nuuka ja natku

säde

Olen ihmetellyt mikä miehen, ennen niin reilun ja naisia ymmärtävän muuttaa, kun hän ikääntyy ja leskeytyy. Tunne elämän puoli muuttuu jääpuikkomaiseksi aivan kuin pelkäisi naisia. Elämää hallitsee nuukuus ja natkuus,jopa oman elämän kohdalla.

Ikäihmisten tansseissa näitä lämpimiä miehiä tapaa mutta jääpuikko miehet eivät sävähdytä ensinkään. Jo tanssiote kielii paljon.

Kuvittelevatko miehet että kaikki naiset ovat sellaisia jotka katsovat takataskussa pullottavan lompakon paksuutta vai tuleeko nainen pelottavaksi lähestyä kun ikä on tehnyt miehessä tehtävänsä, asiat eivät enää toimi lainkaan tai epävarmasti ja sen näkee jo naamasta.

Tekisi mieli sanoa, en minä sinua syö, en halua rahojasi, en halua olla huonepalvelijasi monilla mausteilla. Haluan vain olla ystäväsi, keskustella, käydä kanssasi konserteissa, taidenäyttelyissä, matkustaa. Kaikki tämä oma kustannushintaan. On hyvä olla ystävä ja kaveri jonka kanssa voi vaihtaa ajatuksia.

Mikä miehiä oikein vaivaa, pelko, pakokauhu vai haluttomuus. Olemmeko niin pelottavia tasa-arvo naisia. Niin onko tasa-arvo levinneisyys muuttanut miesten käsityksiä naisista, koska meitä ei voi käsitellä enää hätävaroina, silloin kun olisi käyttöä tarpeen ollessa käsillä.

13

714

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisiko pelko suoritteiden epäonnistumisessa. SE vaimo vainaa oli niin helppo, ymmärsi jos ei onnistu, jos ei ollut rahaa, pihistettiin kaikessa ja selviydyttiin.

Kuinka hyvin Juha Vainio laulussaan "Matkalla pohjoiseen", kuvasi ikääntyvän miehen tunnelmia - miten ne sanat menivätkään.

Aattoiltaa olen lähdössä viettämään, kutsu on tullut, joten niitä näitä mietiskelen.

• realistico*

Kaikkea vaan ei voi saada, se on hyväksyttävä. Sanovat tuon varallisuuden aika painava asia olevan, joten ei ihme että puolin ja toisin ollaan epäileviä ihastuksen motiiveista.
      Voi se jääpuikkomaisuus olla ujouttakin tai itsepuolustusta liian päällekäyvää miestä tai naista vastaan.
      Sinä tiedät mitä sinä haluat, mutta et tiedä mitä toinen haluaa. Siinäpä se.

• säde

"ET tiedä mitä toinen haluaa..". Onko niin ettei puheyhteys toimi ja silloin ei voi käsitellä asioita eri näkökulmista. Olisiko tämä sen jääpuikkomaisuuden takana?

• osanottoviesti

Olen nainen, 61 v. ja törmännyt kertomasi tyyppisiin miehiin
      monen monta kertaa! On metsää,osakkeita, talletuksia ja varallisuutta monenmoista, mutta tuhlata ei raaskita. Jos mennään yhdesä harrastuksiin, ihan varmasti kumpikin maksaa osuutensa, mieluimmin vielä nainen miehenkin. Tästä sitten kahviringissä kehutaan, miten tapasi "hövelin" naisen! Mihin sitä rahaa kerätään? Arkkuun tuskin kukaan laittaa mukaan, lapset maksavat perintöverot joka eurosta.
      Oman osuuteni maksan yleensä itse, mutta joskus olisi naisellisuutta hivelevää saada vaikkapa jäätelötötterö miehen maksamana!
      Esimerkki: söimme kerran kahvin kera sämpylän puoliksi huoltoasemalla, mies pyysi minua maksamaan puolikkaan.

• Olisit kärsinyt vielä yhden tapaamisen verran ja ottanut omat eväät käsilaukkuun ja maiskutellut oikein kuuluvasti, sellaisella paikalla missä ei ole huoltista lähettyvillä ja tuo kitupiikki olisi saanut nuoleskella näppejään!
        Tai olisit voinut myydä hänelle yhden voileivän!

• Säde
        MdK-MdK kirjoitti:

Olisit kärsinyt vielä yhden tapaamisen verran ja ottanut omat eväät käsilaukkuun ja maiskutellut oikein kuuluvasti, sellaisella paikalla missä ei ole huoltista lähettyvillä ja tuo kitupiikki olisi saanut nuoleskella näppejään!
        Tai olisit voinut myydä hänelle yhden voileivän!

