jo on kumma kun ihmiset ei opi että kissa ei saa olla irti,just huomasin että jonkun kissa tuhosi tiasperheen poikaset kuoli nälkään.
Olen jo monta kissaa ottanu loukkuun mutta aina vaan niitä riittää. Tästä lähin en palauta niitä mihinkään laitokseen aattelin ampua ne....
Kissat kiinni
21
710
Vastaukset
- Kissan kuolema??
Kissojen omistajat!!!!
olkaa nyt herrantähden kiinnostuneita kissojenne hyvinvoinnista. Se ei tarkoita että kissa saa jäädä yöksi ulos. Eilen täällä Helsingin Arabianrannassa alkoi ennen puoltayötä kuulua aivan kamalaa vertahyytävää kissan tuskahuutoa.Sitä kesti pitkään, ja se loppui, käheään pihisevään valitukseen.Eli jonkun kultamuru kohtasi karmean kuoleman , missä olosuhteissa, sitä en voinut 7 kerroksesta nähdä.Olo oli kuitenkin kamala pitkään sen jälkeen. Kissa ei voi ymmärtää että ihminen tekee myös pahaa, joten ei osaa varoa.Mihinkähän riittiin kissaa tarvittiin??? Kuulen huudon korvissani vieläkin.....:(:(:(:( - Kilttikissa
..aseen kanssa,että voin kytätä sinua pusikossa ja iskeä sinun asekäteen.
- kyllästynyt
Ei niin että pusikossa vaan omalla tontilla otan kissat häkkiin ja koska kissatalo on täynä lopetan sitte mitäs muuta heitteelle jätetyille kissoille voi tehä.
- loukuttaja myös
kyllästynyt kirjoitti:
Ei niin että pusikossa vaan omalla tontilla otan kissat häkkiin ja koska kissatalo on täynä lopetan sitte mitäs muuta heitteelle jätetyille kissoille voi tehä.
Kyllä niistä pikkulinnun tappajista pitää jonkun huolehtia.
Omistajilla ei näy olevan huolen häivää.
Lehtiin kyllä sitten kirjoitellaan ja oikein kuvan kerakin sitä kadonnutta kirpputurkkia haetaan.
Pitäisivät mirrit kotonaan. Tana, etten paremmin sano...
loukuttamiset ovat idiootin hommaa...:/
- käytät 'pellava-loukkua'
tiedätko mikä se on?? hi-hii
- kissanvihaaja
Kissat vois huoletta hävittää/tappaa asutusalueilta, kun ei ne pirulaiset aitoja kunnioita.
- Kissa ei tuhoa maapalloa
Katsokaa peiliin kissanvihaajat. Näettekö siellä luomakunnan pahimman tuholaisen? Mitä muita eläimiä vihaatte tappamisvimmaan asti?
Täällä päin kissat saavat kulkea rauhassa eikä niiden kulkemisista oteta turhia puntteja. Sitäpaitsi ne pitävät kurissa hiiri- ja myyräkantoja, vaikka niitä lintujaki jokunen meneekin.- kyllästynyt
ei kuulu suomen luontoon hiiri ja myyräkannat pitää lumikko ja kärppä kurissa mutta kissa tuhoaa nämä luonnolliset pyydystäjät.
Laki kieltää kissan pitämisen vapaana,enkä minäkään halua kissoja paskomaan tontilleni.
Kissa on heitteelle jätetty kun se ei ole omistajan valvonnassa ja nämä heitteellä olevat poistan luonnosta. kyllästynyt kirjoitti:
ei kuulu suomen luontoon hiiri ja myyräkannat pitää lumikko ja kärppä kurissa mutta kissa tuhoaa nämä luonnolliset pyydystäjät.
Laki kieltää kissan pitämisen vapaana,enkä minäkään halua kissoja paskomaan tontilleni.
Kissa on heitteelle jätetty kun se ei ole omistajan valvonnassa ja nämä heitteellä olevat poistan luonnosta.lumikot ja kärpät asutusalueelle tule niitä hiiriä tappamaan!Ja sitä paitsi,kissa ei ole heitteillä vaikka vapaana kulkeekin....eikä niitä saa omin luvin hävittää..tämän asian minulle kertoi ihan laillistettu rankkuri,joka työkseen ottaa kodittomia kissoja kiinni.Hänkään ei kuitenkaan heti tapa eläintä,vaan odottaa,jos omistaja löytyisi ja jos ei löydy,yrittää löytää katille uuden kodin eläinsuojeluyhdistyksen kanssa.Ainoastaan jos on selvästi villikissa,hän lopettaa....ihana symppaattinen ihminen..nostan hänelle hattua...
- nahoiksi vaan
En minä sitä kissaa vihaa, vaan sen mistään välittämätöntä omistajaa.
Jos on lemmikin itselleen laittanut, pitää sen silloin myös itsellään.
Minulla kun ei ole lemmikkiä, en toistenkaan takkuper..ppuja katsele pihallani.
Köpelösti käy kyllä eikä se ole kissan syy. Turha se on jälkeen itkeä ja kysellä pitkin kyliä, onko kukaan nähnyt sellaista ja sellaista mirriä!!
Meidän lintuja eivät tapa...
- maailman sivu
olleet irrallaan. Niitten ruoansulatus kaipaa joko hiiren tai linnun mahansisältöä. Linnut ja hiiret ovat osa niitten luonnollista ravintoketjua. Mitäs on sitten sanottava harakoista ja oravista, jotka popsiivat myös pikkulinnun poikasia parempiin suihin?
Tämä ei nyt tarkoita, että puolustaisin kissojen pikkulinnunsyöntiä, vaan sitä, että sellaista elämä on. Silloin kun haluamme puuttua eläimien elämänkiertoon, aiheutamme toisaalla ikävää hävitystä, ja surua monelle kissanomistajalle joista monet ovat lapsiakin.
