ryhmäruusut paleltuneet?

kesäpuutarhuri

siirsin alkukesästä heti kun pystyi ruusut (ryhmäruusut, european ja schwe...) eteläpihalle, mutta nyt vain yhdessä näkyy hiukan lehtiä. Onkohan ne paleltuneet vai mitä niille on tapahtunut`???? Laitanko ne roskiin vai onko vinkkejä miten saan ne elämään???

5

1773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruusuille

Olen kuullut, että ainakin meilläpäin (kakkosvyöhyke) viime talvi oli todella paha ruusuille. Itse menetin toisen schneewittchenini, mutta onneksi toinen puskee uutta lehteä ihan siinä vieressä. Samalla tavalla kävi aspirin-ruusuilleni: yksi paleltui, yksi sinnittelee... Fairyt kuolivat kaikki :-(

• ellit

Meillä taas kolmosella on kaikki on elossa talven jälkeen,ei yhtään kuollutta.Yleensä saan uusia joka kevät monta ruusua,nyt niissä on jo nuppuja.
        Jos ei kysyjällä ole niissä yhtään vihreää lehteä,melkein sanoisin niille..morjens'

• Viime talvi tosi paha...

Pakko palata tänne kertomaan iloinen uutinen! Tänään 14.7. huomasin elonmerkkejä jo kuolleeksi luulemassani toisessa Aspirin-ruusussani!

Keväästä saakka olen mulkoillut kuorikkeen seasta törröttävää risukasaa saamatta kuitenkaan aikaiseksi kaivaa sitä ylös, ja nyt sieltä puskee iloisesti uutta kasvua! Istutinkohan sen viime vuoden keväänä vähän liiankin syvälle, kun pintaan tulo on ottanut näin paljon aikaa?

• meillä...

Meillä meni kaikki etupihan ryhmäruusut viime talven pakkasissa. Taisi olla kova talvi ja peittelykin sitten vaan huonosti tehty.

Jos on jossakin vihreää ja jopa lehtiä, niin kyllä se pitäisi siitä lähteä kasvuun! Mutta ne ruusut, joissa on harmaat/mustat varret eikä mitään elämää, ei edes vihreyttä varsissa tai syvemmällä lähellä jalostuskohtaa, niin kyllä niitä saa varmaan kaivella jo ylös.

Otin opikseni ja nyt istutan vain talvenkestäviä lajikkeita meidän pihaan! Ei ainakaan harmita joka tai joka toinen kevät niin paljoa... :D

• kesäpuutarhuri

Juu, yhdessä on kaksi vihreää lehteä että hyvästit taitaa olla parempi jättää- harmittaa koska ne ovat niin kauniita!! pitänee "tyytyä" johonkin toiseen!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      118
      4339
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      150
      3689
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      97
      3467
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      39
      2829
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      129
      1740
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      37
      1575
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      14
      1211
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1184
    9. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1154
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1140
    Aihe