Tule kokeilemaan miesten herrasmiesmaisuutta synnyinmaahan. Sellaisia tapaa kasoittain päivätansseissa kesälavoilla. Pyydetään buffettiin kahville, kun on tilaus tehty, puolihuolimaton toteamus, minulla ei ole nyt käteistä ja korttia en viitsi käyttää.
        Sitten kehutaan omaisuudella, osakkeilla, pääomatuloilla ym. Oikeita nihilistisiä vuokran kiskureita moni tyyppi.Mieti siinä sitten onko tarua vai totta.

Sitten vielä kysäistään, mennäänkö iltakahville teille? Mikä miehistä kun jäävät leskiksi tekee moisia kitupiikkejä. Käyn tansseissa, nautin tanssimisesta, harmaatukat saavat etsiä huonepalvelijaa muista jos joku sattuisi suostumaan ehdotuksiin.

Tule kokeilemaan, saat nauraa vilpittömästi tarjouksille.

• ii-li

...ikäihmisten tansseihin ilman tanssipartneria.

Jos jostakin syystä joutuisin sellaiseen tilanteeseen, niin olisin varmasti enemmänkin kuin jääpuikko. Koko ajatus tuntuu kauhealta.

Kun minulla oli eläkkeelle jäädessä läksiäiset ravintolassa, niin paikalla oli yksi mies minun lisäkseni (hän maksoi laskun, kun oli firman omistaja.) Kaikki loput olivat naisia. Halauksia oli ainakin runsaasti kotiin lähtiessä. - Mutta lähteminen johonkin tanssipaikkaan olisi kyllä niin kammottava ajatus, että ei kiitos.

• Tanssista tykkäävä

nyt taitaisit pitää siitä kun ravintolassa naistenhakuiltana vietäisiin parketille.
        Herranjestas - jääpuikko!!!
        Kuule, siellä hipoissa jää sulaisi pian. Kokeile joskus!

• ilman tanssikaveria ei ole helppoa lähteä.En minä lähtisi yksin,mutta miehille luulisi olevan helpompaa koska he voivat hakea tanssimaan ketä haluavat.
        Naisten haussa olen humannut miten hankalaa hakaminen on luulen ettei miehille ole niin vaikeaa.

Siihen ei voi samaistaa leskiä enempää että olisivat nuukempia,minusta on reilua maksaa puoleksi kumpikin omansa.
        On tosi orpoa olla ravintola tansseissa jos ei ole kaveri mukana.

• ii-li
        pääsky kirjoitti:

ilman tanssikaveria ei ole helppoa lähteä.En minä lähtisi yksin,mutta miehille luulisi olevan helpompaa koska he voivat hakea tanssimaan ketä haluavat.
        Naisten haussa olen humannut miten hankalaa hakaminen on luulen ettei miehille ole niin vaikeaa.

Siihen ei voi samaistaa leskiä enempää että olisivat nuukempia,minusta on reilua maksaa puoleksi kumpikin omansa.
        On tosi orpoa olla ravintola tansseissa jos ei ole kaveri mukana.

Jos pyytäisin jonkun kahville buffettiin, niin minähän silloin olen pyytäjä ja "isäntä" ja maksaja. - Ei sellaisessa tilanteessa sovi mitenkään ruveta nuukistelemaan. Kysymyshän on yksinkertaisesti hyvistä tavoista. Eivät sellaiset pienet maksut ketään konkurssiin vie.

Minusta on erittäin kiusallista ruveta neuvottelemaan siitä kuka maksaa ja mitä. Minä olen tietysti maksaja.

Olisin jääpuikko vain siitä syystä, etten pitäisi koko tilanteesta. Mieluitan istuisin buffetin puolella koko ajan menemättä ollenkaan tanssisaliin. Sieltä olisi sitten helppo livahtaa pois olematta epäkohtelias kenellekään.

• katriina64
        ii-li kirjoitti:

Jos pyytäisin jonkun kahville buffettiin, niin minähän silloin olen pyytäjä ja "isäntä" ja maksaja. - Ei sellaisessa tilanteessa sovi mitenkään ruveta nuukistelemaan. Kysymyshän on yksinkertaisesti hyvistä tavoista. Eivät sellaiset pienet maksut ketään konkurssiin vie.

Minusta on erittäin kiusallista ruveta neuvottelemaan siitä kuka maksaa ja mitä. Minä olen tietysti maksaja.

Olisin jääpuikko vain siitä syystä, etten pitäisi koko tilanteesta. Mieluitan istuisin buffetin puolella koko ajan menemättä ollenkaan tanssisaliin. Sieltä olisi sitten helppo livahtaa pois olematta epäkohtelias kenellekään.

ja maksettu kaikki. Yhtään ei loppujen lopuksi harmta, vaikka
        yleensä mies maksaa ja minä saatan jälkikäteen mäkättää, että " siksi olemme köyhiä ja rahapulasa kun jne...."

• reetta5
        ii-li kirjoitti:

Olen oppinut samansuuntaiset käytöstavat jo kotikasvatuksena. Jos kutsuu kahville kotona tai jossakin muualla, kutsuja on siis emäntä ja maksaja, kuten Ii-li asian toi esille.

