Meillä on 9-vuotias "pikku" potilas.Poika tuli kipeäksi maanantaina, kuumetta oli 38 ja on yskä.(on annettu yskänlääkettä) Aamulla oli kuume laskenut ilman buranaa(annoin kuitenkin kun oli pää kipeä),ja kun oli ihan terveen ja virkeän oloinen ,niin mentiin tuttujen luo maalle.Oli ranta ja uimamahdollisuudet,mutta ei uinut.Kotona nousi taas vähän lämpöä,ja sitten jo ihan "kunnon" kuumeeksi.
Aamulla oli taas ihan kuumeeton,mutta nousi 39:n!Annoin buranaa.Nousi uudestaan,lääkkeen vaikutuksesta!!!!Nyt ei ole taas kuumetta.
On juotu mehuja,limppareita ja vettä.Poika on ihan virkeä ja ruokakin maistuu silloin ,kun ei ole kuumetta,mutta useimmiten ruoka ei maistu,neste onkin tärkeämpää.Onko kenelläkään ollut vastaavaa?
Vastaa pikaisesti ;)
Kuume nousee
5
1005
Vastaukset
- ex-kuumeilija
mulla oli tuossa vuosi sitten samaa ongelmaa,,, kävin koko ajan duunissa aamulla ei kuumetta illalla melkein neljäkymmentä.. nousi aina päivän aikana ravasin lääkäriltä toiselle.. sairaslomasta ei hyötyä kun epäilivät että allergiaa... samoin allergiatestit oli puhtaat tuota kuumeilua kesti semmoset puoli vuotta siis olin sairaslomalla tuona aikana vain 3 viikkoa kun kerran ei mistään mitään löytynyt,,... sitte tuli potkut duunista ja tuo outo oireilu katosi kait se oli jonkin asteista stressiä...
- Mirle*
pojalla ei pitäisi olla minkänlaista stresiä....
ei se voi olla allergiaakaan, sillä meillä muillakin on flunssa,vain kuume puuttuu!!!huomenna menemme sairaalaan verikoikeisiin , jos tuo kuume ei ala laskea - holler
Mirle* kirjoitti:
pojalla ei pitäisi olla minkänlaista stresiä....
ei se voi olla allergiaakaan, sillä meillä muillakin on flunssa,vain kuume puuttuu!!!huomenna menemme sairaalaan verikoikeisiin , jos tuo kuume ei ala laskeaMinä ainakin kärsin tuosta korkeasta kuumestaa. Joskus on saattanut olla jopa 40 astetta kuumetta, ja joskus aamulla oli 38.
- Vähän pienempien äiti
Kuulostaa ihan siltä mitä meillä oli tyttärellämme viimeviikolla. Kuume nousi aina illaksi. Tyttäreni ei valittanut korviaan, ei kurkkuaan, oli vaan vähän yskää ja tuo kuumeilu. Kävimme lääkärissä joka sanoi, että ei ole mitään missään eli virusperäinen tulehdus.
No minä pänkäpäänä vaatimalla vaadin, että tehdään pikanieluviljely, jotta saadaan angiinan mahdollisuus pois suljettua. Lääkäri ei meinannut suostua siihen, koska kurkku oli niin siisti ettei siellä mitään voi olla. Pikatesti tehtiin ja angiina sieltä kuitenkin löytyi. Nyt on antibioottikuuri päällä ja likka kunnossa.
Kannattaa vaatia tuo nieluviljely, koska angiina on tauti jonka kanssa ei kannata ruveta pelleilemään. Jälkitautina voi mm. olla sydänlihaksen tulehdus... - lääkettä?
"Aamulla oli kuume laskenut ilman buranaa.."
Kuume ei ole sairaus, se tappaa pöpöjä elimistöstä. Kuume on siis elimistön hoito sairautta vastaan.
Se on ihan ok jos lapsella on esim. pää kipeä tai on muuten tuskainen, niin annetaan lääkettä. Jos kuume kestää monta päivää, niin sitten lääkäriin.
Minulla on 3 lasta, enkä pelkkään kuumeeseen ole koskaan lääkettä antanut. Eivätkä paljoa ole sairastaneetkaan, kaikilla on todella hyvä vastustuskyky. Luulisin, että osaksi siksi kun olen antanut lääkettä vain tarpeeseen ja keho on saanut itse tappaa pöpöt.
Varmaankin on ihan normaalia, että kuume laskee yön aikana ja illalla alkaa taas nousta. Siksihän kouluunkin/hoitoon mennään vasta sitten kun on ollut yksi kokonainen kuumeeton päivä.
Neste on sitä tärkeintä, mutta voithan tehdä lapsen lempiruokaa jos vaikka maistuisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481257
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219