Entäs me?

niksu---

Morjens! Päiväkodissa on jo pitkään aamailtu lapsemme olevan jotenkin epäsopiva, koska huono käytös ryhmässä ollut silmiin pistävää. Ehdottivat, että tutkisimme asian, että onko siellä neurologisella puolella jotain.

Itse emme ole epäilleet tämän johtuvan sellaisesta, vaan olemme ajatelleet, että esim. kotona pitämämme rajat ovat ehkä tiukahkoja, ja siksi villiintyy, kun ei jatkuvasti olla kieltämässä.

Poika siis käyttäytää täällä kotona hyvin (emme pakota ym..olemme vain opettaneet joitain perustapoja muiden kunnioitusta)

Tänään vein sitten pojan neukkuun hakemaan lähetettä, niin emme sitä saaneet pojan rauhallisuuden vuoksi. En kehdannut kysyä, että millä tavoin sen lähetteen sitten muulla tavoin voisi saada, kun pk sen kuitenkin vaatii. Miten nyt menettelemme?

4

754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähti meillä

      Eli erityislastentarhanope teki tiivistelmän havainnoistaan, jonka sitten veimme omalle lääkärille neuvolaan. Lääkäri sitten teki lähetteen neurologille. Jonotusaikana elto ohjasi tutkimuksiin lasten psykologille, ja neuvola toimintaterapeutille. Myös puheterapeutti kartoitti kielen kehitystä. Sitten terapeutit hoitivat muut lisätutkimuslähetteet.

      Eri kunnissa on kovin erilaisia tapoja asioiden hoitoon, mutta ihan varmasti lapsesi päiväkodin elto osaa neuvoa. Hän voi myös olla kiertävä, mutta joka tapauksessa joka päiväkotiin on sellainen saatavilla.

      Useinhan ongelmat eivät kotona yhtä voimakkaasti näykään, päiväkodissa ryhmässä tulee paremmin esille. Lisäksi meillä sattui olemaan poika esikoinen, joten emme edes tajunneet, että ei ole kaikki toiminnot kovin ikätasoisia.

      • pk antoi tiivistelmän

        mutta ei auttanut. Lasten psykologilla käytiin eilen, ei puoltanut.


      • ..............
        pk antoi tiivistelmän kirjoitti:

        mutta ei auttanut. Lasten psykologilla käytiin eilen, ei puoltanut.

        Jos ei ole mitään syytä lähteä tutkimaan heidän mielestään, ei sitä kannata murehtia. asia voi tulla myöhemminkin esille, sitten taas uusi lähetepyyntö vaan.


      • Kohtalotoveri
        .............. kirjoitti:

        Jos ei ole mitään syytä lähteä tutkimaan heidän mielestään, ei sitä kannata murehtia. asia voi tulla myöhemminkin esille, sitten taas uusi lähetepyyntö vaan.

        kotona on tiukat rajta ja muksu käyttäytyy kivasti. Päiväkodissa kamala häirikkö. En tiedä mitä tehdä, mielestäni syy on ainoastaan se, etteivät osaa siellä pitää kuria...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe