Kokemuksia Sebring

2,7 V6:sta????

Minulla oli sijaisautona 2 vrk käytössä Chrysler Sebring 2,7 A olikohan se joku XX Edition (juhlamalli?). Jäin ns. koukkuun siihen, eli vanha europikkuautofanista tuli kerralla ison automaattilootaisen jenkkipelin ystävä. Siis Sebring pitäisi saada nyt alle! Haussa siis käytetty vähän ajettu Sebe, noita näkyy saavan jo ostokyvylleni sopivaan hintaan. Bensaahan tuo vetää etenkin kaupungissa vaan ne jaksan maksaa. Kertakaikkisen upea kokemus juuri ruuhkaisessa työmatka-ajossa (pehmeä mukava jousitus, äänetön, upea stereosyysteemi ja automaatti) plus upea ulkonäkö.

Millaisia Sebring-kokemuksenne ovat, omistajat/haltijat? Onko esiintynyt vikoja, liekkö tyyppivikoja? Kestääkö automaattiloota huollettuna (öljyt)? MIllaiset huolokustannukset; onko millaiset huoltovälit, ja onko pk-seudulla k.o. merkin tuntevia/osaavia ei-merkkikorjaamoita joissa voisi huollattaa tai korjauttaa? Onko antaa joitakin vinkkejä mitä pitäisi ottaa huomioon tuollaista etsiessä ja ostaessa?

4

1994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mittarissa

      ja pelkää hyvää kokemusta. Keskikulutus on 10.5 l vaikka olen ajanut täysin seka-ajoa Helsingissä. Minusta ei ole ollenkaan paha kulutus. Auto on ihan uusi Signature Edition, joten ei ole vielä mitään pitkällistä kokemusta mutta toistaiseksi kaikki on ollut pelkää hyvää.

    • Jani123

      Aiempia keskusteluja kun katsot niin niistä löytyy yllinkyllin tarinaa Sebringistä.

      Ehkä sen verran on hyvä muistuttaa, että nyt myynnissä olevat 2.4 ja 2.7 litraiset ei ole moottorin tehon osalta niin lähellä toisiaan kuin moottorin koosta voisi arvailla. Tämä vaan siksi että suurin osa uudehkoista myynnissä olevista Sebringeistä on tuolla 2.4 koneella.
      Ja huomaa myös, että myynnissä olevat 2.7 LE mallit ei ole samoilla varusteilla kuin (-06)Signature Edition aiemmista (03-05) LX ja Limitedistä puhumattakaan. Suurin puute LE:ssä on ajotietokone.

      Itselläni on nyt toinen Sebring menossa. Edellisellä -01:llä ehdin ajaa noin 80 tuhatta (40->120). Vikoja on ollut kaikkiaan aika vähän mutta toki kulutusosat kuluu siinä kuin muissakin autoissa. Se mikä ei ole kovin mieltä ylentävää on kuluvienkin varaosien (mm. nivelet) korkeat hinnat. Myös huollot on varsin kalliita, tosin niin on muillakin merkeillä. Kaikkiaan siis ei pidä luulla, että kohtuullinen hankintahinta jatkuisi edullisena ylläpitona.
      Merkkikorjaamoilla suurin ongelma on kapasiteetin puute etenkin näin kesän kynnyksellä joka aiheuttaa sitä, että odotusajat on pitkiä. Ja tämä erityisesti pääkaupunkiseudulla. Ilmeisesti Signature Edition on mennyt odotettuakin paremmin kaupaksi.

      Ostaessa Sebringiä ei oikeastaan ole mitään erityistä verrattuna minkä tahansa käytetyn auton ostoon; aina helpommalla pääsee mitä tarkempaan auton mahdolliset puutteet huomaa ostohetkellä.

      • Aaro

        Menikö sulla vetoniveliä jo ennen 120.000km:ä?


      • Jani123
        Aaro kirjoitti:

        Menikö sulla vetoniveliä jo ennen 120.000km:ä?

        Vetoniveliä nyt ei ole mennyt noin nopsaan. Itseasiassa vetonivelien rikkoontuminen minun mielestä vaatii kuskilta vääriä otteita. Sensijaan vaihtoon meni molemmat ulommat raidetangon päät alle 100 tuhannen kohdalla. Paljon painoa ja kevyt ohjaus ei ole niiden keston kannalta ihan optimi ratkaisu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

      Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

      Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

      No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe