Antakaa vinkkiä.

Täysin neuvoton.

Mulle tuli ensimmäistä kertaa elämässä kutsu hautajaisiin. Mitä näihin on tapana viedä lahjaksi, kertokaa joku kiitos. Mahdollisimman pian jos saisi vastauksia, hautajaiset ovat jo viikonloppuna.

6

9605

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lahjoitus

joku vie joskus vain yhden ruusun toiset taas oikein kukkalaitteen itse ystäväni hautajaisiin vein muistoa kunnioittaen kortin johon lisäsin jotenkin kauniisti että kukkavihkoon tarkoitetut rahat lahjoitettiin munuaisyhdistykselle koska ko.hlö näin olisi tahtonut

• tietoa

Katso osiosta Terveys ja sen alta kuolema ja suru siellä on aiheesta keskustelua.

Kts. myös linkki
      http://www.juhlitaan.net/hautajaiset/

hautajaisiin ei viedä vasinaisesti lahjoja.
      Vainajan kotiin tai lähimmille omaisille voi lähettää surunvalittelu kukkia, joissa pieni kortti ja lyhyt osanotto teksti.

Ne jotka arvelevat etteivät osallistu hautajaisiin lähettävät halutessaan adressin.

Hautajaisiin viedään yleensä hautavihko (kukkaihko) tms. Tyylikästä on viedä vain yksi ruusukin. Mutta nämäkään eivät ole välttämättömiä.
      Tapoja on monia. Joskus perustetaan rahasto johon laitetaan kukkarahat esim vainajan orvoksi jääneille lapsille.

Keskustele jonkun kanssa asiasta miten tässä tapauksessa menettelet.

• zizai

Hei,
      Olen ollut joissakin hautajaisissa, ja koskaan EI kukaan ole tuonut LAHJAA. Yleensä kyseessä on ollut muistokimppu ja adressi. Vai olenko täysin hakoteillä? Kommentteja?

• etkö tosiaankaan tie

No et tosiaankaan ole hakoteillä.

Kuka oikeesti viestin aloitti pitää olla aika hölmö jos tosisaan on ettei tie ettei hautajaisiin vierä lahjaa.
        Nehän ovat hautajaiset.

• huhu
        etkö tosiaankaan tie kirjoitti:

No et tosiaankaan ole hakoteillä.

Kuka oikeesti viestin aloitti pitää olla aika hölmö jos tosisaan on ettei tie ettei hautajaisiin vierä lahjaa.
        Nehän ovat hautajaiset.

mä ainakin haluisin jotain makeita lahjoja ku mut haudataan, onpahan sit jtn tekemistä siel arkus.

• Hkkine-
        huhu kirjoitti:

mä ainakin haluisin jotain makeita lahjoja ku mut haudataan, onpahan sit jtn tekemistä siel arkus.

xD Vitsikästä. Iha niiku haudassa voisiki kattela lahjoja xD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      93
      7567
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      4027
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      47
      3566
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      2961
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2692
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2532
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2451
    8. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2444
    9. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2399
    10. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      25
      2165
    Aihe