missä on

kun en tierä

Missä on sen niminen lastenkoti vai onko se nuorisokoti
Metsola.

24

8102

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainaki oli

Moni tyttö siellä on ollut, muistelisin ettei enää ole entisenlaisessa käytössä.

• mansen nainen

Jaa että Härmälässä olis.
        Muistelen ettäkissanmaallakin olis joku lastenkoti ja eikös RAholassakin ole niin ja pispalassa on se toivon tupa.
        Onneksi on nuorille koteja jos kotona olo on hieman kireä.

• Metsola.
        mansen nainen kirjoitti:

Jaa että Härmälässä olis.
        Muistelen ettäkissanmaallakin olis joku lastenkoti ja eikös RAholassakin ole niin ja pispalassa on se toivon tupa.
        Onneksi on nuorille koteja jos kotona olo on hieman kireä.

On nyt toisenlaises käytös. 80 luvulla pojaat hakivat heilansa metsolasta.

• en tie kuulin vain
        Metsola. kirjoitti:

On nyt toisenlaises käytös. 80 luvulla pojaat hakivat heilansa metsolasta.

Että se olis nuoriso vankila jossakin pirkkalassa.
        Pitääkö paikkansa vai oliko van huhu

• k-parta

Metsolan lastenkoti oli Tuomikujan päässä Rantaperkiön ala-asteen vieressä. Nykyään muussa käytössä.

• entinen asukki

HEI!
        OON METSOLAN ENSIMÄISIÄ ASUKAITA.RANTAPERKIÖSSÄ SE ON.ASUN NYKYYÄÄN RUOTSISSA.SILLOIN SE KULKI NIMELLÄ "METSOLAN VASTAANOTTOKOTI"JOHTAJANA OLI SILLOIN MARKKU AHTIKARI JA LEENA RAUTIAINEN TYÖSKENTELI MYÖS.JOTEN KAIKEE HYVÄÄ VAAN SINNE METSOLAAN JA METSOLAN TYÖN TEKIJÖILLE.

• pistox
        entinen asukki kirjoitti:

HEI!
        OON METSOLAN ENSIMÄISIÄ ASUKAITA.RANTAPERKIÖSSÄ SE ON.ASUN NYKYYÄÄN RUOTSISSA.SILLOIN SE KULKI NIMELLÄ "METSOLAN VASTAANOTTOKOTI"JOHTAJANA OLI SILLOIN MARKKU AHTIKARI JA LEENA RAUTIAINEN TYÖSKENTELI MYÖS.JOTEN KAIKEE HYVÄÄ VAAN SINNE METSOLAAN JA METSOLAN TYÖN TEKIJÖILLE.

olin metsolassa silloinkuin se oli poikakoti. Olin viimenen asukas kahden muun pojan kanssa kahden valvojan kanssa, pistin metsolan oven lähtyiessäni lukkoon 1966. sen jälkeen metsola oli reppumiesten asuntolana ja sen jälkeen alkoholistien majotuksessa. vuonna 1970 metsolasta ei ollut kuin kivijalka jäljellä, tuomiokujan alkupäähän tehtiin uusi tyttökotina palveleva rakennus.
        http://www.harmala-seura.net/artikkelit/images/metsolankatu1.png
        ter pisto tapani

• Anonyymi
        pistox kirjoitti:

olin metsolassa silloinkuin se oli poikakoti. Olin viimenen asukas kahden muun pojan kanssa kahden valvojan kanssa, pistin metsolan oven lähtyiessäni lukkoon 1966. sen jälkeen metsola oli reppumiesten asuntolana ja sen jälkeen alkoholistien majotuksessa. vuonna 1970 metsolasta ei ollut kuin kivijalka jäljellä, tuomiokujan alkupäähän tehtiin uusi tyttökotina palveleva rakennus.
        http://www.harmala-seura.net/artikkelit/images/metsolankatu1.png
        ter pisto tapani

Olin myös metsolassa 62v muutaman päivän. Mutta en tahtonut pysyä joten siirrettiin muualle. Olin myös viikon Rauhaniemen lasten kodissa. Sieltä lähdettiin keskisuomeen . Puolevuoden jälkeen jatkettiin matkaa. Palasin Tampereelle 1967v lopulla. Josta 75 muutin Ruotsiin ja täällä edelleen.

• Härmälän tarkkis-88-90- gou...

Metsola oli tyttökoti härmälässä,, josta suurin osa tytöistä kävi koulua härmälän ala-asteen yhteydessä olevalla tyttöjen tarkkailu-luokalla (ylä-aste).
      Kissanmaalla oli myös vastaanottokoti nuorille ja raholassa ja pispalassa.
      Nykyistä käyttöastetta en näille paikoille tiedä mutta silloin joskus ne oli niitä. Ystäviäni asui möttölässä ja pispalassa ja kummassakin paikassa on tullut poikettua, itse ei ole tarvinnut kotoa lähtee.. onneks.

• k-parta

Aivan! Taisin sekoittaa nimet enkä tosin ihan heti tuota möttölää saanut mieleeni. Missäs se Metsola oli Härmälässä? Möttölä oli siis siinä Tuomikujan päässä Rantaperkiössä. Toimii nykyään tietääkseni perhetukikeskuksena.

• entine asukki

oon ooollu ite metsolassa.jos tunnistat niin kirjoita.tunex ketään pirjo lax nimistä se oli mun paras kaveri ja sen isäon ollu rakentamssa metsolaa. anja rantanen asun ruotsissa nykyään

• rantsun poika
        entine asukki kirjoitti:

oon ooollu ite metsolassa.jos tunnistat niin kirjoita.tunex ketään pirjo lax nimistä se oli mun paras kaveri ja sen isäon ollu rakentamssa metsolaa. anja rantanen asun ruotsissa nykyään

tunnen kyllä

• ---

Ainakin Oulussa on Pateniemessä Metsolan lastenkoti.

• pia jalonen

juuh hyviä muistoja k.o paikasta terkkuja vaan kaikille entisille asukeille...ja toivottavasti elämänne menee nykyään hyvin....minulla ainakin lapsiakin siunaantunut ja onnellisesti naimisissakin....D:D:D paljon terkkuja myös kok henkilö kunnalle...:D:D

• ...
    • Memmuli66

Moro,Metsolan vastaanottokoti eli "möttölä" on yksi ja sama (teini ikäisten tyttöjen)paikka rantaperkiössä ☺ itse siellä asustin -80 luvulla. vastaava paikka pojille sijaitsi rauhaniemessä eli "raaski" .. kyllä siellä meitä oli erikoinen joukko ja hyvinkin on hengissä selvitty/pärjätty elämässä 👍 maine paikalla oli pahempi kuin mitä se oikeasti oli. Siihen aikaan oltiin niin ennakkoluuloista sakkia. Joskus olisi kiva tavata niin asukkaita kuin henkilökuntaakin. .

• Pikkumarjo71

Samassa paikassa itsekin 80-luvulla :) Elämä on onneksi paljon myös omia valintoja. Itsekin samaa miettinyt että mitähän kuuluu heille kaikille, joiden kanssa teinivuosiani vietin :)

• fgfty

Metsola oli rantaperkiön kansakoulun vieressä härmälässä,purettu ei ole enää,tunnen tänäpäivänäkin pari kaveria jotka olivat siellä,luokkakavereita rantaperkiön kansakoulussa.

• fgfgffffg

Sijaitsi rantaperkiön kansakoulun vieressä,pari luokkakaveria oli sieltä,purettu oli hiukka huonossa maineessa.Tapaan usein yhtä kaveria joka asui siellä.En ole koskaan rohjennut kysyä siitä elämästä mitä siellä elettiin.

• joulukuusi

asuin raaskissa vuonna 73-74 ei helppo paikka

• Anonyymi

Minä oli Raaskissa kesän -67 ja se oli paska paikka. Johtajana Rauhala, jonka poika oli juuri keväällä kuollut. Sen muija oli jonkinlainen siivoojaa ja pyykkääjä siellä ja siitä erikoinen pariskunta, ne teititteli toisaan. Ja se muija käveli kuin jokin tsompi, eikä tervehtinyt ketään.
        Ami oli ainoa inhimillinen hoitsu. Psykologian opiskelija Salon Heikki oli täysi kyrpä. Se työkseen kyttäsi jätkiä, saisiko kyrväytettyä tupakan poltosta saunan takana.
        Raaskiin tuli Otran tavaratalon lahjoittamana 20 polkupyörää, joissa ei ollut muuta vikaa kuin olivat kuljetuksessa naarmuuntuneet. Ne fillarit oli tarkoitettu Raaskin jätkien käyttöön, mutta emmepä saaneet. Ne laitettiin visusti varastoon lukkojen taakse ja yhdellä fillarilla Solon mulkku koitti päästä äkkiä rantasauna tupakkipaikalle kyrväyttämään jätkiä.
        Lähdin syyskuussa pois Raaskista. Minun tietojeni mukaan ei yksikään noista fillareista päätynyt Raaskin kundien käyttöön, mutta fillarit katosivat varastosta..., teis minne!?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä oli Raaskissa kesän -67 ja se oli paska paikka. Johtajana Rauhala, jonka poika oli juuri keväällä kuollut. Sen muija oli jonkinlainen siivoojaa ja pyykkääjä siellä ja siitä erikoinen pariskunta, ne teititteli toisaan. Ja se muija käveli kuin jokin tsompi, eikä tervehtinyt ketään.
        Ami oli ainoa inhimillinen hoitsu. Psykologian opiskelija Salon Heikki oli täysi kyrpä. Se työkseen kyttäsi jätkiä, saisiko kyrväytettyä tupakan poltosta saunan takana.
        Raaskiin tuli Otran tavaratalon lahjoittamana 20 polkupyörää, joissa ei ollut muuta vikaa kuin olivat kuljetuksessa naarmuuntuneet. Ne fillarit oli tarkoitettu Raaskin jätkien käyttöön, mutta emmepä saaneet. Ne laitettiin visusti varastoon lukkojen taakse ja yhdellä fillarilla Solon mulkku koitti päästä äkkiä rantasauna tupakkipaikalle kyrväyttämään jätkiä.
        Lähdin syyskuussa pois Raaskista. Minun tietojeni mukaan ei yksikään noista fillareista päätynyt Raaskin kundien käyttöön, mutta fillarit katosivat varastosta..., teis minne!?

Kyllä noilla pyörillä kouluun poljettiin päivittäin, ja kyllä rouva Rauhala oli aivan fiksu ja erittäin mukava ja asiallinen nainen . Itse rauhaniemessä vuosina 69-70.

• joulukuusi

Tampereella näsijärven rannalla

• Anonyymi

Itse tuli oltua kissanmaan lastenkodissa vuonna 80. Siitä tuli siirto Raholan lastenkotiin. Siellä olin muutaman vuoden. Onko muita siellä olleita 80-84 vuosina?
      Oli ne rankkoja vuosia pienelle pojalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe