Moi.
Tietäisköhän joku mikä oikein mättää kun ei nouse vene liukuun. Kone on 40hp vene on 4.8m ht. olen koittanut kaikki kulmat trimmistä. Tyhjäkäyntiä käy. Vapaalla kun pistää kaasua niin kiertää hienosti mut kun lähtee liikkeelle niin rupee hieman röpöttämään täydellä kaasulla ja vene nousee melkein liukuun mut ei kummiskaan. Jää kierroksia puuttuun aika reilusti.
Vaijeri on säädetty silleen että läppä aukeaa kokonaan täydellä kaasulla. Kone on lyhytrikinen ja veneessä kuullu olla ko. moottoripituus.
Kaipaisin vinkkejä mitä vois tsekata.. Kaasarin olen putsannut paineilmalla ja bensapumppu on tarkistettu.
liukuun ei nouse
16
6970
Vastaukset
- rikki ehkä
vaihda ne ja kokeilemaan.
- liuoton
ne on melko uudet mutta onhan ne joskus uutenakin viallisia. ja suositellaan ne kai ekan reissun jälkeen vaihdettavan...
- kanssssa
liuoton kirjoitti:
ne on melko uudet mutta onhan ne joskus uutenakin viallisia. ja suositellaan ne kai ekan reissun jälkeen vaihdettavan...
ollut joskus sama vika ja syyksi paljastus se kumipalje mikä on tankin ja koneen välissä mistä pumpataan alku besat koneellle. lähes ajamaan ja ota kaveri mukaan ja laita se pumppaamaan sitä paljetta niin silloin pitäis lähtee menee taikka sitten on kaasarin säädöt väärin
- Kalamies
Moi
Tää viesti ei paljon sua hyödytä mut mulla on vähän sama ongelma, kone 30hv 2-tahti ja vene moottorin kanssa reilu 400kg, tosin en ole kaasun asentoa tarkistanut, eli vähän tuntus ettei ota kierroksia tarpeeksi, aloin epäillä onko vaijerin säädöt kohillaan. Toki 2-3 hengellä vielä lähtee liukuun joten kuten mutta neljällä ei sitten millään. Niin, sullako ei lähde pienelläkään kuormalla? Liekö potkuri sitten oikeanlainen?- mulla luikuu
sulla ainakin on liaan pieni kone kuormaan nähden laita 40-50hp nii lähtee liukuun useemaki ukon kyydissä ollessa
- Kalamies
mulla luikuu kirjoitti:
sulla ainakin on liaan pieni kone kuormaan nähden laita 40-50hp nii lähtee liukuun useemaki ukon kyydissä ollessa
Totta, liian pieni kone lienee yksi syy mun kohdalla...
- Kalamies
mulla luikuu kirjoitti:
Ok, laitan tän saman kysymyksen tännekkin(jonka laitoin perämoottori-osastolle). Eli..
Saako 30hv 2-tahti Yamahasta(vm.2001) enemmän (40hv?) tehoa irti millasilla virityksillä? Vaatiiko isompia juttuja, kone on 3 pyttynen ja isohko joten luulis että 40hv on sama peruskone.
Kiitos vastauksista etukäteen!
- fastest
Kuulostaa bensansaantiongelmalta ainakin jos vene on aikaisemmin kulkenut ok.
Bensan saantiin voi sitten vaikuttaa minta asiaa.
mm. ilmanvuoto polttoainelinjassa, likainen kaasari (paineilma ei riitä puhdistukseen, likainen sudatin jne.
Noita sitten yksi kerrallaan eliminoimaan ja veikkaan, että vika löytyy.- liuoton
voi olla että siinä palkeessa on jotain häikkää. se ei mee ihan kovaks asti ja sit se kostuu toiselta puolelta. Ekaa kertaa se moottori on tossa veneessä. Letku ja pumppu(palje) ovat uusia tarvii viedä takas ja vaatia uus tilalle ja sit koittaa. voisin raportoida myöhemmin. Tosin koitin sitä pumppamista ajon aikana mut se ei auttanut.
- Jukka
liuoton kirjoitti:
voi olla että siinä palkeessa on jotain häikkää. se ei mee ihan kovaks asti ja sit se kostuu toiselta puolelta. Ekaa kertaa se moottori on tossa veneessä. Letku ja pumppu(palje) ovat uusia tarvii viedä takas ja vaatia uus tilalle ja sit koittaa. voisin raportoida myöhemmin. Tosin koitin sitä pumppamista ajon aikana mut se ei auttanut.
"se ei mee ihan kovaks asti ja sit se kostuu toiselta puolelta"
Taitaa tulla liian nopeasti. - liuoton
Jukka kirjoitti:
"se ei mee ihan kovaks asti ja sit se kostuu toiselta puolelta"
Taitaa tulla liian nopeasti.oli aika hyvä. :)
- Nimetön
liuoton kirjoitti:
oli aika hyvä. :)
Niinkon vanha mainoskin sanoi: Käytä Näkkii, niin ei tuu äkkii!
- vetäjä.
Nimetön kirjoitti:
Niinkon vanha mainoskin sanoi: Käytä Näkkii, niin ei tuu äkkii!
ja nauti kesästä ( 60-luvun Terhi-perämoottorimainos ).
- Veneilijä ässä
vetäjä. kirjoitti:
ja nauti kesästä ( 60-luvun Terhi-perämoottorimainos ).
Johan meni homma taas hanskasta, menkää teinit Lordi osastolle kiitos, hyvät Jussit!
- liuoton
joo, eli huomattiin että sen onks se nyt sitten vauhtipyörä tai juoksupyörä kummiski se joka on siinä vetonarun alapuolella. Niin sen ja sit koneen välisestä liitoksesta vuotaa öljyä (ehkä samassa on bensaa, tämä kommentti siis pilkunviilaajille :)), eli stefa vuotaa. Onks jollain kokemusta saattaisko se vika olla kokonaisuudessaan siinä että kampikammiosta jää paine vajaaks? Ja mistäköhän vois 84-88 vuosimalliseen Nissan 40 heppaseen löytyä kyseinen stefa.
Mikään ei ollut vialla bensalinjassa pikemminkin kone sai liikaa bensaa. Kun esim. lykkäs ruiskulla suoraan kaasariin bensaa niin ei mitään vaikutusta. jne.
Kiitoksia etukäteen (asiallisista) vastauksista. Ja hyvää juhannusta.. - liuoton
Ei auttanu se stefan vaihto. Olen tarkistanut että käsipumppu toimii bensatankin letkussa. Sen CDI-boksin toimivuutta olen epäillyt. Siitä lähtevät kolme johtoa jotka menevät sinne vauhtipyörän sisällä oleviin käämeihin, se musta eli maajohdon kuori on sulanut jostain syystä sen liittimen kohdalta molemmin puolin. CDI-Boksin voisin kyl ostaa jos jollakin olisi sellainen nurkassa. Mutta onko kellään ehdotusta tällaseen onkhelmaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752