siirsin alkukesästä heti kun pystyi ruusut (ryhmäruusut, european ja schwe...) eteläpihalle, mutta nyt vain yhdessä näkyy hiukan lehtiä. Onkohan ne paleltuneet vai mitä niille on tapahtunut`???? Laitanko ne roskiin vai onko vinkkejä miten saan ne elämään???
ryhmäruusut paleltuneet?
5
1564
Vastaukset
- ruusuille
Olen kuullut, että ainakin meilläpäin (kakkosvyöhyke) viime talvi oli todella paha ruusuille. Itse menetin toisen schneewittchenini, mutta onneksi toinen puskee uutta lehteä ihan siinä vieressä. Samalla tavalla kävi aspirin-ruusuilleni: yksi paleltui, yksi sinnittelee... Fairyt kuolivat kaikki :-(
- ellit
Meillä taas kolmosella on kaikki on elossa talven jälkeen,ei yhtään kuollutta.Yleensä saan uusia joka kevät monta ruusua,nyt niissä on jo nuppuja.
Jos ei kysyjällä ole niissä yhtään vihreää lehteä,melkein sanoisin niille..morjens' - Viime talvi tosi paha...
Pakko palata tänne kertomaan iloinen uutinen! Tänään 14.7. huomasin elonmerkkejä jo kuolleeksi luulemassani toisessa Aspirin-ruusussani!
Keväästä saakka olen mulkoillut kuorikkeen seasta törröttävää risukasaa saamatta kuitenkaan aikaiseksi kaivaa sitä ylös, ja nyt sieltä puskee iloisesti uutta kasvua! Istutinkohan sen viime vuoden keväänä vähän liiankin syvälle, kun pintaan tulo on ottanut näin paljon aikaa?
- meillä...
Meillä meni kaikki etupihan ryhmäruusut viime talven pakkasissa. Taisi olla kova talvi ja peittelykin sitten vaan huonosti tehty.
Jos on jossakin vihreää ja jopa lehtiä, niin kyllä se pitäisi siitä lähteä kasvuun! Mutta ne ruusut, joissa on harmaat/mustat varret eikä mitään elämää, ei edes vihreyttä varsissa tai syvemmällä lähellä jalostuskohtaa, niin kyllä niitä saa varmaan kaivella jo ylös.
Otin opikseni ja nyt istutan vain talvenkestäviä lajikkeita meidän pihaan! Ei ainakaan harmita joka tai joka toinen kevät niin paljoa... :D- kesäpuutarhuri
Juu, yhdessä on kaksi vihreää lehteä että hyvästit taitaa olla parempi jättää- harmittaa koska ne ovat niin kauniita!! pitänee "tyytyä" johonkin toiseen!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569