Ilmastointilaiteen huollon hinnoissa on paljon "ilmaa". Korjaamot rahastavat. Pikku hommasta 100-200 egeä on liikaa.
Ilmastointilaiteen huolto
15
3433
Vastaukset
- lklkj
Itse kävin huoltiksella ja maksoin 90e koko hoidosta.
Merkkiliikkeessä 250e arvio.
Ei voi kuin nauraa. - Pateee
...tee ite, jos on liian kallista??? Sepä se.. Siksihän et tee kun sulla ei oo laitteita ja ammattitaitokin puuttuu. Ja nämä kaikki maksaa.
- Ilmaista ei ole ...
maksaa, teetti mitä tahansa. Miten voi arvioida oikean hinnan? Ei ne rahat puhtaana
jää korjaamollekaan. Kylmä-aineiden hävitys
asianmukaisesti, palkat ym. - eräältä
Ilmaista ei ole ... kirjoitti:
maksaa, teetti mitä tahansa. Miten voi arvioida oikean hinnan? Ei ne rahat puhtaana
jää korjaamollekaan. Kylmä-aineiden hävitys
asianmukaisesti, palkat ym.tutulta joka on töissä yhdessä merkkikorjaamossa.asiakas toi auton ilmastoinnin huoltoon.korjaaja imi kylmä-aineet pois ja mittasi puuttuuko ainetta.ja se oli ihan täynnä,mutta laitto ne vanhat aineet takas ja laskutti uudesta mömmöstä!
- Arska
eräältä kirjoitti:
tutulta joka on töissä yhdessä merkkikorjaamossa.asiakas toi auton ilmastoinnin huoltoon.korjaaja imi kylmä-aineet pois ja mittasi puuttuuko ainetta.ja se oli ihan täynnä,mutta laitto ne vanhat aineet takas ja laskutti uudesta mömmöstä!
Kaikki on mahdollista. Minäkin tiedän tutun joka huijaa kun vain mahdollista. Joten sinun
tuttusi merkkikorjaamossa ei ainut. Meidän on
vain asiakkaana toivottava että sovitut työt
todella tehdään. Sen säästetyn aineen (uuden)
voi laittaa kaverin autoon!
- kankku
sisältää myös vuototestauksen,jos vutotoaine on lisätty aikaisemmin,kuivurin vaihdon,raitisilmasuodattimen vaihdon,kylmäaineen puhdistuksen,sekä höyrystimen puhdistuksen hajuista ja tarvittaesssa vuodontestausaineen ja öljyn.
- R134a
Huolto oikein tehtynä?
-Raitisilmasuodinta ei vaihdeta, ellei asiakas tilaa sen vaihtoa.
-Höyrystintä ei myrkytetä (mitään "puhdistusta" ei sille tee mikään korjaamo!), ellei asiakas sitä tilaa.
- Kylmäaineen imu/takaisinsyöttökone tekee kylmäaineen "puhdistuksen" itsestään ja luonnostaan ilman mitään erityistyösuoritusta.
- Jos ilmastointilaitteisto on vuosikaudet toiminut ja luonnostaan vuotanut 10% vuodessa, ei vuodon testaukselle ole mitään tarvetta. Tarve on vasta, kun alle kahdessa vuodessa on tullut uudelleentäytön tarve.
- Kylmäaineen kuivainta ei vaihdeta, ennenkö kylmäaineputkistoa joudutaan avaamaan jonkin korjauksen vuoksi. - kankku
R134a kirjoitti:
Huolto oikein tehtynä?
-Raitisilmasuodinta ei vaihdeta, ellei asiakas tilaa sen vaihtoa.
-Höyrystintä ei myrkytetä (mitään "puhdistusta" ei sille tee mikään korjaamo!), ellei asiakas sitä tilaa.
- Kylmäaineen imu/takaisinsyöttökone tekee kylmäaineen "puhdistuksen" itsestään ja luonnostaan ilman mitään erityistyösuoritusta.
- Jos ilmastointilaitteisto on vuosikaudet toiminut ja luonnostaan vuotanut 10% vuodessa, ei vuodon testaukselle ole mitään tarvetta. Tarve on vasta, kun alle kahdessa vuodessa on tullut uudelleentäytön tarve.
- Kylmäaineen kuivainta ei vaihdeta, ennenkö kylmäaineputkistoa joudutaan avaamaan jonkin korjauksen vuoksi.Jos raitisilmasuodatin on tukossa,sisääntuleva ilma haisee märälle tiskirätille,niin eikö nämä silloin huolleta automaattisesti.Mistä tavallinen autonomistaja voi tietää,milloin mitäkin tulee vaihtaa.Kyllä se on huoltajan vastuulla.
