. En siis ole yksin..
        Onko muut reklamoineet Elisalle??
        Kyllä on!
        Toisaalta.. Ei ole olemassa niin suurta yritystä että niillä on varaa menettää asiakkaita...
        Luulisi että Elisa reagoi jo yksittäisen asiakkaan reklamaatioon.. ja mikäli eivät sitä tee niin enpä juurikaan yksittäisenä asiakkaana ole kiinnostunut heidän palveluista..

        Mikä on korjattu?
        Ei mikäään.. ilmoittivat vaan että se on korjattu..

        Eilen soitti asentaja ja piti vaihtaa jonkin kortin paikan..
        Viesti tuli että yhteys on korjattu.. no, kännykkä kuitenkin pelaa.. son hyvä!
        Nettiyhteyelle viesti ei mennyt perille koska sen tiimoilta asiat etenee samalla tavalla..
        Uusi, huippunopea ja virtaviivainen 24megan Siemens Speedstream.. vilkkuu kuin joulukuusi..
        DSL ja Internet ledit vilkkuu kilpaa Activity ledin kanssa..
        Ainut lohtu on että Ethernet valo palaa kirkkaana.. voinhan surffailla muihin koneisiin..

        Mikä tässä tökkii.. on se että nyt pitäisi tehdä uusi vikailmoitus.. ja odottaa 5 (viisi) päivää vapaata asentajaa.. siirrytään taas jonon hännille...
        Eipä taida enää kiinnostaa...
        Nyt on mennyt tasan kuukausi ja vielä pitäisi soittaa... heh!


    • w-mussukka

      kerronpa meitin kokemuksii turuuust:DMuutimme turkuun ja painelimme elisan koppiin tilamaan yhteyksiä.Luvattiin asennusajaksi 6 viikkoa.Emmin , ja sanoin kyseleväni viellä muilta jolloin sain vastauksen, ettet muualta saa yhtään nopeammin.

      Tollona uskoimme ja otimme tilaukseen ja odottelimme,,,ja odottelimme...ja odottelimme.
      Kahdeksannella viikolla kyselin aikaa milloin saisimme , vaan eipä osattu sanoa.

      Monen puhelun jälkeen kiukustuimme ja sanoimme , ettemme palveluitanne sitten enää tarvitsekkaan , eikä tarvii avata.

      Klompsimme naapuriin kilpailijalle ja saimme yhteyden noin viikossa:DDD

      Siispä odottelimme turhaan seitsemän viikkoa.
      Kyseinen operaattori on muuten toiminut sitten kiitettävällä tavalla myös nykyisellä paikkakunnalla jonne muutimme.

      Että näin palvelee ELISA.

      • kilpailu on kovaa

        Elisan kilpailija ilmeisesti omistaa teillä verkon ja tekee kilpailijansa asiakkaiden kytkennät tosi tosi hitaasti ihan tarkoituksella. Sitten kun asiakas (kuten sinä) lopulta kypsyy odotteluun ja päättää ottaa laajakaistan siltä toiselta operaattorilta, on taktiikka toiminut ja tämä operaattori on saanut uuden asiakkaan, joka kaiken lisäksi vielä haukkuu Elisaa kaikille kavereilleen ja julkisesti netissäkin.


      • w-mussukka
        kilpailu on kovaa kirjoitti:

        Elisan kilpailija ilmeisesti omistaa teillä verkon ja tekee kilpailijansa asiakkaiden kytkennät tosi tosi hitaasti ihan tarkoituksella. Sitten kun asiakas (kuten sinä) lopulta kypsyy odotteluun ja päättää ottaa laajakaistan siltä toiselta operaattorilta, on taktiikka toiminut ja tämä operaattori on saanut uuden asiakkaan, joka kaiken lisäksi vielä haukkuu Elisaa kaikille kavereilleen ja julkisesti netissäkin.

        niin omistaa sen me tiesimmekin , vaan eipä menty kyseiselle operaattorille , vaan kolmannelle,Nykyisin kun on varaa valita:D
        Ei siis voinut tästäkään johtua.


      • kilpailu on kovaa
        w-mussukka kirjoitti:

        niin omistaa sen me tiesimmekin , vaan eipä menty kyseiselle operaattorille , vaan kolmannelle,Nykyisin kun on varaa valita:D
        Ei siis voinut tästäkään johtua.

        No, ehkä sitten sillä kolmannella operaattorilla on Elisaan verrattuna paremmat suhteet sen linjoja omistavan operaattorin kanssa. Elisakin kun ilmeisesti vastavuoroisesti hidastaa omien kilpailijoidensa kytkentöjä alueillaan...

