No kuinka kauan sitten pitäis treffailla ennen kuin sänkyyn mennään, jotta olisi vakava tyttöystävä ehdokas? 3 treffit, kuukausi, kaksi?
milloin sänkyyn?
94
4734
Vastaukset
- 2 viikkoo
10 treffit, n 2 viikkoo
- tytteli78
Siis taapaako joku suhteen alussa joka päivä 2 eka viikon ajan? No huh huh?
- miekkonen80
tytteli78 kirjoitti:
Siis taapaako joku suhteen alussa joka päivä 2 eka viikon ajan? No huh huh?
olisi kuukausi-kaksi kuukautta. Kuukausi, jos tavataan usein heti alkuun, kaksi kuukautta, jos tavataan harvakseltaan. Näillä luvuilla otan naisen vakavasti. Kolmansilla treffeillä antava ei ole mielestäni paljoakaan parempi kuin ekalla kertaa antava.
- MMies
Jos tuolaista asiaa pitää muilta ihmisiltä kysyä, et ole tarpeeksi kypsä menemään sänkyyn lainkaan.
- julmuri
Ainoa oikea vastaus esitettyyn kysymykseen on "koko loppuikä". Sillä estetään näiden ihmisten lisääntyminen, ja ehkä parannetaan suomalaisten geeniperimää.
- tuossa..
tuossa iässä enää moisia tarvitsee kysyä :D itse voin miehenä sanoa että nykyinen vaimoni ei antanut seksiä minulle 6kk tapailun alusta.. muuten harrastettiin kyllä kaikkea kivaa mutta yhdyntään pääsimme vasta sitten.. jaksoin kyllä odottaa kun tiesin miten hyvä nainen on kyseessä..varsinkin se että pihtasi ja katsoi miten reagoin teki minuun vaikutuksen. Nykypäivän horatsut makaavat miesten kanssa heti ja ihmettelevät miksi aina pettyvät miehiin.. olisiko syytä katsoa peiliin ja miettiä mitä mies haluaa naiselta.. mies ei halua sellaista naista joka antaa ekayönä, mies ei tahdo naista joka makaa jokaisen kaksilahkeisen kanssa.. näin se vaan on tytöt.
- ihmettelevä
Ja haukuit sit naisia horatsuiks jos ei pihtaa puolta vuotta???Johan on.Eiköhän se nyt ole iästä ja tilanteesta kiinni milloin menee sänkyyn.Eikä tee naista yhtään huonommaksi.Olispa hauskaa jos yli kolmekymppisetkin ihmiset kiusais toisiaan puoli vuotta.....?
- ekalle
annoin tokilla ja tokalle ekoilla..oikestaan ei edes ekoilla vaan kaks tunti siitä kun hänet ekan kerran näin.. ja kas kumma he ovat rakastuneita muhun ja haluavat enemmän (toinen kohta 2v), vaikka nyt pihtaisinkin kuukauden kaks niin he ovat minun.. ja muille en ole sitten antanut mutta hekin roikkuvat perässäni vielä puolenvuodenkin päästä. ja tarvi sanoa että nämä miehet ovat olleet upeita ellei täydellisiä, ainakin 99,98 %
rakastan rakastan rakastan
mutta se johtuu siitä että itse olen 99,99% prosenttinen täydellisyys.. hahahaha.. ei ollut provo!
antakaa palaa naiset! jos olette huoria ja jätettyjä seksin jälkeen niin mies ei ole arvoisenne! :D -> siirtykää seuraavaan - tytteli78
ekalle kirjoitti:
annoin tokilla ja tokalle ekoilla..oikestaan ei edes ekoilla vaan kaks tunti siitä kun hänet ekan kerran näin.. ja kas kumma he ovat rakastuneita muhun ja haluavat enemmän (toinen kohta 2v), vaikka nyt pihtaisinkin kuukauden kaks niin he ovat minun.. ja muille en ole sitten antanut mutta hekin roikkuvat perässäni vielä puolenvuodenkin päästä. ja tarvi sanoa että nämä miehet ovat olleet upeita ellei täydellisiä, ainakin 99,98 %
rakastan rakastan rakastan
mutta se johtuu siitä että itse olen 99,99% prosenttinen täydellisyys.. hahahaha.. ei ollut provo!
antakaa palaa naiset! jos olette huoria ja jätettyjä seksin jälkeen niin mies ei ole arvoisenne! :D -> siirtykää seuraavaanonko sinulla 2 miestä kehissä yhtäaikaa?
- Wolfgang-bang
tytteli78 kirjoitti:
onko sinulla 2 miestä kehissä yhtäaikaa?
Hohoo, irstas nuori nainen, kaks-ykkösellä vaan
- kumpikin
ihmettelevä kirjoitti:
Ja haukuit sit naisia horatsuiks jos ei pihtaa puolta vuotta???Johan on.Eiköhän se nyt ole iästä ja tilanteesta kiinni milloin menee sänkyyn.Eikä tee naista yhtään huonommaksi.Olispa hauskaa jos yli kolmekymppisetkin ihmiset kiusais toisiaan puoli vuotta.....?
Niin ja kävisvät kumpikin omilla tahoillaan ns. vieraissa. Näinhän totuus on joka tapauksessa.
- ekoilla
Annoin ekatapaamisella ja joka tapaamisella olen antanut, ja samalla ottanyt myös. Se kun ei ole yksisuuntainen tapahtum, niinkuin Sinulle.
Ja sitä samaa olen tehnyt smaan kanssa jo 30 vuotta. Että se siitä. kauankos Sinä olet pihtarisi kanssa pihtaillut ? - oma horasi
Eihän se herran tähden voinut mitenkään Sulle antaa, ennenkuin oli hoitannu edelliseltä saamansa taudin pois. Se on totuus.
- kyllä
tytteli78 kirjoitti:
onko sinulla 2 miestä kehissä yhtäaikaa?
ootpas hyvä lukemaan rivien välistä :)
- jasdonsdfajio
nainen suostuis heti sänkyyn ilman sen kummempaa vetkuttelua
- shemmosta.
Siitä vaan tuleepi HUORAN MAINE ja äkkiä!
- teija
shemmosta. kirjoitti:
Siitä vaan tuleepi HUORAN MAINE ja äkkiä!
Kuka minun maineestani tietä? Enkai minä nyt mene kaikille kadulla kertomaan monensilla treffeillä olen mennot sänkyyn? Ei täällä kukaan minua tunne tässä kaupungissa muutenkaan!
- pitää huolen
teija kirjoitti:
Kuka minun maineestani tietä? Enkai minä nyt mene kaikille kadulla kertomaan monensilla treffeillä olen mennot sänkyyn? Ei täällä kukaan minua tunne tässä kaupungissa muutenkaan!
tiedottamisesta kyllä joten jos haluat varmistua "kevytkenkäisen" maineesta niin mene vaan sänkyyn heti ekalla ja makaa mahdollisimman montaa miestä
- aaaaaaaaaaa
eiköhän sen jokainen itse tiijä! Älä vaa kuitenkaan anna miehen painostaa! Muista tämä: sun ruumis ja sun neitsyys!Mieti tarkkaan jottei kaduta jälkeen päin!
- XXXXXXXXXXXXXXXX
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ...
KETÄ KIINNOSTAA LAPSELLISET JUTTUSI JA IKÄÄ OLI
??? - Charles
Meillä oli ekat treffit vajaa viikko sen jälkeen, kun olimme harrastaneet seksiä.
- tytteli78
Ja siis oletteko yhdessä nyt?
- fsdf
Jotain semmosta. Se on yksilöllistä. Kannattaa tutustua kunnolla, että tiedät miehen pysyvän kuvioissa pillin upottamisen jälkeenkin.
- MuroPertti
Anna vaikka heti mutta jos olet kunnon tyttö niin 1v.
- tytteli78
Siis täytyy joko miehen olla todella vastenmielinen, tai nainen muuten vain epäilevä miehen suhteen jos vuoden odotuttaisi!
Siis kuka siihen oikeesti muuten pystyy? Eriasia jos olet 15v. Mutta nyt puhutaan aikuisten suhteista.
Heti, kun siltä tuntuu. Ei sillä ole mitään väliä. Juttu toimi, jos toimii. Siihen ei mikään eka kerran pihtaus ainakaan auta.
- tytteli78
Siis kuka oikeasti jaksaa odottaa 6 kuukautta jos on löytänyt jonkun josta oikeasti tykkkää! :)
Mieleen tuli muuten, että nuo naiset, jotka odotuttavat miestä kuukausi tolkulla, luultavasti naivat samalla jotain muuta miestä siinä sivussa. Tai sitten siitä miehestä, jota odotutetaan ei olla varmoja. Tai mies on todella vastenmielinen.
sitäpaitsi, parempi testiajaa kumppani aika alussa, ettei ainkaan tule pettymystä jos on 6kk. odotuttanut miestä, joka ei edes saa erektiota! ;) - yks tavis
tytteli78 kirjoitti:
Siis kuka oikeasti jaksaa odottaa 6 kuukautta jos on löytänyt jonkun josta oikeasti tykkkää! :)
Mieleen tuli muuten, että nuo naiset, jotka odotuttavat miestä kuukausi tolkulla, luultavasti naivat samalla jotain muuta miestä siinä sivussa. Tai sitten siitä miehestä, jota odotutetaan ei olla varmoja. Tai mies on todella vastenmielinen.
sitäpaitsi, parempi testiajaa kumppani aika alussa, ettei ainkaan tule pettymystä jos on 6kk. odotuttanut miestä, joka ei edes saa erektiota! ;)"Mieleen tuli muuten, että nuo naiset, jotka odotuttavat miestä kuukausi tolkulla, luultavasti naivat samalla jotain muuta miestä siinä sivussa. Tai sitten siitä miehestä, jota odotutetaan ei olla varmoja. Tai mies on todella vastenmielinen."
Aika kumma juttu että aikoinaan naiset valitti siitä kun mies vonkasi sänkyyn heti, nyt valitetaan siitä jos mies onkin kunnollinen ja herrasmies eikä vonkaakaan sänkyyn...voi tätä teidän "vapautumista"...
Herrasmies jaksaa aina odottaa...vaikka sit hääyöhön asti. Ongelma vaan on se että nykyään naiset ei tunnu jaksavan odottaa. Itse ottaisin mielummin naisen joka odotuttaisi kuin että hyppäisi heti sänkyyn. Sänkyyn hyppääminen heti ei kerro naisesta kovin hyvää. Ei kenelläkään voi olla niin kovat halut ettei jaksa odottaa jos toisesta tosissaan tykkää. yks tavis kirjoitti:
"Mieleen tuli muuten, että nuo naiset, jotka odotuttavat miestä kuukausi tolkulla, luultavasti naivat samalla jotain muuta miestä siinä sivussa. Tai sitten siitä miehestä, jota odotutetaan ei olla varmoja. Tai mies on todella vastenmielinen."
Aika kumma juttu että aikoinaan naiset valitti siitä kun mies vonkasi sänkyyn heti, nyt valitetaan siitä jos mies onkin kunnollinen ja herrasmies eikä vonkaakaan sänkyyn...voi tätä teidän "vapautumista"...
Herrasmies jaksaa aina odottaa...vaikka sit hääyöhön asti. Ongelma vaan on se että nykyään naiset ei tunnu jaksavan odottaa. Itse ottaisin mielummin naisen joka odotuttaisi kuin että hyppäisi heti sänkyyn. Sänkyyn hyppääminen heti ei kerro naisesta kovin hyvää. Ei kenelläkään voi olla niin kovat halut ettei jaksa odottaa jos toisesta tosissaan tykkää."Ei kenelläkään voi olla niin kovat halut ettei jaksa odottaa jos toisesta tosissaan tykkää."
Aika monella miehellä tuntuu olevan. Mitä se sitten kertoo miehistä?
En ymmärrä, miksi naisen pitäisi "odotuttaa" miestä (monen miehen kielellä "pihdata"), jos molemmat haluavat seksiä ja ovat siihen valmiita. Todistaakseen olevansa ns. kunniallinen nainen? Tuon ajattelutavan mukaan nainen ilmeisesti vain antaa eikä saa itse seksistä mitään. Melko keskiaikaista ajattelua.- yks tavis
Limbo kirjoitti:
"Ei kenelläkään voi olla niin kovat halut ettei jaksa odottaa jos toisesta tosissaan tykkää."
En ymmärrä, miksi naisen pitäisi "odotuttaa" miestä (monen miehen kielellä "pihdata"), jos molemmat haluavat seksiä ja ovat siihen valmiita. Todistaakseen olevansa ns. kunniallinen nainen? Tuon ajattelutavan mukaan nainen ilmeisesti vain antaa eikä saa itse seksistä mitään. Melko keskiaikaista ajattelua.Satun onneksi tykkäämään eniten juuri kunniallisista naisista jotka eivät hyppää hetipäätä sänkyyn kun tilaisuus koittaa. Sitäpaitsi odottaminen tekee ihan hyvää.
- yks tavis
Limbo kirjoitti:
"Ei kenelläkään voi olla niin kovat halut ettei jaksa odottaa jos toisesta tosissaan tykkää."
En ymmärrä, miksi naisen pitäisi "odotuttaa" miestä (monen miehen kielellä "pihdata"), jos molemmat haluavat seksiä ja ovat siihen valmiita. Todistaakseen olevansa ns. kunniallinen nainen? Tuon ajattelutavan mukaan nainen ilmeisesti vain antaa eikä saa itse seksistä mitään. Melko keskiaikaista ajattelua.""Ei kenelläkään voi olla niin kovat halut ettei jaksa odottaa jos toisesta tosissaan tykkää."
Aika monella miehellä tuntuu olevan. Mitä se sitten kertoo miehistä?"
Tuntuu olevan myös naisilla. Kannattais kaikkien vaan ensin odottaa ja mennä sänkyyn vasta sitten harkinnan jälkeen, ei tee varmaan hyvää itsetunnollekaan huomata millaisia mokia tekee kun huomaa ettei se toinen ollutkaan se oikea ja tuli niin hädissään jo heti hypättyä sänkyyn. yks tavis kirjoitti:
""Ei kenelläkään voi olla niin kovat halut ettei jaksa odottaa jos toisesta tosissaan tykkää."
Aika monella miehellä tuntuu olevan. Mitä se sitten kertoo miehistä?"
Tuntuu olevan myös naisilla. Kannattais kaikkien vaan ensin odottaa ja mennä sänkyyn vasta sitten harkinnan jälkeen, ei tee varmaan hyvää itsetunnollekaan huomata millaisia mokia tekee kun huomaa ettei se toinen ollutkaan se oikea ja tuli niin hädissään jo heti hypättyä sänkyyn.Niinpä niin. Miehillä JA naisilla on halut. Miksi siis pitäisi alkaa laskeskella, että annanko nyt vai kuukauden päästä JOS molemmat ovat sillä hetkellä asiaan valmiit?
Totta kai on hyvä jo oman terveytensä kannalta käyttää harkintaa eikä touhuta kuin päättömät kanat (tai kanit). Tuskin kuitenkaan voi tehdä pitäviä päätelmiä toisen moraalista tai pettämisalttiudesta sen perusteella, kuinka nopeasti tämä "antaa".
- Mussa on sen verran miestä ...
Jos nainen on sen arvoinen niin ootan vaikka eläkeikään asti. Ja tämä ettei heti ekoilla treffeillä anna on mun mielestä ihan hyvä asia. Muutenkin mun mielestä naisen pitäisi olla vähän tuliluontoinen, jonka päätä ei käännettäis ihan noin vaan. Sellainen nainen, että kun sen kanssa riitelis niin vaan salamat iskis, eikä mikään hissukka, joka hakee hyväksyntää joltain luuseri jätkältä antamalla hänelle...
- tytteli78
En minä ainakaan kenenkään kanssa sänkyyn mene siksi, että hakisin hyväksyntää mieheltä, tai jotenkin yrittäisin saada meistä "kiikkiin", niinkuin jotku miehet tuntuvat ajattelevan. Miksi nainen ei voisi harrastaa seksiä vain ja ainoastaan sen takia, että tykkää siitä!? Eiköhän se ole joka miehen unelmanainen semmoinen, joka on sinut seksuaalisuutensa kanssa. Ja niitä on harvassa!? Jopa 80% naisista aina teeskentelee orgasmin!
Minä menen sänkyyn jos löydän miehen joka on seksikäs ja koska tykkään seksistä, se on muuten tosi mukavaa puuhaa. ;)
Kyllä ekat treffit on varmaan liian nopeasti, mutta kaverini on kihloissa tyyppin kanssa, jonka kanssa meni ekoilla treffeillä suihkuun, ja toisilla sänkyyn. Tai ainakin minulle kertoi näin, voi olla että meni jo ekoilla seänkyyn mutta ei kehdannut myöntää, kun minä olen aina se moraalitäti.. :)
Sitten taas itse olen joskus odotuttanut monta kuukautta, eikä suhteesta silti ole pitemmän päälle mitään tullut.
