Mikä OIKEESTI tilanne Prahassa noista varkaista ?

flikka

Lähden sinne nyt perjantaina ja aloin miettimään, että onko liioiteltua tuo Prahan maine varkaiden suhteen vai pitääkö mun nyt köyttää laukkuni itseeeni ja olla koko ajan varuilla ja varoa "ruuhkia" jolloin on hyvät saumat varkailla iskeä.
Vinkkejä kaivataan; Onko esim. hankittava sellainen laukku josta ei saa hihnaa katkaistua vai onko ne niin häikäilemättömiä ?
Mietin vielä onko kaikista järkevintä ottaa isännän Visa ja ottaa rahaa sieltä automaatista vai pitäiskö sittenkin perinteisesti vaihdella rahoja ...hhmmm
Mitä mieltä olette te joilla kokemusta, Kiitos =)

3

1334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsekkimatkat

      Prahan maine taskuvarkaiden suhteen on mielestäni liioiteltu. Varkaita on ja tarinoita riittää ja itseltänikin on ratikassa puhelin varastettu, mutta toisaalta miksi kukaan ei korosta Rooman, Pariisin tai vaikkapa Barcelonan mainetta taskuvarkaiden paratiisina? Taskuvarkaita on paikoin Prahassa jopa reilusti, mutta omalla käytöksellään ja ennakkovarautumisella pääsee jo pitkälle. Pahimmat paikat lienevät ratikat, metrot ja astrologinen kello tasatunnein, joissa ihmisiä on pienellä alueella enemmän kuin tarpeeksi. Prahan linna, Kaarlen silta ja Vaclavin aukio myös mahdollisia paikkoja taskuvarkaille, mutta eivät niin yleisiä. Kadulla partioivien poliisipartioiden määrää on Prahassa lisätty viime vuosina paljon ja tällä on saatu taskuvarkaiden määrää ainakin hieman hillittyä.

      Korttia suosittelen käyttämään ennemmin kuin käteistä siitä yksinkertaisesta syystä, että vaihtokomisioita tarvitsisi maksaa mahdollisimman vähän. Käteistä tarvitaan, mutta suurin osa ostoksista ja ruokailuista kannattaa hoitaa kortilla.

    • MillaX

      Olen myös hämmästellyt näitä keskusteluja, joissa päivitellään taskuvarkaita. Viimeksi talvella olimme Prahassa viikon, liikuimme erittäin paljon eri tavoin eri puolilla kaupunkia, paljon myös metrolla, ratikalla ym ym. Toki normaali terve järki pitää mukana olla, mutta itse asiassa harvassa suurkaupungissa on ollut yhtä turvallinen tunne kuin Prahassa. En tiedä onko ne varkaita valittavat sitten unohtuneet itse ensin liian pitkäksi aikaa houkuttelevien prahalaisten oluttupien tarjontaa maistelemaan, ja muodostavat siitä syystä sitten oivan kohteen potentiaaliselle taskuvarkaalle?

    • -Neppari

      Prahassa keväällä eikä törmätty varasteluun ollenkaan. Tietty varovaisuus kannattaa pitää mielessä muttei ylireagoida. Itse varoin reppuani mm. metroissa joissa takana oleva olisi saattanut päästä siihen käsiksi, siinä omat varotoimeni -hyvin pärjättiin. Hyvää matkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe