Mistä tietää kummasta on kyse ja mitä asialle voi tehdä? Netissä oli hieman eriävää mielipidettä ja suppeasti muutenkin.
Minulle tulee auringosta/kuumuudesta/hikoilusta kesäisin pieniä punaisia/valkoisia näppyjä vieriviereen iholle, tehden ihon pinnan röpöliäiseksi. Niitä tulee vain käsivarsiin ja hieman rintaan. Ne eivät kutia.
Aurinkoihottuma/ hikinäppylät
4
15390
Vastaukset
- dfszdg
Aurinkoihottuma on iholle tuleva yhtenäinen punoittava alue, joka kutisee. Vähän niinkuin nokkosrokko, jos olet sen kokenut.
Hiestä ja rasvoista tukkeutuvat ihohuokoset taas ovat erillisiä pieniä näppyjä iholla. Ja kutisevat nekin.
Näin olen antanut itselleni kertoa. Hoitokeinoista olisin itsekin kiinnostunut...- Veikkaan
... minäkin. Itellä eivät noi myöskään kauheasti kutia, mutta näppylöistä päässy hyvällä menestyksella eroon hydrokortisonivoiteella (1 % ilman reseptiä apteekista) ja käärimällä kädet siteisiin jotka kastellut kylmällä vedellä esim. yöksi. Aurinkorasvaa tulee sitten käytettyä kun näpyt häviää ja mahdollisesti "alla" edellämainittua voidetta jos tiedossa pitempiä aikoja auringonpaisteessa.
- Antihistamiini
Veikkaan kirjoitti:
... minäkin. Itellä eivät noi myöskään kauheasti kutia, mutta näppylöistä päässy hyvällä menestyksella eroon hydrokortisonivoiteella (1 % ilman reseptiä apteekista) ja käärimällä kädet siteisiin jotka kastellut kylmällä vedellä esim. yöksi. Aurinkorasvaa tulee sitten käytettyä kun näpyt häviää ja mahdollisesti "alla" edellämainittua voidetta jos tiedossa pitempiä aikoja auringonpaisteessa.
Kortisonivoide ja antihistamiini ainakin minulla auttaa,kun iho ruskettuu,oireet hiukan paranee.Hyvä muistaa ettei kortisoni sovi aurinkoon.
- ötökkäinho
Minullakin on käsivarsissa ja kämmenselässä kuvailemiasia näppyjä. Eivät kutia ollenkaan. Olen melko varma että ne tulivat ostamastani Daily aurinkovoiteesta.
Mutta eikös kuivanäppylät ole aika samanlaisia? Eli niitä pitäisi rasvata ihan tavallisella kosteusvoiteella. Vai onko kuiva ja hikinäppylä sama asia? Kun iho on niin kuiva ettei hiki pääse kunnolla ulos ja aiheuttaa siksi näppylöitä. Joka tapauksessa ei ole onneksi kuin kosmeettisesti inhottava haitta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517003Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414734HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1401969
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321579Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161449
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201194mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101109