Hiuksista

ubii

Voiko joku järkevästi perustella, miksi armeijassa täytyy olla lyhyet hiukset? Itselläni ei sinänsä ole mitään armeijassa käyntiä vastaan, mutta pitkistä hiuksista on tullut sen verran tärkeä osa imagoa, että niiden leikkaaminen on vähän kuin muotoilisi nenää uudestaan. Ja saahan naisillakin olla pitkät hiukset, niin miksei sitten miehillä?
Parhaat sotilaat ovat aina olleet pitkähiuksisia, perkele.

10

2447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nahkapipa

      pidä hippi pakkaansa sotureilla on aina sänkitukka.on enempi kun noloa kun hippitukka jää vaunun luukun väliin,

    • Amelia

      Eihän sitä mitenkään järkevästi voi perustella. Perinteistä siinä vaan on kyse. Lyhyt tukka on kyllä paljon mukavampi ja käytännöllisempi ja myös jonkin verran turvallisempi, mutta jos ei se ole naisten kohdalla välttämätön niin ei sitä voi järkiperusteilla miehiltäkään vaatia.

    • Mies...

      Pyydä lupa pitkien hiuksien pitämiseen. KarPr:ssa oli armoton hippilettivarusmiesmies. :D

      • jos...........

        .....nyt sattuisi niin että tulisi sota ja jossain lähitaistelu tilanteessa sulta ois kypärä "hukkunut" niin vihollinen voi ottaa sua sun letistäs kiinni ja taittaa sun niskas kuin "kepin". eikä sen kypärän tarvi olla ees hukkunu. sitä paitsi pitkät hiukset on sodassa vaan tiellä esim vaikka ois "kiinni" niin ne voi syttyä palamaan ja jos nyt vaikka olisit juoksuhaudassa ja ne syttyisi palamaan niin sä rupeisit riehumaan ja kun sä oot nostanu tarpeeks päätäs nii se voi olla sulla aivot pellolla


      • Ubii
        jos........... kirjoitti:

        .....nyt sattuisi niin että tulisi sota ja jossain lähitaistelu tilanteessa sulta ois kypärä "hukkunut" niin vihollinen voi ottaa sua sun letistäs kiinni ja taittaa sun niskas kuin "kepin". eikä sen kypärän tarvi olla ees hukkunu. sitä paitsi pitkät hiukset on sodassa vaan tiellä esim vaikka ois "kiinni" niin ne voi syttyä palamaan ja jos nyt vaikka olisit juoksuhaudassa ja ne syttyisi palamaan niin sä rupeisit riehumaan ja kun sä oot nostanu tarpeeks päätäs nii se voi olla sulla aivot pellolla

        miksi silloin, kun sota vielä koostui pelkästä lähitaistelusta useimmilla sotilailla oli pitkät hiukset?


    • slefjksefjisaoöeiaf

      Ne ovat sotilaallisen näköiset.

      Ei ole myöskään vaaraa että hiukset olisivat tiellä esim. taisteluharjoituksissa tai ampuessa.

      Viikon tai pari kun on metsässä, niin pitkä letti on niin helvetin paskanen ja hyvällä tuurilla täynnä elämää. Tällaiset pikku salamatkustajat kun sitten hyppelevät kavereiden makuupusseihin niin sehän se sitten mukavaa on.

      Että on sille kyllä ihan järkeviäkin perusteluja miksi pitää olla lyhyet hiukset.

      Naiset ovat eri asemassa jostain syystä. Tosin, monet näkemäni inttissä olevat naiset leikkasivat vapaaehtoisesti hiuksensa melko lyhyiksi. Riippuu vähän että mihin tehtäviinkin joutuu/menee, esim- kuskeilla ei nyt taida paljoa väliä olla vaikka hiuksia olisikin.

    • gbfrgbdenyernr6t

      Jos et ole huomannut, saa sen jonkun uuden ohjesäännön perusteella olla omia vaatteita armeijan kuteiden alla ja saa olla pitkä letti. Jos meinaavat leikata, äläpäs suostu. Pitää vain olla esim. ponnarilla. Niinhän suurin osa naisistakin siellä tekee.

    • MM.

      myös miehellä, mutta silloin sinun tulee käyttää hiusverkkoa.
      sitten kannattaa miettiä siltä kannalta, että joudut vaikeuksiin intis, jos "kapinoit" tuttua käytäntöä vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe