Miten muiden yksinäisten juhannus? Minä lähden vanhempien kanssa mökille. Onhan se säälittävää, jos on jo 25v, mutta parempi kuin olla yksin. Töissä ihmiset ovat puheneet koko alkukesän festareista ja juhannusbileistä. Minä en ole ikinä käynyt sellaisilla, ei kyllä kukaan ole pyytänyt mukaankaan.
Muuten kesä menee tavalliseen tapaan. Käyn muutaman kerran yksin uimassa tai pyöräilemässä. Matkoille ei oikein viitsi yksin lähteä.
Hyvää kesää kaikille!
Mitä teette juhannuksena?
62
6312
Vastaukset
- Alfred
Joo ei mullakaan sen kummempia juhannussuunnitelmia ole.. En varmaankaan edes mökille mene, sillä se on suvun mökki ja siellä ei saa olla rauhassa. Ymmärrän hyvin ja ei siinä ole mitään hävettävää jos menee vanhempien kanssa mökille minä tunnen monta yksinäistä. Olen ollut jo pitkän aikaa yksinäinen. Onneksi menen mammani kanssa jussin jälkeen Vilnaan viideksi päiväksi niin sitä tulee irtautumaan tästä tietokoneesta.
Vietän yhtä yksin jussin kuin sinäkin, varmaan pleikkarin kanssa, joten ei siinä ole mitään harmittelemista. - tiedä
... että olenko oikeutettu vastaamaan tähän kun joitakin kavereita mutta aika harvoin mitään yhdessä tehdään. Juhannuksena kuitenkin on tarkoitus juhlia isolla porukalla vanhojen kavereiden kanssa kotiseudulla, eli tiedossa ihan ok juhannus. Olen onnekas :)
- tylsää
Aion ottaa aurinkoa omalla pihalla, mitäpä muutakaan sitä tekisi. Tavallinen viikonloppu tiedossa, sillä erotuksella vain että nyt siskokin menee vanhempien mökille eikä tule ottamaan aurinkoa kanssani. Minä en mökille halua, siellä on vielä tylsempää kuin kotona, jos se vain on mahdollista. Joka ikinen viikonloppu vain tätä samaa, EI MITÄÄN TEKEMISTÄ. Ei sitä nyt jaksa kaupungillakaan koko ajan kävellä kun samat paikat on nähty miljoona kertaa.
- festareille..
..voi mennä yksin?
Tiedän monia jotka menevät ja TAPAAVAT siellä uusia ihmisiä. Nehän on just hyviä paikkoja tuttavuuksien tekemiseen.
Toinen asia on kokonaan, että tarviiko juhannusta jotenkin "viettää"?
Mä en ole viettänyt vuosiin, enkä vappuja, uusiavuosia tms. En vaan voi sietää sitä tungosta ja kännisiä ihmisiä joka puolella.
Mutta jos se ei haittaa, mee sekaan vaan, harvemmin kotiin änkee uusia kavereita...- itse ollut
festarilla? Itse olin viime vuonna isolla porukalla - minä, ex ja hänen kaveri minun kaveri.
Tulee helvetin kalliiksi lähteä yksin, jos nyt muistan oikein niin 85e=kolmen pvän lippu
bensat n.30e/nuppi (bensat jaettu siis kolmella!) grilliruuat á 6e kolmeksi päiväksi telttapaikka á 5e.
Eli siitä voi päätellä miksi kukaan ei lähde yksin festarille tuosta vaan.. Aikamoinen hinta siitä että viettää jussin yksin mikäli ei löydä uusia tuttavuuksia - joita sieltä örvellyksen seasta harvoin löytyy, itse kun en perusta viinapelleistä! Festarit ovat vain tekosyy päissään olemiselle, paikkojen hajottamiselle ja riehumiselle.
- Kulkukoira
Lähden Utsjoen Nuorgamiin mökkeilemään, nauttimaan yksinäisyydestä ja erämaan rauhasta.
- kateellinen
sinulle. Kävin juuri kesälomalla pohjoisessa ja tulin aivan uutena ihmisenä takaisin etelään. Ajattelin, että joku päivä, kun minulla on enemmän rahaa ostan sieltä oman mökin, mihin voi paeta juuri silloin kun haluaa. Se rauha ja kauneus ympärillä vaikuttaa ihan ihmeellisesti ihmismieleen.
- sivusta...
kateellinen kirjoitti:
sinulle. Kävin juuri kesälomalla pohjoisessa ja tulin aivan uutena ihmisenä takaisin etelään. Ajattelin, että joku päivä, kun minulla on enemmän rahaa ostan sieltä oman mökin, mihin voi paeta juuri silloin kun haluaa. Se rauha ja kauneus ympärillä vaikuttaa ihan ihmeellisesti ihmismieleen.
Eikös vain! Meikäläisellä se pakopaikka on E-Pohjanmaalla, mutta onpa edes syrjäistä/hiljaista seutua. Sinnepä taas pakko päästä viimeistään elokuussa.
- sooper
kateellinen kirjoitti:
Minä asun siitä seudusta pienen matkan päässä, testaappa parikymmentä vuotta asustella yksin täällä ja tule sitten kertomaan kuinka vitun hienoa se on...
- rumasielu
...kotona luultavasti. Katson telkkua. Olen netissä. Luen tenttiin. Käyn parvekkeella röökillä ja juon lonkeroita. Olen oikeesti aika paska ihminen. Vein kissan äidilleni, koska siellä sillä on enemmän tilaa telmiä. Taidan hakea pois. Ärsyttää tämä hiljaisuus.
Olen käynyt festareilla joskus nuorempana. Nykyään en menisi. Ei ole rohkeutta ja tuntuu, että kaikki ihmiset ovat jotain 10 vuotta nuorempiakin kuin minä. Olen 23. Itse asiassa en siedä teinejä kovin hyvin. Hengeltäni ja mieleltäni olen aika nuori ja tykkään rock-musasta, mutta en pidä nuorten ihmisten tyylistä käyttäytyä ja tuoda itseään julki. Eli sen suhteen olen jo aika mummo.
Toivottavasti löydät sielullesi rauhan. Ainahan mökillä voi olla kivaakin. Souda vaikka yksinäsi keskelle järveä, nosta airot ylös, pistä makuulle ja katsele pilviä. Niin mä tekisin.
Missä päin sä muutes asut?- Kulkukoira
Rumasielu, asustelen noin 70 km pääkaupungista. Entä itse?
- YksinäinenDude
Täytin juuri 20v ja istun jussin kotona, tylsäähän se on. Pahinta on kuitenkin se että asun vielä kotona opiskeluiden takia ja porukat kyselemässä "mikset sä mee mihinkää jussina"
Noh anyway hyvät kesät kaikille teille :)- armas
... ei oo kyselly koskaan miksen mee mihinkää vaikka en oo käyny baarissakaa ku kaks kertaa elämäni aikana (oon 22v). ilmeisesti pitävät niin toivottomana ettei hyövytä kantaa huolta
- tylsimys
yksin olen kotona, tai lasten kanssa tietysti ja ehkä vanhempien ja sisarusten kanssa olen tekemisissä jossain vaiheessa.
juhannusaattona, kun lapset menee nukkumaan, istun siideripullon kanssa keinuun, ja kattelen ympärilleni, itken omaa yksinäisyyttäni..
ystävän haluaisin, ystävän joka halaisi, pitäisi hyvänä ja olisi seurana.. vaikka istuisi hiljaa vieressäni mutta olisi kuitenkin lähellä..
mutta.. kunhan juhannuksesta selviän niin sitten on vihdoinkin suurin osa juhlapyhistä ohi eikä tarvii kärsiä enää yksinäisistä juhlapäivistä lähes puoleen vuoteen..- Teme_
Minusta ois mukava istua sun kanssa keinussa ja ottaa hieman juotavaa... Ois kanssa mukava kietoa käden sun ympärille- halia ja rutistaa, oikein kunnolla :)
- MPC.
Missä kaupungissa vaikutat? voisin ehkä lähteä seuraksi jonnekin :)
- Kesä ja kärpäset...
juhannus tiedossa. Vanha kurppanen pallogrilli odottaa pihalla. Ehkä tuurilla joku naapuri jää kaupunkiin jussiksi... Haen makkarapaketin ja sinappituubin ennen pyhiä hyvissä ajoin ennen lapsiperheiden vyöryttyä päälle ostoshelvetissä :(
Mutta hyvää Juhannusta kaikille :)
- yksinäinenfsdfsd
ajattelen itsemurhaa
- hshs
Joskus ajattelin samaa, mutta ei se ole mikään ratkaisu. Koskaan ei tiedä voiko huomenna olla asiat jo paremmin. Jaksettava on, sillä elämä on lahja ja hieno asia, vaikka sen joutuisi kokemaan yksin. Ja varmasti ainakin joku ihminen jää kaipaamaan sinua, minä sitten jos ei kukaan muu.
Jaksamisia. - yksinäinenfljfilsd
hshs kirjoitti:
Joskus ajattelin samaa, mutta ei se ole mikään ratkaisu. Koskaan ei tiedä voiko huomenna olla asiat jo paremmin. Jaksettava on, sillä elämä on lahja ja hieno asia, vaikka sen joutuisi kokemaan yksin. Ja varmasti ainakin joku ihminen jää kaipaamaan sinua, minä sitten jos ei kukaan muu.
Jaksamisia.ihansama vaikka asiat paranisi.
eikä ne asiat muutu ennenkuin itse muutun, enkä halua/jaksa muuttua.
et todellakaan kaipaisi minua jos tuntisit minut. - PEEPEE
yksinäinenfljfilsd kirjoitti:
ihansama vaikka asiat paranisi.
eikä ne asiat muutu ennenkuin itse muutun, enkä halua/jaksa muuttua.
et todellakaan kaipaisi minua jos tuntisit minut.Hei !!! Älä ajattele noin !!! Jokainen ihminen on laulun arvoinen... :) Minä, sinä ja moni muu.
- fiiliksiä ...
luulin että tänä vuonna olisi eri lailla mutta ei, oharit tehtiin
- Muutoin tuttua
Mun elämä kiertää samaa rataa päivästä toiseen. Illat istun yleensä yksin kotona. Kaverit on koulujen loppumisen jälkeen levinneet eri puolille Suomea, eikä mun kotipaikkakunnalla asu oikeastaan ketään niistä vanhoista tutuista. Juhannuksena meillä on kuitenkin ollut tapana kokoontua yhteen ja viettää mukavaa porukalla.
Tänä vuonna kuitenkaan ei kukaan saanut aikaiseksi suunniteltua mitään yhteistä ja siinä vaiheessa kun aloin kyselemään suunnitelmista, oli kaikilla jo omansa.
"No onneksi sentään poikaystävä pääsee armeijasta lomille" -ajattelin. Liian aikaisin. Tänään sekin ilmoittaa, ettei pääsekään.
Nyt mun juhannus, jota oon oottanut suurinpiirtein monta kuukautta, on totaalisen pilalla. En pysty ajattelemaan mitään muuta kuin pieleen mennyttä juhannusta. Tuntuu, etten halua koko juhannuksen tulevan ollenkaan. Mua ahdistaa aivan valtavasti perjantain lähestyminen. Olin odottanut sitä niin paljon, että tuntuu kuin koko kesä olisi mennyt nyt pilalle.
Miten voin ottaa juhannuksen vastaan kuin minkä tahansa muunkin päivän? Miksen voi silloinkin osata vain lötköttää yksin kotona.. Ainahan teen niin muutenkin.
Siinä on vaan se ero, että tän päivän piti olla erilainen kuin niiden muiden..- Ypöyksin
Ehdin jo kertoa kavereille, että lähden muutaman tutun matkaan erääseen tapahtumaan. Tututpa juuri peruivat. Että olen sitten yksin koko juhannuksen - ei ole edes miestä. Ihan karmea olo.
- jokuturhavaan
Vietän juhannuksen yksin kuten kaikki muutkin sellaiset päivät jolloin muut ihmiset tavallisesti ryypiskelee eli oikeastaan kaikki viikonloput. Mies on niin sosiaalinen, jatkuvasti menossa ja tapahtumissa. Mä olen ihan erilainen enkä viihdy sellaisten ihmisten seurassa joiden kanssa mies pyörii. Kaikki omat vanhat kaverit muuttaneet kauas pois ja vaikka välimatka ei olisikaan pitkä niin ne viettävät aikaa vain omien uusien poikaystäviensä kanssa tai uusien kaverien. Tällaisina päivinä kuten juhannus tai joulu kun muut ihmiset yleensä kokoontuu yhteen, sitä tuntee itsensä enemmän yksinäiseksi kun ei ketään kiinnosta. :/ olisi edes sukulaisten luokse jaksanut lähteä niin ei tarvitsisi olla yksin...
- vain..
kotona.. Voishan sitä äipän luokse lähteä muttei huvita kun mielummin istun yksin oman kodin rauhas..
Juhannus on pelkkä tekosyy porukalle taas lähteä ryyppäämään. Vaan minä en.
Mikäs sen mukavampaa, saunoa, katsoo telkkua, herkutella ja miettiä maailman menoa :)
Ehkä vielä kivempaa ois, jos olis viekussa joku.. :/ - joooooo.....
Minulla kyllä on kavereita, mutta ei niin läheisiä, että viettäisin heidän kanssaan "suurimman keskikesän juhlan". Kaikilla on se oma läheinen porukka/kaveripiiri, joiden kanssa mennään mökille tai bileisiin tai festareille, jonne olisi outoa minun ängetä mukaan. Kaikki kuitenkin kyselisivät, missä MUN kaverit on.
Vietän jussin kahdestaan kaverini kanssa, jolla ei myöskään ole ketään. Juodakin vois, ja surkutella poikki mennyttä suhdetta ja muuta paskaa. - kundi
Miksi jussina pitäis nyt vielä oikeen erityisesti tehä jotain? Todennäköisesti olen kotona ja jos ihme tapahtuu, uskallan käydä baarissa.
20 v. kundi - armas
...tekemään mittään ku voipi homehtua kotona ja syyvvä ja paskantaa
- armas
...on jo sisältöä elämään, ei kait sitä ihminen muuta ajanvietettä tartte
- Eva_
Ehkä maailman synkin juhannus. Viimeinen 1,5 vuotta on mennyt pääsykokeisiin lukiessa, sosiaaliset suhteet ovat siinä hiljalleen haihtuneet taivaan tuuliin. Noh, empä tiedä pääsenkö tänäkään vuonna kouluun sisälle, kai nyt ainakin jonnekin paikkakunnalle, mutta luultavasti en sinne minne haluan.
Eipä voisi yksinäisempää olla. Minua kyllä on pyydetty mukaan raumalle, mökkeilemään jne, mutta en tunne mitään yhteyttä näihin ihmisiin.
Olen sitten mielummin yksin. - yksinäinen :(
Samoin joudun viettään yksinäisyydessä koko juhannuksen Ei minulla ole ketään :(
- ihmettelijä2
Piti sitten nostaa vuodelta 2006 oleva ketju???
- mies.
Tulkaa tänne kalajoelle kaikki.
- Vihreä Maahinen
Osaiskohan joku täällä tehdä sivun jonne voitais kokoontua juttelemaan Jussina? Oltaisiimpa ainakin toistemme seurana. Itselläkin yksinäinen juhannus tiedossa, kaverit viettää jussin perheidensä tai poikaystäviensä kanssa.
- esoteric1
Jos herätetään se vanha tän palstan irc-kanava henkiin? Vanhaa ohjetta lainaten:
Suunnatkaa selaimenne osoitteeseen http://webchat.quakenet.org/
Kohtaan Nickname tulee haluamme nimimerkki ja kohtaan Channels kirjoittakaa #poliittisestikorrekti
Ja sitten klikkaatte Join chat ja odotatte muutaman sekunnin niin olette kanavalla keskustelemassa :)
Eli hyvinkin simppeli homma. Voisin pitää tuota läppärillä pyörimässä vaikka koko jussin ajan. En tietysti ihan koko ajan olisi paikalla juttelemassa, kun välillä tekee mieli ulkoilmaan yms.
- siili3
Tulkaa nyt hyvät ihmiset tuonne ircciin, ettei mun tarvi siellä yksin möllöttää. =)
- jussipussitussi
Mitä säälittävää on siinä että menee vanhempien kanssa mökille viettämään juhannusta. Musta se kuulostaa todella mukavalta. Joillakin ei ole vanhempia, eikä mökkiä, eikä ketään. Minä vietän stadissa juhannuksen. Varmaan käyn vähän kalliossa kuppia ottamassa. Eipä tämä juhla minussa mitään suurempia tunteita herätä, mukava kun on yksi ylimääräinen vapaapäivä. Hauskaa juhannusta kaikille!
- pallialla
Istun kotona ihmetellen päätteen ääressä ja syön silliä
- sdgsgssdg
Savusilli on hyvää, itsekin söin sitä tuossa edellisellä aterialla.
- elämäonp*skaa
Minä, 17vuotias tyttö istun koko juhannuksen yksin kotona. Asun siis omillani jo. Kaverit kaikki mökeillä, mutsi mökillä, ei halunnut mua ottaa mukaan. Parhaillani itken tässä yksinäisyyttä, Käy välillä mielessä sekin että mitä järkeä tässä elämässä enää on. Kuka mua edes jäisi kaipaamaan vaikka häviäisin tästä maailmasta?
Mä mietin varmaan koko juhannuksen yksin kotona sitä, miksi olen näin ruma ja lihava ja yksinäinen.- Keissa
Oliko mutsilla miesystävä esteenä. Typerästi tehty. Ikäni puolesta voisn olla sinun äiti. jos olisit minun tytär, niin mökillä tai jossain muulla olisit.
Elämässä on monenlaisia juhannuksia. Sinukin juhannukset ovat erilaisia. Ei sinun yskinoloon ole syynä, että olet liha tai ruma. Joskus elämässä on vain niin. Kaikille tapahtuu hetkiä, että joutuu olemaan yskin.
- Qzaxscdcx
30v ja vanhempien luona. Lähdin vuosia sitten maailmalle ja palasin takaisin. Ei oikein ole kavereita joten tässäpä sitä junnataan. Ei mene päivääkään ettei syvä masennus valtaa mieltä, nämä tämmöset juhla-ajat ovat pahimpia koska yleisen "säännön" mukaisesti "pitäisi" olla porukalla pitämässä hauskaa... mutta kun ei ole sitä porukkaa.
- kotona ollaan
Sontaa moiset ihmisten ja omassakin päässä tehdyt säännöt. Ei ole missään kirjoitettu, että juhannuksena pitää olla jossain. grillata savun ja hyttysten seassa makkaraa ja bielettää alkoholin eikä minkään muun voimalla.
- serqet
Vietän vapaaehtoisesti yksinäisen juhannuksen. Juuri kävin fillaroimassa ja keräämässä runsaan kimpun koivunoksia ja päivänkakkaroita, Huomenna saunon taloyhtiön saunassa, laitan itselleni hyvää ruokaa ja istuskelen illan parvekkeella, siemailen vähän viiniä ja sytytän kynttilän ja tuikut parvelyhtyyn kuin kokoksi konsanaan. Juhannuspäivänä suuntaan kaupunkiristeilylle, fillaroin ja katselen miltä hiljentynyt Mannerheimintie näyttää... Ei siinä ole mitään säälittävää, jos viettää juhannuksen vanhempien kanssa. Itse olen jo keski-ikäinen ja viettänyt monta juhannusta ja muuta juhlaa äitini ja sisarusten kanssa. En myöskään ole käynyt kertaakaan festareille tai pippaloimassa, sillä en sellaisesta pidä enkä sellaista kaipaa. Luulen, että ne ovat aika masentavia tilaisuuksia - kiitos viinan ja örveltämisen. Ja yksin matkustelussakin on hyvät puolensa - suosittelen testaamaan! Ole iloinen, että sinulla on vielä vanhemmat, joiden kanssa viihdyt ja voit viettää vapaa-aikaa. Itse oli menettää äitini viime syksynä... Hyvää juhannusta ja kesää kaikille!
- toivoa on
No, ei täälläkään mitään sen ihmeellisempää. Toisaalta kiva, että voin juhannuksen vanhempien kanssa viettää, mutta toisaalta olisin kuitenkin mielelläni ihan yksin omassa rauhassa. Ja kavereita ei ole.Ei minussa ole mitään niin suurta vikaa, etten olisi hyvä ystävä. En vaan arvosta juomista, enkä ole mikään kaupunki-ihminen, joka nauttii kaikenmaailman tapahtumissa juoksemisesta. On vaan sattunut huono tuuri, kun on joutunut maalitauluksi niille tunteettomille paskijaisille, jotka voivat saavuttaa suosiota polkemalla toiset tieltään. Kun siihen lisätään muutot ja oma hiljainen luonne, on tulos tämä.
Tiedän, että olisin jollekin toisia kunnioittavalle ja vähän rauhallisemmalle ihmiselle hyvä ystävä.En ikinä satuttaisi toista, sillä tiedän miten pahalta tuntuu, kun "ystävät" puhuvat pahaa takanapäin. Kaikki on muutenkin mennyt toisin kuin kuvittelin, nyt täytyy vaan aloittaa alusta ja yrittää unohtaa sellaiset asiat, jotka saavat sen viimeisen lenkin murtumaan. Onneksi olen vahva ihminen, sillä tämä "leikki" on ollut todella rajua.
Koittakaa kestää, älkääkä antako periksi.
Hyvää juhannusta ! - Peikko
Mökki, vanhemmat, veljet, ruokaa, rauhaa, herkkyyttä ja siltikin koko päivän olen miettinyt luovuttamista. Ei jaksaisi elää mut ei haluaisi kuollakaan. Ei vitsit, ennen unta listaan kymmenen hyvää asiaa ja aamulla toisen mokoman ja talsin taas. Tsemppiä kaikki, löydät ehkä sinäkin aamun arvoista iloa.
- late...
ircciin vaan juttelemaan.
- mitäjärkeä
Yksinäiselle nämä juhlapyhät aina vain muistutus siitä mitä ei itsellä ole. Olisihan se ihan lohdullista jos osaisi ajatella "päivä muiden joukossa". Kun ei se vaan ole sitä. Yksinolemista ja kotonaistumista päivästä toiseen muutenkin, niin kyllähän sitä toivoisi olevan edes jotakin erikoista edes sen pari kertaa vuodessa. Varsinkin kun sattuu sellainen kohta missä sitä rahaa ei juurikaan ole, niin hip hurraa.
Perhettä ja hyvä ystävä on, mutta kaikilla omat menot ja suunnitelmat. Kukaan ei ole vaivaantunut minulta kysymään, että haluaisinko liittyä seuraan, joten en väkisin tyrkytä itseäni. Mieleen muistuu kaikki ne juhannukset kun itsellänikin oli vielä se ns. kuuluisa elämä. Siitäkin tulee paha mieli. Miten helvetissä elämä onkin mennyt näin pahasti päin persettä.
Käyn hakemassa muutaman koivunoksan maljakkoon, illalla käyn saunassa ja grillaan makkaraa. Ehkä katson jonkun elokuvan. Menen nukkumaan. Koivunoksia ja makkaraa lukuunottamatta ihan ja sitä samaa mitä teen joka päivä muutenkin. Tänä viikonloppuna vain se ero, että on entistä paskempi fiilis kun tietää miten muut juhlii läheisten ja kavereiden kesken. Facebookkia ei tee mieli edes aukaista, tekee liian pahaa nähdä niitä iloisia päivityksiä ja kuvia.
Joka vuosi ajattelen, että ehkä ensi vuonna sitten... Tämä on nyt 8. juhannus jonka vietän yksin. Alkaa toivo hiipumaan. Edellisinä vuosina on sentään ollut vaikka töitä tai rahaa lähteä jonnekkin, mutta tämä on jo surkeuden huippu.- 08.jpg
Minun turvani on jo vuosia ollut se, ettei mikään juhla kiinnosta. Ei joulu, ei juhannus, ei vappu, ei oma syntymäpäivä. En tiedä, olenko itse tehnyt mitään sen eteen, että tämä kiinnostus loppui, vai onko se vain sisäsyntynyt ominaisuuteni.
Toivon kuitenkin, että muut yksinäiset oppisivat jollain tavalla olemaan ajattelematta juhlia. Se tekee olon vain kurjemmaksi, mutta toki, minkäs sitä itselleen voi.
Seurakunnat järjestävät juhannustilaisuuksia, eikä sinne maksa mitään mennä. Siellä on muitakin yksinäisiä, ja ateistikin on yhtä tervetullut kuin uskovakin. Sinne voi mennä, jos jotain menoa kaipaa.
Minä kun en kaipaa niin vietän vain ihan normiviikonlopun, vain vielä paljon rauhallisemman. Ei ihmisiä juuri missään, kuntosalillakin sai olla ihan rauhassa :) - kivastikivasti
08.jpg kirjoitti:
Minun turvani on jo vuosia ollut se, ettei mikään juhla kiinnosta. Ei joulu, ei juhannus, ei vappu, ei oma syntymäpäivä. En tiedä, olenko itse tehnyt mitään sen eteen, että tämä kiinnostus loppui, vai onko se vain sisäsyntynyt ominaisuuteni.
Toivon kuitenkin, että muut yksinäiset oppisivat jollain tavalla olemaan ajattelematta juhlia. Se tekee olon vain kurjemmaksi, mutta toki, minkäs sitä itselleen voi.
Seurakunnat järjestävät juhannustilaisuuksia, eikä sinne maksa mitään mennä. Siellä on muitakin yksinäisiä, ja ateistikin on yhtä tervetullut kuin uskovakin. Sinne voi mennä, jos jotain menoa kaipaa.
Minä kun en kaipaa niin vietän vain ihan normiviikonlopun, vain vielä paljon rauhallisemman. Ei ihmisiä juuri missään, kuntosalillakin sai olla ihan rauhassa :)08.jpg, kiitos, kivasti kirjoitit :)
Lohdutit muakin.
- m251
En vietä mitenkään. Kunhan olen ja teen sitä mikä milloinkin sattuu huvittamaan. Ihan turha keksiä mitään "juhlia" kun mikään ei ole juhlimisen arvoista ja elämä menee kelvollisesti näinkin. Olen ehkä pikemminkin yksinäni jossain, ihan siksi etten jaksa katsella kännikalojen örvellystä.
- ex örveltäjä
Parikymmentä vuotta tässä jo taitaa olla mennyt käymättä missään jussina.
Jos pystyis vielä elämään niitä känniörvellys aikoja, kelpais mulle vaikka
semmoinenkin touhu, olispahan edes jotakin.
Jotakin mitä voisi edes etäisesti nimittää elämäksi, tuntisi olevansa elossa.
Nyt on vaan semmoinen puupökkelö, on vaan olemassa, siinä kaikki. No niin mä kävin sen kaverini kanssa grillaamassa ja olutta juomassa, sitten sen kaverilla kylässä ja vielä sen luona sitten myöhemmin... sellaisissa rentoutuneissa tunnelmissa, kuten yhä. Hyvä fiilis, mutta se naisenkaipuu on suuri. On mulla jaettavaa mielenterveysongelmista huolimatta, kuten oon aiemmissa viestiketjuissa kertonut. Ja ne mielenterveysongelmatkin on ollut aika hallinnassa vuodesta 2009 asti. Olisi kiva jos olis joku nainen jonka kanssa aluksi vaikka kirjoitella. Olen siis turkulainen 31 vuotias avarakatseinen mies. Rohkeasti vaan... =)
Ja kaikkea hyvää kaikkien juhannukseen =)- Punarintasatakieli
Tässä entinen turkulainen, nykyään rajan takana asusteleva tervehtii aporiginaalia. Mä aloitin juhannuksen vieton Prismasta, hain taffeleita yms. bulkkisafkaa ja sitte söin takapihalla ja tsiisus kun oli ihana ilma. Punarinta lauloi ihanan mollivoittoisesti ja orava juoksi peltikatolla. Täytyy sanoa, ettei kauheesti haittaa viettää iltaa ittekseen. Heitän huiviin vielä jonkun hyvän olusen ja se on sitte siinä. Ens vuonna uusiks.
- Viisas Genchui
Pyydystin eilen kulkukissan oven edestä kun olin röökillä. Sillä oli sellainen kaulapanta jossa pieni kilisevä kello. Oli aika söpö ja kiltti katti. Ikävä kyllä sen kaulapannan numero oli haihtunut enkä saanut omistajaan yhteyttä. Tarjosin kisulle maitoa mut ei kelvannu, omi itselleen sohvatuolin ja maukui ja kehräs kun silitin. Oli kyllä parempaa seuraa kuin yksikään ihminen.