        Miksi sitten olit alunperin ottamassa Elisan laajakaistaa, jos sitä ei saa alueellasi kovinkaan nopeasti? Tutkitko asiaa etukäteen, kyselitkö kavereilta ja tutuilta ennen kuin tilasit?

        Itse sain Elisan alueella Elisan laajakaistan heidän lupaamassaan ajassa. Kun netti oli toiminut hyvin jo reilun vuoden, suositten kaverillekin ja hän sai sen vieläkin nopeammin kuin mitä olivat luvanneet (alle 3 vkoa pk-seudulla).


      • w-mussukka
        kilpailu on kovaa kirjoitti:

        No, ehkä sitten sillä kolmannella operaattorilla on Elisaan verrattuna paremmat suhteet sen linjoja omistavan operaattorin kanssa. Elisakin kun ilmeisesti vastavuoroisesti hidastaa omien kilpailijoidensa kytkentöjä alueillaan...

        Miksi sitten olit alunperin ottamassa Elisan laajakaistaa, jos sitä ei saa alueellasi kovinkaan nopeasti? Tutkitko asiaa etukäteen, kyselitkö kavereilta ja tutuilta ennen kuin tilasit?

        Itse sain Elisan alueella Elisan laajakaistan heidän lupaamassaan ajassa. Kun netti oli toiminut hyvin jo reilun vuoden, suositten kaverillekin ja hän sai sen vieläkin nopeammin kuin mitä olivat luvanneet (alle 3 vkoa pk-seudulla).

        siinäpä virheen teinkin kun en ennakolta ottanut selvää.Tämä josta otin sitten loppuviimeksi lupaus oli,,että neljän viikon sisällä toimii.Aukesi sitten viikon odottelun jälkeen ja olimme todellakin tyytyväisiä palveluun.Silläpä nyt emme enää mene aidan toiselle puolelle vaan pysymme hyväksitodetussa.


      • Kalle
        kilpailu on kovaa kirjoitti:

        Elisan kilpailija ilmeisesti omistaa teillä verkon ja tekee kilpailijansa asiakkaiden kytkennät tosi tosi hitaasti ihan tarkoituksella. Sitten kun asiakas (kuten sinä) lopulta kypsyy odotteluun ja päättää ottaa laajakaistan siltä toiselta operaattorilta, on taktiikka toiminut ja tämä operaattori on saanut uuden asiakkaan, joka kaiken lisäksi vielä haukkuu Elisaa kaikille kavereilleen ja julkisesti netissäkin.

        Elsia tekee samoin omilla alueilla..
        Soneran tms. liittymää saa odottaa useita viikkoja elisan alueilla!


    • Jappe

      Mullakin taitaa tökkiä Elisa. Ei löydä välillä DHCP palvelinta. Jotain kummaa siellä elisalla..

    • Koittakaa ymmärtää nyt!

      Sinulla on ongelmia yhteyden kanssa, se nyppii, sen kyllä ymmärtää. Vuodatuksessasi et kuitenkaan mainitse että olisit voinutkaan epäillä/testata että päätelaitteessasi olisi vikaa??? Miten on?

      Toisekseen koittakaa nyt jo pikkuhiljaa tajuta että kun ostat Elisalta, Soneralta jne. liittymän, ei ole sanuttua että yhteyden toimittaa mainittu putiikki vaan ala-urakoitsija / muu verkon haltija tai toimittaja, joka toimii Elisan piikkiin. Miten vaikeaa tätä on ymmärtää?!

      • Peteo850

        Hmm..
        Elikä jos Valion maitotölkistä löytyy se on tietysti lehmän syytä??
        Koita nyt itse ymmärtää pölkky.. jos maksamme Elisalle tilaamamme palvelusta.. me vähät välitämme kuka tai ketä tunareita Elisa palkkaa tekemään ne duunit.. kunhan ne hoituu!!
        Johan kuluttajalakin sanoo ettei voi laskuttaa tai veloittaa ellei ole tavaraa tai palvelua toimitettu tahi toimitettu kyseisestä ajasta.


      • Peteo850 kirjoitti:

        Hmm..
        Elikä jos Valion maitotölkistä löytyy se on tietysti lehmän syytä??
        Koita nyt itse ymmärtää pölkky.. jos maksamme Elisalle tilaamamme palvelusta.. me vähät välitämme kuka tai ketä tunareita Elisa palkkaa tekemään ne duunit.. kunhan ne hoituu!!
        Johan kuluttajalakin sanoo ettei voi laskuttaa tai veloittaa ellei ole tavaraa tai palvelua toimitettu tahi toimitettu kyseisestä ajasta.