Kaikkien kylmä-ainekorjaamoiden suositus on,että kuivaaja/suodatin vaihdetaan kahden vuoden välein.Kuivaaja pystyy enimmillääkin suodattamaan vain noin 12gr vettä järjestelmästä.Vesi muodostaa R134A:n kanssa järjestelmään happoa,mikä syövyttää kompressorin laakerit ja irroittaa putkistosta metallia.Tottakai kone suorittaa kylmä-aineen puhdistuksen,enhän ole muuta väittänytkään,mutta täytyy olla tällainen kone,että voisi huoltoja suorittaa,eikä nekään ilmaisia ole.
Väriaine lisätään toimivaan järjestelmään sen vuoksi,että sitten kun vuoto tulee,niin väriaine on jo valmiiksi järjestelmässä ja vuodon löytää jo ensimmäisellä korjaamokäynnillä,selvää säästöä.
oikein tehty huoltohan on ennakointia,ettei tulisi ongelmia ja laitteet toimisivat luotettavasti. - Neanderdaali
kankku kirjoitti:
Jos raitisilmasuodatin on tukossa,sisääntuleva ilma haisee märälle tiskirätille,niin eikö nämä silloin huolleta automaattisesti.Mistä tavallinen autonomistaja voi tietää,milloin mitäkin tulee vaihtaa.Kyllä se on huoltajan vastuulla.
Kaikkien kylmä-ainekorjaamoiden suositus on,että kuivaaja/suodatin vaihdetaan kahden vuoden välein.Kuivaaja pystyy enimmillääkin suodattamaan vain noin 12gr vettä järjestelmästä.Vesi muodostaa R134A:n kanssa järjestelmään happoa,mikä syövyttää kompressorin laakerit ja irroittaa putkistosta metallia.Tottakai kone suorittaa kylmä-aineen puhdistuksen,enhän ole muuta väittänytkään,mutta täytyy olla tällainen kone,että voisi huoltoja suorittaa,eikä nekään ilmaisia ole.
Väriaine lisätään toimivaan järjestelmään sen vuoksi,että sitten kun vuoto tulee,niin väriaine on jo valmiiksi järjestelmässä ja vuodon löytää jo ensimmäisellä korjaamokäynnillä,selvää säästöä.
oikein tehty huoltohan on ennakointia,ettei tulisi ongelmia ja laitteet toimisivat luotettavasti.Voi mitä tietämättömien sumutusta! Taidat olla korjaamoyrittäjä. Ne kylmäaineen vaihtokoneet ovat todella edullisia! 2500 eurolla saa jo kunnon automaattikoneen.
Tiskirättimäinen haju ei johdu tukkoisesta raitisilmasuotimesta vaan bakteereja kasvattavasta = likaisesta höyrystinkennosta! Rätin haju ei siis poistu eikä vähene, vaikka suotimen vaihtaa tai peräti poistaa. Sensijaan rätin haju pariksi viikoksi poistuu höyrystimen "myrkytyksellä". Höyrystimen varsinainen puhdistaminen ei kuitenkaan onnistu kuin koko värkin purkamisella ja höyrystimen ultraäänipesulla tai vaihdolla. Se taas on tolkuttoman työlästä ja kallista eikä näinollen koskaan tehdä.
Jos tavallisnen autonomistaja tietää vaihdattaa öljyt, hän tietää myös vaihdattaa suotimet. Jos ei tiedä, mitä siitä sitten.
Suositus on vaihtaa kahden vuoden välein! Tottakai! Ensi vuonna varmaan suositus muuttuu yhdeksi vuodeksi! Suositushan on vaihtaa renkaatkin, kun kulutuspintaa on 5 mm jäljellä. Suositella voi mitä tahansa, mitään järkiperustetta kuivaimen turhiin vaihtoihin ei ole. Siis asiakkaan kannalta, kylmäkoneliikkeen bisnesidean kannalta syy on toki ilmeinen.
Tuon tiskirättihajujutun takia voisivat ruveta suosittelemaan, että höyrystin on vaihdettava vuosittain.
Ennakointia olisi vaihtaa kompressorikin kahden vuoden välein. Ettei tulisi ongelmia! Haha! - kankku
Neanderdaali kirjoitti:
Voi mitä tietämättömien sumutusta! Taidat olla korjaamoyrittäjä. Ne kylmäaineen vaihtokoneet ovat todella edullisia! 2500 eurolla saa jo kunnon automaattikoneen.
Tiskirättimäinen haju ei johdu tukkoisesta raitisilmasuotimesta vaan bakteereja kasvattavasta = likaisesta höyrystinkennosta! Rätin haju ei siis poistu eikä vähene, vaikka suotimen vaihtaa tai peräti poistaa. Sensijaan rätin haju pariksi viikoksi poistuu höyrystimen "myrkytyksellä". Höyrystimen varsinainen puhdistaminen ei kuitenkaan onnistu kuin koko värkin purkamisella ja höyrystimen ultraäänipesulla tai vaihdolla. Se taas on tolkuttoman työlästä ja kallista eikä näinollen koskaan tehdä.
Jos tavallisnen autonomistaja tietää vaihdattaa öljyt, hän tietää myös vaihdattaa suotimet. Jos ei tiedä, mitä siitä sitten.
Suositus on vaihtaa kahden vuoden välein! Tottakai! Ensi vuonna varmaan suositus muuttuu yhdeksi vuodeksi! Suositushan on vaihtaa renkaatkin, kun kulutuspintaa on 5 mm jäljellä. Suositella voi mitä tahansa, mitään järkiperustetta kuivaimen turhiin vaihtoihin ei ole. Siis asiakkaan kannalta, kylmäkoneliikkeen bisnesidean kannalta syy on toki ilmeinen.
Tuon tiskirättihajujutun takia voisivat ruveta suosittelemaan, että höyrystin on vaihdettava vuosittain.
Ennakointia olisi vaihtaa kompressorikin kahden vuoden välein. Ettei tulisi ongelmia! Haha!Opettelisit lukemaan.Kirjoitin:"RaitisilmansuodatinPILKKU tiskirätin haju" Nämä ovat kaksi eri huoltokohdetta.
Jokaisellahan on varmaan kahden tuhannen euron ilmastoinnin huoltolaite autotallissa ja taito ja luvat sitä käyttää.Aivan,ilmastointihuolto on luvanvaraista työtä.
Keroin jo edellisessä viestissä syyn kuivurin vaihtoon,sitä tuskin tarvitsee toistaa. - Elmeri Asikainen
kankku kirjoitti:
Opettelisit lukemaan.Kirjoitin:"RaitisilmansuodatinPILKKU tiskirätin haju" Nämä ovat kaksi eri huoltokohdetta.
Jokaisellahan on varmaan kahden tuhannen euron ilmastoinnin huoltolaite autotallissa ja taito ja luvat sitä käyttää.Aivan,ilmastointihuolto on luvanvaraista työtä.
Keroin jo edellisessä viestissä syyn kuivurin vaihtoon,sitä tuskin tarvitsee toistaa.Kankku: " Jos raitisilmasuodatin on tukossa, sisääntuleva ilma haisee märälle tiskirätille,niin eikö nämä silloin huolleta automaattisesti."
Kankku: "opettelisit lukemaan. Kirjoitin: "Raitisilmansuodatin PILKKU tiskirätin haju"
Ainakaan minulle ei avaudu, miten voit väittää kirjoittaneesi jotakin muuta kuin mitä kirjoitit!! Kankun mielestä siis raitisilmasuotimesta johtuu rätin haju! Kankku voisi mennä kesäyliopistoon luetun ja kirjoitetun ymmärtämiskurssille, mikäli kuitenkin tarkoittaa jotakin muuta, kuin mitä kirjoittaa.
Normaaliälyinen kyllä tietää, että rätin haju alkaa tunkea autoon, kun kompressori kytketään päälle, jolloin höyrystin kostuu kondenssivedestä. Raitisilmasuotimella ei ole sen kanssa mitään tekemistä. - Kylmäkoneasentaja
kankku kirjoitti:
Opettelisit lukemaan.Kirjoitin:"RaitisilmansuodatinPILKKU tiskirätin haju" Nämä ovat kaksi eri huoltokohdetta.
Jokaisellahan on varmaan kahden tuhannen euron ilmastoinnin huoltolaite autotallissa ja taito ja luvat sitä käyttää.Aivan,ilmastointihuolto on luvanvaraista työtä.
Keroin jo edellisessä viestissä syyn kuivurin vaihtoon,sitä tuskin tarvitsee toistaa.Kun kuivain pystyy imemään 12 g vettä ja vuodessa sen imettäväksi päätyy (ehjässä järjestelmässä) alle 0,1 g, miksi kuivuri pitäisi vaihtaa 2 vuoden välein etenkin, kun esimerkiksi Volvon huolto-ohje sanoo, että kuivainta ei vaihdeta muutoin kuin putkiston muun irroitustarpeen yhteydessä.
Kuivaimen keksitty vaihtotarve perustuukin korjaamoiden rahanhimoon. - kankku
Elmeri Asikainen kirjoitti:
Kankku: " Jos raitisilmasuodatin on tukossa, sisääntuleva ilma haisee märälle tiskirätille,niin eikö nämä silloin huolleta automaattisesti."
