Lapsesta asti nivuseni ovat olleet todella jäykät. Nyt olen parikymppinen, enkä pysty ollenkaan esimerkiksi istumaan risti-istunnassa, koska en yksinkertaisesti saa taivutettua polvia riittävän lähelle maata. Mikä avuksi? Olen yrittänyt venytellä nivusia maltillisesti ja vähemmän maltillisesti, mutta mikään ei tunnu auttavan edes pidemmällä aikavälillä.
Ikuisesti jäykät nivuset
8
2595
Vastaukset
- hoidettu
En mäkään ole koskaan voinu istua tuossa "inkkariasennossa". Ja se johtui ehkä siitä, että mulla oli pienestä pitäen vasen SI-nivel pois paikoiltaan. Olin aika kankea muutenkin...
- Nivunen
Miten vaivasi muuten ilmeni? Missä tuo SI-nivel sijaitsee? Minulla on ongelmia (bursiittia tai jotain sen tapaista) myös lonkkanivelten kanssa, jotka kipeytyvät välillä.
- saattaapi
myös olla lähentäjälihakset niiden jänteet jumissa. Venyttele hyvä ihminen. Venyttely pienentää myös revähdys&venähdysriskiä
- Nivunen
se johtuu siitä, että nivuset ovat niin jäykät ettei venyttely edes tunnu lähentäjälihaksissa. En siis oikein pysty venyttämään lähentäjälihaksia, koska nivuset eivät anna riittävästi myöten.
- suosittelen
Suosittelen joogaa, koska siinä huomioidaan hengitys hyvin. Tiedät varmaankin, että ulos hengitys venyttää ja mitä hitaammin venytys tapahtuu sen tehokkaampin se notkistaa. Kokeile, hiljaa hyvää tulee.
- Nivunen
olettaa, että ihmiset pystyvät istumaan lootus- puolilootus- tai vähintään ristiasennossa. Tuskastuin siis joogaan heti alkuunsa, kun lueskelin opaskirjaa aiheesta.
Eikä se venyttely ole tosiaan aiemminkaan tuntunut auttavan yhtään. - suosittelen
Nivunen kirjoitti:
olettaa, että ihmiset pystyvät istumaan lootus- puolilootus- tai vähintään ristiasennossa. Tuskastuin siis joogaan heti alkuunsa, kun lueskelin opaskirjaa aiheesta.
Eikä se venyttely ole tosiaan aiemminkaan tuntunut auttavan yhtään.Mene tunnille ja käy yksi talvi ja ihmettele sitten. Kyllä ne sinukin lihkset venyvät kummasti, kun jaksat kerran viikossa tehdä harjoituket ohjaajan neuvojen mukaan. Kirjasta niitä on vaikea opetella. Syksyllä mullakin on jäykät paikat, kun ei kesällä viitsi venytellä, mutta nopeasti taas venyvät. Käyn kyllä kaksi kertaa viikossa työväenopistossa, eikä maksa paljon.
- Nivunen
suosittelen kirjoitti:
Mene tunnille ja käy yksi talvi ja ihmettele sitten. Kyllä ne sinukin lihkset venyvät kummasti, kun jaksat kerran viikossa tehdä harjoituket ohjaajan neuvojen mukaan. Kirjasta niitä on vaikea opetella. Syksyllä mullakin on jäykät paikat, kun ei kesällä viitsi venytellä, mutta nopeasti taas venyvät. Käyn kyllä kaksi kertaa viikossa työväenopistossa, eikä maksa paljon.
täällä missä minä asun...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei833789Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071812- 1091125
- 991095
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165875- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22751