3D/4D ultra Tampereella?

Toivo elää

Tietääkö kukaan tehdäänkö Tampereella 3d/4d ultraa ja jos niin missä ja paljonko maksaa?
Olis kiva nähdä masun asukki.
Tiedosta kiitollinen.

9

12713

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Niin siis, eikös se mee niin, että kela korvaa koko lystin? Ja ihan tavallisessa neuvolassa mun käsittääkseni voi tehä, eli masuasukin virallisesssa tarkastuksessa jos tiedustelet neuvolantädiltä (soitat PAS:lle / soitat johki neuvolaan).

Ainakin mun siskolla on semmonen cd läpyskä ja sisältönä juurikin tätä lapsen elämää mahassa. Ja käsittääkseni just Kela korvaa sen. Tiedä sitten minkä takia.

• Hippiäinen76

Kyllähän Kela korvaa ultraäänitutkimuksen, sen yhden (tai jos tarvetta ilmenee niin muutkin lääkärin määräämät ultrat), mutta kyllä ne yleensä on niitä tavallisia ultria, eikä 3d/4d! Tampereella on kyllä olemassa 3d/4d-laite, mutta se on kuulemma vain tapauksiin, jolloin epäillään masuvauvalla olevan jotakin ongelmaa (sillä pystytään näkemään tarkemmin). Näin kertoivat mulle Keskusäitiysneuvolassa, missä ultrat suurimmaksi osaksi tehdään.

Ja toiseksi, läheskään kaikissa neuvoloissa Tampereella ei ole minkäänlaista ultraäänilaitetta eli ei sitä tavallisessa neuvolassa tehdä.

• la-24.8.2006
        Hippiäinen76 kirjoitti:

Kyllähän Kela korvaa ultraäänitutkimuksen, sen yhden (tai jos tarvetta ilmenee niin muutkin lääkärin määräämät ultrat), mutta kyllä ne yleensä on niitä tavallisia ultria, eikä 3d/4d! Tampereella on kyllä olemassa 3d/4d-laite, mutta se on kuulemma vain tapauksiin, jolloin epäillään masuvauvalla olevan jotakin ongelmaa (sillä pystytään näkemään tarkemmin). Näin kertoivat mulle Keskusäitiysneuvolassa, missä ultrat suurimmaksi osaksi tehdään.

Ja toiseksi, läheskään kaikissa neuvoloissa Tampereella ei ole minkäänlaista ultraäänilaitetta eli ei sitä tavallisessa neuvolassa tehdä.

jonka joutuu maksamaan tavallisesta ultrasta esim. Naistenklinikalla.
        Ja tuo summa Kela-kortin kanssa taitaa olla se omavastuusumma,
        Siitä ei enää saa mitään Kela-korvausta...
        Mutta halpahan tuo on siihen verrattuna, että menisi yksityiselle :-)

• Hippiäinen76

Itse tiedustelin samaa asiaa raskausaikana. Kuulemma Tampereella ei 3d/4d-ultraa ole yleisessä käytössä. Tosin Keskusäitiysneuvolassa (Satamakadulla) sellainen laite on olemassa, mutta kertoivat, että sitä käytettäisiin vain siinä tapauksessa, että epäiltäisiin masuvauvalla olevan jotakin ongelmaa.

• hurlumpsis

eikö yksityisilläkään sitten ole tuota laitetta? Esim. jossain koskikeskuksen tms. lääkäriaseman omistuksessa? Onko kukaan tamperelainen käynyt? Nii ja se hinta olisi kanssa kiva tietää..

• Toivo elää

Tavallisessa ultrassa olen kyllä käynyt, mutta kun täällä Vaasassa ei kerrottu vaavin sukupuolta, niin ajattelimme käydä yksityisellä
      vähän paremmassa ultrassa ja Tampere olisi lähimpänä. Elikä onko joku käynyt 3D/4D
      ultrassa Tampereella yksityisellä puolella?

• la-24.8.2006

• Toivo elää

• la-24.8.2006
        Toivo elää kirjoitti:

Kiitos!varaankin sinne heti ajan.
        Mukavaa kesää ja odotusta sinulle!

ja samoin.

Kannattaa kysyä, sitten aikaa varatessa, saako ultraus-sessiosta
        dvd:n mukaan kotiin vietäväksi.
        Femedassa Helsingissä sai, ja oli hauska näyttää myös
        tuleville isovanhemmille pienokaista :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6665
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2285
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1042
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      87
      942
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe