Onko Islannissa

lämmintäkin?

Olen lähdössä Islantiin kuun vaihteessa. Olen seuraillut Islannin sääolosuhteita jonkin aikaa. Aina on 5-10 astetta vain. Lämpeneekö siellä koko kesänä yleensä? No eihän sekään niin haittaa, loma on aina loma.

4

1485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Islannissa

Kesän huippulämpötilat on korkeimmillaan
      10 astetta mutta ei huolta sillä silloinkin
      mereltä puhaltaa hemmetin kylmä tuuli joka
      saa sen tuntumaan pakkaselta.

Islannissa ei paljoa säät vaihtele.
      Talvella on korkeintaan -10 astetta ja pirun kylmää
      kesällä korkeintaan 10 astetta ja pirun kylmää.

• pehkane

Islannin sää voi tarjota ilmeisesti kaikkea muuta paitsi aivan paahtavaa hellettä. Ratkaisu löytyy matkamiehen vaatetuksesta: saderomppeet mukaan ja ainakin tuulta pitävä takki kesäreissullekin. Eikä uimapukua tietenkään pidä unohtaa kotiin, on siellä niitä kuumia lähteitä ja pulikoimispaikkoja joka pitäjässä.

• ovat ainutlaatuisia

Islannissa on tunnettu sanonta, joka kuvaa hyvin kyseisen saaren sääoloja:

"If you don't like the weather in Iceland, just wait 15 minutes!"

Todellakin Islanti sattuu sijaitsemaan maantieteellisesti siten, että oudot (näin mannermaisittain) sääilmiöt voivat yllättää ihan koska tahansa. Sadepilvet voivat kerääntyä yläpuolelle minuuteissa ja ne myös lähtevät pois yhtä nopeasti. Eräs tuttuni kertoi oltuaan puoli vuotta Reykjavikissa, että on huikeaa, kuinka ainoastaan tunneissa mitattavan ajanjakson sisällä voi sataa lunta, sataa vettä, tuulla rajusti, olla tyyntä (harvinaisempaa Islannissa) ja paistaa aurinko niin, että t-paidassa tarkenee.

Tosin moisista säävaihteluista voi kuulemma oppia ihan pitämäänkin.

• helteitä?

Hmmm... eilen näytti Reykjavikissa olleen 14 C eli lämpimämpää kuin Hellsingissä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7658
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3702
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1856
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1120
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      983
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      951
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      752
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe