Tarkoitukseni on aloittaa tyttäreni ajo-opetus. Ongelmana on apupoljin. Sain hankittua käytetyn apupolkimen, mutta laatikossa on vain kasa polkimen osia. Kyseessä tehdastekoinen vankkarakenteinen vivustolla toimiva poljin (ei siis vaijereita), merkistä ei tietoa. Onko jollain jossain kiinnitysohjeita ko. polkimeen, ilman ohjeita asennus ei ainakaan minulta itseltäni onnistu. On ko jollain tiettyä paikkaa Espoon suunnalla, jossa voisi asennuttaa polkimen?
Olen myös kuullut ongelmista apupolkimen katsastuksessa.
Kokemuksia ja neuvoja pyytää Pål.
opetuspolkimet
17
17567
Vastaukset
- stima
lopeta moinen pelleily iso mies, ja laita tyttäresi autokouluun
- vaikka mieheksi
mutta tässä ohjeita. Mahtuuko se tankomalli kulkemaan sieltä rintapeltiä pitki? Mulla oli vaijerimalli, maksoi asennus 100€, kaksi tuntia oli asennus aika. Näppärältä mieheltä se onnistuu itseltäkkin, jos kokemusta tai ohjeet. Rintapellin lävitseoli pultattu lattiaan, oli joku yleismalli.
- pål
vaikka mieheksi kirjoitti:
mutta tässä ohjeita. Mahtuuko se tankomalli kulkemaan sieltä rintapeltiä pitki? Mulla oli vaijerimalli, maksoi asennus 100€, kaksi tuntia oli asennus aika. Näppärältä mieheltä se onnistuu itseltäkkin, jos kokemusta tai ohjeet. Rintapellin lävitseoli pultattu lattiaan, oli joku yleismalli.
Kiitos viesteistä. Tarkoitukseni on kyllä edelleen yrittää opettaa tytärtäni. Mekanismin pitäisi kyllä mahtua kojelaudan alta. Polkimet ovat lähes käyttämättömät, koska lähemmin tarkastaltaessa polkimista löytyi seuraava tarra:
W.VEIGEL Typ.6 Typzeichen KBA90065.
Polkimet (polkimia siis yhteensä 3kpl), kiinnityslaite ja vivusto ovat vankkaa tekoa. Polkimien lukumäärästä päätellen yhteyden saa tarvittaessa kolmeen polkimeen, mutta jarruhan riittää opetukseen.
Löytyykö joltain tämän palstan kauttaa Espoosta vaijeriversiota, ellen onnistu tuon saksalaisen ihmeen asentamisessa.
PÅL - myöös
pål kirjoitti:
Kiitos viesteistä. Tarkoitukseni on kyllä edelleen yrittää opettaa tytärtäni. Mekanismin pitäisi kyllä mahtua kojelaudan alta. Polkimet ovat lähes käyttämättömät, koska lähemmin tarkastaltaessa polkimista löytyi seuraava tarra:
Polkimet (polkimia siis yhteensä 3kpl), kiinnityslaite ja vivusto ovat vankkaa tekoa. Polkimien lukumäärästä päätellen yhteyden saa tarvittaessa kolmeen polkimeen, mutta jarruhan riittää opetukseen.
Löytyykö joltain tämän palstan kauttaa Espoosta vaijeriversiota, ellen onnistu tuon saksalaisen ihmeen asentamisessa.
PÅLetkös sä tartte myös kytkimen?!!?
- myy 109€
pål kirjoitti:
PÅLoli hinta
- Anta BAKA ?!!
On sullakin ohjeet. Etkö oo koskaan kuullut sanontaa : "jos et keksi mitään järkevää sanottavaa, pysy hiljalla." ?
Itse aiheeseen, aika hintoja pyytävät asennuksista ! :o
Itse kannatan vaijerimallia vaikka tuskin tuollainen vipumallinenkaan paljon hankalempi on. Kyllä ne sinne saa, toki vähän saattaa automallista riippua kuinka helposti.
Ja tosiaan, pakkohan se on katastaa se jarru, eihän siinä mitään järkee muutenkaan olis. Kun opiskelee vähän mitä kaikkea joutuu katastamaan autoja ihan vaan rakennellessa ja TURVALLISEMMAKSIKIN tehdessä niin tottahan täällä Suomessa joutuu tuommoisetkin katastamaan. :P
Notta piip.
- xyz
Polkimen Hyvinkäällä E. Jaakkolan korjaamolla. Siellä oli asennukseen perehtynyt asentaja ja laittoivat odottaessa. Hinta oli jotain 100€. Katsastus meni helposti.
- katsastivat
myös jarrut. siis auto jarrudynamoille ja polkaisut kummallakin polkimella. Jos jarruissa häikkää, ei leimaa. sitten tarkisti polkimen asennuksen, ettei heilu, eikä huoju, lisäksi vielä oli oltava lisäpeili ja kolmio mukana. Oli yllätävää tuo jarrujen tarkastus, mun mielestä.
- olisi
katsastivat kirjoitti:
myös jarrut. siis auto jarrudynamoille ja polkaisut kummallakin polkimella. Jos jarruissa häikkää, ei leimaa. sitten tarkisti polkimen asennuksen, ettei heilu, eikä huoju, lisäksi vielä oli oltava lisäpeili ja kolmio mukana. Oli yllätävää tuo jarrujen tarkastus, mun mielestä.
Jos eivät tarkastaisi jarruja. Voisipa nimittää virkavirheeksi. 3 min homma eikä tarkistettaisi
opettajan ja opetettavan kannalta tärkeintä henkiinjäämisen edellytystä. Toivon paljon tiukkoja jarrutuksia opiskeluunne. PS.Nitroja ja pinnoja mukaan.
- helpoin
asentaa. itse olen tehnyt sen kaksi kertaa (2 lasta).100 ekua maksaa. onhan siinä itseopetuksessa kaikenlaisia kuluja. tulee kuitenkin halvemmaksi kuin autokoulu ja tyttö saa puoli vuotta harjoitella. mielestäni tämä nykyinen autokoulu tähtää vain siihen että kokelas saadaan inssistä läpi. sitten ne kouluautot on aina viimeitä mallia. kaikenmaailman vakauttajilla varustettu. miten se vasta kortin saanut selviytyy sen 15 v vanhan nissanin kanssa
- isä opettaa
Ajokortin, aloitetaan homma ajot ensi kuussa. Paljokohan tuo poljin maksaa uutena? Ei löydä google kun juuri näitä suomi24 keskusteluja. Olen nimittäin ostamassa käytettyä settiä (poljin, peili, kolmio, opettajan oppikirjat) 80eurolla. Kannattaako?
- KAns
isä opettaa kirjoitti:
Ajokortin, aloitetaan homma ajot ensi kuussa. Paljokohan tuo poljin maksaa uutena? Ei löydä google kun juuri näitä suomi24 keskusteluja. Olen nimittäin ostamassa käytettyä settiä (poljin, peili, kolmio, opettajan oppikirjat) 80eurolla. Kannattaako?
ajokortin ajamisen ens kuussa.. oisko tietoo mistä saisi noita opetuspolkimia kohtuu hintaan? eikös noi polkimet saa melkein mihin autoon tahansa kiinni?
- terttu
KAns kirjoitti:
ajokortin ajamisen ens kuussa.. oisko tietoo mistä saisi noita opetuspolkimia kohtuu hintaan? eikös noi polkimet saa melkein mihin autoon tahansa kiinni?
cooclaile netistä.sieltä mekin ostimme
- Lasseope
terttu kirjoitti:
cooclaile netistä.sieltä mekin ostimme
Hei, multa löytyy fixuksen opetuspoljin setti, poljin, peilit, kolmio. Hyväksi todettu, yks tytär opetettu. Hinta 50. 040 5452145.
- Milashion
Lasseope kirjoitti:
Hei, multa löytyy fixuksen opetuspoljin setti, poljin, peilit, kolmio. Hyväksi todettu, yks tytär opetettu. Hinta 50. 040 5452145.
Hei!
Olisin itse aloittamassa autokoulua ja tarvitsisin tarvikkeet siihen. Ilmoituksestasi on melkein vuosi aikaa mutta ajattelin että saattaisiko sinulla olla enään tarvikkeita olemassa? Olisin valmis ostamaan ne pois (: - vw polo
Milashion kirjoitti:
Hei!
Olisin itse aloittamassa autokoulua ja tarvitsisin tarvikkeet siihen. Ilmoituksestasi on melkein vuosi aikaa mutta ajattelin että saattaisiko sinulla olla enään tarvikkeita olemassa? Olisin valmis ostamaan ne pois (:fixuksen opetuspoljin setti mulla vapaana seuraavalle oppilaalle. Hinta 50€. Tervakoskella.
En lähetä. 050 5229377 - jupy
vw polo kirjoitti:
fixuksen opetuspoljin setti mulla vapaana seuraavalle oppilaalle. Hinta 50€. Tervakoskella.
En lähetä. 050 5229377Jos jollakin löytyy poljin/lisäpeili/kolmio ym. materiaalia , niin olisin kiinnostunut ostamaan.
p 040 5403297
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911671
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1911283- 771283
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9844- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799