Kankku: "opettelisit lukemaan. Kirjoitin: "Raitisilmansuodatin PILKKU tiskirätin haju"
Ainakaan minulle ei avaudu, miten voit väittää kirjoittaneesi jotakin muuta kuin mitä kirjoitit!! Kankun mielestä siis raitisilmasuotimesta johtuu rätin haju! Kankku voisi mennä kesäyliopistoon luetun ja kirjoitetun ymmärtämiskurssille, mikäli kuitenkin tarkoittaa jotakin muuta, kuin mitä kirjoittaa.
Normaaliälyinen kyllä tietää, että rätin haju alkaa tunkea autoon, kun kompressori kytketään päälle, jolloin höyrystin kostuu kondenssivedestä. Raitisilmasuotimella ei ole sen kanssa mitään tekemistä.Jos raitisilmasuodatin on tukossa(Huoltokohde 1.),sisääntuleva ilma haisee märälle tiskirätille(Huoltokohde 2.)
Minun mielestäni sana NÄMÄ tarkoittaa monikkoa,eli useampaa kuin yhtä kohdetta tässä tapauksessa.Anteeksi,jos en osaa ilmaista itseäni muita tyydyttävällä tavalla. - kankku
Kylmäkoneasentaja kirjoitti:
Kun kuivain pystyy imemään 12 g vettä ja vuodessa sen imettäväksi päätyy (ehjässä järjestelmässä) alle 0,1 g, miksi kuivuri pitäisi vaihtaa 2 vuoden välein etenkin, kun esimerkiksi Volvon huolto-ohje sanoo, että kuivainta ei vaihdeta muutoin kuin putkiston muun irroitustarpeen yhteydessä.
Kuivaimen keksitty vaihtotarve perustuukin korjaamoiden rahanhimoon.Kuivain hoitaa myös suodattimen tehtävää ilmastointijärjestelmässä.
Kuivaimia saa nykyään tarvikkeena noin 30€ hintaan,eli en usko,että kenenkään talous kaatuu tuohon.
Monesti näkee jopa puhkiruostuneita kuivaimia,joista on irronnut ruostetta myös höyrystimelle ja kompressorille asti.Siinä vaiheessa on kuivaimen hinta aika pieni verrattuna koko järjestelmän korjaamiseen.
Ei kenenkään ole pakko vaihtaa kuivainta,jos ei perse kestä,mutta alkujaanhan puhuttiin oikein tehdystä kylmälaitehuollosta.
Ilmastointi saattaa toimia vuosikausia ilman mitään ongelmia ja turha sitä silloin on pajalle raahata,mutta sitten kun huoltoa tarvitsee,niin voihan sen tehdä saman tien kunnolla. - Neanderdaali
kankku kirjoitti:
Kuivain hoitaa myös suodattimen tehtävää ilmastointijärjestelmässä.
Kuivaimia saa nykyään tarvikkeena noin 30€ hintaan,eli en usko,että kenenkään talous kaatuu tuohon.
Monesti näkee jopa puhkiruostuneita kuivaimia,joista on irronnut ruostetta myös höyrystimelle ja kompressorille asti.Siinä vaiheessa on kuivaimen hinta aika pieni verrattuna koko järjestelmän korjaamiseen.
Ei kenenkään ole pakko vaihtaa kuivainta,jos ei perse kestä,mutta alkujaanhan puhuttiin oikein tehdystä kylmälaitehuollosta.
Ilmastointi saattaa toimia vuosikausia ilman mitään ongelmia ja turha sitä silloin on pajalle raahata,mutta sitten kun huoltoa tarvitsee,niin voihan sen tehdä saman tien kunnolla.Taitaa vaihtotyö olla kankun korjaamossa ilmaista, koska vain 30 euron osan hinnan halpuutta kehutaan. Hyvä niin.
"Ei kenenkään ole pakko vaihtaa kuivainta,jos ei perse kestä,mutta alkujaanhan puhuttiin oikein tehdystä kylmälaitehuollosta.
Ilmastointi saattaa toimia vuosikausia ilman mitään ongelmia ja turha sitä silloin on pajalle raahata,mutta sitten kun huoltoa tarvitsee,niin voihan sen tehdä saman tien kunnolla."
Ihmeitten ihme: kankkukin myöntää kautta rantain, että kuivaimen vaihto on sittenkin tarpeen vasta, kun jäähdytyssysteemiä on muutoin tarpeen korjata. Siis ei sittenkään kahden vuoden välein.
Kuivainten puhkiruostuminen lähes poikkeuksetta tapahtuu ulkoa päin eikä siis sen kulmäaineen joukkoon tulleesta vesitipasta, joka sen kuivaimen on tarkoitus pyydystää. Kun suodin ruostuu puhki, ekana sieltä pihisee kylmäaineet pihalle, jolloin samantien kompressorikin ohjaussysteemiensä takia lakkaa käymästä, niin että sen puolesta mitään ylimääräistä vahinkoa ei järjestelmälle koidu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664195
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006