Onko kellään ollut tälläistä saiautta?
Angioneuroottinen Ödeema
7
5493
Vastaukset
- toi..
käsittääkseni ole sairaus.tarkoittaa nesteenkertymistä ihon alle,eli on ihan tavallista turvotusta.angio ödeema tarkoittaa sitä että verisuonet tavallaan vuotavat nestettä ulos.yleistä allergisissa reaktioissa.jos epäilet että sul ois toi ni käy lääkärissä.
- calmato
Olen allerginen monille eri aineille. Angioneuroottista ödeemaa on ollut käsissä ja silmäluomissa. Silmäluomet eivät ole oireilleen sen jälkeen, kun vihdoin viimein vuosien päästä keksin, että olen allerginen kynsilakalle - siis kynsissä ja käsissä ei mitään, mutta silmäluomet turposi vesikelloille.
Käsiödeeman syytä en ole vieläkään saanut selville. Paitsi että ainakin jotkut tietyt lyijykynät aiheuttaa, jos kirjoittaa niillä. Mitä juuri näissä kynissä on, en ole saanut selville.
Voi olla aikamoista salapoliisityötä, kuten tuo kynsilakka. Oire ihan muualla kuin siinä, missä kynsilakkaa oli. Eipä tuota helposti osanjnut yhdistää siihen, kun kumartuneena keskityin kynsien lakkaamiseen ja lakkahuuruja nousi kohti kasvoja. - serkku
serkkuni kuoli heinäkuussa tähän sairauteen , ei osattu hoitaa,
- helenaxx
Otan osaa serkun tähden. Saattoi olla kyse hereditaarisesta angioödeemasta. Eilen tuli asiasta uusia viestejä Suomi24:n keskusteluihin, jatkona Tepon 16.2.2007 esittämään kysymykseen sairaudesta ja sitten myös vanhempaan ketjuun.
Perustiedot tästä sairaudesta on tärkeä ottaa selville esim. hammaslääkärikäyntien varalta, jos suvussa on omalaatuisia turvotuksia.
Hyvää jatkoa
t. Helena - vth
helenaxx kirjoitti:
Otan osaa serkun tähden. Saattoi olla kyse hereditaarisesta angioödeemasta. Eilen tuli asiasta uusia viestejä Suomi24:n keskusteluihin, jatkona Tepon 16.2.2007 esittämään kysymykseen sairaudesta ja sitten myös vanhempaan ketjuun.
Perustiedot tästä sairaudesta on tärkeä ottaa selville esim. hammaslääkärikäyntien varalta, jos suvussa on omalaatuisia turvotuksia.
Hyvää jatkoa
t. Helenaminulla se on iskenyt ala huuleen ja toisinaan
kasivarteen . pelkään että se tulee kitalakeen
siksi pidän aina maskipussissani reitaan iskettävää vastamyrkkyä jonka lääkäri määräsi, en muista nyt nimeä en tosin onneksi ole tarvinnut sitä vaikka olen kantanut niitä jo yli kymmenen vuotta. se mikä saa aikaiseksi tuon yhtäkkisen turvotuksen, on minulla kylmäsavustettu poronliha ,mahdollisesti tanniini
pitoinen punaviini, kylmyys ,kananmuna, ja ehkä suolasilli jotkun näistä yhdessä.Suomenkielinen
nimi tuolle on verisuonistoperäinen kudosturvotus. - helenaoo
vth kirjoitti:
minulla se on iskenyt ala huuleen ja toisinaan
kasivarteen . pelkään että se tulee kitalakeen
siksi pidän aina maskipussissani reitaan iskettävää vastamyrkkyä jonka lääkäri määräsi, en muista nyt nimeä en tosin onneksi ole tarvinnut sitä vaikka olen kantanut niitä jo yli kymmenen vuotta. se mikä saa aikaiseksi tuon yhtäkkisen turvotuksen, on minulla kylmäsavustettu poronliha ,mahdollisesti tanniini
pitoinen punaviini, kylmyys ,kananmuna, ja ehkä suolasilli jotkun näistä yhdessä.Suomenkielinen
nimi tuolle on verisuonistoperäinen kudosturvotus.Hei, kannattaa selvittää diagnoosi, onko kuitenkin kyse HAE-taudista. Siitähän on viimeisimmän tutkimuksen (Saksassa, Italiassa mm. tehdyn) mukaan kolme eri tyyppiä: tyyppi I perustuu sellaiseen geenivirheeseen, jonka seurauksena ihmisellä on hyvin vähän turvotuksia säätelevää entsyymiä, tyyppi II:ssa entsyymiä saattaa olla tavallista runsaammin, mutta jostain syystä se ei vain tee tehtäväänsä eli estä turvotuksia, tyyppi III on määritelty äskettäin ja se liittyy naisilla estrogeeniin - siis usein kuukautiskiertoon ja on ilmeisesti aika hankala monessa tapauksessa. Sitä myös tunnetaan suomalaisten lääkäreiden keskuudessa kaikkein vähiten, eikä lääkärikunnan tieto ole kehuttava muutenkin tässä sairaudessa.
Ota yhteyttä pikaisesti Iholiittoon. Saat sieltä tietoosi ihmisiä, jotka ovat perustamassa HAE-yhdistystä potijoiden ja näiden läheisten keskinäisen tuen hyväksi, suomalaisen hoidon ja tutkimuksen kehittämiseksi ja kansainvälisen tiedon ja kontaktien hyödyntämiseksi näissä asioissa. Lokakuun alussa oli Lappeenrannassa Iholiiton organisoimana, mutta juuri netin kautta syntyneiden yhteyksien (ei sairaaloiden avulla muuta kuin yhden osallistujan kohdalla!!!!) 20 hengen seminaari. Koskaan ennen ei semmoin määrä (10 potijaa) HAE-ihmisiä ollut tavannut toisiaan. Lokakuun 19.-20. nyt syksyllä 2007 meitä oli kuusi ihmistä ensimmäisessä maailmanlaajuisessa HAE-potilaskongressissa Frankfurt am Mainissa, ja tukea tulee yhdistyksen perustamiseen ja hoidon sekä tutkimuksen kehittämiseen Suomessa nyt keskeisiltä HAE-taudin asiantuntijoilta. Ilmeisesti potijat voivat käydä myös esim. Saksassa muutaman asiaan syventyneen lääkärin vastaanotolla.
Hoidon parantamisessa on rutkasti työtä, mutta nyt asiat ovat valoisammalla tolalla kuin koskaan ennen.
Tsemppiä!
Helena
- fkjghoiuerhvg prueh
Mites herpeksen tai vyöruusun erottaa jos ei tule rakkuloita tuosta ödeemasta tai muusta allergisesta reaktiosta.Minulla on pitkin päivää oiretta mutta häviää hiljalleen hetken päästä.Toispuoleista viikkoja kestäessä sitten jo yleistyykin laajellmalti mutta oireet on aina toispuoleisia.Myös punoitus, pistely polttelu ja ihon kuumuminen ja tunnottomuus liittyy oireisiin myös kutinaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781