Vein sit takas ulos ja se oli hississä vähän peloissaan kun tarttui kynsillä kiinni ja tuli pari naarmua. Meow.
Tänään ajattelin mennä yö lenkille. - fgfgfgdfgdfgdfdrt
Niin. Mullakin oli niin hieno juhannus. Oli upee ilma ja kävin fillaroimassa pitkin kaunista järvenrantareittiä. Sitten saunaan jonka jälkeen omalle terassille nauttimaan muutama saunaolut. Mutta kun teet tämän kaiken taas täysin yksin, niin se on vaan NIIN PERSEESTÄ!!!
Täälläkin moni on kirjoittanut ettei kannata luovuttaa, koska huomenna kaikki voi olla paremmin, Mutta mitä jos on on odottanut sitä parempaa huomenta 10 vuotta, eikä se ole tullut!!!!? Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin luovuttaa...
"wish i could just sleep
wish i could explain
wish i could change the way of things
wish i would fall away
the world i'm in is empty
outside i think i choke
somehow i can't help thinking there is no place for me"- Toiveikas
Ymmärrän sua hyvin. Mä elän ainakin sen varassa että huomenna voi olla toisin. Ja ainakin yritän löytää sen olemisen ja tekemisen riemun omasta itsestä. Tää kaipuun tunne on sisällä riippumatta siitä ketä mun ympärillä on ja se tekee tästä vielä haastavampaa. Mut ajattele jos tuolla jossakin ei tuokaan helpotusta ja jos tajuat että elämä olikin lahja ja se menikin murehtivan mielikuvan rakentamiseen. Jossitella mä en jaksa sillä mitään jossiteltavaa ei ole mutta ihmetyksen aiheita tuntemuksista sitäkin enemmän.
Iloisia asioita tälle hetkellä on auringon pilkahdus, luonto, lapsien kikatus mökkirannalla, kahvin porina kohta. Ja siltikin heräsin aamulla ajatukseen... Mitä tässä on mieltä.... Saa oikein puskea eteenpäin vaikka kaikki on tässä ja nyt.
Mutta kuuluko elämän evoluution kannalta ollakaan helppoa? Samaistummeko liikaa tunteisiimme? Onko elämä liian valmis? Hö, mä lähen hakee mun kitaran ja rupean kuuntelee mitä sormenpää näplää. Toivo ja usko ovat siltikin ihmisen sisälle ohjelmoitu hyve. Ehkä tänään on vielä toivoa?
- abilaaria
Syön pannaria ja voitelen pihkavoiteella pahoja hiertymiä jaloissani. Uudet kengät ovat kirottuja hiertämään.
- Lonelyheart76
Juhannus meni serkun porukoilla auttelemassa puutarhahommissa jonka jälkeen läksimme illalla Porkkalanniemen kärkeen. Siellä grillaillen ja nautiskellen meri-ilmasta ja laskevan auringon kajosta - kaunista. Tänään hengaillen kotona parvekkeella nauttien Michael Crictonin kirjasta ja siinä sivussa Le Mansin 24-tunnin ajoja seuraten eurosportilta. Illalla jos kävisi pikku kävelylenkillä ja huomenna jossain kahvilla, niin siinäpä se tämäkin viikonloppu olisi silpaistu historiaan ja paluu ensiviikon työelämään.
- SUOMI24 FANI <3<3<3
Surffaan SUOMI24:ssä tietty!!! Toivottavasti täällä on paljon muitakin keskustelijoita niin ei käy aika pitkäksi.
- Poronkesyttäjä
Kävin eilen yksin stadissa baarissa, vitunmoinen morkkis, meni liikaa rahaa. Tänään meneeki sitte ilta töissä ja huominen kanssa. Huomenna ja ylihuomenna aattelin käydä salilla. Jos oisin kesälomalla, niin juhannus menisi varmasti kotiseuduillani pohjois-suomessa, kalastellen ja metsässä samoillen, nuotiolla istuskellen. Ahdistaa asua täällä betoni helevetissä, vaikka täällä on paljon ihmisiä niin silti täällä on todella yksinäistä. Metsässä ja luonnossa yksin ollessa, ei tunnu yksinäiseltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047