3D/4D ultra Tampereella?

Toivo elää

Tietääkö kukaan tehdäänkö Tampereella 3d/4d ultraa ja jos niin missä ja paljonko maksaa?
Olis kiva nähdä masun asukki.
Tiedosta kiitollinen.

9

12718

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Niin siis, eikös se mee niin, että kela korvaa koko lystin? Ja ihan tavallisessa neuvolassa mun käsittääkseni voi tehä, eli masuasukin virallisesssa tarkastuksessa jos tiedustelet neuvolantädiltä (soitat PAS:lle / soitat johki neuvolaan).

Ainakin mun siskolla on semmonen cd läpyskä ja sisältönä juurikin tätä lapsen elämää mahassa. Ja käsittääkseni just Kela korvaa sen. Tiedä sitten minkä takia.

• Hippiäinen76

Kyllähän Kela korvaa ultraäänitutkimuksen, sen yhden (tai jos tarvetta ilmenee niin muutkin lääkärin määräämät ultrat), mutta kyllä ne yleensä on niitä tavallisia ultria, eikä 3d/4d! Tampereella on kyllä olemassa 3d/4d-laite, mutta se on kuulemma vain tapauksiin, jolloin epäillään masuvauvalla olevan jotakin ongelmaa (sillä pystytään näkemään tarkemmin). Näin kertoivat mulle Keskusäitiysneuvolassa, missä ultrat suurimmaksi osaksi tehdään.

Ja toiseksi, läheskään kaikissa neuvoloissa Tampereella ei ole minkäänlaista ultraäänilaitetta eli ei sitä tavallisessa neuvolassa tehdä.

• la-24.8.2006
        Hippiäinen76 kirjoitti:

Kyllähän Kela korvaa ultraäänitutkimuksen, sen yhden (tai jos tarvetta ilmenee niin muutkin lääkärin määräämät ultrat), mutta kyllä ne yleensä on niitä tavallisia ultria, eikä 3d/4d! Tampereella on kyllä olemassa 3d/4d-laite, mutta se on kuulemma vain tapauksiin, jolloin epäillään masuvauvalla olevan jotakin ongelmaa (sillä pystytään näkemään tarkemmin). Näin kertoivat mulle Keskusäitiysneuvolassa, missä ultrat suurimmaksi osaksi tehdään.

Ja toiseksi, läheskään kaikissa neuvoloissa Tampereella ei ole minkäänlaista ultraäänilaitetta eli ei sitä tavallisessa neuvolassa tehdä.

jonka joutuu maksamaan tavallisesta ultrasta esim. Naistenklinikalla.
        Ja tuo summa Kela-kortin kanssa taitaa olla se omavastuusumma,
        Siitä ei enää saa mitään Kela-korvausta...
        Mutta halpahan tuo on siihen verrattuna, että menisi yksityiselle :-)

• Hippiäinen76

Itse tiedustelin samaa asiaa raskausaikana. Kuulemma Tampereella ei 3d/4d-ultraa ole yleisessä käytössä. Tosin Keskusäitiysneuvolassa (Satamakadulla) sellainen laite on olemassa, mutta kertoivat, että sitä käytettäisiin vain siinä tapauksessa, että epäiltäisiin masuvauvalla olevan jotakin ongelmaa.

• hurlumpsis

eikö yksityisilläkään sitten ole tuota laitetta? Esim. jossain koskikeskuksen tms. lääkäriaseman omistuksessa? Onko kukaan tamperelainen käynyt? Nii ja se hinta olisi kanssa kiva tietää..

• Toivo elää

Tavallisessa ultrassa olen kyllä käynyt, mutta kun täällä Vaasassa ei kerrottu vaavin sukupuolta, niin ajattelimme käydä yksityisellä
      vähän paremmassa ultrassa ja Tampere olisi lähimpänä. Elikä onko joku käynyt 3D/4D
      ultrassa Tampereella yksityisellä puolella?

• la-24.8.2006

• Toivo elää

• la-24.8.2006
        Toivo elää kirjoitti:

Kiitos!varaankin sinne heti ajan.
        Mukavaa kesää ja odotusta sinulle!

ja samoin.

Kannattaa kysyä, sitten aikaa varatessa, saako ultraus-sessiosta
        dvd:n mukaan kotiin vietäväksi.
        Femedassa Helsingissä sai, ja oli hauska näyttää myös
        tuleville isovanhemmille pienokaista :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2266
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      424
      2153
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      968
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      784
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      766
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      754
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      679
    Aihe