Ensiasunnon ostajina olemme hämmennyksissä. Teimme tarjouksen keskiviikkona asunnosta, jonka haluaisimme. Tarjoukseen merkittiin sen olevan voimassa tähän iltaan klo 18 saakka (eli n. 2 vrk) ja välittäjä sanoi ilmoittavansa meille heti kun saa tietää myyjän mielipiteen. Kuulemma olimme ainoat tarjouksen jättäneet siihen mennessä.
Tarjouksen voimassaoloaika tuli ja meni ja välittäjästä ei kuulu mitään. Tarjous itsessään oli -10 % pyynnistä (sillä alueella pyynnit samankokoisista olleet vähemmän, joten pahasti alihintaa emme tarjonneet).
Kysymys kuuluu: onko myyjällä/välittäjällä velvollisuutta ilmoittaa onko tarjous hyväksytty tai hylätty? Vai saavatko vaieta iäksi mitään ilmoittamatta?
Ostotarjouksen hyväksyminen/hylkääminen
7
5947
Vastaukset
- velvollisuus
niillä muka on tehdä yhtään mitään?
- Ostaja.
Kyllä välittäjän kuuluu kertoa hyväksyttiinkö tarjous vai ei. Tee uusi tarjous, mutta tällä kertaa -15% hintapyynnöstä.
- Välittäjä.
Jos SINÄ teet tarjouksen, kenenkään ei ole pakko edes lukea sitä, puhumattakaan siitä että olisi velvollinen tekemään sille jotain. Todennäköisesti sinun tapauksessasi joku on tarjonnut kämpästä asiallisemman tarjouksen ja saanut sen. Silloin yleensä ketään ei kiinnosta kertoilla niille polkuhinta-köyhille että "tarjouksesi ei tällä kertaa riittänyt".
- jo ostanut asunnon
No eipä kannata tommosen välitäjän kanssa kauppoja eees tehdä
- aika typerää
Luulisi välittäjää ainakin kiinnostavan millaisen kuvan antaa itsestään ihmisille. Jossain vaiheessa kun nämä tarjouksen tehneet köyhät ovat ostaneet sen asuntonsa ja kenties myöhemmin haluavat sen myydä. Ja arvatkaapa, saako myyntitoimeksiantoa tuo välittäjä, joka ei ole tarjouksen tilanteestä enää ilmoittanut?
- 1Tytteli
aika typerää kirjoitti:
Luulisi välittäjää ainakin kiinnostavan millaisen kuvan antaa itsestään ihmisille. Jossain vaiheessa kun nämä tarjouksen tehneet köyhät ovat ostaneet sen asuntonsa ja kenties myöhemmin haluavat sen myydä. Ja arvatkaapa, saako myyntitoimeksiantoa tuo välittäjä, joka ei ole tarjouksen tilanteestä enää ilmoittanut?
Ehkäpä välittäjä sai riittämättömät yhteystiedot sinusta! Oletan kuitenkin, että asunnon omistaja itse piti 10% aletarjousta niin matalana, ettei vaivautunut antamaan vastatarjousta. Tarkista ihmeessä asia välittäjältä.
Kun asunnon omistaja saa välittäjän kautta ostotarjouksen, hänellä on luonnollisesti 3 vaihtoehtoa: 1.hyväksyä tarjous, 2.hylätä tarjous suoraan ja 3.tehdä oma vastatarjous vähemmän alennettuun hintaan.
Itse ollessani asunnon myyjänä olen kyllä hylännyt kovin alhaiset tarjoukset edes tekemättä vastatarjousta, ja välittäjän kanssa olen asian selvittänyt pelkällä puhelinkeskustelulla.
- totuuden torvi
No eihän se välittäjä tietenkään teille kerro jos tarjous on hyväksytty. Eikä tietenkään sitäkään jos myyjä teki vastatarjouksen.
Äläs nyt aivan tyhmiä kysele...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236945Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733