- katarzyna
Sänkyyn mennään siinä vaiheessa kun molemmat haluavat seksiä. Minkä hemmetin takia sanat "pihdata" ja "antaa" liitetään vain naisen seksuaalikäyttäytymiseen? Kun itse harrastan seksiä, siinä kyllä mies "antaa" ihan yhtä paljon kuin minä. Mies on ihan yhtä "lutka" kuin nainenkin, jos antaa naiselle seksiä ekoilla treffeillä, jos nyt jotain halventavaa sanaa halutaan käyttää.
Miksei koskaan pohdita sitä, monensillako treffeillä miehen on soveliasta antaa? Millä perusteella naisten seksuaalimoraalisääntöjen pitäisi olla tiukemmat kuin miesten? Naiset ihan oikeasti haluavat seksiä ja nauttivat siitä. Joillekin miehille seksi ei taas ole ollenkaan niin tärkeää kuin keskivertohimokkaalle naiselle. Me olemme yksilöitä kaikki.
En kertakaikkiaan jaksa tajuta, miten joku voi olla ylpeä siitä että vaimo ei ole suostunut seksiin kuuteen kuukauteen. Seksi on mielettömän tärkeä osa parisuhdetta ja sen rakentumista. En ikimaailmassa voisi seurustella miehen kanssa, joka odotuttaisi niin kauan!- tytteli78
"Mies on ihan yhtä "lutka" kuin nainenkin, jos antaa naiselle seksiä ekoilla treffeillä, jos nyt jotain halventavaa sanaa halutaan käyttää."
Niinpä! Miksi se sitten niin on että jos mies menee sänkyyn ensimmäisillä treffeillä, niin hän on kova panomies, mutta jos nainen menee.. niin no tiedämmehän mitä siitä jotkut ajattelevat.
Miksi nainen muka "antaa" ja mies "ottaa". nainen voi ihan yhtä hyvin olla se ottaja! - MMies
tytteli78 kirjoitti:
"Mies on ihan yhtä "lutka" kuin nainenkin, jos antaa naiselle seksiä ekoilla treffeillä, jos nyt jotain halventavaa sanaa halutaan käyttää."
Niinpä! Miksi se sitten niin on että jos mies menee sänkyyn ensimmäisillä treffeillä, niin hän on kova panomies, mutta jos nainen menee.. niin no tiedämmehän mitä siitä jotkut ajattelevat.
Miksi nainen muka "antaa" ja mies "ottaa". nainen voi ihan yhtä hyvin olla se ottaja!Lopettakaa jo nyt tuo iänikuinen lässytys. Harrastakaa sitä seksiä silloin kuin teistä siltä tuntuu- tai olkaa harrastamatta. Miksi siitä jotain sukupuolten välisiä eroja pitää tonkia? Seksiin tarvitaan aina(kin) kaksi YKSILÖÄ, jos ette ole sattuneet huomaamaan.
" Miksi se sitten niin on että jos mies menee sänkyyn ensimmäisillä treffeillä, niin hän on kova panomies, mutta jos nainen menee.. niin no tiedämmehän mitä siitä jotkut ajattelevat."
Onko? Mitä väliä sillä on, mitä MUUT ajattelevat?Teette te sitten mitä tahansa tässä maailmassa, aina löytyy ne "Jotkut Muut" jotka ajattelevat siitä Jotain. Koittakaa nyt ymmärtää, että TE vastaatte elämästänne ja teoistanne ja muut eivät välttämättä hyväksy niitä kuka mistäkin syystä. Heillä on oikeus siihen. Mutta teillä ei ole oikeutta VAATIA kaikkia muita hyväksymään tekojanne- saatika toimimaan samalla tavoin. - naan-pha-jaa-baan
MMies kirjoitti:
Lopettakaa jo nyt tuo iänikuinen lässytys. Harrastakaa sitä seksiä silloin kuin teistä siltä tuntuu- tai olkaa harrastamatta. Miksi siitä jotain sukupuolten välisiä eroja pitää tonkia? Seksiin tarvitaan aina(kin) kaksi YKSILÖÄ, jos ette ole sattuneet huomaamaan.
" Miksi se sitten niin on että jos mies menee sänkyyn ensimmäisillä treffeillä, niin hän on kova panomies, mutta jos nainen menee.. niin no tiedämmehän mitä siitä jotkut ajattelevat."
Onko? Mitä väliä sillä on, mitä MUUT ajattelevat?Teette te sitten mitä tahansa tässä maailmassa, aina löytyy ne "Jotkut Muut" jotka ajattelevat siitä Jotain. Koittakaa nyt ymmärtää, että TE vastaatte elämästänne ja teoistanne ja muut eivät välttämättä hyväksy niitä kuka mistäkin syystä. Heillä on oikeus siihen. Mutta teillä ei ole oikeutta VAATIA kaikkia muita hyväksymään tekojanne- saatika toimimaan samalla tavoin.Noin häilyvä käsite.Pitää ensin tietää,mikä on oikein pystyäkseen tekemään,ehkä hieman liukuen ja luistellen..En tuomitsisi kysyjiä..Nuoria tyttöjä..Olettaisin!:-)
- MMies
naan-pha-jaa-baan kirjoitti:
Noin häilyvä käsite.Pitää ensin tietää,mikä on oikein pystyäkseen tekemään,ehkä hieman liukuen ja luistellen..En tuomitsisi kysyjiä..Nuoria tyttöjä..Olettaisin!:-)
Eikös tuossa kyselty miehen ja naisen roolien perään- ei näiden moraalin? Moraalisäännöstöhän meiltä löytyy kyllä, mutta kys. tytöt eivät sitä noudata vaan heillä on oma moraalisääntönsä, eivätkä ymmärrä niitä, jotka toimivat toisenlaisten moraalisäännösten mukaan. Ahdasmielistä tuomitsemista: juuri samaa, josta kritisoivat näitä "joitain".
Minä en tuominnut kysyjiä, tympääntynyt vain tuohon iänikuiseen hiekkalaatikkokinaan, jossa ei ole päätä eikä häntää. Miksi miehet sitä miksei naiset pälä pälä. Unohdetaan se seikka, että miehet ei mitään eikä liioin naiset. Vain yksilöt sitä ja tätä. Vain yksilöt. - naang-pha-jaa-baan(pyhäkoul...
MMies kirjoitti:
Eikös tuossa kyselty miehen ja naisen roolien perään- ei näiden moraalin? Moraalisäännöstöhän meiltä löytyy kyllä, mutta kys. tytöt eivät sitä noudata vaan heillä on oma moraalisääntönsä, eivätkä ymmärrä niitä, jotka toimivat toisenlaisten moraalisäännösten mukaan. Ahdasmielistä tuomitsemista: juuri samaa, josta kritisoivat näitä "joitain".
Minä en tuominnut kysyjiä, tympääntynyt vain tuohon iänikuiseen hiekkalaatikkokinaan, jossa ei ole päätä eikä häntää. Miksi miehet sitä miksei naiset pälä pälä. Unohdetaan se seikka, että miehet ei mitään eikä liioin naiset. Vain yksilöt sitä ja tätä. Vain yksilöt.Periaatteessa samaa mieltä kanssasi.
Katselen itse näitä palstoja,toki suurimmaksi osaksi,vain tappaakseni tylsää aikaani,mutta myös jonkinlaisina "entisajan palvelevina puhelimina",jonne kaikki "voivat soittaa"...Puutteena on,ettei mitään kontrolointia ja kuka tahansa voi vapaasti kirjoittaa ihan mitä tahansa,ihan mistä tahansa...
Paskan väliä,jos aikuiset lukevat,mutta entäs juuri elämänsä alussa olevat,omien moraalikäsityksiensä rajoja hapuilevat..Nuoret naiset..Ansaitsevat mielestäni parhaimmista parhaimmat vastaukset,kysyvätpä sitten mitä tahansa..tai ainakin melkein mitä tahansa;-) - MMies
naang-pha-jaa-baan(pyhäkoul... kirjoitti:
Periaatteessa samaa mieltä kanssasi.
Katselen itse näitä palstoja,toki suurimmaksi osaksi,vain tappaakseni tylsää aikaani,mutta myös jonkinlaisina "entisajan palvelevina puhelimina",jonne kaikki "voivat soittaa"...Puutteena on,ettei mitään kontrolointia ja kuka tahansa voi vapaasti kirjoittaa ihan mitä tahansa,ihan mistä tahansa...
