Mie ainakin alottaessani uutta hommaa yritän ensimmäiseks raivata aina tillaa ympärilleni. Sitten mie järjestelen työkalut siihen viereen ja teen suunnitelman, jotta missä jäjrestyksessä mie homman hoijan.
Mie olen vain huomannut, jotta monet katselevat vähän ihmeissään tätä minun järjestelmää.
Onko muilla Vaaoilla tällaisia "neuroottisia" järjetelyn haluja?
Miten vaaka toimii ?
13
2521
Vastaukset
- vaaka nainen -74
Joo, kyllä minulla on ainakin oltava suunnitelma valmiina ennenkuin aloitan tekemään mitään. Minä myös tykkään että kaikki tavarat olisivat omilla paikoillaan eikä siellä sun täällä. Mieheni joka on rapu horoskoopiltaan ei aina jaksa ymmärtää kun aina suunnittelen asiat jo valmiiksi ennen kuin olen edes aloittanut mitään. Minulle ei myöskään riitä yhteis suunnitelmissa vastaus "joo, katsotaan" tai "ihan miten vaan" tai jotain vastaavaa, minun on saatava semmoinen vastaus että toinen pystyy sillä vastauksellaan vakuuttamaan minut että asia on sovittu tietyllä tavalla. Onko sinulla myös näin?
- omamaamustikka
Justiinsa !
Miun mieheni on leijona. Mie en ole ees samalla tonilla, ku hää alottaa hommat. Se tapahtuu niin leijonen raivolla, jotta mie en voi sitä kattoo, enkä mie voi sitä kuunnella.
Mie yritän olla hältä ennään mittään kysymättäkään, niinku esim. että millon alotettaan remontti? Ku mie en saa siihen tarpeeksi tarkkaa vastausta, niin mie en ennää ees kysele. Tehkööt sitten kun tekkee.
Mie vain kovasti kärsin sellaisesta, koska Vaakana mie rakastan asioiden suunnittelemista. =0( - vaakanainen -74
omamaamustikka kirjoitti:
Justiinsa !
Miun mieheni on leijona. Mie en ole ees samalla tonilla, ku hää alottaa hommat. Se tapahtuu niin leijonen raivolla, jotta mie en voi sitä kattoo, enkä mie voi sitä kuunnella.
Mie yritän olla hältä ennään mittään kysymättäkään, niinku esim. että millon alotettaan remontti? Ku mie en saa siihen tarpeeksi tarkkaa vastausta, niin mie en ennää ees kysele. Tehkööt sitten kun tekkee.
Mie vain kovasti kärsin sellaisesta, koska Vaakana mie rakastan asioiden suunnittelemista. =0(Hei! Kyllä minäkin joudun paljon kärsimään siitä kun en saa vastausta. Joskus ajattelen että pitäisikö minun vain elää yksinää lapsen kanssa mutta mieheni on kuitenkin todella kiltti ja rakastaa minua, sen näkee kaikessa mitä hän tekee. Minäkin rakastan miestäni! Tästä olenkin jatkuvasti ihmeissäni että mitä pitäisi tehdä.
- vaaka (N)
järjestys olla pittää! sekamelskainen talous saa minut voimaan aika pahoin. en tiedä onko se neuroottista jos aloitan jonkun "urakan", en pysty lopettamaan sitä ennen kuin se on saatu tehtyä. hällä väliä tyyli ei sovi tälle vaa`alle.
- omamaamustikka
.. mennäänkin hiukan ristiin. Miun pyrkimyksni on saattaa aina "urakka" loppuun, mutta kuinkas ollakaan, hyvin ussein ne jäävät kesken. Mutta jossainvaihheessa mie kyllä ne sitten tien loppuun.
Sitten miun hommat tuppaa laajennemmaan ja laajenemmaan. Esimerkis: mie ruppeen siirtämmään vaikka jottain huonekalua. Hetken päästä mie huommaan, jotta miullahan on tässä menneillään koko huushollin uuelleenjärjestely. - Koo80
omamaamustikka kirjoitti:
.. mennäänkin hiukan ristiin. Miun pyrkimyksni on saattaa aina "urakka" loppuun, mutta kuinkas ollakaan, hyvin ussein ne jäävät kesken. Mutta jossainvaihheessa mie kyllä ne sitten tien loppuun.
Sitten miun hommat tuppaa laajennemmaan ja laajenemmaan. Esimerkis: mie ruppeen siirtämmään vaikka jottain huonekalua. Hetken päästä mie huommaan, jotta miullahan on tässä menneillään koko huushollin uuelleenjärjestely.Osittain samaa on huomattavissa minussaki, järjestelmällisyys se olla pitää...Suunnitelmallisuuden kanssa on sitten kyl vähä niin ja näin...Just eilen viimeks ajattelin, että jokohan kannattas ruveta ajattelemaan aina etukäteen asioita, enneku menee tekemään jotain tyhmää...Mutta järjestys on tosi tärkeetä ja tietty säntillisyys, ei niitä ilman voi olla.
- Kärsivä vaaka
Koo80 kirjoitti:
Osittain samaa on huomattavissa minussaki, järjestelmällisyys se olla pitää...Suunnitelmallisuuden kanssa on sitten kyl vähä niin ja näin...Just eilen viimeks ajattelin, että jokohan kannattas ruveta ajattelemaan aina etukäteen asioita, enneku menee tekemään jotain tyhmää...Mutta järjestys on tosi tärkeetä ja tietty säntillisyys, ei niitä ilman voi olla.
Kaikki tuo on tuttua tekstiä, kärsin mieheni epäsiisteydestä, voin suoranaisesti pahoin kun kaikki on hujan hajan. Joskus olen niin ravoissani, että räjähdän. Eroaminen on käynyt nykyisin hyvin usein mielessä, haluan kodin jossa voin nauttia olostani ja rentoutua.
- omamaamustikka
Kärsivä vaaka kirjoitti:
Kaikki tuo on tuttua tekstiä, kärsin mieheni epäsiisteydestä, voin suoranaisesti pahoin kun kaikki on hujan hajan. Joskus olen niin ravoissani, että räjähdän. Eroaminen on käynyt nykyisin hyvin usein mielessä, haluan kodin jossa voin nauttia olostani ja rentoutua.
Samat ajatukset on pyöriny munkin mielessäni !
Tai huomaan ajattelevani useesti, että yksin asuessani ei tarvis tuottakaan hommaa taas korjata toisen jäljiltä.
ei se oo mitään neuroottista,..,. isse teen samaa ,..työ kalut ja (vehkeet )pitää olla valmiit ku töihin .... ruvetaan
- laiskajaakko
ainakaan kotona ole noin järjestelmällinen hommiin ryhtyessä.
Työkalujakaan en viitsisi etsiä, mut onneks mun tyttöystävä viitsii.
Jos pitää koota vaikka joku mööpeli, mua tympii kasaamisohjeitten plärääminen. Ja siitä se tietty johtuu, et meillä on kaikenlaisia ylimääräsiä nippeleitä, jotka kuuluis mun kasaamiin esineisiin.
- pienienkeli1
mulla on sellanen järjestyksen halu, et jos mun äiti tuo esim. mulle pyykkiä mun huoneeseen niin en anna niitten kauaa olla siinä mihin äiti ne jätti vaan ne on pian kaapis.tavarat on aina paikallaan ja jos joku on laittanu sen väärään paikkaan niin siirrän sen kyll oikealle paikalle
- jee
mulla on ihan samanlaisia taipumuksia
- Vaakku
oon sitä mieltä, että joku muu saa raivata työtilan ja ojentaa työkalut sitä mukaa kun niitä tarvitaan. ja mieluiten joku muu ku mä saa siivota jälet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982