        Vaikka lopettaa sen vuodatuksen ja soittaa elisan tekniseen asiakas tukeen. Kysyä mitä sille on tehtävissä mistä kyseinen ongelma johtuu? Jos sinulla on 24M linja niin suosittelen kokeilemaan esim. 8M/1M yhteytää koska ongelma voi johtua myös talosikaapeloinnista. Eli älä valita tee jotain!


      • PeteO850
        FNN kirjoitti:

        Vaikka lopettaa sen vuodatuksen ja soittaa elisan tekniseen asiakas tukeen. Kysyä mitä sille on tehtävissä mistä kyseinen ongelma johtuu? Jos sinulla on 24M linja niin suosittelen kokeilemaan esim. 8M/1M yhteytää koska ongelma voi johtua myös talosikaapeloinnista. Eli älä valita tee jotain!

        Nyt on elokuun viimeisiä päiviä menossa..
        Yhteys ei vieläkään toimi..
        Tiedoksi FNN...
        A:Olen vaihtanut modeemin..
        B:Käyttänyt paikalla toiselta alueelta toimivan koneen modeemin... Ei toiminut meillä!
        C:Olen soittanut Elisan tekniseen tukeen, vaikka palvelu sieltä oli ystävällinen ja ko henkilö teki voitavansa... yhteys ei alkanut toimimaan...

        Mitä minun pitäisi nyt tehdä?? Sinä kun tiedät Elisaa enemmän??
        Pitäisikö repiä piuhat seinästä ja katsoa onx niissä jotain käpyjä??

        Nyt sain viimein Elisan asentajan tulemaan paikan päälle.. (vastenmielisesti ja uhkaillen laskulla.. maksan kyllä iloisesti laskun jos vain saavat tämän homman toimimaan.. ei ois ollut tarvetta uhkailla..)

        Sinulle FNN voin kertoa..
        Olen edelleen sitä mieltä että, jos maksan palvelusta tai tuotteesta sovitun summan eikä tuote toimi sopimuksen mukaan, tai lakkaa toimimasta... On se palvelun tarjoaja/toimittajan asia korjata se, sopimuksen mukaiseen kuntoon...
        Oli vika sitten talon kaapeleissa tai katolla..
        Minulla ei ole mielenkiintoa tai oikeutta mennä räpelöimään kaapeleita.. ne on jonkun muun omaisuutta.. kenen, sitä en tiedä.. haluaisin vain siirtää muutamia bittejä niien kautta..

        Tässä oi tarkoitus lähettää tämä viesti... mutta sattuneista syistä se jäi lähettämättä..
        Huomenna se toimii varmaan...
        Juu.. huomenna varmaan..

        Oho.. Älä huoli.. se sai ihan yhteyden.. heureka..


    • PETTYNYT

      Toimivuus ollut huono koko laajakaistan käytön ajan. Mutta luvassa on parempaa. Elisa korottaa laajakaistan maksuja kerralla 16,8% (256) ja 15,1% (512) taatakseen, että toimivuus pysyy ennallaan. Hyvä ELISA hyvä. Itse sanon sopimuksen irti... muut tehkööt mitä haluavat. Kuppauksellakin pitäisi olla jonkinlaiset rajat. Nousiko oma palkkasi vuodessa yli 15%?

      • Joshuax

        Varmaan voi sanoa näin että kun on melkein 500 000 liittymää niin siellä on pettyneitä ja tyytyväisiä asiakkaita. Itse ainakin olen tyytväinen 2 vuotta ollut eikä kertaakaan poikki yhteys. Ja mitä tulee hinnan korotukseen niin ei tätä hyväntekeväisyydellä tehdä. Kaikki vaan valittaa hinnasta ja haluaa kaiken ilmaiseksi tai ainakin alle 5 euron :) Itse en mieti hintaa ensimmäisenä vaan toimivuuttaa ja palvelua mitä saan.


      • toimii

        Täällä on kyllä toiminut hyvin enkä ole tuollaisista ongelmista kuullut keneltäkään suoraan vaan ainoat ongelmistaan kertovat ovat olleet täällä netissä keskustelufoorumeilla. Elisan laajakaista on ollut kohta jo puolitoista vuotta. Hintakaan nyt ei noussut, koska minulla on megainen laajakaista. Työkaveri otti puolimegaisen, mutta ei hänelläkään hinta noussut, koska hän oli tehnyt vuoden määräaikaisen sopimuksen laajakaistaa keväällä hankkiessaan.

        Jos sinulla on toimivuus ollut huono koko ajan, on vika todennäköisimmin sinulla omissa laitteissasi, kuten modeemissasi, verkkokortissasi tai mahdollisesti jatketussa puhelinjohdossa tms. Jos laitteesi ovat kunnossa eli niillä laajakaista toimii vaikkapa naapurissasi kokeillessasi eikä laajakaistasi toimi naapurisikaan laitteilla ja kaapeleilla, niin sitten voit epäillä tietenkin sitä laajakaistaasi.


      • jhanna
        toimii kirjoitti:

        Täällä on kyllä toiminut hyvin enkä ole tuollaisista ongelmista kuullut keneltäkään suoraan vaan ainoat ongelmistaan kertovat ovat olleet täällä netissä keskustelufoorumeilla. Elisan laajakaista on ollut kohta jo puolitoista vuotta. Hintakaan nyt ei noussut, koska minulla on megainen laajakaista. Työkaveri otti puolimegaisen, mutta ei hänelläkään hinta noussut, koska hän oli tehnyt vuoden määräaikaisen sopimuksen laajakaistaa keväällä hankkiessaan.

        Jos sinulla on toimivuus ollut huono koko ajan, on vika todennäköisimmin sinulla omissa laitteissasi, kuten modeemissasi, verkkokortissasi tai mahdollisesti jatketussa puhelinjohdossa tms. Jos laitteesi ovat kunnossa eli niillä laajakaista toimii vaikkapa naapurissasi kokeillessasi eikä laajakaistasi toimi naapurisikaan laitteilla ja kaapeleilla, niin sitten voit epäillä tietenkin sitä laajakaistaasi.

        Meillä yhteys huononi/soseutui juuri ennen juhannusta. Aiemmin oli homma pelannut suurinpiirtein hyvin, vaikkakin yhteys silloin tällöin pätkäisikin. Lähinnä verkkoyhteyden muodostaminen on ollut aina hankalaa - joskus yhteys on muodostunut, joskus taas ei, jolloin tilanteeseen on auttanut koko systeemin buuttaus. Jokatapauksessa, ennen juhannusta homma pykesi täysin, RR24 modeemissa ADSL-valo ei syttynyt lainkaan, useiden buuttausten tms. toimenpiteiden jälkeen. Puhelinjohdon lyhentämistä kokeilimme, ei apua. Nyt sitten tänään yhteys muodostui - tietokoneen virran ollessa päällä tunnin verran.

        Tästä manööveristä oli seurauksena tolkuton juhannustamme maustava perheriita, minun piti postittaa kiireessä väikkärin paperit esitarkastajille, ja perhe odotti autossa matkaa lappiin. Työpaikan kauttahan sitä sitten piti ajaa.

        Ja maksamme tästä... itsemme kipeeksi.


      • tulikettu (
        jhanna kirjoitti:

        Meillä yhteys huononi/soseutui juuri ennen juhannusta. Aiemmin oli homma pelannut suurinpiirtein hyvin, vaikkakin yhteys silloin tällöin pätkäisikin. Lähinnä verkkoyhteyden muodostaminen on ollut aina hankalaa - joskus yhteys on muodostunut, joskus taas ei, jolloin tilanteeseen on auttanut koko systeemin buuttaus. Jokatapauksessa, ennen juhannusta homma pykesi täysin, RR24 modeemissa ADSL-valo ei syttynyt lainkaan, useiden buuttausten tms. toimenpiteiden jälkeen. Puhelinjohdon lyhentämistä kokeilimme, ei apua. Nyt sitten tänään yhteys muodostui - tietokoneen virran ollessa päällä tunnin verran.

        Tästä manööveristä oli seurauksena tolkuton juhannustamme maustava perheriita, minun piti postittaa kiireessä väikkärin paperit esitarkastajille, ja perhe odotti autossa matkaa lappiin. Työpaikan kauttahan sitä sitten piti ajaa.

        Ja maksamme tästä... itsemme kipeeksi.

        Sama homma, ennen juhannusta katkesi yhteys ja asiakaspalvelu oli tietysti koko juhannuksen kiinni. Kun sain maanantaina puolentunnin jonotuksen jälkeen yhteyden soneran tekniseen asiakaspalveluun sain kuulla että täällä Lahden seudulla olivat katkaisseet kaapelin kaivinkoneella ja alkoivat korjata vikaa kait vasta juhannuksen jälkeen. Todella harmittava juttu, lähes neljä päivää yhteys poikki, voisikohan näistä päivistä hakea korvausta?


      • Hemppa
        tulikettu ( kirjoitti:

        Sama homma, ennen juhannusta katkesi yhteys ja asiakaspalvelu oli tietysti koko juhannuksen kiinni. Kun sain maanantaina puolentunnin jonotuksen jälkeen yhteyden soneran tekniseen asiakaspalveluun sain kuulla että täällä Lahden seudulla olivat katkaisseet kaapelin kaivinkoneella ja alkoivat korjata vikaa kait vasta juhannuksen jälkeen. Todella harmittava juttu, lähes neljä päivää yhteys poikki, voisikohan näistä päivistä hakea korvausta?

        En tunne ketään, kenellä Elisan ADSL toimisi moitteetta. Yrityksemme tarjoaa yhteydet työntekijöille kotiin, ja Elisan liittymä on ns. "tuotteistettu". Ongelmia saa tiettyyn rajaan saakka olla, mutta kun niiden korjaaminen ei onnistu sitten millään! Onneksi itse muuton yhteydessä pääsin taloon jossa on welhon kaapeli - pari vuotta ilman ensimmäistäkään ongelmaa.
        Syksyllä kaikille Elisan liittymille etsitään toinen vaihtoehto.


    • HuanÅhappi
    • virtaheppa

      Lankapuhelimeni kotivastaajapalvelu ei taaskaan toimi. Pitäisi tehdä vikailmoitus Elisaan.
      Mutta en viitsisi aloittaa taas samaa rumbaa. Ensin sinne saa soittaa viisi kertaa, jonottaa
      kymmeniä minuutteja ja kuulla, että "kaikki
      linjamme ovat tällä hetkellä varattuja", mikä tarkoittaa että puhelinpalvelun ainoa henkilö on varattu. Jos lopulta saa jonkun langan päähän,
      niin sille pitää selittää seitsemään kertaan millaisesta viasta on kysymys. Sitten luvataan korjata ja ilmoittaa, kun on korjattu. Mitään ei silti tapahdu.

    • rapadi87

      kesäkuun 12. Netti meni, soitin ROBOTILLE, 2min tuli ilmoitus (Yhteydessä on vikaa tai jotain sellasta). hmmm.. kummallista. musta tuntuu, että tässä menee viikkoja. kaikkein kurjin juttu on se, että mun kotisivut toimii mun serverin kautta. joka on nyt levossa :S mutta minä :@

    • woeisu

      Elisa on täysi hujiri. Siirsi kaikki minun puhelut oman 999 etuliitymän kautta väkisin vaikka minulla on ollut tehtu siirto Cubion etuliitymän kautta. Aivan sikamaista. Minua kyselemättä. Lasku tulee noin 1000 euro kallimpi. Tuo oli ryöstö. Asiakkas palvelussa itstuvat tyhmiä blondia joka eivät osaa sanoa mitään.

    • Juudas Käkriäinen

      No jaa ja jaa sitten

      Lähetin elisaan sähköpostilla (3) kertaa viestin: lankapuhelin mykkä," kiivetkää
      tolppaan" kesti lähes (2) viikoa, ennenkuin korjaaja tuli paikalle ja kiipesi tolppaan. Ei niin, Ei niin mitään vikaa tolpassa olevissa puhelinkytkennöissä.

      Tutki talon sisäverkot ja varmaa oli, että vika löytyy sisäverkosta. Kun vain sitten
      ei löytynyt.

      Kehoitin edelleen kiipee tolppaan: vastattiin, kävin jo siellä !

      Minä vain: nouse nyt sinne tolppaan, tolppaaaan.

      Nousi muuten tolppaan ja mitä, joku toinen tolppaan nousija, elisan korjaaja oli
      kytkenyt piuhat mihin, sitä ei kerrottu, mutta uusi kytkentä sai sisäverkonkin
      toimimaan ja kirjoittelut, nyt jatkuvat entiseen tyyliin, syvistä psykologisistakin
      tieteen osa-alueista täydellä tohinalla. Ollaanhan me ihmisiä ja vielä meille kaikille satuuu
      virheitä, mutta kukahan niistä aina maksaa viulut, ei aina virheen tekijä.

      Ja miksi, kun nuo Lääninhallituksenkin virkamiehet uskovat melkein kaikki, mitä
      SUURTEN VIRMOJEN edusmiehet/naiset sanovat missäkin asiassa, minä sitävastoin katselen noita ihmisten pääkallon kuvia ja etsin niistä kysymyksiä
      siitä, olemmeko polveutuneet eläimistä, kun joillakin niistä on samansuuntaiset
      aivot kuin IHMISILLÄ ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe