Välillä meinaa pinna kyllä katketa, kun pitäisi olla voimia kuin miehellä ja muutenkin omata teknisiä insinööritaitoja...
Meikäläinen on saanut lääkäriltä kuntoilukäskyn ja siihen tarvitaan kuntopyörä. Polvet ovat pyöräilyn tarpeessa. Tilasin kuntopyörän Hobby Hallista (yksinkertaisinta, ajattelin) kun siellä sattui olemaan sopiva. Posti kuljetti kotiin. Ajattelin, tietenkin sinisilmäisenä, että se tulee minulle "kokonaisena". Tyhmää, mutta minkäs minä sille voin! No, posti toi minulle - laatikon, joka painoi melkein 40 kg ja siinä oli minun tuleva kuntopyöräni pieninä osina... Että nyt on sitten koko huoneen lattia kuntopyöränosia ja ruuveja ja pultteja ja kenties vaikka mitä levällään! Vautsi! Tosi kiva ylläri. Tässä riittää puuhaa ja päänvaivaa koko juhannukseksi! Eikä tällä hetkellä saa ketään tuttuakaan avuksi kun kaikki ovat jossain mökeillä tai muuten vain kaukana.
Noh, eiköhän tästäkin haasteesta sinkku selviä... Mutta kyllä elämässä välillä olisi hyvä olla oma insinööri kotona...
Miten te muut sinkkunaiset pärjäätte teknisten vempainten kanssa? Entä miten remontit? Onko kaikilla veli, exä, poika, tyttären poikaystävä tms. joka hoitaa teidät "pulasta" kun sellainen ilmestyy yllättäen? Vai oletteko itseoppineita insinöörejä ja remonttireiskoja? ;o)
Sinkkunaisena eläminen...
9
1092
Vastaukset
- myös huonekalut
tulevat osina.Tällaista on nykyisin.
Remontit, maalaukset ym, olen aina tehnyt itse, vaikka en olekaan sinkku.24 v aviossa ja 13 v avoliitossa.Kumpikin mies peukalo keskellä kämmentä.Itse enimmäkseen joudun selviämään näistä teknisistä ongelmista.Ruuvimeisselit sun muut vasarat vaan rohkeasti käteen, niin kyllä se siitä! - rallityttö60
toisten miehiä. Onneksi ystävä piirissä on naispuuseppä. Soita rohkeasti naapurin ovikelloa ja sano että haluan vaivata miestäsi etä ongelmia. Toivataan että ei ole mustasukkainen naapurinrouva. Olen monta kertaa joutunut pyttä apua bensakorkin aukaisemiseen huoltoasemaella, päätin että sen takia en tarvitse miestä voin laitata toisten. Vaikka sitä tarteisi monta kertaa muuhunkin. Ei ole helppoa sinkunkan elämä, silti ewi peris anneta
- Pirre*
kasailtava, vaikkei tässä mitään sinkkujakaan olla - otan ne haasteena.
Itse tilasin oikean kuntokeskuksen. Minäkin kuvittelin että se tulee sellaisena kuin se esim. Intersportin sivuilla näkyy.
Laatikko painoi yli 100 kg eikä autokuski jaksanut sitä sisälle kantaa vaan jätti sen rappujen eteen.
Aukaisin laatikon ja kannoin osat pikkuhiljaa alakertaan. Osia oli 107 kpl!
Ensimmäisestä chokista selvittyäni aloin järjestellä osia lattialle, laitoin ruuvipussit riviin siihen järjestykseen kuin niitä asennuksessa tarvitsisi.
Sitten soitin pojalle että ottaisi kunnon jakarin mukaansa kun tulee viikonloppuna käymään, että voin läjätä kuntokeskukseni ;) Poika läjäsi sen tietenkin.
Kun olin nuorempi niin mikään puuha ei tuntunut pelästyttävän, mutta näin vanhana ei enää viitsi kun on nuorempia apuna.- monenlaiset
ne on sinkun murhheet
miltähän se tuntuisi JOSKUS laskea vasara kädestään ja huokaista " EN MINÄ OSAA, TEE SINÄ"
tai istahtaa leppoisasti sohvalle jopa heittäytyä makuulle ja lausahtaa " EN MINÄ NYT AINA JAKSA, TEE SINÄ" ( rakkaani tms)
(mUTTA älä sano sitä naapurin isännälle)
tai kun kauppaan pitää ruokaa lähteä haalimaan,
voisi sanoa: "AH RAKKAANI KYLLÄ SINÄKIN OSAAT TARJOUKSET KATSELLA" mene sinä. tai: "KYLLÄ SINULLAKIN SITÄ RAHAA LÖYTYY"
ja kaikkein suurin, ihanin ja toiveikkain ajatukseni liittyy autoihin.
"ah! kun joskuskaan, j o s k u s k a a n !!
saisi leppoisasti istahtaa vänkärin puolelle,
nauttia vain menosta, luottaa turvalliseen ajoon
olla aivan tietämätön suunnasta, ajasta ja paikasta.
;((( mutta tämä haaveeni ei ole koskaan mahdollinen...MIKSIKÖ???
siksi, että pelkään AINA muiden kyydissä ja jalkani, oikea jalkani, painelee jarrua tahattomasti.
Vilkuilen liikennettä, hikoilen ja rukoilen:
"Päästä minut tästäkin kyydistä" - minä myös
Olen tottunut pitkään sinkkuna eläneenä kasaamaan erilaisia huonekaluja; niin kirjahyllyt, puusohvan, tarjoilupöydän, saunanjakkarat; ja korjaamaan rikkinäisiä tavaroita; , rappaamaan ja maalaamaankivijalkaa, valamaan betonirappujen lohkeamisia jne..... Mielenkiintoista hommaa. Vie aikaa, mutta tuntee olevansa "fiksu" ja omavarainen.
- välttämättä
tarvita korjaus ja-remonttihommiin, kyllä onnistuu naiseltakin ihan hyvin,kun vaan viitsii ja ottaa asioista selvää.
Työlästä esim.tuo huonekalujen kokoaminen, mutta oma apu paras apu!
Remonttihommiin voi jopa innostua, niikuin esim.minä, aina on joku projekti menossa.
Viimeksi irrottelin keittiön kaapit keittiörempan yhteydessä, yhden ison kaapin alle meinasin kyllä jäädä.Huh.Mutta remppa onnistui yli odotusten kuitenkin!
- Loistava.polku
Meillä minä olen se joka asentaa vempaimet, virittää tietokoneet ja dvd:t ja tekee sähköhommat.
Näin oli myös avioliittoaikoina, tumpelo mieheni ei saanut aikaan yhtään mitään.- Ero tuli
En vieläkään oikein ymmärrä kuviota. Kaikkea oli lupa osata, mutta ei paremmin kuin mies. Kun mies ei osannut oikein mitään, ei itsekään olisi saanut osata. Satuinpa kuitenkin ikäni tehneenä ja kaikesta innostuneena osaamaan. Kyllä meni poropeukalomieheltä herne nenään monta kertaa. Tuli silti halvemmaksi kuin palkata "ammattilainen". Nuukana olisi luullut iloitsevan.
Kummallisinta oli kuitenkin se, että osaamiseni oli juuri se juttu, johon hän ihastui. Mihin sen olisi pitänyt kadota avioliiton myötä?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81248- 891135
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031037Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51903Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62787- 81705
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli170667- 35659
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253656Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42603