Samaten jos antaa pyytämättä toiselle jotakin tarkoittaa se sitä että ei tarvitse maksaa. Toisinpäin jos pyytää toiselta jotakin, sitä jo pyytäessä kysyy, myytkö tämän esineen? Silloin on myös varauduttava maksamaan.

Matkoilla olen aina ehdottanut yhteistä matkakassaa, josta maksetaan sitten satunnaiset kulut kuten juomat ulkona, pääsymaksut yms.
        Koska matkakaverit ovat yksinäisiä, tietenkin omakustannushintaan kumpikin matkustaa.

Kyllä ne jääpuikot eläkeväen päivätansseissa lavoilla sulavat, hiki siellä virtaa paremmankin maratoonarin paidassa. Aluksi suorastaan ujostutti niihin mennä, koska naamani on erittäin tuttu tämän kulmakunnan väelle.

Ajankulua yhteiset riennot ovat, tapaa erilaisia ihmisiä. Ei ole haku päällä vaki kaverin suhteen. Sama on fiilis nuotio illoissa seurakuntien majoilla ovat vain eri tyylisiä. Toisessa tapahtumassa saa liikuntaa ja mielen virkeyttä, toisessa taas hengen "ravintoa". Ompahan sitten mistä ottaa kun on miettimisen aika.

• ii-li
        reetta5 kirjoitti:

Olen oppinut samansuuntaiset käytöstavat jo kotikasvatuksena. Jos kutsuu kahville kotona tai jossakin muualla, kutsuja on siis emäntä ja maksaja, kuten Ii-li asian toi esille.

Samaten jos antaa pyytämättä toiselle jotakin tarkoittaa se sitä että ei tarvitse maksaa. Toisinpäin jos pyytää toiselta jotakin, sitä jo pyytäessä kysyy, myytkö tämän esineen? Silloin on myös varauduttava maksamaan.

Matkoilla olen aina ehdottanut yhteistä matkakassaa, josta maksetaan sitten satunnaiset kulut kuten juomat ulkona, pääsymaksut yms.
        Koska matkakaverit ovat yksinäisiä, tietenkin omakustannushintaan kumpikin matkustaa.

Kyllä ne jääpuikot eläkeväen päivätansseissa lavoilla sulavat, hiki siellä virtaa paremmankin maratoonarin paidassa. Aluksi suorastaan ujostutti niihin mennä, koska naamani on erittäin tuttu tämän kulmakunnan väelle.

Ajankulua yhteiset riennot ovat, tapaa erilaisia ihmisiä. Ei ole haku päällä vaki kaverin suhteen. Sama on fiilis nuotio illoissa seurakuntien majoilla ovat vain eri tyylisiä. Toisessa tapahtumassa saa liikuntaa ja mielen virkeyttä, toisessa taas hengen "ravintoa". Ompahan sitten mistä ottaa kun on miettimisen aika.

On hyvä pitää jonkinlaista muistikuvaa siitä, kuka on maksanut mitäkin ja keskustella tilanne valmiiksi joka ilta. (Tai voi panna vaikka paperille.) Matkan loputtua sitten selvitetään tilit. Ja käytetään noin-summia. Senttien laskeminen on aivan turhanaikaista. Sellainen ei merkitse kenellekään mitään.

Emme ole käyttäneet yhteistä kassaa, mutta sekin on hyvä ajatus.

Lomamatka on tarkoitettu huviksi. Kun rahat on nostettu pankista, niin on viisainta ajatella, että ne ovat jo menneet tai tulevat menemään matkan aikana. Sitten eletään matkabudjetin mukaan. Kitsailu, nuukistelu ja säästämien pilaavat koko ilon. Tietty määrä rahaa on otettu mukaan käytettäväksi. Ei siitä suunnitellusta rahamäärästä tarvitse jäädä säästöön mitään. Vasta sitten, kun lompsan pohja jo alkaa paistaa pitää ruveta säästämään. Yleensä se on matkan viimeinen tai toiseksi viimeinen päivä. :)

Kaikkein suurin moka, jonka olen tehnyt, oli se, että 90-luvulla lähtiessäni matkalle unohdin kaikki ostamani dollarit ruokapöydälle. Olin ottanut mukaani vain ne dollarit, jotka olivat jääneet jäljelle edellisiltä matkoiltani. Ihmettelin koko ajan, miksi minun kaikki rahani hupenivat niin nopeasti. Kotiin palattuani ymmärsin syyn löytäessäni rahat pöydältä. - En silloinkaan elänyt mitenkään säästöliekillä, mutta en voinut ostaa mitään. - Nyt ne samat dollarit ovat muinaismuistona kaapissa. Olin ostanut ne kauan sitten hintaan 3 mk. Nythän niiden arvo on yli kaksinkertainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1258
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1135
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1037
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      913
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      787
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      705
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      170
      667
    8. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      659
    9. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      656
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      613
    Aihe