Paskan väliä,jos aikuiset lukevat,mutta entäs juuri elämänsä alussa olevat,omien moraalikäsityksiensä rajoja hapuilevat..Nuoret naiset..Ansaitsevat mielestäni parhaimmista parhaimmat vastaukset,kysyvätpä sitten mitä tahansa..tai ainakin melkein mitä tahansa;-)".Puutteena on,ettei mitään kontrolointia ja kuka tahansa voi vapaasti kirjoittaa ihan mitä tahansa,ihan mistä tahansa..."
Minäkin pidän tästä anarkiasta. Vapauttavaa.
On täällä joku sefu jossain, mutta eipä poistanut eilistä ketjuasikaan...:)
"Paskan väliä,jos aikuiset lukevat,mutta entäs juuri elämänsä alussa olevat,omien moraalikäsityksiensä rajoja hapuilevat..Nuoret naiset."
Ääh, parilla hiiren napin painalluksella ne löytää havaintoesitykset kimppakivasta, sodomiasta, fistauksesta ynnä muusta teinix-meiningistä- joku keskustelupalsta on iisiä kamaa siihen verrattuna.
"Ansaitsevat mielestäni parhaimmista parhaimmat vastaukset,kysyvätpä sitten mitä tahansa..tai ainakin melkein mitä tahansa;-)"
Vihje meni perille...
Ja takas leffan pariin..Clint näyttää meille Miehen mallia:) - naan-pha-jaa-baan
MMies kirjoitti:
".Puutteena on,ettei mitään kontrolointia ja kuka tahansa voi vapaasti kirjoittaa ihan mitä tahansa,ihan mistä tahansa..."
Minäkin pidän tästä anarkiasta. Vapauttavaa.
On täällä joku sefu jossain, mutta eipä poistanut eilistä ketjuasikaan...:)
"Paskan väliä,jos aikuiset lukevat,mutta entäs juuri elämänsä alussa olevat,omien moraalikäsityksiensä rajoja hapuilevat..Nuoret naiset."
Ääh, parilla hiiren napin painalluksella ne löytää havaintoesitykset kimppakivasta, sodomiasta, fistauksesta ynnä muusta teinix-meiningistä- joku keskustelupalsta on iisiä kamaa siihen verrattuna.
"Ansaitsevat mielestäni parhaimmista parhaimmat vastaukset,kysyvätpä sitten mitä tahansa..tai ainakin melkein mitä tahansa;-)"
Vihje meni perille...
Ja takas leffan pariin..Clint näyttää meille Miehen mallia:)Tuntematon MMies saa sinut nauramaan!;-)
Nautinnollista elokuvaa!
Minä katselen jalkapalloa! Miksiköhän?:-)))
Öitä! - MMies
naan-pha-jaa-baan kirjoitti:
Tuntematon MMies saa sinut nauramaan!;-)
Nautinnollista elokuvaa!
Minä katselen jalkapalloa! Miksiköhän?:-)))
Öitä!Jalkapallo on suolesta...Illan leffassa on kaikki Miehisen Elämän ainekset: ahneiden egoistien maailmassa Aatteen mies, joka näyttää pahiksille ja hurmaa talon naiset:)
Öitäöitä. - naang-pha-jaa-baan
MMies kirjoitti:
Jalkapallo on suolesta...Illan leffassa on kaikki Miehisen Elämän ainekset: ahneiden egoistien maailmassa Aatteen mies, joka näyttää pahiksille ja hurmaa talon naiset:)
Öitäöitä.:)..Koti,uskonto,isänmaa ja talon naiset.:)..Nykyajan versus aatteen miehestä..Kuulostaa kuitenkin..hmm..hyvältä!Tuo aatteen mies.:))
- naang-pha-jaa-baan
naang-pha-jaa-baan kirjoitti:
:)..Koti,uskonto,isänmaa ja talon naiset.:)..Nykyajan versus aatteen miehestä..Kuulostaa kuitenkin..hmm..hyvältä!Tuo aatteen mies.:))
Taannoisesta flirttailun epäonnistuneesta yrityksestä viisastuneena..Selkiytän hieman edellistä teksiäni..
"Kuulostaa kuitenkin..hmm..hyvältä!Tuo aatteen mies"
-voi siis tarkoittaa,että aatteen mies..
-voi myös tarkoittaa,että MMies..
-tai,että..Clint on..
Virnistellen
naang..:) - -PiiaM-
MMies kirjoitti:
Minä en tuominnut kysyjiä, tympääntynyt vain tuohon iänikuiseen hiekkalaatikkokinaan, jossa ei ole päätä eikä häntää. Miksi miehet sitä miksei naiset pälä pälä. Unohdetaan se seikka, että miehet ei mitään eikä liioin naiset. Vain yksilöt sitä ja tätä. Vain yksilöt.Mä oon niin samaa mieltä sun kanssasi "MMies" tuosta edellä sanomastasi, kuin vain voin ikinä olla!
Toi juttu, ettei ihmisten juttuja käsitellä ns. yksilöllisesti näillä palstoilla on nimittäin JUST se juttu, mitä vastaan mäkin oon pikkusen kapinoinut koko sen ajan, kun olen näitä juttuja käynyt lukemassa. Olen myös äärimmäisen kyllästynyt tuohon iänkuiseen typerään ja hedelmättömäänn vastakkain asetteluun, että miksi kaikki miehet aina sitä ja miksi kaikki naiset aina tätä. Plää, plää...
Monta kertaa nekin keskustelijat, jotka kuvittelevat olevansa hyvinkin suvaitsevaisia argumentoimalla voimakkaasti esim. juuri nais-/miessukupuolen oikeuksien puolesta, tai joidenkin muiden (luonnolllisesti subjektiivisten) sukupuolten väliseen roolitukseen liittyvien näkemysten puolesta, uusintavatkin todellisuudessa vain vanhoja hedelmättömiä stereotypioita ja pitävät yllä typerää sukupuolten välistä vastakkain asettelua.
Tuo vastakkain asettelu on aika usein turhaa, koska me olemme kuitenkin viimekädessä kaikki yksilöitä, emmekä pelkistettävissä vain sukupuoleksi, roduksi, luokaksi, uskonnoksi jne.
Poliittis-ideologisella tasolla se ikuinen kuuma peruna "tasa- arvokin" voi todellisuudessa toteutua ainoastaan tilanteessa, jossa ihmiset käsitetään lähtökohtaisesti yksilöiksi sukupuolen sijaan. - MMies
Taannoisesta flirttailun epäonnistuneesta yrityksestä viisastuneena..Selkiytän hieman edellistä teksiäni..
"Kuulostaa kuitenkin..hmm..hyvältä!Tuo aatteen mies"
-voi siis tarkoittaa,että aatteen mies..
-voi myös tarkoittaa,että MMies..
-tai,että..Clint on..
Virnistellen
naang..:)Jos "koti, uskonto ja isänmaa" on hyvä, niin MMies on huono. Ja toisinpäin.
No, ainakin leffa oli hyvä:) - MMies
-PiiaM- kirjoitti:
Mä oon niin samaa mieltä sun kanssasi "MMies" tuosta edellä sanomastasi, kuin vain voin ikinä olla!
Toi juttu, ettei ihmisten juttuja käsitellä ns. yksilöllisesti näillä palstoilla on nimittäin JUST se juttu, mitä vastaan mäkin oon pikkusen kapinoinut koko sen ajan, kun olen näitä juttuja käynyt lukemassa. Olen myös äärimmäisen kyllästynyt tuohon iänkuiseen typerään ja hedelmättömäänn vastakkain asetteluun, että miksi kaikki miehet aina sitä ja miksi kaikki naiset aina tätä. Plää, plää...
Monta kertaa nekin keskustelijat, jotka kuvittelevat olevansa hyvinkin suvaitsevaisia argumentoimalla voimakkaasti esim. juuri nais-/miessukupuolen oikeuksien puolesta, tai joidenkin muiden (luonnolllisesti subjektiivisten) sukupuolten väliseen roolitukseen liittyvien näkemysten puolesta, uusintavatkin todellisuudessa vain vanhoja hedelmättömiä stereotypioita ja pitävät yllä typerää sukupuolten välistä vastakkain asettelua.
Tuo vastakkain asettelu on aika usein turhaa, koska me olemme kuitenkin viimekädessä kaikki yksilöitä, emmekä pelkistettävissä vain sukupuoleksi, roduksi, luokaksi, uskonnoksi jne.
Poliittis-ideologisella tasolla se ikuinen kuuma peruna "tasa- arvokin" voi todellisuudessa toteutua ainoastaan tilanteessa, jossa ihmiset käsitetään lähtökohtaisesti yksilöiksi sukupuolen sijaan."Tuo vastakkain asettelu on aika usein turhaa, koska me olemme kuitenkin viimekädessä kaikki yksilöitä, emmekä pelkistettävissä vain sukupuoleksi, roduksi, luokaksi, uskonnoksi jne."
Jos yksilö tahtoo tulla määritellyksi pelkistettynä määreenä ilman identiteettiä? Onhan siihenkin oikeus, kunhan vain elää sen määritelmän mukaan sitten. Ainakin näillä kirjoittajilla se määritelmä näyttää olevan hukassa. Tulee mieleen toisessa ketjussa lanseeraamani kollektiivinen idiotismi-määritelmä jostain syystä. - naang-pha-jaa-baan
MMies kirjoitti:
"Tuo vastakkain asettelu on aika usein turhaa, koska me olemme kuitenkin viimekädessä kaikki yksilöitä, emmekä pelkistettävissä vain sukupuoleksi, roduksi, luokaksi, uskonnoksi jne."
Jos yksilö tahtoo tulla määritellyksi pelkistettynä määreenä ilman identiteettiä? Onhan siihenkin oikeus, kunhan vain elää sen määritelmän mukaan sitten. Ainakin näillä kirjoittajilla se määritelmä näyttää olevan hukassa. Tulee mieleen toisessa ketjussa lanseeraamani kollektiivinen idiotismi-määritelmä jostain syystä.Minkä kautta me sitten peilaamme itseämme? ..jos emme mm.toisten ihmisten,saman sukupuolen,rodun,uskonnon tai yhteiskuntaluokan..jne.. kautta? ..Persoonallisuuspiirteiden vertaaminen on sitten kokonaan toinen vitonen..Sielläkin se tietty onnistuu,mutta käsittääkseni silloin on kysymys useimmiten joistain marginaaliryhmistä..
- MMies
Minkä kautta me sitten peilaamme itseämme? ..jos emme mm.toisten ihmisten,saman sukupuolen,rodun,uskonnon tai yhteiskuntaluokan..jne.. kautta? ..Persoonallisuuspiirteiden vertaaminen on sitten kokonaan toinen vitonen..Sielläkin se tietty onnistuu,mutta käsittääkseni silloin on kysymys useimmiten joistain marginaaliryhmistä..
Mehän olemme ne persoonallisuuden piirteet? Minkä kautta sinä peilaat itsesi sitten? Joidenkin ulkopuolisten roolien ihannekuvien kautta vertaamalla? Länsimaalainen, nainen, kristitty, porvari, onnellinen...jne? Täytätkö ne ihanteet- ja jos et, oletko huono ihminen? Saako toisen ihmisen mielipide sinut muuttamaan ajattelutapaasi ja elämääsi? Niinpä.
Ihminen haalii ihanteita, joita sanoo (uskottelee itselleen) noudattavansa, mutta todellisuudessa toimii niinkuin itse haluaa. Tästä aiheutuu riittämättömyyden tunnetta, jolle ei oikeastaan ole syytä, koska kukaan ei loppujen lopuksi ole täydellinen. - naang..
MMies kirjoitti:
Mehän olemme ne persoonallisuuden piirteet? Minkä kautta sinä peilaat itsesi sitten? Joidenkin ulkopuolisten roolien ihannekuvien kautta vertaamalla? Länsimaalainen, nainen, kristitty, porvari, onnellinen...jne? Täytätkö ne ihanteet- ja jos et, oletko huono ihminen? Saako toisen ihmisen mielipide sinut muuttamaan ajattelutapaasi ja elämääsi? Niinpä.
Ihminen haalii ihanteita, joita sanoo (uskottelee itselleen) noudattavansa, mutta todellisuudessa toimii niinkuin itse haluaa. Tästä aiheutuu riittämättömyyden tunnetta, jolle ei oikeastaan ole syytä, koska kukaan ei loppujen lopuksi ole täydellinen.Upeaa tekstiä Sinulta..
Peilaan toki elämääni ja valintojani usein joidenkin verrokkiryhmien kautta,vaistonvaraisesti..ehkä..nainen kun olen.Mitään vaikutusta näillä peilaamisilla ei valintoihini kuitenkaan ole:-)Tiedänpä kuitenkin,mitä keskivertoihminen tässä ja tässä tapauksessa ehkä tekisi..:-)
Uskaltaisin jopa väittää,ettei kovin moni ikäläiseni ehkä kirjoittele tännekkään,mutta minä kirjoittelen.Niin pitkään,kun se tuntuu hyvältä,se antaa minulle jotakin..Ja ennnenkaikkea se saa minut hymyilemään ja kenties joskus jopa nauramaan..:-) - MMies
naang.. kirjoitti:
Upeaa tekstiä Sinulta..
Peilaan toki elämääni ja valintojani usein joidenkin verrokkiryhmien kautta,vaistonvaraisesti..ehkä..nainen kun olen.Mitään vaikutusta näillä peilaamisilla ei valintoihini kuitenkaan ole:-)Tiedänpä kuitenkin,mitä keskivertoihminen tässä ja tässä tapauksessa ehkä tekisi..:-)
Uskaltaisin jopa väittää,ettei kovin moni ikäläiseni ehkä kirjoittele tännekkään,mutta minä kirjoittelen.Niin pitkään,kun se tuntuu hyvältä,se antaa minulle jotakin..Ja ennnenkaikkea se saa minut hymyilemään ja kenties joskus jopa nauramaan..:-)Itselläni ei ole tapana kyllä peilata itseäni kehenkään/mihinkään. Jos jotain positiivista pitää väen väkisin etsiä, niin voi aina peilata niihin, joilla menee todella huonosti. Pitää jalat maan pinnalla, kun tajuaa, että kaikki voi huomenna olla toisin.
Enpä tiedä tuosta ikä-jutusta. Kaipa tänne kirjoittelee lähes minkäikäiset vain. Sitä ei vain tahdo yleensä huomata. - naang..
MMies kirjoitti:
Itselläni ei ole tapana kyllä peilata itseäni kehenkään/mihinkään. Jos jotain positiivista pitää väen väkisin etsiä, niin voi aina peilata niihin, joilla menee todella huonosti. Pitää jalat maan pinnalla, kun tajuaa, että kaikki voi huomenna olla toisin.
Enpä tiedä tuosta ikä-jutusta. Kaipa tänne kirjoittelee lähes minkäikäiset vain. Sitä ei vain tahdo yleensä huomata.Mitäpä tuohon sinun tekstiisi voisi lisätä..;-)
- MMies
naang.. kirjoitti:
Mitäpä tuohon sinun tekstiisi voisi lisätä..;-)
Ainahan sitä voi vittuilla:)
- naang
MMies kirjoitti:
Ainahan sitä voi vittuilla:)
Vittuilla..Sorry...;-)
- -PiiaM-
MMies kirjoitti:
"Tuo vastakkain asettelu on aika usein turhaa, koska me olemme kuitenkin viimekädessä kaikki yksilöitä, emmekä pelkistettävissä vain sukupuoleksi, roduksi, luokaksi, uskonnoksi jne."
Jos yksilö tahtoo tulla määritellyksi pelkistettynä määreenä ilman identiteettiä? Onhan siihenkin oikeus, kunhan vain elää sen määritelmän mukaan sitten. Ainakin näillä kirjoittajilla se määritelmä näyttää olevan hukassa. Tulee mieleen toisessa ketjussa lanseeraamani kollektiivinen idiotismi-määritelmä jostain syystä."Jos yksilö haluaa tulla määritellyksi pelkistettynä määreenä ilman identiteettiä? Onhan siihenkin oikeus, kunhan vain elää sen määritelmän mukaan sitten."
Aivan.;) Yksilöllä toki on subjektiivinen ja periaatteessa luovuttamaton oikeus määritellä itsensä keskustelupalstoilla täysin siten, kuin hän itse parhaaksi katsoo, eikä tuota oikeutta tietenkään ole muilla lupaa häneltä viedä. "Pelkistetty määre" voi tosin joskus olla haasteellinen lukevalle yleisölle, ainakin mitä tulee ymmärtämisdiskurssiin.;)
Yleistykset luovat helposti vain uusia yleistyksiä, eikä harmaita aivosoluja joskus (valitettavasti) jaksa käyttää tarpeellisessa määrin siihen, että esittäisi "pelkistetyn määreen" hänen itsensä kannalta mahdollisimman imartelevalla tavalla.;) *virn*
Sitä niittää, mitä kylvää. - MMies
-PiiaM- kirjoitti:
"Jos yksilö haluaa tulla määritellyksi pelkistettynä määreenä ilman identiteettiä? Onhan siihenkin oikeus, kunhan vain elää sen määritelmän mukaan sitten."
Aivan.;) Yksilöllä toki on subjektiivinen ja periaatteessa luovuttamaton oikeus määritellä itsensä keskustelupalstoilla täysin siten, kuin hän itse parhaaksi katsoo, eikä tuota oikeutta tietenkään ole muilla lupaa häneltä viedä. "Pelkistetty määre" voi tosin joskus olla haasteellinen lukevalle yleisölle, ainakin mitä tulee ymmärtämisdiskurssiin.;)
Yleistykset luovat helposti vain uusia yleistyksiä, eikä harmaita aivosoluja joskus (valitettavasti) jaksa käyttää tarpeellisessa määrin siihen, että esittäisi "pelkistetyn määreen" hänen itsensä kannalta mahdollisimman imartelevalla tavalla.;) *virn*
Sitä niittää, mitä kylvää.Onneksi minä olen yleistänyt itseni pelkäksi paskiaiseksi. Ei ole pelkoa, että jutut olisivat liian haastavia lukevalle yleisölle.
Sitä niittää, mitä muut kylvävät. - -PiiaM-
MMies kirjoitti:
Onneksi minä olen yleistänyt itseni pelkäksi paskiaiseksi. Ei ole pelkoa, että jutut olisivat liian haastavia lukevalle yleisölle.
Sitä niittää, mitä muut kylvävät."Mitä mä oon?"
tai vaihtoehtoisesti:
"Mitä sä oot?"
Näistähän näissä keskusteluissa viimekädessä usein näyttää olevan kyse riippumatta siitä, että pelkistätkö sä itsesi paskiaiseksi enemmän vai vähemmän. Suurempiakin ideaaleja löytää, mutta joskus vain hakemalla.;)
Kiittää keskustelusta. - naang
-PiiaM- kirjoitti:
"Mitä mä oon?"
tai vaihtoehtoisesti:
"Mitä sä oot?"
Näistähän näissä keskusteluissa viimekädessä usein näyttää olevan kyse riippumatta siitä, että pelkistätkö sä itsesi paskiaiseksi enemmän vai vähemmän. Suurempiakin ideaaleja löytää, mutta joskus vain hakemalla.;)
Kiittää keskustelusta.Virtuaalissa..Anonyyminä keskustelu,ketjutus toisen kanssa synnyttää väistämättä mielikuvia "keskustelukumppanista",mutta kellä nuo mielikuvat ovat keskusteluiden liikkeellepaneva voima,kellä ei,siihen tuskin on olemassa mitään yleistämisen mahdollisuutta.Itse en keskustele omien mielikuvien(olettamus toisesta ihmisestä)kanssa,vaan sen toisen ihmisen ajatusten kanssa."Mitä mä oon" tai "Mitä sä oot"
..minä puhuisin ainoastaan virtuaalisesta vuorovaikutuksesta..En muusta!:-) - naang
naang kirjoitti:
Virtuaalissa..Anonyyminä keskustelu,ketjutus toisen kanssa synnyttää väistämättä mielikuvia "keskustelukumppanista",mutta kellä nuo mielikuvat ovat keskusteluiden liikkeellepaneva voima,kellä ei,siihen tuskin on olemassa mitään yleistämisen mahdollisuutta.Itse en keskustele omien mielikuvien(olettamus toisesta ihmisestä)kanssa,vaan sen toisen ihmisen ajatusten kanssa."Mitä mä oon" tai "Mitä sä oot"
..minä puhuisin ainoastaan virtuaalisesta vuorovaikutuksesta..En muusta!:-)Ei kysynys,vaan kysymys.
- -PiiaM-
naang kirjoitti:
Virtuaalissa..Anonyyminä keskustelu,ketjutus toisen kanssa synnyttää väistämättä mielikuvia "keskustelukumppanista",mutta kellä nuo mielikuvat ovat keskusteluiden liikkeellepaneva voima,kellä ei,siihen tuskin on olemassa mitään yleistämisen mahdollisuutta.Itse en keskustele omien mielikuvien(olettamus toisesta ihmisestä)kanssa,vaan sen toisen ihmisen ajatusten kanssa."Mitä mä oon" tai "Mitä sä oot"
..minä puhuisin ainoastaan virtuaalisesta vuorovaikutuksesta..En muusta!:-)Mä haen keskusteluissa aina nimenomaan sitä yksilöllistä 'keskustelijaolemusta'ja lisäksi sen ylittävää keskustelua, nothing more and nothing less.;)
Pyrin minäkin myös välttämään yleistämistä yksittäisten keskustelijoista heräävien mielikuvien perusteella: viimoseen hengenvetoon, damn!;D Jos olet kirjoituksiani vilkaissut joskus, huomannet (?) seikan.
Toki keskustelupalstoilla on usein ns. järkevää olettaa keskusteluiden aloittajien puheet todeksi sinällään, ainakin henkilölle itselleen. Reagoinkin yleensä sitten puheiden mukaan riippumatta siitä, mikä on totuus (jota minä en luonnollisestikaan voi tietää).
Totta mooses juu: siitä, että kenellä mielikuvat mahdollisesti ovat keskusteluiden voimakkaasti liikkeeelle panevana voimana, on mahdotonta tehdä mitään, ainakaan persoonakohtaisia yleistyksiä.;)
Mielikuvia varmaan kuitenkin syntyy aina/ kaikilla keskustelijoilla. Toiset keskustelijat näyttäisivät mielestäni olevan kärkkäämpiä luomaan oma- aloitteisesti näitä mielikuvia *itsestään*, kuin toiset.
Hatusta vedetty esimerkki: jos henkilö esittää keskusteluissa olevansa yksiselitteisesti *vain* Itsevarma, Kaunis, Ruma tai Rikas tms, hän pelkistää ja typistää persoonansa musta keskustelun kannalta aika tylsällä tavalla, koska ko. keskustelija (as we all) henkilönä on takuulla todellisuudessa enemmänkin.:)
Samaa mieltä siitä, että virtuaalinen keskustelu on joo tasan tarkkaan= virtuaalista keskustelua (enkä mä ainakaan täällä siltä useimmissa tapauksissa muuta kaipaakaan), joten & näin ollen 'persoonakohtaisen rajauksen' ylittävään keskusteluun pyrkivistä keskustelijoista ilahtuu aina aivan erityisellä tavalla.
Mun pointtini ed. kirjoituksessa oli hieman teoreettisempi, kuin minkälaisena sä "naang" näit sen. En luonnollisestikaan tietty oleta, että kaikkien pitäisi ymmärtää sanomiseni, kuten itse näen ne. Mehän ollaan yksilöitä. - naang
-PiiaM- kirjoitti:
Mä haen keskusteluissa aina nimenomaan sitä yksilöllistä 'keskustelijaolemusta'ja lisäksi sen ylittävää keskustelua, nothing more and nothing less.;)
Pyrin minäkin myös välttämään yleistämistä yksittäisten keskustelijoista heräävien mielikuvien perusteella: viimoseen hengenvetoon, damn!;D Jos olet kirjoituksiani vilkaissut joskus, huomannet (?) seikan.
Toki keskustelupalstoilla on usein ns. järkevää olettaa keskusteluiden aloittajien puheet todeksi sinällään, ainakin henkilölle itselleen. Reagoinkin yleensä sitten puheiden mukaan riippumatta siitä, mikä on totuus (jota minä en luonnollisestikaan voi tietää).
Totta mooses juu: siitä, että kenellä mielikuvat mahdollisesti ovat keskusteluiden voimakkaasti liikkeeelle panevana voimana, on mahdotonta tehdä mitään, ainakaan persoonakohtaisia yleistyksiä.;)
Mielikuvia varmaan kuitenkin syntyy aina/ kaikilla keskustelijoilla. Toiset keskustelijat näyttäisivät mielestäni olevan kärkkäämpiä luomaan oma- aloitteisesti näitä mielikuvia *itsestään*, kuin toiset.
Hatusta vedetty esimerkki: jos henkilö esittää keskusteluissa olevansa yksiselitteisesti *vain* Itsevarma, Kaunis, Ruma tai Rikas tms, hän pelkistää ja typistää persoonansa musta keskustelun kannalta aika tylsällä tavalla, koska ko. keskustelija (as we all) henkilönä on takuulla todellisuudessa enemmänkin.:)
Samaa mieltä siitä, että virtuaalinen keskustelu on joo tasan tarkkaan= virtuaalista keskustelua (enkä mä ainakaan täällä siltä useimmissa tapauksissa muuta kaipaakaan), joten & näin ollen 'persoonakohtaisen rajauksen' ylittävään keskusteluun pyrkivistä keskustelijoista ilahtuu aina aivan erityisellä tavalla.
Mun pointtini ed. kirjoituksessa oli hieman teoreettisempi, kuin minkälaisena sä "naang" näit sen. En luonnollisestikaan tietty oleta, että kaikkien pitäisi ymmärtää sanomiseni, kuten itse näen ne. Mehän ollaan yksilöitä.Kyllä minä sen teoreettisuuden näin,toinen asia,ymmärsinkö,jääköön nyt kuitenkin kertomatta:)))Summa summarium..ajatuksiasi on mielenkiintoista lukea ja vaikka välillä kommentoida,ja ehkä hiukkasen "provoillakkin":)
- Kärmestys
-PiiaM- kirjoitti:
Mä oon niin samaa mieltä sun kanssasi "MMies" tuosta edellä sanomastasi, kuin vain voin ikinä olla!
Poliittis-ideologisella tasolla se ikuinen kuuma peruna "tasa- arvokin" voi todellisuudessa toteutua ainoastaan tilanteessa, jossa ihmiset käsitetään lähtökohtaisesti yksilöiksi sukupuolen sijaan.Silloinko on tasa-arvo toteutunut kun ihmisiltä katoaa roolit.
Ehkä toimisi jonkun kohdalla, muttei yleisesti. Väittäisin että se on yksi suurimmista syistä siihen miksi täällä voidaan pahoin. - MMies
Kärmestys kirjoitti:
Silloinko on tasa-arvo toteutunut kun ihmisiltä katoaa roolit.
Ehkä toimisi jonkun kohdalla, muttei yleisesti. Väittäisin että se on yksi suurimmista syistä siihen miksi täällä voidaan pahoin.Ehkä suurin syy pahoinvoinnille on nykyajan roolien vaativuus yksilötasolla? Yli-inhimilliset odotukset, joita ihminen yrittää täyttää yksin yhteisöllisyyden hajottamisen seurauksena-> pahoinvointia ja riittämättömyyden tunnetta. Saman asian ajaa, jos ne roolimallit ovat ristiriidassa yksilön henkilökohtaisen maailman kanssa.
Yksilön pitäisi katsella itseään osana suurempaa kokonaisuutta, mutta silti taistella sitä kokonaisuutta vastaan oman etunsa vuoksi. Jos roolit rikkovat yhteisöllisyyden, yksilöllisyys on se, joka korvaa ne roolit. Viimekädessä vain yksilökohtaisilla sopimuksilla saavutetaan laajempi hyvinvointi. - naang
MMies kirjoitti:
Ehkä suurin syy pahoinvoinnille on nykyajan roolien vaativuus yksilötasolla? Yli-inhimilliset odotukset, joita ihminen yrittää täyttää yksin yhteisöllisyyden hajottamisen seurauksena-> pahoinvointia ja riittämättömyyden tunnetta. Saman asian ajaa, jos ne roolimallit ovat ristiriidassa yksilön henkilökohtaisen maailman kanssa.
Yksilön pitäisi katsella itseään osana suurempaa kokonaisuutta, mutta silti taistella sitä kokonaisuutta vastaan oman etunsa vuoksi. Jos roolit rikkovat yhteisöllisyyden, yksilöllisyys on se, joka korvaa ne roolit. Viimekädessä vain yksilökohtaisilla sopimuksilla saavutetaan laajempi hyvinvointi.:) ...Viimeinen lause ei aukene minulle..Yleinen hyvinvointi seurauksena yleisestä yksilöllisyydestä??:)Eikai tässä muuta kuin lisää kahvia kuppiin ja miettimään... ;)
- -PiiaM-
naang kirjoitti:
Kyllä minä sen teoreettisuuden näin,toinen asia,ymmärsinkö,jääköön nyt kuitenkin kertomatta:)))Summa summarium..ajatuksiasi on mielenkiintoista lukea ja vaikka välillä kommentoida,ja ehkä hiukkasen "provoillakkin":)
Minustakin on milenkiintoista lukea sinun ajatuksiasi, "naang". Provot eivät muuten jää multa huomaamatta.;) Eri asia on sitten, että jaksaako näin kauniilla ilmalla (tai ylipäätään) provosoitua. Olen mukavuudenhaluinen.;D
Mitä vähemmän provoja, sitä enemmän keskustelua. Ja sitä mukavampaa.:) - naang
-PiiaM- kirjoitti:
Minustakin on milenkiintoista lukea sinun ajatuksiasi, "naang". Provot eivät muuten jää multa huomaamatta.;) Eri asia on sitten, että jaksaako näin kauniilla ilmalla (tai ylipäätään) provosoitua. Olen mukavuudenhaluinen.;D
Mitä vähemmän provoja, sitä enemmän keskustelua. Ja sitä mukavampaa.:)Samaa mieltä kanssasi pitkälti.Pitkästä aikaa myönnän kuitenkin provosoituvani.Kts.keskustelu"Miehet,käyttäkää kortsua" Argh...Pam::::
Kaunista kesäiltaa toivotellen.."naang" - MMies
naang kirjoitti:
:) ...Viimeinen lause ei aukene minulle..Yleinen hyvinvointi seurauksena yleisestä yksilöllisyydestä??:)Eikai tässä muuta kuin lisää kahvia kuppiin ja miettimään... ;)
Itsekkäästi yksilöllisesti toimimalla ei tuota laajempaa hyvinvointia. Alistavat/alistuvat roolit eivät luo hyvinvointia. Eli siis jotakuinkin: yksilön tulee aina hyväksyä ne tarjotut roolit ja toimintamallit, jotta yksilö ei voisi pahoin. Rooleihin pakottamalla ei hyvinvointia luoda. Eli pohjimmiltaan kyse on vapaaehtoisuudesta. Tai jotain.
- naang
MMies kirjoitti:
Itsekkäästi yksilöllisesti toimimalla ei tuota laajempaa hyvinvointia. Alistavat/alistuvat roolit eivät luo hyvinvointia. Eli siis jotakuinkin: yksilön tulee aina hyväksyä ne tarjotut roolit ja toimintamallit, jotta yksilö ei voisi pahoin. Rooleihin pakottamalla ei hyvinvointia luoda. Eli pohjimmiltaan kyse on vapaaehtoisuudesta. Tai jotain.
Joskus on varmaan hyvä myöntää oman ymmärtämisensä rajallisuus ja se joskus näyttää olevan minulla tänään!:)))
- Kunnian Mies
Lutkan top 3 kysymyksistä yksi esitettiin tässä. Mietipä sitä jakorasia.
- JudgeLii
Top 1 esimerkki siitä, kuinka harhaanjohtavan nimimerkin voi ihminen valita.
- Nainen vastaa.
Se joko tykkää tai ei, (kuulemma on sellasiakin, jotka eivät tykkää... outoa) Jos et eka kerralla anna, pitkität vain päätöksen tekoa.
- yks tavis
Miks nykyään on niin kova kiire että sänkyynkin pitäis päästä jo lähes heti? Etteks malta odottaa?
Kasvakaa ensin oikeesti aikuisiks, opetelkaa toisen huomioonottaminen ja vastuuta ja kasvattakaa järkee. Seurustelkaa hyvän aikaa. Sitten vasta sängyn vuoro.
Mä oon kai kalkkis mutta mun mielestä pitää suhde olla oikeasti vakavalla pohjalla ennenkuin sänkyyn mennään. Eli ei edes kaks kuukautta riitä seurustelua.- 2 vuottta pitää tutustua !
ja kattoa tarkkaan ja harkita..............
- make
sitten kun sinusta tuntuu siltä.
- Minä vaan...
...sit ku on sen aika. Sit ku molemmat haluaa ja on valmiita siihen. Ei tähän oo mitään nyrkkisääntöö, eikä se loppupeleissä liiemmälti suhteen kestävyyteen vaikuta.
Kyllä mies jaksaa odottaa, jos on pysyäkseen, muttei ihan muista syistä kannata odottaa sitä mahottoman kauaa. Sitä saattaa odottaa liikoja ja pettyä.
Omalla kohdalla entisen kanssa seksi tuli kuvioihin kahden kuukauden jälkeen. Nyt sitten jatketaan elämiämme erillään.
Ja mitä muut on kirjottanu... Kyllä on ne kerrat kun nainen ei oo orgasmia saanut, ollu harvassa. Mitä järkeä edes on feikata? Sitä en oo ikinä oikeen ymmärtäny. Sehän melkein sama asia kun valehtelis, ja sitä mä en sulata.
En ymmärrä itsekään tätä vastakkainasettelua. Miksi aina puhutaan, että nainen antaa ja mies saa? Mies on pukki ja nainen on huora, jos harrastaa paljon seksiä, monen kanssa. Käsittämätöntä. Tämä juontaa kyllä juurensa tähän kuvitteelliseen (eikä aina niin kuvitteelliseenkaan) naisten seksivaltikkaan - on naisesta kiinni, saako mies seksiä. Onneksi nämä sukupuolten väliset erot ovat tasoittuneet hyvän aikaa kaikin puolin ja tulevat edelleen tasoittumaan. Seksi on (tai sen kuuluisi olla) tasapuolista, eikä sitä saisi ajatella niin sukupuolet erittelevästi, kuin monet tuntuvat tekevän. Itse saan muutenkin kiksini siitä, että nainen nauttii, en varmaan ole ainoa... ja ytimekkäästi,silloin kun siihen tulee ensimmäinen 'luonnollinen' tilaisuus.Eli silloin kun ollaan ekaa kertaa toisen luona viettämässä iltaa / yökylässä.Jos se tilaisuus tulee tunnin päästä tapaamisesta ja molempia panettaa niin sit silloin,jos kuukauden päästä niin sit silloin.Vittu mitä teini-bimbon hommaa miettiä tollasia paskajuttuja,varsinkin vielä tuollaisilla motiiveilla.Hyppääks kaivoon jos joku mies ottaa sut sen jälkeen vakavaksi tyttöystäväehdokkaaksi.
- tYtteli78
Eli tiivistyksenä voisi sanoa näiden vastauksien perusteella, että suurinosa meihistä on sitä mieltä (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta), että naisen tulee pihdata mahdollisimman kauan, jotta tulisi vakavasti otetuksi.
Naiset taas yleensä ottaen näyttäisivät olevan sitä mieltä että siilä ei ole mitään väliä miten kauan odotutetaan kumppania. Esille tuli myös, että naisilla pitäisi olla oikeus mennä sänkyyn vaikka heti, ihan samalla tavalla kuin miehelläkin, ilman että leimataan siksi ja täksi. Ehkä se kultainen keskitie olisi sitten paras, eli ei nyt ihan ensimmäisillä tai toisilla treffeillä, mutta vähemmän kuin 6 kuukautta olisi sopiva aika useimmille?- Minä vaan...
...sit ku siltä tuntuu. Mutta kuus kuukautta on silti ehkä turhan kauan. Seksi on tärkeä osa parisuhdetta, eikä sen alottamista kannata pitkittää iäisyyksiin. (Mun mielipide.)
- kakarat...
Minä vaan... kirjoitti:
...sit ku siltä tuntuu. Mutta kuus kuukautta on silti ehkä turhan kauan. Seksi on tärkeä osa parisuhdetta, eikä sen alottamista kannata pitkittää iäisyyksiin. (Mun mielipide.)
Treffailu ei ole sama kuin parisuhde.
Seksiä sitten vasta kun sukupuolitautitestien tulokset on selvillä.
Seksiä ensimmäisellä kerralla selvin päin. - scale
Seksiä voi harrastaa heti kun molemmat on siihen valmiita. Joillekkin sopii heti ekalla kerralla, jollakin toisella ottaa pidemmän ajan.
Mä en ainakaan välittäisi odotella kovin pitkään. - MMies
Kaipa se nyt pikkusen riippuu noista treffeistäkin? Jos on sokkotreffit tai joku nettideittipelleily kyseessä, niin aika huono idea ekoilla treffeillä harrastaa seksiä? Jos taas toisen on tuntenut vuosia ja ensimmäiset "viralliset" treffit kyseessä, niin asiahan on täysin eri.
Niin, ja tietenkin sitten noi spt hepatiitti-testit olis ihan jees. Ja tunne-elämä molemmilla tasapainossa, mikäli mahdollista, eikö? Mitään syvempiä tunteita tuskin kukaan odottaa syntyvän parilla treffeillä, että miten sitten kukin siihen seksiin suhtautuu. - kommenttisi..apuva!
MMies kirjoitti:
Kaipa se nyt pikkusen riippuu noista treffeistäkin? Jos on sokkotreffit tai joku nettideittipelleily kyseessä, niin aika huono idea ekoilla treffeillä harrastaa seksiä? Jos taas toisen on tuntenut vuosia ja ensimmäiset "viralliset" treffit kyseessä, niin asiahan on täysin eri.
Niin, ja tietenkin sitten noi spt hepatiitti-testit olis ihan jees. Ja tunne-elämä molemmilla tasapainossa, mikäli mahdollista, eikö? Mitään syvempiä tunteita tuskin kukaan odottaa syntyvän parilla treffeillä, että miten sitten kukin siihen seksiin suhtautuu.Mikä meidät erottaa sitten eläimistä???Pariudumme aina,kun sopiva kumppani kohdalla..
- MMies
kommenttisi..apuva! kirjoitti:
Mikä meidät erottaa sitten eläimistä???Pariudumme aina,kun sopiva kumppani kohdalla..
Jos tätäkin ketjua seurasit, niin tunteista ei tainnut kukaan mainita mitään?
- naang
MMies kirjoitti:
Jos tätäkin ketjua seurasit, niin tunteista ei tainnut kukaan mainita mitään?
Voi toki tuntea..Intohimoa..Mitä muuta? Ei muuta.
- MMies
naang kirjoitti:
Voi toki tuntea..Intohimoa..Mitä muuta? Ei muuta.
Ainahan on olemassa "rakkautta ensisilmäyksellä". Siitä nyt ei ollut tässä ketjussa kyse, tai tunteista ylipäätään.
- naang..
MMies kirjoitti:
Ainahan on olemassa "rakkautta ensisilmäyksellä". Siitä nyt ei ollut tässä ketjussa kyse, tai tunteista ylipäätään.
Tuon "rakkautta ensi silmäyksellä"...Nykyversio voisi tietenkin olla "rakkautta ensisängyssä".;-)
- naang
naang.. kirjoitti:
Tuon "rakkautta ensi silmäyksellä"...Nykyversio voisi tietenkin olla "rakkautta ensisängyssä".;-)
Johan keksin:-)..Parempi lienee kuitenkin painaa pää tyynyyn ja ruveta nukkumaan..
- MMies
naang.. kirjoitti:
Voihan sitä seksin avulla saada toisen kiinnostumaan ja ihastumaan itseensä. Sitten kun seksi lakkaa, rakkaus hiipuu ja suhde on ohi. Nykyajan romantiikkaa sitten kai.
Tiedä sitten "rakkautta ensisilmäyksellä" tapauksista. Lähinnä henkistä rakastelua- ei niinkään suorittamista. - naang..
MMies kirjoitti:
Voihan sitä seksin avulla saada toisen kiinnostumaan ja ihastumaan itseensä. Sitten kun seksi lakkaa, rakkaus hiipuu ja suhde on ohi. Nykyajan romantiikkaa sitten kai.
Tiedä sitten "rakkautta ensisilmäyksellä" tapauksista. Lähinnä henkistä rakastelua- ei niinkään suorittamista.Mutta mitä sanot sielujen rakastelemisesta?:)
- MMies
naang.. kirjoitti:
Mutta mitä sanot sielujen rakastelemisesta?:)
Sielu on liian uskonnollis-väritteinen termi mielestäni. Sielu voi täydesti rakastaa vain Luojaa, mikä ikinä se sitten on olevinaan. Jokin termi "sielunkumppani"...sama sieluko se siellä? Luultavasti vain samalla aaltopituudella oleva henkilö, samankaltainen ajatusten juoksu ja tunne-elämä, samankaltaiset psykoosit päällekkäin ja lomittain niin, että henkinen kanava toiseen on auki.
- naang
MMies kirjoitti:
Sielu on liian uskonnollis-väritteinen termi mielestäni. Sielu voi täydesti rakastaa vain Luojaa, mikä ikinä se sitten on olevinaan. Jokin termi "sielunkumppani"...sama sieluko se siellä? Luultavasti vain samalla aaltopituudella oleva henkilö, samankaltainen ajatusten juoksu ja tunne-elämä, samankaltaiset psykoosit päällekkäin ja lomittain niin, että henkinen kanava toiseen on auki.
Sanoit jo kaiken,ei minulla ole tuohon enää mitään lisättävää.Kaunista tekstiä:)
- täysin
perseestä.
- hahaa!
Ja vastauksesi varsinkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa401933Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,4041633Vaskikello osaa asiakaspalvelun
Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc491593Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1101301Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen81265Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p56901Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m224885- 60842
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘32807En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37648