Onko alaselässä tuntuva pistävä kipu normaalia? Olen vasta 7. viikolla, joten keskenmenon riski on aika suuri.. Olen toista kertaa raskaana, eikä minulla ollut viimeksi alkuraskauden aikana vastaavia tuntemuksia. Jostain kuulin että pistävä kipu voi olla merkki kohdun ulkoisesta raskaudesta. Silloin kivun kai kuuluisi olla aika paljon kovempaa kuin tämä joka minut on säikäyttänyt..
Pistävä kipu alaselässä
4
2039
Vastaukset
- neuvolaan.
En tiedä, kuinka kovaa sinua sattuu, mutta tuo pistävä kipu
ei kuulosta oikein mukavalta. En halua pelotella, mutta kohdun
ulkopuolisessa raskaudessa yhtenä oireena voi olla pistävä selkäkipu,
mutta yleensä se kuulemma tuntuu hartioissa :-(
Kipusi voi myös olla vaarattomia kohdun kasvukipuja, mutta eipä vara venettä kaada.
Neuvovat sitten siellä neuvolassa eteenpäin ja voit mahdollisesti
päästä äitiyspolille alkuraskauden ultraan.
Pidän sulle peukkuja ja toivottavasti kaikki olisi OK :-)
---------
Kohdun ulkoinen raskaus
Kohdun ulkoisessa raskaudessa raskaus kehittyy kohdun ulkopuolella, useimmin munanjohtimissa. Kohdun ulkoinen raskaus edellyttää aina lääkärin hoitoa. Tyypillisenä oireena on hartiakipu. Seuraavan raskauden alkaessa on syytä hakeutua ultraäänitutkimukseen jo raskausviikoilla 6-7, jotta voidaan varmistaa ettei kohdunulkopuolinen raskaus ole uusiutunut.- amaryllis80
mahdollisimman pian eli huomenna soittaa neuvolaan. Huono systeemi, kun soittoaika on yksi tunti 12-13, muuten neuvolasta ei yleensä vastata..
- Miitu
amaryllis80 kirjoitti:
mahdollisimman pian eli huomenna soittaa neuvolaan. Huono systeemi, kun soittoaika on yksi tunti 12-13, muuten neuvolasta ei yleensä vastata..
Itse olen rv 5 . Mulla on myös ollut noin viikon verran alaselkäkipuja ja välillä kipu on tuntunut juuri tuollaisena pistävänä joko oikealla tai vasemmalla puolella. Soitin asiasta ensineuvoon, kun täälläkin neuvolaan saa yhteyden vain tiettynä aikana päivästä. Ensineuvossa vastannut sairaanhoitaja sanoi, että kipu kuullostaa ihan asiaan kuuluvalta, mikäli sen lisäksi ei ilmene mitään vuotoa tai virtsaamisongelmia ja neuvoi käyttämään kylmägeeliä tai jotain lämmintä kivun helpottamiseksi. Nytkin huomaan, että tässä koneella istuessani olo on paljon hankalampi tuon kivun suhteen kuin esim. äsken, kun pötkötin sängyllä.
Jos ja kun soitat sinne neuvolaan huomenna, tuu sitten kertomaan, mitä sulle sieltä sanotaan. - amaryllis80
Miitu kirjoitti:
Itse olen rv 5 . Mulla on myös ollut noin viikon verran alaselkäkipuja ja välillä kipu on tuntunut juuri tuollaisena pistävänä joko oikealla tai vasemmalla puolella. Soitin asiasta ensineuvoon, kun täälläkin neuvolaan saa yhteyden vain tiettynä aikana päivästä. Ensineuvossa vastannut sairaanhoitaja sanoi, että kipu kuullostaa ihan asiaan kuuluvalta, mikäli sen lisäksi ei ilmene mitään vuotoa tai virtsaamisongelmia ja neuvoi käyttämään kylmägeeliä tai jotain lämmintä kivun helpottamiseksi. Nytkin huomaan, että tässä koneella istuessani olo on paljon hankalampi tuon kivun suhteen kuin esim. äsken, kun pötkötin sängyllä.
Jos ja kun soitat sinne neuvolaan huomenna, tuu sitten kertomaan, mitä sulle sieltä sanotaan.että kipu on kohdun ulkoisessa raskaudessa kovaa. Mulla se ei ole ollut kovin kovaa. Meidän neuvolassa ei ole laitteita, joilla voitaisiin näin aikaisessa vaiheessa edes tutkia asiaa, eli jos kipu jatkuu ja kovenee, pitää mennä päivystykseen. Neuvolan täti sanoi myös että pistävä kipu voi olla merkki pissatulehduksestakin, mutta silloin olisi luultavasti myös muita siihen liittyviä oireita. Taidan nyt seurailla tilannetta, koska mulla ei ole tuntunut enää kipuja sen eilisen jälkeen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752