Minulle on viimeisen kahden vuoden aikana tullut ikävät vaivaisenluut molempien isovarpaiden alle. Nyt huomasin että myös pikkuvarpaiden alapuolelle on tulossa sellaiset luukyhmyt.
Todella kiusallista!
Olen yrittänyt vähentää korkokenkien ja kapeakärkisten kenkien käyttöä koska epäilen että ne ovat nämä vaivaisenluut aiheuttaneet..
Mutta miten näistä pääsisi eroon ja mitä tehdä että ne eivät ainakaan muuttuisi kipeiksi/ elämää muuten haittaaviksi?
Onko leikkaus ainoa vaihtoehto...Pelottaa!
vaivaisenluut!
4
1764
Vastaukset
- Eve 38
Olet käyttänyt vääränlaisia kenkiä. Täällä lisää tietoa:
http://www.iltalehti.fi/terveys/200606104621355_tr.shtml
http://www.askelklinikat.fi/ongelmat.htm - käyttöjalkineita
Hei. Olen lähes kuuskymppinen nainen. Nuoruudessani olivat korkeat korot ja kapeat kärjet muodissa, ja niitähän minä turhamaisena kaytin, kun oli niin "nättiä".
Sittemmin keski-iässä olen siirtynyt matalakantaisiin. Mutta vahinko oli ehtinyt jo tapahtua, ei se ilmoittanut itsestään vielä silloin, vaan vasta täällä eläkeiän kynnyksellä. Silloin syntynyt jalkojen asentovirhe tuntuu minulla nyt päkiöissä, kun poikittaisholvi on laskeutunut. Korkokenkiä en voi nyt käyttää enää ollenkaan. Ikä tuo kaikki vanhat vaivat sanamukaisesti korkojen kanssa maksuun.
Korkeakorkoiset ja kapeakärkiset kengät on tarkoitettu vain tilapäiseen juhalkäyttöön (jos edes siihenkään!) Nykyään katselen kesäsandaaleissa nuorten naisten terveitä kauniita jalkoja ja varpaita - ovat kuin vauvan sormet - ei niitä liikavarpaat ja kovettumat vaivaa. Mutta nyt taas muoti suosii korkeaa ja kapeaa, jalat se turhamaisuuden myöhemmin maksavat.
Ja kuka panisi nämä uroot , jotka kehuvat korkeita korkoja "niin seksikkäiksi" tipsuttelemaan itse niillä koroilla. Ei siihen yksikään mies suostuisi, mutta olettavat naisten taipuvan ties mihin hullutuksiin.
Valitse siis jalkineesi huolella, vaivaisenluu ei välttämättä ole syntynyt kengistä, mutta varmasti ne tilannetta pahentavat. Ja pikuvarpaan alla oleva kyhmy lienee peräisin rasituksesta, jonka se korkokengissä saa.- alkup.kirjoittaja
Kiitos vastauksesta ja kokemuksista.
Hieman kyllä huolestuttaa, jos jo parikymppisenä olen saanut vaivaisenluut aikaiseksi jalkoihini niin mitä jalkani ovatkaan neljänkymmenen vuoden päästä? :((( Täytyy varmaan näyttää työterveyslääkärille ensi kerralla kun menen käymään vastaanotolla ja kysyä lisää.. - Eve 38
alkup.kirjoittaja kirjoitti:
Kiitos vastauksesta ja kokemuksista.
Hieman kyllä huolestuttaa, jos jo parikymppisenä olen saanut vaivaisenluut aikaiseksi jalkoihini niin mitä jalkani ovatkaan neljänkymmenen vuoden päästä? :((( Täytyy varmaan näyttää työterveyslääkärille ensi kerralla kun menen käymään vastaanotolla ja kysyä lisää..Osta kunnon kengät ja sandaalit (onhan kesä). Itselläni on synnynnäinen selkävika ja lattajalat ja näinollen olen ikäni käyttänyt suhtkoht kunnollisia kenkiä. No mun nuoruudessani ei sellasia juurkaan ollut.
Mutta nykyään on liikkeitä, jotka myös myyvät ns. terveyskenkiä, jotka ovat todella hyvännäköisiä.
Tässä pari linkkiä:
http://www.ea.fi/
Ja sitten on Instrumentarium.
Ja myös kenkäkaupoista saa todella hyviä jalkineita esim. Ecco jne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743710Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1732898Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612162- 1601860
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342