Kissa ei pysy narussa, niinkuin koira, mutta se ei tarkoita, etteikö ulkoilma ja auringonvalo tekisi hyvää myös katille. Oma kissani tuli talvenmittaan apaattiseksi, mutta virkistyi ja ruoansulatus parani sen saadessa hiukan ulkoilla ja syödä heinää. - nyt paljon
helppohoitoisempia ja ihanampia kuin koirat. Paheistaan huolimatta.
Koiria kun näkee juoksevan tuolla vapaana ja ne voi käydä vaikka ihmisen päälle.
Olen itse sen kokenut.
Omistajaltaan karannut koira puri minua niin että tuli lääkärireissu.
Kissoista ei tietääkseni ole tällaista vaaraa.- koiran tunnollinen omistaja
Tuo, että koira puree ihmistä noin vain, on harvinaista. Yleensä koira puree uhattuna tai pahasti ärsytettynä, myös jotkut sairaudet voivat tehdä koirasta aggressiivisen.Jos minun koirani purisi ihmistä mistä syystä hyvänsä, lopettaisin sen.Minulla on ollut jo kolme saksanpaimenkoiraa, ja kaikki on ollut helppo kouluttaa ja ne ovat olleet aina lastenkin ystäviä. Sitä rotua usein syytetään, mutta mikä tahansa rotu voi huonosti kasvatettuna ja kohdeltuna olla vaarallinen. Sakemanni on van kovin yleinen rotu ja työkoirana voi vaikuttaa pelottavalta.Ajattelehan koiran kokoista kissaa, sitä sietäisi pelätä!
- ovat suloisia
mutta koirat inhottavia räksyttäjiä, vaativat hyvän kouluttamisen, että on harmiton.
- Villiviini
jolla saadaan luonnevikaiset eläimet tottelemaan. Tuolla eläinlääkärin pakeilla käydessäni viimeksi oli juuri puhetta, kun eräs perhe olisi käyttänyt äkäistä koiraansa pentujen teettämiseen. Eläinlääkäri sanoi painavan sanansa asiaan, että äkäisellä koiralla ei saa teettää pentuja sillä luonnevika periytyy. Se ei siis ole oikku, joka on tullut huonosta kasvatuksesta tai kohtelusta.
Tätä asiaa ei saa joidenkin kaaliin mahtumaan. Tutullani on äkäinen koira ja äkäinen hevonen ja hän optimistisena odottelee, että sitkeän koulutuksen jälkeen koira on kesy ja heppa kiltti ja minäkin tässä mielenkiinnolla seuraan juttua sivusta, vaikkakin hepan pistäisin korkealaitaiseen ennenkuin se potkaisee päähän jotakuta. - Villiviini
Tykkään niin kissoista kuin koiristakin. Oikeassa olet, jotkut koirat räksyttävät, ovat sellaista rotuakin. Ihmeekseni huomasin vuosia sitten, miten sen oman koiran haukku ei tosiaankaan häirinnyt enää lähes ollenkaan. Se tarmokas tömistelijä oli kaikkien mielestä suloinen.
Kissat ovat hiljaisia ja itsenäisiä ja koirat enempi remuajia, jotka luovat eloa ympäristöönsä. Siinä sitä on lemmikkiä jokaisen makuun!
- Metusalem
on hyvä että edes yksi on järissään tuosta kirjoittaja porukasta. Kissojen omistajat ovat edesvastuutonta porukkaa melkein kaikki. Eivät viitsi nähdä vaivaa lemmikin pitämisestä, kun päästävät ne irti.
Selittelyt että kissa ei osaa olla ulkona taluttimessa ja sen kuuluu olla vapaana, ovat täyttä puppua. Se on vaan omistajien laiskuutta ja välinpitämättömyyttä.
Mikä helvetin oikeus se naapurin killillä on tulla paskomaan ja kusemaan toisen ihmisen tontille ja rapuille. Mitähän kissan omistaja sanoisi jos naapurin setä kävis joka aamu kusella hänen rappusilleen.
Lopuksi vielä lakipykälä: Taajama alueilla(lue merkit) on kissojen irtipito kielletty yksiselitteisesti. - Inhimillisyyttä peliin
Jotenkin suhteetonta kuitenki tämä kissaviha näyttäis olevan. Tuolla itäsessä Suomessa liikkuvat jo karhut ja sudet ihmisten pihamailla. Leviävät varmasti hiljalleen koko Suomeen. Raatelevat ihmisten kotieläimiä ja joissakin kunnissa lapset kuljetetaan kouluun taksilla susivaaran takia.
Ja jos halua on niin onhan niitä kissakarkotteita myytävänä ja appelsiinin kuoretkin toimivat. Hyvät naapurisuhteetki on tärkeitä ja niiden luominen aloitetaan omasta nokasta.
Monelle ihmiselle, myös vanhuksille kissa saattaa olla ainoa ystävä eikä vanha ihminen välttämättä jaksa enää vaihdella hiekkoja laatikkoon.
Laajentakaa nyt vähän maailmankuvaanne älkääkä olko niin ilkeitä naapureillenne.- kyllästynyt
on sellain herra että muitten pitää sopeutua kissan pissan hajuun,ettei tuu ongelmia naapurin kanssa. Kissan karkoitteista sanoisin että eikö kissan omistajan pidä huolehtia siitä että rakas katti ei häiritse naapureita, vois vaikka ostaa naapurille ne karkoitteet tai huolehtia muuten että kissa pysyy omalla tontilla,minulla on monenlaista harmia ollu kissoista vaikka lähinaapureilla oo kissaa (enää).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760