Tietääkö kukaan tehdäänkö Tampereella 3d/4d ultraa ja jos niin missä ja paljonko maksaa?
Olis kiva nähdä masun asukki.
Tiedosta kiitollinen.
3D/4D ultra Tampereella?
9
12713
Vastaukset
- ...
Niin siis, eikös se mee niin, että kela korvaa koko lystin? Ja ihan tavallisessa neuvolassa mun käsittääkseni voi tehä, eli masuasukin virallisesssa tarkastuksessa jos tiedustelet neuvolantädiltä (soitat PAS:lle / soitat johki neuvolaan).
Ainakin mun siskolla on semmonen cd läpyskä ja sisältönä juurikin tätä lapsen elämää mahassa. Ja käsittääkseni just Kela korvaa sen. Tiedä sitten minkä takia.- Hippiäinen76
Kyllähän Kela korvaa ultraäänitutkimuksen, sen yhden (tai jos tarvetta ilmenee niin muutkin lääkärin määräämät ultrat), mutta kyllä ne yleensä on niitä tavallisia ultria, eikä 3d/4d! Tampereella on kyllä olemassa 3d/4d-laite, mutta se on kuulemma vain tapauksiin, jolloin epäillään masuvauvalla olevan jotakin ongelmaa (sillä pystytään näkemään tarkemmin). Näin kertoivat mulle Keskusäitiysneuvolassa, missä ultrat suurimmaksi osaksi tehdään.
Ja toiseksi, läheskään kaikissa neuvoloissa Tampereella ei ole minkäänlaista ultraäänilaitetta eli ei sitä tavallisessa neuvolassa tehdä. - la-24.8.2006
Hippiäinen76 kirjoitti:
Kyllähän Kela korvaa ultraäänitutkimuksen, sen yhden (tai jos tarvetta ilmenee niin muutkin lääkärin määräämät ultrat), mutta kyllä ne yleensä on niitä tavallisia ultria, eikä 3d/4d! Tampereella on kyllä olemassa 3d/4d-laite, mutta se on kuulemma vain tapauksiin, jolloin epäillään masuvauvalla olevan jotakin ongelmaa (sillä pystytään näkemään tarkemmin). Näin kertoivat mulle Keskusäitiysneuvolassa, missä ultrat suurimmaksi osaksi tehdään.
Ja toiseksi, läheskään kaikissa neuvoloissa Tampereella ei ole minkäänlaista ultraäänilaitetta eli ei sitä tavallisessa neuvolassa tehdä.jonka joutuu maksamaan tavallisesta ultrasta esim. Naistenklinikalla.
Ja tuo summa Kela-kortin kanssa taitaa olla se omavastuusumma,
Siitä ei enää saa mitään Kela-korvausta...
Mutta halpahan tuo on siihen verrattuna, että menisi yksityiselle :-)
- Hippiäinen76
Itse tiedustelin samaa asiaa raskausaikana. Kuulemma Tampereella ei 3d/4d-ultraa ole yleisessä käytössä. Tosin Keskusäitiysneuvolassa (Satamakadulla) sellainen laite on olemassa, mutta kertoivat, että sitä käytettäisiin vain siinä tapauksessa, että epäiltäisiin masuvauvalla olevan jotakin ongelmaa.
- hurlumpsis
eikö yksityisilläkään sitten ole tuota laitetta? Esim. jossain koskikeskuksen tms. lääkäriaseman omistuksessa? Onko kukaan tamperelainen käynyt? Nii ja se hinta olisi kanssa kiva tietää..
- Toivo elää
Tavallisessa ultrassa olen kyllä käynyt, mutta kun täällä Vaasassa ei kerrottu vaavin sukupuolta, niin ajattelimme käydä yksityisellä
vähän paremmassa ultrassa ja Tampere olisi lähimpänä. Elikä onko joku käynyt 3D/4D
ultrassa Tampereella yksityisellä puolella?- la-24.8.2006
Tampereella ainakin tehdään 4D-ultrauksia.
http://www.terveystalo.com/index.php?sivu=44&toimipiste=86 - Toivo elää
la-24.8.2006 kirjoitti:
Tampereella ainakin tehdään 4D-ultrauksia.
http://www.terveystalo.com/index.php?sivu=44&toimipiste=86Kiitos!varaankin sinne heti ajan.
Mukavaa kesää ja odotusta sinulle! - la-24.8.2006
Toivo elää kirjoitti:
Kiitos!varaankin sinne heti ajan.
Mukavaa kesää ja odotusta sinulle!ja samoin.
Kannattaa kysyä, sitten aikaa varatessa, saako ultraus-sessiosta
dvd:n mukaan kotiin vietäväksi.
Femedassa Helsingissä sai, ja oli hauska näyttää myös
tuleville isovanhemmille pienokaista :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216665Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562285- 1471867
- 851261
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971042- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.87942Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843- 32840
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147767