Onko Islannissa

lämmintäkin?

Olen lähdössä Islantiin kuun vaihteessa. Olen seuraillut Islannin sääolosuhteita jonkin aikaa. Aina on 5-10 astetta vain. Lämpeneekö siellä koko kesänä yleensä? No eihän sekään niin haittaa, loma on aina loma.

4

1414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Islannissa

      Kesän huippulämpötilat on korkeimmillaan
      10 astetta mutta ei huolta sillä silloinkin
      mereltä puhaltaa hemmetin kylmä tuuli joka
      saa sen tuntumaan pakkaselta.

      Islannissa ei paljoa säät vaihtele.
      Talvella on korkeintaan -10 astetta ja pirun kylmää
      kesällä korkeintaan 10 astetta ja pirun kylmää.

      • pehkane

        Islannin sää voi tarjota ilmeisesti kaikkea muuta paitsi aivan paahtavaa hellettä. Ratkaisu löytyy matkamiehen vaatetuksesta: saderomppeet mukaan ja ainakin tuulta pitävä takki kesäreissullekin. Eikä uimapukua tietenkään pidä unohtaa kotiin, on siellä niitä kuumia lähteitä ja pulikoimispaikkoja joka pitäjässä.


    • ovat ainutlaatuisia

      Islannissa on tunnettu sanonta, joka kuvaa hyvin kyseisen saaren sääoloja:

      "If you don't like the weather in Iceland, just wait 15 minutes!"


      Todellakin Islanti sattuu sijaitsemaan maantieteellisesti siten, että oudot (näin mannermaisittain) sääilmiöt voivat yllättää ihan koska tahansa. Sadepilvet voivat kerääntyä yläpuolelle minuuteissa ja ne myös lähtevät pois yhtä nopeasti. Eräs tuttuni kertoi oltuaan puoli vuotta Reykjavikissa, että on huikeaa, kuinka ainoastaan tunneissa mitattavan ajanjakson sisällä voi sataa lunta, sataa vettä, tuulla rajusti, olla tyyntä (harvinaisempaa Islannissa) ja paistaa aurinko niin, että t-paidassa tarkenee.

      Tosin moisista säävaihteluista voi kuulemma oppia ihan pitämäänkin.

      • helteitä?

        Hmmm... eilen näytti Reykjavikissa olleen 14 C eli lämpimämpää kuin Hellsingissä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe