Minulla oli sijaisautona 2 vrk käytössä Chrysler Sebring 2,7 A olikohan se joku XX Edition (juhlamalli?). Jäin ns. koukkuun siihen, eli vanha europikkuautofanista tuli kerralla ison automaattilootaisen jenkkipelin ystävä. Siis Sebring pitäisi saada nyt alle! Haussa siis käytetty vähän ajettu Sebe, noita näkyy saavan jo ostokyvylleni sopivaan hintaan. Bensaahan tuo vetää etenkin kaupungissa vaan ne jaksan maksaa. Kertakaikkisen upea kokemus juuri ruuhkaisessa työmatka-ajossa (pehmeä mukava jousitus, äänetön, upea stereosyysteemi ja automaatti) plus upea ulkonäkö.
Millaisia Sebring-kokemuksenne ovat, omistajat/haltijat? Onko esiintynyt vikoja, liekkö tyyppivikoja? Kestääkö automaattiloota huollettuna (öljyt)? MIllaiset huolokustannukset; onko millaiset huoltovälit, ja onko pk-seudulla k.o. merkin tuntevia/osaavia ei-merkkikorjaamoita joissa voisi huollattaa tai korjauttaa? Onko antaa joitakin vinkkejä mitä pitäisi ottaa huomioon tuollaista etsiessä ja ostaessa?
Kokemuksia Sebring
4
1977
Vastaukset
- mittarissa
ja pelkää hyvää kokemusta. Keskikulutus on 10.5 l vaikka olen ajanut täysin seka-ajoa Helsingissä. Minusta ei ole ollenkaan paha kulutus. Auto on ihan uusi Signature Edition, joten ei ole vielä mitään pitkällistä kokemusta mutta toistaiseksi kaikki on ollut pelkää hyvää.
- Jani123
Aiempia keskusteluja kun katsot niin niistä löytyy yllinkyllin tarinaa Sebringistä.
Ehkä sen verran on hyvä muistuttaa, että nyt myynnissä olevat 2.4 ja 2.7 litraiset ei ole moottorin tehon osalta niin lähellä toisiaan kuin moottorin koosta voisi arvailla. Tämä vaan siksi että suurin osa uudehkoista myynnissä olevista Sebringeistä on tuolla 2.4 koneella.
Ja huomaa myös, että myynnissä olevat 2.7 LE mallit ei ole samoilla varusteilla kuin (-06)Signature Edition aiemmista (03-05) LX ja Limitedistä puhumattakaan. Suurin puute LE:ssä on ajotietokone.
Itselläni on nyt toinen Sebring menossa. Edellisellä -01:llä ehdin ajaa noin 80 tuhatta (40->120). Vikoja on ollut kaikkiaan aika vähän mutta toki kulutusosat kuluu siinä kuin muissakin autoissa. Se mikä ei ole kovin mieltä ylentävää on kuluvienkin varaosien (mm. nivelet) korkeat hinnat. Myös huollot on varsin kalliita, tosin niin on muillakin merkeillä. Kaikkiaan siis ei pidä luulla, että kohtuullinen hankintahinta jatkuisi edullisena ylläpitona.
Merkkikorjaamoilla suurin ongelma on kapasiteetin puute etenkin näin kesän kynnyksellä joka aiheuttaa sitä, että odotusajat on pitkiä. Ja tämä erityisesti pääkaupunkiseudulla. Ilmeisesti Signature Edition on mennyt odotettuakin paremmin kaupaksi.
Ostaessa Sebringiä ei oikeastaan ole mitään erityistä verrattuna minkä tahansa käytetyn auton ostoon; aina helpommalla pääsee mitä tarkempaan auton mahdolliset puutteet huomaa ostohetkellä.- Aaro
Menikö sulla vetoniveliä jo ennen 120.000km:ä?
- Jani123
Aaro kirjoitti:
Menikö sulla vetoniveliä jo ennen 120.000km:ä?
Vetoniveliä nyt ei ole mennyt noin nopsaan. Itseasiassa vetonivelien rikkoontuminen minun mielestä vaatii kuskilta vääriä otteita. Sensijaan vaihtoon meni molemmat ulommat raidetangon päät alle 100 tuhannen kohdalla. Paljon painoa ja kevyt ohjaus ei ole niiden keston kannalta ihan optimi ratkaisu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783190
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313301752- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51310Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264