Krooninen borrelioosi

Mikaelas

Hei!
Pyytäisin apua teiltä hermoston asiantuntijoilta ms-ihmisiltä..pyydän anteeksi, ettei viestini liity ms-tautiin! Mulla oli lapsena pahoja hengitysvaikeuksia ja muutaman vuoden kuluttua löydettiin verikokeista korkeista vasta-aineiden nousu ja todettiin diag. mykoplasmainfektio (keuhkokuume). Nyt aikuisiällä on ollut jo 7 vuotta neurologisa oireita (kuten ms, muttei lihasheikkoutta)sekä outo tumma ihon pigmentti raajaoissa, kaulalla, vatsassa. Olen neurologin hoidossa. Olen alkanut miettiä borrelioosin mahdollisuutta. Voidaanko se poissulkea verikokeilla, onko kokemusta?

3

3495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voidaan

      "Olen alkanut miettiä borrelioosin mahdollisuutta. Voidaanko se poissulkea verikokeilla, onko kokemusta?"
         
      Voi olla, että tarvitaan myös pientä punktoimista.

      "Borrelioosin diagnoosi perustuu ensisijaisesti kliinisiin löydöksiin. Diagnoosin tekeminen on joskus vaikeaa, sillä tällä hetkellä (2003) ei ole käytössä täysin luotettavaa menetelmää, jolla sairaus voidaan poissulkea. Yleisimmin käytössä oleva ELISA - testi perustuu vasta-ainemäärityksiin, eikä se näinollen kykene luotettavasti osoittamaan onko Bb bakteeri elimistössä vai ei. ELISA - testi ei ole myöskään riittävän herkkä. Tästä johtuen käytetään sen lisäksi Western Blot (WB) tutkimusta (IgM ja IgG), vaikka sekään ei ole täysin luotettava tutkimus. Joissakin tapauksissa ELISA saattaa olla negatiivinen, mutta Western Blot sen sijaan positiivinen. IgM kohoaa yleensä sairauden alkuvaiheessa ja IgG myöhemmässä vaiheessa."

      http://www.geocities.com/gallisto1/LYMEN_BORRELIOOSI.html

    • kokenut

      Borrelioosi saattaa näkyä verikokeissa, mutta se on kuitenkin harvinaista. Itselläni borrelioosi todettiin 10 vuotta sitten verikokeilla, mutta sen jälkeen se varmistettiin vielä selkäydinpunktiolla. On kuulemmä varmempi keino. Nyt borrelioosini on todennäköisesti uusiutunut (minulla on identtiset oiteet mitä 10 vuotta sitten, näköhäiriöitä), ja sen vuoksi olen huomenna menossa neurologin juttusille ja pyydän häntä tekemään taas sen kivulloisen toimenpiteen diagnoosini vahvistamiseksi.

    • burg.dorfer

      Hei

      Teen kenttä-kartoitusta Suomen borrelioosipotilaiden hoidosita ja diagnooseista etc.Olen itsekin myöhäisvaiheen borrelioosipotilas,v.2003,edellen ilman asianmukaista diagnoosia,kuten liian moni hyljätty borrelipoosipotilas Suomessa.
      Tule mukaan vaikuttamaan!Tule mukaan kehittämään Suomen ala-arvoista terveydenhoidon tilaa.
      Tule mukaan vaikuttamaan oman sairautesi oikeaan hoitoon ja diagnosointiin.
      Yhdessä voimme murtaa läkketeollisuuden miljoona mafian,mikä suoltaa miljoonia väärin diagnosoiduilla potilailla (uhreilla)vuosittain.Liian useat borrepotilaat ovat edelleen väärillä diagnooseilla ja väärällä lääkityksella ja hoidolla Suomessa.(Ms-fibromyalgia,reuma,cfs etc.)
      Borrepotilas ei tule kuulluksi eikä ymmärretyksi julkisessa terveydenhoidossa,päinvastoin.Terveydenhoidon nykytila rikkoo perustuslaillisia ihmisoikeuksiamme,näin ei saa enää jatkua...
      Ota yhetyttä ja vaikuta!
      Sähköpostiosoite borren kenttä-kartoitustutukimukselle ja vertaistuelle :
      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe